Takibacsi Elküldve: 2019-08-06 13:22 Autóvásárlás
YELLOW írta:Takibacsi írta:hil írta:YELLOW írta:Takibacsi írta:YELLOW írta:Takibacsi írta: Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?
Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli
szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.
Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?
FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.
Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil
A lambda szondák állapota diaggal ellenőrizhető? A szimmeringek állapota már nem ilyen egyszerű gondolom.
lehet, de az csak egy dolog. a mintavételezést is mérni kellene, azt meg oszcilloszkóppal lehetne. de ha rossz lenne, akkor lenne hibád. pl rossz keverékképzés és hasonlók. meg sokat fogyasztana, vagy nem menne, rángatna, stb.
a főtengely szimmeringet meg szemmel lehet látni, ha ereszti onnan az olajat.
Értem, szóval annak azért van jele.
hil kolléga szelepszár szimmeringet említett, az maximum füstölésben jelentkezne, ha jól gondolom, de annak meg lehet 1000 más oka is szerintem.
Na, évődöm még ezen egy picit.
Egyébként ez a paripa lenne az:
A link neve