Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 415 találat


ogre320 Elküldve: 2016-12-22 15:46 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
ogre320 írta: Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács.:mrgreen: Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...:roll:


hát ha vissza olvasol, jó régre, kb 6 évvel korábra én írtam, hogy mivel keveset megyek, de nekem kb 2 hónap alatt légtelenedett le full. mindig mentem vele egy kicsit, majd légtelenítés. aztán megint menni, megint légtelenítés.
sokan ott rontják el a légtelenítést, hogy a fűtést nem nyitják be, vagy nem üzem meleg motornál csinálják.


A fordulat emelkedésre visszatérve. Most -2 fok van, ha 23 fokra állítom a fűtést még nem emel fordulatot, ha 24-re vagy följebb, akkor már megemeli. Viszont 23 fokon is ugyanolyan meleget fúj menet közben, amúgy most már érezni különbséget alapjárat és kocsikázás között. Ha alapjáraton nagyon pörgetem a ventit, akkor langyosodik a fűtés, de ha megtúráztatom a motort rögtön jön a meleg.

YELLOW Elküldve: 2016-12-22 11:30 Fûtés - Klíma

ogre320 írta: Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács.:mrgreen: Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...:roll:


hát ha vissza olvasol, jó régre, kb 6 évvel korábra én írtam, hogy mivel keveset megyek, de nekem kb 2 hónap alatt légtelenedett le full. mindig mentem vele egy kicsit, majd légtelenítés. aztán megint menni, megint légtelenítés.
sokan ott rontják el a légtelenítést, hogy a fűtést nem nyitják be, vagy nem üzem meleg motornál csinálják.

ogre320 Elküldve: 2016-12-22 10:20 Fûtés - Klíma

Nálam úgy tűnik a légtelenítéssel volt probléma. Közel 1 óra járatás után talán az összes bubi kijött belőle, most frankón jön a meleg mindenhol, középen szinte olvad a szellőzőrács.:mrgreen: Azért az érdekes, hogy én már közel 4000 km-t mentem vele mióta nálam van, előtte "lábon" hozták be Németországból, és azóta nem dolgozta ki magából a levegőt a rendszer...:roll:

ogre320 Elküldve: 2016-12-21 22:57 Fûtés - Klíma

vtz írta:
ogre320 írta:
vtz írta: Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segítséget !


Nekem gyújtáson halk, éles búgás szerű hang jön belőle ha fűtést kapcsolok. (csak álló motornál hallani)
Amúgy ha lehúzom a csatit kinyit, vagy bezár? Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy kinyit ha lehúzom a csatit, így elvileg le lehet tesztelni, hogy azzal van baj vagy mással, de még nem próbáltam ki.


Köszönöm szépen a segítséget ! Nekem semmilyen hangot nem produkál(szerintem) viszont fűtésem meg alig van .
Légtelenítés már megvolt első körön,és ezért gondoltam a fűtéscsap hibára.Ha jól értem amit írsz,ha lehúzom a csatit és megjön a fűtés akkor a fűtéscsap lesz a hibás ??


http://blog.bavauto.com/5873/b...r-no-heat/

Ha jól értelmezem, akkor alaphelyzetben full nyitva van, és ahogy kapja a feszkót a vezérlőtől úgy zár el, mégpedig ha minden igaz ezért:

http://forum.e46fanatics.com/s...?t=1052744

Idézet: Quoted from BMW E46 Climate Control

"Map cooling is used by the DME MS 43.0 for the M54 engines. This can create very high coolant temperatures which could be damaging to the climate control system. If the heater core temperature exceeds 80oC, the water valve is closed until the temperature drops below 80oC.

If the temperature at the heater core increases above 93oC (i.e. water valve faulty), the IHKR will signal the DME (via K-bus/Kombi/CAN) to energized the map cooling thermostat."


Tehát ha lehúzva jó, rádugva meg nem, akkor vagy a vezérlő szar, vagy a hőmérséklet szenzor, és ezért küld feszkót a vezérlő a szelepbe, hogy zárjon el, ha jól tudom van egy fűtőradiátor hőmérséklet szenzor a vezérlő panel mögött.
Viszont járni nem járhatsz lehúzott szeleppel, mert leolvad a műszerfal, de próbának jó lehet ha lehúzod a csatit.

Ha jól tévedek ezek a lehetőségek...:D

vtz Elküldve: 2016-12-21 20:58 Fûtés - Klíma

ogre320 írta:
vtz írta: Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segítséget !


Nekem gyújtáson halk, éles búgás szerű hang jön belőle ha fűtést kapcsolok. (csak álló motornál hallani)
Amúgy ha lehúzom a csatit kinyit, vagy bezár? Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy kinyit ha lehúzom a csatit, így elvileg le lehet tesztelni, hogy azzal van baj vagy mással, de még nem próbáltam ki.


Köszönöm szépen a segítséget ! Nekem semmilyen hangot nem produkál(szerintem) viszont fűtésem meg alig van .
Légtelenítés már megvolt első körön,és ezért gondoltam a fűtéscsap hibára.Ha jól értem amit írsz,ha lehúzom a csatit és megjön a fűtés akkor a fűtéscsap lesz a hibás ??

ogre320 Elküldve: 2016-12-20 20:19 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna... :(

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?


na most én is észrevettem, ha hideg a motor és beindítom a ventit, akkor megemeli egy kicsit a fordulatot.

de üzem meleg motornál is alig fúj meleget? és már pirosba van tekerve? lehet ennek a tekerőnek a bowdene kiakadt. előbb ezt nézném meg. ki kell szedni a középső rostélyt. bár lehet alul akadt szét, akkor a kesztyűtartót is le kell venni.
ha nincs szétakadva, akkor valószínű levegős. fűtést maxra kell venni, üzemmeleg motornál légteleníteni. vannak légtelenítő szerelep. sorba kell menni. a kiegyenlítő tartálytól a legtávolabbival kell kezdeni. ha ott jön a víz, elzárni és jöhet a közelebbi.
ha meg nem levegős, akkor lehet nem nyit ki rendesen a fűtéscsap.


nyáron kb 3km után, ilyen hidegben 4-5km után középen áll a mutató, de még 20km után is ugyanolyan gyengén fűt, mintha hideg lenne...
a tekerő jónak tűnik, mert ha kékbe tekerem akkor középen is full hideg jön, piroson egész jó amíg nem csavarom föl a venti fordulatot, és érezni is ahogy "beugrik" a két végállásba

jelenleg úgy néz ki, hogy közepes venti fordulatig
- ablak langyos/meleg
- test meleg
- láb langyos
fullon már csak
- ablak hűvös, de a párát még lenyomja
- test langyos
- láb hideg

olyan mintha kihűlne a főtőradiátor, nem melegíti föl rendesen a levegőt, csak ha lassú a ventilátor, a tempó minimálisan változtatja csak, 100 körül egy hangyányival jobb, de nem jelentős

az viszont biztos, hogy a szellőztetés miatt emelkedik meg a fordulat, mert ha kikapcsolom rögtön visszaáll 600-ra, és az furcsa nekem, hogy csak mínuszokban csinálja...

átnéztem:
hidegen - melegen emeli a fordulatot a szellőztetés miatt
melegen érdekes, hogy a hűtőventilátor is jobban kezd pörögni (szóval az utcát bőszen fűtöm, de az utastérben meg vacogok, marhajó... :D)
melegen óvatosan lecsavartam a kiegyenlítő tartály kupakot meg a légtelenítő csavart, megjárattam álló motor mellett a fűtéscsapot, megnyomkodtam a csöveket ahol elértem, egy pár bubi mintha kijött volna, most egy fokkal jobb lett a helyzet, fullra csavart ventilátorral sem hűl ki a fűtés, középen pedig tök jó meleg, lábon és ablaknál is tűrhető, így már élhető, 1 hónap múlva meg úgyis szerelő, mert műszaki jön...

YELLOW Elküldve: 2016-12-20 19:09 Fûtés - Klíma

ogre320 írta:
YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna... :(

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?


na most én is észrevettem, ha hideg a motor és beindítom a ventit, akkor megemeli egy kicsit a fordulatot.

de üzem meleg motornál is alig fúj meleget? és már pirosba van tekerve? lehet ennek a tekerőnek a bowdene kiakadt. előbb ezt nézném meg. ki kell szedni a középső rostélyt. bár lehet alul akadt szét, akkor a kesztyűtartót is le kell venni.
ha nincs szétakadva, akkor valószínű levegős. fűtést maxra kell venni, üzemmeleg motornál légteleníteni. vannak légtelenítő szerelep. sorba kell menni. a kiegyenlítő tartálytól a legtávolabbival kell kezdeni. ha ott jön a víz, elzárni és jöhet a közelebbi.
ha meg nem levegős, akkor lehet nem nyit ki rendesen a fűtéscsap.

ogre320 Elküldve: 2016-12-20 15:45 Fûtés - Klíma

YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna... :(

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?

Csabika136 Elküldve: 2016-05-30 15:11 Termosztát

amstaff001 írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a következő problémám volna: Már régen kicseréltem mindkét termosztátot az E46 320d 136 lovas tütümön. Jól utána olvastam, hogy miképp kell ilyenkor légteleníteni a rendszert és pontosan úgy is csináltam mindent. Ennek ellenére, nyugodtan elmondhatom, hogy egy percig sem hittem, hogy ez így jó. Oké hogy sorrendben ki kell nyitni a légtelenítő csavarokat, de ugye van belőle 4db. A leírás szerint ebből kettőnél hivatalosan is kilép a hűtő folyadék, miután a levegő onnan távozik. Viszont van a kettő másik, ahol már a leírás szerint sem lép ki a hűtő folyadék. És itt jön a sok kérdőjel: ????? Nem lép ki. De akkor ott 100% hogy marad is levegő a rendszerben. Rosszul érzem szerintetek? Én eddig sok kocsit csináltam, de más kocsikon a légtelenítéskor mindig azt kell figyelni, hogy a víz kiáramlása a légtelenítő csavaron már folyamatos legyen. Szerintem ennek a BMW-n is így kellene lenni.
Na! Igazából rosszul sikerült ez a bevezetőm, mert eredetileg kérdezni szeretnék.
Nekem miután a kocsit használom, és utána a parkolóban megállítom, hallhatóan bugyog a hűtő folyadék a rendszerben. Nem lehet hogy valamit mégis rosszul csinálok?
Azt sem ígazán értem, hogy a kiegyenlítő tartályról letekerem a sapkát, akkor fel kell emelkednie a pálcának. Oké hogy fel kell emelkednie, de az akkor is felemelkedik, ha csak pont annyi van benne hogy fel tudja már emelni az úszót, meg akkor is, ha fél literrel több van benne. Akkor most meddig kell tölteni? Bocs a láma kérdésért, csak próbálom kideríteni, hogy miért bugyog a kocsim leállítás után?
Nem forr!! Csak valahogy visszafolyik nyugalmi állapotba. Csövek nem dagadnak és szerintem ugyanannyi van benne mint fél éve. Tehát nem is issza. Nem lehet hogy keveset öntök bele? Többet önteni egyenlőre nem igazán mertem, nehogy sok legyen neki.

Köszönöm, ha valaki foglalkozik a problémámmal.

Ja! Nem viszem BMW szakértőhöz. én fogom megoldani a segítségetekkel. :):ugyis:


Szia Csabi!
Én is cseréltem novemberben egy termosztátot és a légtelenítéskor kézzel kicsit rápumpáltem azoknál a légtelenítőknél ahol magától nemakart kifolyni a hűtővíz!
Nekem semmi baj azóta tökéletesen üzemel 89-91 fokon!
Szoktad nézni a relytett menüben hányfokos a vized ?


Szia! Persze, szoktam nézni. amíg nemcseréltem ki a termosztátokat, addig 69 fokos volt max. Jobban mondva, a nagy termosztát cserét csináltam meg először, ami után semmi változás nem volt. Utána az EGR termosztátot is kidobtam, minden helyreállt. Nekem is 90 fokos a vizem. Menet közben 2 fokot játszik.

amstaff001 Elküldve: 2016-05-30 10:26 Termosztát

Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a következő problémám volna: Már régen kicseréltem mindkét termosztátot az E46 320d 136 lovas tütümön. Jól utána olvastam, hogy miképp kell ilyenkor légteleníteni a rendszert és pontosan úgy is csináltam mindent. Ennek ellenére, nyugodtan elmondhatom, hogy egy percig sem hittem, hogy ez így jó. Oké hogy sorrendben ki kell nyitni a légtelenítő csavarokat, de ugye van belőle 4db. A leírás szerint ebből kettőnél hivatalosan is kilép a hűtő folyadék, miután a levegő onnan távozik. Viszont van a kettő másik, ahol már a leírás szerint sem lép ki a hűtő folyadék. És itt jön a sok kérdőjel: ????? Nem lép ki. De akkor ott 100% hogy marad is levegő a rendszerben. Rosszul érzem szerintetek? Én eddig sok kocsit csináltam, de más kocsikon a légtelenítéskor mindig azt kell figyelni, hogy a víz kiáramlása a légtelenítő csavaron már folyamatos legyen. Szerintem ennek a BMW-n is így kellene lenni.
Na! Igazából rosszul sikerült ez a bevezetőm, mert eredetileg kérdezni szeretnék.
Nekem miután a kocsit használom, és utána a parkolóban megállítom, hallhatóan bugyog a hűtő folyadék a rendszerben. Nem lehet hogy valamit mégis rosszul csinálok?
Azt sem ígazán értem, hogy a kiegyenlítő tartályról letekerem a sapkát, akkor fel kell emelkednie a pálcának. Oké hogy fel kell emelkednie, de az akkor is felemelkedik, ha csak pont annyi van benne hogy fel tudja már emelni az úszót, meg akkor is, ha fél literrel több van benne. Akkor most meddig kell tölteni? Bocs a láma kérdésért, csak próbálom kideríteni, hogy miért bugyog a kocsim leállítás után?
Nem forr!! Csak valahogy visszafolyik nyugalmi állapotba. Csövek nem dagadnak és szerintem ugyanannyi van benne mint fél éve. Tehát nem is issza. Nem lehet hogy keveset öntök bele? Többet önteni egyenlőre nem igazán mertem, nehogy sok legyen neki.

Köszönöm, ha valaki foglalkozik a problémámmal.

Ja! Nem viszem BMW szakértőhöz. én fogom megoldani a segítségetekkel. :):ugyis:


Szia Csabi!
Én is cseréltem novemberben egy termosztátot és a légtelenítéskor kézzel kicsit rápumpáltem azoknál a légtelenítőknél ahol magától nemakart kifolyni a hűtővíz!
Nekem semmi baj azóta tökéletesen üzemel 89-91 fokon!
Szoktad nézni a relytett menüben hányfokos a vized ?