YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.
Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna... :(
Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...
Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?
na most én is észrevettem, ha hideg a motor és beindítom a ventit, akkor megemeli egy kicsit a fordulatot.
de üzem meleg motornál is alig fúj meleget? és már pirosba van tekerve? lehet ennek a tekerőnek a bowdene kiakadt. előbb ezt nézném meg. ki kell szedni a középső rostélyt. bár lehet alul akadt szét, akkor a kesztyűtartót is le kell venni.
ha nincs szétakadva, akkor valószínű levegős. fűtést maxra kell venni, üzemmeleg motornál légteleníteni. vannak légtelenítő szerelep. sorba kell menni. a kiegyenlítő tartálytól a legtávolabbival kell kezdeni. ha ott jön a víz, elzárni és jöhet a közelebbi.
ha meg nem levegős, akkor lehet nem nyit ki rendesen a fűtéscsap.
nyáron kb 3km után, ilyen hidegben 4-5km után középen áll a mutató, de még 20km után is ugyanolyan gyengén fűt, mintha hideg lenne...
a tekerő jónak tűnik, mert ha kékbe tekerem akkor középen is full hideg jön, piroson egész jó amíg nem csavarom föl a venti fordulatot, és érezni is ahogy "beugrik" a két végállásba
jelenleg úgy néz ki, hogy közepes venti fordulatig
- ablak langyos/meleg
- test meleg
- láb langyos
fullon már csak
- ablak hűvös, de a párát még lenyomja
- test langyos
- láb hideg
olyan mintha kihűlne a főtőradiátor, nem melegíti föl rendesen a levegőt, csak ha lassú a ventilátor, a tempó minimálisan változtatja csak, 100 körül egy hangyányival jobb, de nem jelentős
az viszont biztos, hogy a szellőztetés miatt emelkedik meg a fordulat, mert ha kikapcsolom rögtön visszaáll 600-ra, és az furcsa nekem, hogy csak mínuszokban csinálja...
átnéztem:
hidegen - melegen emeli a fordulatot a szellőztetés miatt
melegen érdekes, hogy a hűtőventilátor is jobban kezd pörögni (szóval az utcát bőszen fűtöm, de az utastérben meg vacogok, marhajó... :D)
melegen óvatosan lecsavartam a kiegyenlítő tartály kupakot meg a légtelenítő csavart, megjárattam álló motor mellett a fűtéscsapot, megnyomkodtam a csöveket ahol elértem, egy pár bubi mintha kijött volna, most egy fokkal jobb lett a helyzet, fullra csavart ventilátorral sem hűl ki a fűtés, középen pedig tök jó meleg, lábon és ablaknál is tűrhető, így már élhető, 1 hónap múlva meg úgyis szerelő, mert műszaki jön...