Elküldve: 2017. április 03. hétfő, 07:37
Hektor írta:szati77 írta: Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy E36 m40 1,8 benzin motorral. Motorcsere után nehezen indult, de elindult. Eleinte jó volt majd elkezdett befulladni, torpogni. Kiderült egy foggal elraktam a vezérlést. Helyre téve a dolgot pöccre elindult, majd megállt, azóta nem is indul (ezt eljátszotta előtte is) gyertyák újak, vezérlést úgy raktam fel ahogyan a régi motoron is volt. Én valami elektromos hibára gyanakszom. Előtte is és utána is átfordult a motor könnyedén, tuti nem akadt össze. Sok mocit illetve vezérlést cseréltem már de ez volt az első bmw amit csináltam. Valami ötlet hogy mi lehet? Szikra van, gyertyák taknyosak. Meg nézem a régi szíjjal hogy áll a vezérlés, (megfestettem) lehet a régiben volt elrakva, mert is köhögve járt mióta megvették,illetve rendeltem uj gyújtókábel készletet, mert azok is rázósak.
Hát így távjavításban nehéz lesz ! Az a baj, hogy magadban sem vagy biztos, hogy jól raktad össze. Gondolom diag sem volt ( bár nem tudom mennyire kommunikál, mert évjáratot sem írtál ) Indítási kisérletkor ford.szám mérő kileng valamennyit ? Lehet főtengely vagy vezérmű tengely jeladó is ( inkább főtengely ) különösen ha már előtte is vacakolt. Ha nincs diagod, akkor próbalámpát az üzemanyag szivattyú biztijére és megnézni hogy indításkor megy e rá a delej. ( Úgy tudom csak akkor indít, ha motor forgáskor a főtengely jeladótól a vezérlés megkapja a jelet ) Sok sikert
Tegnap tettünk pontot a dolog végére. Levettük a hengerfejet, kikaptam a vezérműtengelyt, akkor láttam meg hogy szarrá van kopva, a bütykök élei meg leflexelve (hogy képes valaki ilyen motort hibátlannak árulni?) Feltettem az eredeti fejet, ami eredetileg a régi motoron volt, hidrókat átnéztem, 5 db csere, himbákkal együtt. Összeraktam elsőre indult, nem csattog, nem torpog. Megy mint a veszedelem. Kapott másik légtömegmérőt(eleve rossz volt, mert csak úgy működött a kocsi ha le volt húzva a karter cső a szelepfedélről.), atom stabil lett az alapjárat.