Összesen 415 találat
Tibo Elküldve: 2017-12-16 18:52 Hûtõvíz
YELLOW írta:
Tibo írta:
Sziasztok!
BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem
A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.
A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?
szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.
Én úgy hallottam hogy a légtelenítőcsavart nem szabad többször kitekerni mert megszűnik a vákum.
Illetve amit írtam az normális hogy fűtés mellett hideg az alsó cső?
Ha ki kell még tekernem a csavart akkor hogyan csináljam? Járjon a motor vagy hidegen? Kupak legyen rajta?
YELLOW Elküldve: 2017-12-16 18:43 Hûtõvíz
Tibo írta:
Sziasztok!
BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem
A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.
A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?
szerintem jól csináltad ám érdemes többször a légtelenítésre ránézni, kitekerni a szelepet.
108°C még közép állás, talán picivel van felette.
azt sosem néztem, hogy leállítás után merre megy a hőfok, de lehetséges fizikailag, hogy felfelé megy. hisz nincs keringés, meg hűtés sem, de a blokk még meleg. minimális áramlás még van.
Tibo Elküldve: 2017-12-16 18:39 Hûtõvíz
Sziasztok!
BMW E46 M43TU19-ről lenne szó.
Segítséget szeretnék kérni a hűtővíz PERFEKT feltöltésére illetve légtelenítésére.
Ahogyan én csináltam:
-autó bal kereke megemelve
-gyújtás ráad, fűtés felkapcsolva
-hűtősapka kiteker, légt. csavar kitekerve
-addig töltöttem míg a légtelenítőnél nem folyt a folyadék
-lezártam a légt. csavart majd leszívtam a kiegy.tartályból a max jelig
-lezártam a kupakot is és az autót járattam fél percig majd megvártam a reggelt és utántöltöttem
A problémám a következő, fűtésem forró, de várnom kell 5-6 mp-et míg elkezdi a meleget fújni, a hűtővíz mutatója középen áll, de ha a titkosmenüben megnézem a 7. pontnál a vízhőmérsékletet akkor 108c, ha a fűtésem megy és félreállok az autóval, a termosztátból kijövő cső hideg, ha a fűtést kikapcsolom akkor kezd melegedni az alsó cső. Miután hazaértem és leállítom az autót a hőfok fel megy 116 fokra is.
A kérdésem az hogy normális ez, vagy valamit elrontottam?
TomyMU Elküldve: 2017-09-04 21:21 Hűtővíz..:S
YELLOW írta:
TomyMU írta:
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre? :?
ilyen esetben nem az idő a mérvadó, hanem a megtett km. nem gondolod, így logikus?
minimális vízfogyasztás lehet. mióta fogy, azelőtt nem volt esetleg hűtővíz csere? mert akkor légtelenítési probléma van.
nekem is fogyogat, de biztos, hogy nem hengerfejes. olajaim tökéletesek. még sosem jelzett be nekem se. minden frankó. tél előtt ha úgy van rátöltök egy kicsit, hogy maxon legyen, vagy kicsivel alatta. én nem aggódok.
Köszi a választ! Pontosítok akkor, 1 év alatt beletettem majd 20 ezer km-t. Külföldről behozott az autó, magánszemélytől vettem Magyarországon, aki egyébként abszolút korrekt volt, (kicsibe foglalkozik autó behozatallal ), és az ő elmondása alapján volt benne vezérlés csere 180 ezer km-nél, gondolom a hűtőfolyadékot is cseréltek benne - persze ezt én nem hiszem el, szervízkönyves, de semmi nyoma írásban, hogy cseréltek volna benne. Az autót 198 ezer km-el vettem, akkor még ugye maxon volt. Én kicsit aggódok, bár a szerelőm mindig megnyugtat.
YELLOW Elküldve: 2017-09-04 21:09 Hűtővíz..:S
TomyMU írta:
Sziasztok! Olyan problémám lenne, hogy lassan de biztosan fogy a hűtővizem. Nem mértem mennyit, 1 éve még maxon volt, fél éve minimumon, most pedig minimum alatt (hidegen), de még nem jelzett a gép hogy töltsek rá, úgyhogy eddig nem is tettem. Olaj kicsit barna foltos a nívópálcán, bár rövid távokon használom általában. Motorolajszint ugyanannyi mint cserekor. Ez mindenképpen azt jelenti, hogy hengerfejes? Vagy csak valahol elszökik a víz ahol nem venni észre? :?
ilyen esetben nem az idő a mérvadó, hanem a megtett km. nem gondolod, így logikus?
minimális vízfogyasztás lehet. mióta fogy, azelőtt nem volt esetleg hűtővíz csere? mert akkor légtelenítési probléma van.
nekem is fogyogat, de biztos, hogy nem hengerfejes. olajaim tökéletesek. még sosem jelzett be nekem se. minden frankó. tél előtt ha úgy van rátöltök egy kicsit, hogy maxon legyen, vagy kicsivel alatta. én nem aggódok.
BarG Elküldve: 2017-08-04 20:51 Nem tudom mi a baja az autómnak
John írta:
bricktopm írta:
Sziasztok!
Kisautómmal autópályáztam, stabil 130-140km\h-s sebességet tartva egyszer fentebb ment a víz hpmérőm a középállástól, picit elvettem a gázt, majd hazáig nem csinálta többet.. Illetve mig nem értem a városba. Ahogy elértem kb az első lámpáig megint kezdte, majd elment egészen az első fehér csíkig is, mire hazaértem.
Mennyire gond ez? A hűtőrendszeremmel elvileg nincs gond, városban soha nem produkál ilyet, vízpumpám új(skf fém,) víz van benne, légtelenítést próbáltam.
Fűrés maxra állítva forgatttam a vizet kiszedett légtelenítő csavarral, és leszedett kupakkal, majd mikor már nem jött légbuborék a légtelenítő csavart visszatettem és beindítottam. járt 5percet, a tágulási tartályt töltögettem néztem, ahogy priccol a viz a kis kiegyenlítőn át. Lehetséges, hogy itt a hiba és még levegős?
Hy.Nemtudom hogy a termosztátod neked is kenfeld-e,nincs-e szakadás a fűtőszáljában,vagy esetleg nem nyit,nekem volt hogy későn nyitott az is okoz melegedést,nézd meg az hogy a hűtőd alsó csöve is forró-e amikor forr a motor,ha meleg akkor nyit a termosz ha forró az alsó ekkor elvileg nyit csak kérdés hogy mikor? (Ez csak egy tipp,nem szentírás de nekem ez okozott ilyent..:) )
Időnként ki kell szedni a hűtőt és kitakarítani, mert a bogarak eltömik, azt összeszerelt állapotban nem tudod kimosni még magasnyomású mosóval sem. Ha a mutató megmozdult, az már baj, mert kb 115°C felett mozdul csak ki középről.
John Elküldve: 2017-08-04 17:03 Nem tudom mi a baja az autómnak
bricktopm írta:
Sziasztok!
Kisautómmal autópályáztam, stabil 130-140km\h-s sebességet tartva egyszer fentebb ment a víz hpmérőm a középállástól, picit elvettem a gázt, majd hazáig nem csinálta többet.. Illetve mig nem értem a városba. Ahogy elértem kb az első lámpáig megint kezdte, majd elment egészen az első fehér csíkig is, mire hazaértem.
Mennyire gond ez? A hűtőrendszeremmel elvileg nincs gond, városban soha nem produkál ilyet, vízpumpám új(skf fém,) víz van benne, légtelenítést próbáltam.
Fűrés maxra állítva forgatttam a vizet kiszedett légtelenítő csavarral, és leszedett kupakkal, majd mikor már nem jött légbuborék a légtelenítő csavart visszatettem és beindítottam. járt 5percet, a tágulási tartályt töltögettem néztem, ahogy priccol a viz a kis kiegyenlítőn át. Lehetséges, hogy itt a hiba és még levegős?
Hy.Nemtudom hogy a termosztátod neked is kenfeld-e,nincs-e szakadás a fűtőszáljában,vagy esetleg nem nyit,nekem volt hogy későn nyitott az is okoz melegedést,nézd meg az hogy a hűtőd alsó csöve is forró-e amikor forr a motor,ha meleg akkor nyit a termosz ha forró az alsó ekkor elvileg nyit csak kérdés hogy mikor? (Ez csak egy tipp,nem szentírás de nekem ez okozott ilyent..:) )
bricktopm Elküldve: 2017-08-04 16:23 Nem tudom mi a baja az autómnak
Sziasztok!
Kisautómmal autópályáztam, stabil 130-140km\h-s sebességet tartva egyszer fentebb ment a víz hpmérőm a középállástól, picit elvettem a gázt, majd hazáig nem csinálta többet.. Illetve mig nem értem a városba. Ahogy elértem kb az első lámpáig megint kezdte, majd elment egészen az első fehér csíkig is, mire hazaértem.
Mennyire gond ez? A hűtőrendszeremmel elvileg nincs gond, városban soha nem produkál ilyet, vízpumpám új(skf fém,) víz van benne, légtelenítést próbáltam.
Fűrés maxra állítva forgatttam a vizet kiszedett légtelenítő csavarral, és leszedett kupakkal, majd mikor már nem jött légbuborék a légtelenítő csavart visszatettem és beindítottam. járt 5percet, a tágulási tartályt töltögettem néztem, ahogy priccol a viz a kis kiegyenlítőn át. Lehetséges, hogy itt a hiba és még levegős?
John Elküldve: 2017-03-29 13:41 kiegyenlítő tartály
YELLOW írta:
John írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok megszeretném köszönni K.Rolandnak Kecskemétről a kiegyenlítő tartályt! :) Egy kérdésem lenne rendszer feltöltés után forró motornál az alsó cső miért hideg és ha a légtelenítő csavart enyhén kicsavarom akkor van sziszegés és olyankor kezd átmelegedni az alsó cső és érezni ha fogom az alsót hogy mintha rotyogna,ez természetes vagy sem? Kiegyenlítő sapkát hogy tudom letesztelni hogy a túlnyomást ki engedi-e? Mert előző lyukas tartálynál egy deka gőz se víz nem jött a sapka környékéről ellenben a kieg lyuknál.. Motor hőfok 108-114 között van a műszerfalon T-menüben M43b16
logikusan ha sziszeg mit jelent? főként hűtővíz csere után.
talán azt, hogy levegős.
légtelenítés, utántöltés, légtelenítés, utántöltés. és sokszor eljátszottam.
Rendben de ma kilengett majdnem pirosig fűtés rá és be állt középre és kemények a csövek,az alsó nem melegszik csak ha kiengedem a levegőt de akkor rotyog mindkét cső és ha leveszem a sapkát akkor fent mintha nem pisilne a betöltésnél csak ha megnyomkodom kézzel,biztos nem vízpumpa nem keringet vagy dugulás a hűtőben? Nem létezik hogy ennyiszer légtelenítem és ezt csinálja
először a levegőztetőkön kellene elengedni a nyomást... meg van ennek a folyamata, sorrendje.
Most jöttem meg 10 perce és nem fogy el a levegő belőle,más lesz a baj,valahogy szerintem nem időben kapcsol a ventim és lassú fokozaton fúj mitől lehet hogy amikor Inpával aktiválom akkor fúj mint egy helikopter,de gyengén forog és hagyja 114-ig is felmenni a hőfokot?
(Haver megnyugtatott hogy hengerfejes,remélem téved...)
Na rá jöttem ha a légtelenítőt nem csavarom vissza koppanásig akkor ott kiengedi a levegőt de nem csavarhatom vissza mert akkor megint szar lesz,viszont tartja a max 96 fokot és kapcsol a ventim is bár halk módban viszont arra gyanakszom hogy van-e túlfolyó a tartályon és nem-e el van tömődve,azt hol találom pontosan és hova vezeti a töbletet? (Víz nem olajos és olaj se vizes olajbetöltő sem taknyos vizet nem eszi,biztos hogy ez hengerfej hiba?)
nincs túlfolyó. fagydugó van max a blokk környékén. a kiegyenlítő kupakja maga egy szelep. ha túlnyomás van (nem tudom mennyi), akkor ott enged el. de ha már el van öregedve valami, akkor lehet hamarabb megy ki a tartály oldalán, vagy máshol, ahol el van gyengülve.
de nehezen levegőtlenedik le. meg mindig nézni kell a szintet, mert ahogy a levegő kimegy, úgy csökken a szint, és utána kell tölteni.
Igen köszönöm,jelenleg nem visszatekert légtelenítővel minden ok,megpróbálok menni vele így hátha kitermelődik de tegnap 5 km után felforrt.Megpróbáljam a régi trükköt hogy megemelem a bal oldalát és úgy légtelenítem? Videón láttam M43-nál
YELLOW Elküldve: 2017-03-29 13:32 kiegyenlítő tartály
John írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta:
Sziasztok megszeretném köszönni K.Rolandnak Kecskemétről a kiegyenlítő tartályt! :) Egy kérdésem lenne rendszer feltöltés után forró motornál az alsó cső miért hideg és ha a légtelenítő csavart enyhén kicsavarom akkor van sziszegés és olyankor kezd átmelegedni az alsó cső és érezni ha fogom az alsót hogy mintha rotyogna,ez természetes vagy sem? Kiegyenlítő sapkát hogy tudom letesztelni hogy a túlnyomást ki engedi-e? Mert előző lyukas tartálynál egy deka gőz se víz nem jött a sapka környékéről ellenben a kieg lyuknál.. Motor hőfok 108-114 között van a műszerfalon T-menüben M43b16
logikusan ha sziszeg mit jelent? főként hűtővíz csere után.
talán azt, hogy levegős.
légtelenítés, utántöltés, légtelenítés, utántöltés. és sokszor eljátszottam.
Rendben de ma kilengett majdnem pirosig fűtés rá és be állt középre és kemények a csövek,az alsó nem melegszik csak ha kiengedem a levegőt de akkor rotyog mindkét cső és ha leveszem a sapkát akkor fent mintha nem pisilne a betöltésnél csak ha megnyomkodom kézzel,biztos nem vízpumpa nem keringet vagy dugulás a hűtőben? Nem létezik hogy ennyiszer légtelenítem és ezt csinálja
először a levegőztetőkön kellene elengedni a nyomást... meg van ennek a folyamata, sorrendje.
Most jöttem meg 10 perce és nem fogy el a levegő belőle,más lesz a baj,valahogy szerintem nem időben kapcsol a ventim és lassú fokozaton fúj mitől lehet hogy amikor Inpával aktiválom akkor fúj mint egy helikopter,de gyengén forog és hagyja 114-ig is felmenni a hőfokot?
(Haver megnyugtatott hogy hengerfejes,remélem téved...)
Na rá jöttem ha a légtelenítőt nem csavarom vissza koppanásig akkor ott kiengedi a levegőt de nem csavarhatom vissza mert akkor megint szar lesz,viszont tartja a max 96 fokot és kapcsol a ventim is bár halk módban viszont arra gyanakszom hogy van-e túlfolyó a tartályon és nem-e el van tömődve,azt hol találom pontosan és hova vezeti a töbletet? (Víz nem olajos és olaj se vizes olajbetöltő sem taknyos vizet nem eszi,biztos hogy ez hengerfej hiba?)
nincs túlfolyó. fagydugó van max a blokk környékén. a kiegyenlítő kupakja maga egy szelep. ha túlnyomás van (nem tudom mennyi), akkor ott enged el. de ha már el van öregedve valami, akkor lehet hamarabb megy ki a tartály oldalán, vagy máshol, ahol el van gyengülve.
de nehezen levegőtlenedik le. meg mindig nézni kell a szintet, mert ahogy a levegő kimegy, úgy csökken a szint, és utána kell tölteni.