Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 415 találat


YELLOW Elküldve: 2014-12-29 09:59 hûtõ

kmartin írta:
YELLOW írta:
annyi, hogy elkezdted hazsnálni a fűtést. kinyit a fűtéscsap és ott is áramlik a víz. csökken a szint. rosszul lett korábban lelégtelenítve/feltöltve a rendszer. szóval aikor korábban cseréltek vizet, akkor a fűtőrészbe nem jutott. szerintem még 1 litert simán bele fogsz locsolni.


Értem. Akkor megyek veszek egy flakonnal. Légteleníteni könnyen tudom "házilag"?
Illetve nem vágom tönkre, ezzel, hogy fel felvillan?



elmondom, hogy csináld. ha tudod állj meg, hogy az autó orra magasan legyen. mondjuk egy rutinpálya emelkedős elindulásos része jó lehet. de nem muszáj magasabban lennie.
mielőtt elindítod az autót töltsd fel a kiegyenlítő tartályt. elindulsz legyen üzemmeleg a motor, az utastérbe vedd fel a fűtést maxra, izom leget fújjon. a középen tekerő legyen full piros állásban. aztán vegyél fel kesztyűt, és óvatosan nyisd ki a kiegyenlítő tartáléy kupakját. ne hajolj felé. fokozatosan nyisd. vannak légteleítő szelepek is, de könnyen elnyalható a feje. a kupakot rajta hagyhatod, de csak a saját súllyával legyne rajta és hagyni kell ketyegni. kicsit lehet emelni a fordulatot, de csak óvatosan, ne nyomjaki a vizet. én ezt a dolgot mire full le légtelenedett vagy 10x megcsináltam. de a 10 alkalom között mindig volt egy 100km-es út legalább. hidegen mindig néztem a szintet, és öntöttem hozzá. aztán 100km után, amikor meleg volt a motor, akkor légtelenítés.

jons Elküldve: 2014-12-27 19:56 Fûtés - Klíma

Jenci írta:
Megkérhetlek belinkeled nekem!?


Sajnos senki sem fogja belinkelni. A mai nappal megszűnt a 300x feltett kérdésekre az újbóli válaszadás. Pont most olvastam az oldal szabályzatában. Nézd meg te is!

Nevemre keress rá például én is leírtam vagy légtelenítés szóra is rákereshetsz.
Jó olvasgatást.

YELLOW Elküldve: 2014-12-27 17:36 Fûtés - Klíma

Jenci írta:
YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

A fűtéssel van problémám!2002 E46 a fűtéssel szenvedek egy ideje.Indítás után hamar felmelegszik,nyomja is a meleg levegőt,a hőfokot lehet állítani,de ez sajnos nem marad így,kb 20.perc,és elmegy a meleg levegő.néha vissza jön rövid időre,és újra hideget fúj.Sün+fűtéscsap cseréltem.de sajna a jelenség nem múlt el.Légtelenítve a rendszer.
Van ötlet???
Nagyon örülnék ha javasolnátok valamit.

Zsolt


nincs automatára állítva a vezérlőpanel?
pedig ez levegős rendszer jelenség... légteleníteni úgy kellene, hogy üzemmeleg motornál, a fűtés legyen fullra felvéve, totál kinyitva. hidd el, én nagyon sokáig légtelenítettem, mire full sikerült.


Már,minden funkcióban kipróbáltam,és sajnos marad a jelenség
A légtelenítéssel nem sokat próbálkoztam,max 5.perc.
Honnét tudhatom,hogy mi az optimális idő?


5 perc? az semmi. az nem légtelenítés.... :D
arra is figyelni kell, hogy oké légtelenítesz, de a szintet után kell töteni, másképp levegőt szív be megint. én kb 1 hónapig légtelenítettem, mert hiába nem jött, egy 20-50km után megint tudtam kiengedni belőle. majd 3 hónap után is. most már nincs semmi. de ezért gáz hűtővizet cserélni, hogy a légtelenítés nem egyszerű otthoni körülmények között.

Jenci Elküldve: 2014-12-27 14:31 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
Jenci írta: Sziasztok!

A fűtéssel van problémám!2002 E46 a fűtéssel szenvedek egy ideje.Indítás után hamar felmelegszik,nyomja is a meleg levegőt,a hőfokot lehet állítani,de ez sajnos nem marad így,kb 20.perc,és elmegy a meleg levegő.néha vissza jön rövid időre,és újra hideget fúj.Sün+fűtéscsap cseréltem.de sajna a jelenség nem múlt el.Légtelenítve a rendszer.
Van ötlet???
Nagyon örülnék ha javasolnátok valamit.

Zsolt


nincs automatára állítva a vezérlőpanel?
pedig ez levegős rendszer jelenség... légteleníteni úgy kellene, hogy üzemmeleg motornál, a fűtés legyen fullra felvéve, totál kinyitva. hidd el, én nagyon sokáig légtelenítettem, mire full sikerült.


Már,minden funkcióban kipróbáltam,és sajnos marad a jelenség
A légtelenítéssel nem sokat próbálkoztam,max 5.perc.
Honnét tudhatom,hogy mi az optimális idő?

ignasow Elküldve: 2014-12-21 10:52 hûtõ

nyau01 írta: szia ezzel kapcsolatban egy érdekes dolgot vettem észre miért világit a hűtöfolyadék jelzöje alap állapotban azt jelzi van benne de ha 3-4x odalépek neki 4000 res fordulatig a kiegyenlitő tartályból eltünik az összes viz ha várok kicsit visszajön és a jelző ismét azt mutatja hogy normál szinten van

mormota26 írta: Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .




Üdv. Esetedben mi okozhat ekkora nyomást?! Ha kizárod, hogy a hengerfej gátas és a kompressziós nyomás nem dolgozik bele a folyadék oldalba akkor: 1. Hűtőfolyadék útja elzáródik, dugulás stb. csökken a keresztmetszet nő a nyomás. Ezt ha kizárjuk, mert új a hűtő, termosztát stb. akkor marad a vízpumpa, ez biztosítja a hűtőfolyadék áramlását (keringetést). Ez is új, kilőve. Ha a csövek is egészségesek és a hengerfej is hibátlan,akkor marad a légbuborék.A gőz hőmérséklete atmoszferikus nyomáson 100 °C és mintegy 1600-szor nagyobb térfogatot igényel, mint a víz. Ez már okozhat ekkora nyomást. Tescos ötliteres fagyállót felejtsd el,(nekem 2db termosztátot evett meg) inkább g12 rózsaszin cucc. Elcsépelt tudom, de marad megint a légtelenítés. Elég nehéz légteleníteni rendesen. Találtam neked egy leírást, még annyi, hogy az autó orra magasabban álljon egy kicsit mikor csinálod mert a hengerfejben megtud szorulni légbuborék. Itt leírta valaki átfogóan: Létezik egy fogalom, amit úgy hívnak: hőtágulás. A folyadékok (de a gázok és a szilárd anyagok is) a hőmérséklet növekedésének hatására megnövelik a térfogatukat. A zárt folyadékhűtésnél ezen jelenség káros hatásának kiküszöbölésére építik be a kiegyenlítőtartályt vagy tágulási tartályt (ki hogy hívja). A tartály a hűtőrendszer legmagasabb pontján van és a hűtősapka szabályozza benne a folyadékáramlást. A hűtősapkában van egy szelep, ami bizonyos nyomás fölött kinyit, engedi a hűtőből kiegyenlítőtartályba áramolni a folyadékot, a nyomáscsökkenés hatására lezár, majd további nyomáscsökkenésre újra nyit, ekkor pedig a kiegyenlítőtartályból áramlik a hűtőfolyadék a hűtő irányába. Így a hűtő (és vele együtt az egész hűtőrendszer) hidegen és melegen is teljesen tele van folyadékkal, nincs benne légbuborék. Hidegen kisebb térfogatú a hűtőfolyadék, a kiegyenlítőtartályban alacsonyabb a szint. Ahogy melegszik és tágul a folyadék, a kiegyenlítőtartályba megy a felesleg, hogy lehűléskor újra onnan pótlódjon.
Na de mi van, ha túl alacsony a szint? Felmelegedéskor a nyomás a szelepen át kiküldi a folyadékot a kiegyenlítőbe, ott megemelkedik a folyadékszint, lehűléskor pedig lefolyik a felesleg. De van, hogy a szelep még nyitva van, mert alacsony a nyomás, a kiegyenlítőből viszont már elfogyott a folyadék. Ilyenkor mi megy be?
Úgy bizony: levegő. Fellevegősödik a hűtőrendszer, nem lesz meg benne a szükséges túlnyomás (üzemi körülmények között a nyomás magasabb benne a légkörinél, ezért 100 fokon még nem forr fel a hűtőfolyadék), felforr a víz, a légbuborék pedig biztos, hogy rossz helyen lesz: vagy a hengerfejben, ahol a legintenzívebb a hőtermelés, vagy a fűtőradiátorban, ami meg így nem fog meleget fújni.
Éppen ezért a kiegyenlítőtartályban olyan szinten kell állnia a hűtőfolyadéknak, hogy teljesen hideg motor mellett is legyen benne némi tartalék, biztosan ne szívjon levegőt a hűtőrendszer. Egy idő után úgyis csökkenni fog a szint a párolgás és a tömítéseknél fellépő veszteségek miatt. De csak halkan jegyzem meg: jó állapotú motornál ezek nagyon kicsi szintcsökkenést jelentenek és a hűtőfolyadékot egyébként is cserélni kell bizonyos időközönként, újra beállítva a szintet.
A kiegyenlítőtartályon szokott lenni szintjelzés, ez azt a szintet jelöli, amin hidegen állnia kell a hűtőfolyadéknak. Melegen ennél magasabb a szint, de amíg nem nyomja ki a sapka alatt, nincs gond. Erre a szintre kell feltölteni a kiegyenlítőt, majd be kell indítani a motort és légteleníteni kell a hűtőrendszert. Ez újabban a motor járatásával, esetleg a gumicsövek nyomkodásával történik. Én mondjuk más trükköt szoktam alkalmazni: leveszem a hűtősapkát, ott töltöm szintre a hűtőt (hamarabb megvan, mint várni, hogy a sapka szelepén át töltődjön), levett sapkával légtelenítek, újra szintre töltöm és utána töltögetem a kiegyenlítőtartályt.

nyau01 Elküldve: 2014-12-21 08:05 hûtõ

szia ezzel kapcsolatban egy érdekes dolgot vettem észre miért világit a hűtöfolyadék jelzöje alap állapotban azt jelzi van benne de ha 3-4x odalépek neki 4000 res fordulatig a kiegyenlitő tartályból eltünik az összes viz ha várok kicsit visszajön és a jelző ismét azt mutatja hogy normál szinten van

mormota26 írta: Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .


nyau01 Elküldve: 2014-12-16 11:28 hûtõ

ez egy jó kérdés ugyanezzel a problémával küszködök amit észrevettem mikor leállítom a kocsit 2-3 órával utána is nagy nyomás van a hűtőrendszerben, induláskor még nem jelez de kb mire a motor bemelegszik egyből kivillan a hűtőfolyadék jelző kb 1 p-ig utána elalszik majd ismét tehát nem folyamatosan világit

mormota26 írta: Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .


mormota26 Elküldve: 2014-12-15 16:42 hûtõ

Na mostmár tényleg unom,!! Ide leírtam eddig mik voltak a problémák. Kezdődött egy hűtő cserével, mert tünt el szép óvatosan a víz. azután nem volt probléma kb 2 hétig, utána folyamatosan ki ki villant a "sárga hűtő " lámpa. Jó, ki lett cseréve a vízpumpa és a termosztát, ment kb 1 hónapig és most megint ott járok h iszonyatos nyomás van a rendszerbe, tegnap előtt este 10 órakkor álltam be a garázsba, és ma 14:00 kor álltam ki, mielőtt meglestem a sapka alatt mi is zajlik, felnyitom, és látom h totálisan tele van hűtőfolyadékkal , egészen felér a sapkáig, mikor kb 1 hete még a normál szinten állt benne a víz. Valakinek további ötlet ? ( a légtelenítést teljesn kizárom h légteleníteni kell, nem hiszem el h kb lassan 1 éve lesz meg h 30 szor kell ennyi idő alatt légteleníteni, 8 éve van egy fiat puntónk egyszer nem kelett, előtte volt 2 autóm azzal se volt ilyen probléma. ) a Hengerfejen kívül maradt még vmi olcsóbb probléma , h csak a legvégsőbb esetben kelljen megontani a motort? Csak ugyebár fehér füstöt nem látok mögötte ( pontosabban h most hideg van így van egy kevés, de az szerintem nem az), nem olajos a víz és az olajnál sem látok semmiféle habot elszíneződést , és a hűtősapkánál sincs semmi .

Tano Elküldve: 2014-12-10 13:14 Termosztát

lela írta: Hogy lehet ebben a TIS-ben keresni. Pl légtelenítés.Rámentem a cooling-ra de még véletlenül sem a hűtéssel kapcsolatos dolgokat jelenítette meg.


Pedig ott van az.
Én jobban szeretem az offline letöltött verziót, de belinkelni gyorsabb az online-t.

lela Elküldve: 2014-12-10 12:36 Termosztát

Tano írta:
lela írta: Szia megtudnád osztani ezeket a filoka, mert ezek a linkek már nem működnek.
Ki akarom cserélni az autón mindkét termosztátot és ehhez kellene segítség hol kell leengedni a vizet hogyan kell légteleníteni stb. Esetleg ha valaki le tudja írni azt megköszönném.

Köszi előre is!


Hi!
A TIS-ben megtalálod ezeket a leírásokat.


Hogy lehet ebben a TIS-ben keresni. Pl légtelenítés.Rámentem a cooling-ra de még véletlenül sem a hűtéssel kapcsolatos dolgokat jelenítette meg.