Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 129 találat


Doxa320d Elküldve: 2017-01-20 09:56 Kopog az eleje!!

YELLOW írta:
Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak! :)
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm! 8)


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom :D
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele :D sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.


Debrecenben a Trimet Kft-hez szoktam vinni a "kicsikét" :)
Lángól szokták rendelni,de ugye ők nem adnak kedvezményt az alkatrészre,pedig tuti,h 48% van nekik rá.
Esetleg Debrecenben,vagy környékén tudsz olyan megbízható szakit,maszekot,vagy akár szervizt,aki dolgozik vitt alkatrészből is ?:D

Te magadnak szoktad bütykölni?



YELLOW Elküldve: 2017-01-20 06:55 Kopog az eleje!!

Doxa320d írta:
YELLOW írta:
Doxa320d írta: Sziasztok!

Nem régóta vagyok boldog tulajdonosa egy e90-es 320d (2005) járgánynak! :)
Az alábbi dolgot vettem észre rajta:

K.b 50-60km/h felett,ha fékezek,akkor kicsit remeg a kormány jobbra-balra.
Az első féktárcsákra gyanakszom,hogy be vannak hullámosodva.
Esetleg első szilent probléma is okozhat ilyet?

Lényeg a lényeg,hogy a komplett első tárcsákat,betéteket,visszajelzőt cserélni fogom,mert az a tuti!

Elég elenyésző a tudásom a szilentekről és magáról a futóművekről,ezért megtudnátok mondani,hogy az első szilenteket hogy hívják és miket érdemes ilyen esetben cserélni!

Köszönöm! 8)


igen, okozhatja szilent. az első lengőkar végén lévő szilentblokk főként. nem feltétlen venni észre. nekem 3 műszakin is átment, pedig rázott. azt hittem az ATE hullámosodott fel. aztán csak a pár ezret futott szilent volt rossz.


Esetleg milyen tárcsa+betét kombót ajánlassz előre?
Hátra Textar+textar betét ment. Előre is ezt gondoltam.

Az első két tárcsára+betétre+visszajelzőre olyan 100-120-at gondoltam+ szerelés.


az nagyon sok. annyiért én is elvállalom :D
mondjuk én nagyon akciósan vettem az ATE szettet, szerintem egy 20-assal átvágta magát az eladó, de én 2x is rákérdeztem. nekem az első ATE Powerdisc, hátsó sima ATE,+első, hátsó betétek voltak 52ezer Ft. amúgy kedvezményesen 72-t beszéltünk, adtam 20-at előlegbe. majd mikor mentem érte, mondja az árat, mondom adtam 20-at előlegbe. szépen levonta és 32-t fizettem még. a szerelés egy 10-es volt, azért csináltattam hivatalosan, hogy ha műszakin belekötnek a vágott tárcsába (ez 2007-ben volt) vagy kínja van, akkor elgyen papír róla hivatalosan, fékhatás méréssel. kopásjelzőt nem vettem, elől ment az eredeti, hátul meg kitört, lényegtelen. többet nézem az autót mint járok vele :D sosem kopik el. gyárit is kár volt ledobni.
szóval első tárcsákér+betétekér, kopásjelző+szerelés sok a 100-120ezer. ha jó helyen vásárolsz, mindennel együtt 50-ből kihozható szerintem., de legyen mondjuk max. 70ezer.
ATE, Jurid én ezekben hiszek. Jurid-okat nagyon jó árban lehet most venni. célszerű ismerőssel, aki tud kedvezménnyel unix-ól vagy bárditól vagy akárhonnan venni.

YELLOW Elküldve: 2016-11-27 18:26 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
jamborj írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz :(


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...


Tegnap kicseréltem a lengőkar szilenteket és örömmel vettem észre, hogy megszűnt a kormány rázása és a búgó hang fékezés közben! ugyan itt 2 db kb 100km futású Textar féktárcsák eladók :D


ugye, hogy ugye?! :kiraly:

Kabi Elküldve: 2016-11-27 17:04 Féktárcsa és fékbetét

jamborj írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz :(


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...


Tegnap kicseréltem a lengőkar szilenteket és örömmel vettem észre, hogy megszűnt a kormány rázása és a búgó hang fékezés közben! ugyan itt 2 db kb 100km futású Textar féktárcsák eladók :D

jamborj Elküldve: 2016-10-23 13:05 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz :(


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!


Nekem is volt ilyen gondom, nekem a szilent volt a bűnös...

Kabi Elküldve: 2016-10-23 10:38 Féktárcsa és fékbetét

YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz :(


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.


ez a távgyógyász dolog teljesen világos. nyilván mindenki csak a tapasztalataiból tud itt tippet adni. nekem is power disk volt/van, és olvastam a vetemedésről meg ugye szerelő is mondta, hogy tárcsa lesz a hiba forrása, ezért vettem újat. persze nem az lett...amúgy nem szeretem sehol sem otthagyni a kocsit, mert vagy megtalálják a hibát vagy nem, meg vagy kicserélik az alkatrészt vagy nem - átverhetnek mindenhol. szeretem megoldani saját magamnak a dolgokat és nem is félek egy kis szerelgetéstől.
Még megnézem a szilenteket, gömbfejeket ma délután (meg lehet visszarakom a régi féktárcsákat is - még alig vannak megkopva), aztán majd felkeresek itteni műhelyeket. minden esetre köszi a tanácsokat!

YELLOW Elküldve: 2016-10-23 10:22 Féktárcsa és fékbetét

Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
YELLOW írta:
Kabi írta:
ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?


szerintem inkább két másik dolog lesz.
- lengőkar végén lévő szilentblokk. lehet padon megrángatva sem venni észre. (én így jártam)
- fékmunkahenger be van rágódva, rohadva. vagy az úszónyereg részében keresztbe áll a betét, vagy ott valamelyik csúszka szorul.


ha az úszónyergen a féknyerget érted, akkor azt biztosan mondhatom, hogy ott semmi gond nincs. a csúszkákat megtisztítottam, igaz nem volt rajtuk szennyeződés. a fékbetétek nem koptak ferdén. fékmunkahengert hogyan tudom ellenőrizni? 2 hónapja cseréltem fékolajat (előtte is csinálta ezt a problémát a fék), semmi szennyeződés nem jött ki a régivel. Most ami eszembe jutott, a stabilizátoron (nem a függőleges pálcára gondolok) lévő gumi elfáradása okozat ilyen jelenséget?


szerintem stab rúd nem csinál ilyet.
a fékdugattyút csakúgy tudod megnézni, ha kerék le és pofa ki, dugattyút benyomni. szorul-e, megnézni a kis gumi karmantyú alatt, milyen a dugattyú állapota.
de a lengőkarszilent még mindig ott van, mint lehetséges probléma.


na, az előbb még munkahengert írtál...a fékdugattyúkat megnéztem, amikor leszereltem az egész nyerget. "simán" vissza tudtam tolni a helyére. tehát nem akadt, szépen visszacsúszott. rozsdahalom nem volt rajta. a lengőkarszilentnél meg az lesz a jó,ha az okozza a bajt, hogy eddig csak komplett lengőkart találtam. és ha mégis van csak szilent, akkor azt házilag nem hiszem, hogy ki tudom cserélni és vihetem az "olcsó" német szerelőkhöz :(


biztos van külön szilentblokk... jah most látom neked jóval másabb a futómű.
itt a képen a 10-es alkatrészre gondolok, de a 15-ös környékén is lehet gond.


igen, közben találtam szilenteket is. de az a baj, lehet pár dolog ami okozhatja a rázkódást és nem akarom a fél futóművet kicserélni a tippelgetésekkel. Most van két 50km-es féktárcsám is, ami fölösleges lett...sajnos nem látok már megoldást, mint elvigyem szerelőhöz...


pedig itt csak tippeket tudsz kapni, senki sem távgyógyász.
már leírtam az esetem, de röviden.
mikor megvettem az autót, akkor kicseréltettem a lengőkar szilenteket, ami neked a 10-esnek felel meg, ha minden igaz. már pontosan nem emlékszem, de max 150km-t mentem az új szilentekkel, mikor jött a műszaki. azt mondta a csóka, hogy lóg a jobbos szilentem. (Febi Bilstein került akkor bele). mondom hogy a bélbe, mikor most lett kicserélve, mielőtt idejöttem. mindegy nem buktatta meg az autót. jelzem, hogy 2 év múlva ugyanoda mentem, ugyanazok csinálták, ugyanaz a korábban szerintük rossz szilent volt benne, mégsem találták most rossznak, kb 10-12ezer km-rel később. pedig direkt rákérdeztem, hogy tutti jó? aztán újabb két év helyben műszaki, kamionos cégnél. ott is kérdeztem mizu a szilentekkel, azt mondta tökéletes. ekkor már 20-24ezer volt a szilentben. nem sokkal ezelőtt ha jól emlékszem előjött a fékezésre remegő kormány. ugye nekem ATE PowerDisc van, és arra mondják hajlamos vetemedni, de én azért normálisan vezetek, stb. kezdtem is parázni, hiszmaga a tárcsa még kopott sem volt igazán.
újabb két év eltelt, megint másik közelben lévő műszakiztató helyre vittem. ekkor már 6 éves szilent volt benne, 30-34ezer km-rel. itt sme láttak semmit, pedig 2x is megrángattatam az autót. de jeleztem, hogy lehet nem lesz jó a szilent, mert olykor rázza a kormányt, de pont a műszakihoz képest egy hétre rá volt megbeszélve a csere, csak ugye le is kellett gyártani a szilentet. igen poliuretán szilent került bele. alig bírták leszedni az először rossznak, majd 3 esetben jónak látott szilentet.
bekerült a poliuretán, és a kormányremegésnek nyoma lett.
szóval lehet nem látszik futómű vizsgálatkor, hogy rossza szilent, közben lehet mégis.

neked annyival másabb, hogy neked elől van az a blokk, nekem meg hátul. és ugye amikor fékezel, akkor az erő a lengőkaron is hátrafelé nyomó erőt fejt ki.
emiatt neked akár lehet a 10,13 és 15-ös is, hogy valami gond van vele.

de tényleg az a legjobb ha elviszed valahova. lehet nem veszik észre, de lehet igen.

Kabi Elküldve: 2016-10-22 19:58 Féktárcsa és fékbetét

elgeri írta:
hil írta:
jamborj írta:
b_imi írta:
Kabi írta: sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.


Gyárit betéttel együtt. Az nem fog rázkódni.


Ate a gyári? Ki a beszállító?

ATE, Jurid tudomásom szerint)



Én egyszer hallottam egy olyat, hogy a tárcsákat maga a BMW gyártja, nem külső beszállítótól van. Ezért is esküsznek sokan a GYÁRI tárcsákra.

De lehet hogy ez nettó baromság, nem tudom :)


ma kicseréltem a féktárcsákat. Textar-t raktam fel, azonban ugyan úgy megmaradt a 100-120 fölötti fékezésnél a zúgó hang és a kormány rázása. természetesen a kerékagyat megtisztítottam, nem volt rajta semmi lerakódás, ami miatt a tárcsa nem jól kerülne fel a helyére. Valakinek ötlet, hogy mi lehet a probléma?

elgeri Elküldve: 2016-10-17 15:53 Féktárcsa és fékbetét

hil írta:
jamborj írta:
b_imi írta:
Kabi írta: sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.


Gyárit betéttel együtt. Az nem fog rázkódni.


Ate a gyári? Ki a beszállító?

ATE, Jurid tudomásom szerint)



Én egyszer hallottam egy olyat, hogy a tárcsákat maga a BMW gyártja, nem külső beszállítótól van. Ezért is esküsznek sokan a GYÁRI tárcsákra.

De lehet hogy ez nettó baromság, nem tudom :)

hil Elküldve: 2016-10-17 11:05 Féktárcsa és fékbetét

jamborj írta:
b_imi írta:
Kabi írta: sziasztok
100km/h fölötti fékezésnél rázkódik a kormány és hangos a bal eleje. Megnézettem szerelővel, szerinte a féktárcsa szar (csapágy szerintem sem lehet, mert csak fékezésnél hallatszik hang + a lengőkart is megnézték). Ate powerdisc 2 éves. Telefonáltam pár helyre, hogy vállalják-e a felszabályozását, de nem vállalták sehol. Úgy döntöttem így veszek másikat, de nem akarok ATE-t újra, mert olvastam, hogy hajlamos a deformálódásra. Kérdésem az lenne, mit ajánlanátok helyette? Csak a tárcsát cserélném, a betétekben (ATE ceramic) még van 35e km a computer szerint.


Gyárit betéttel együtt. Az nem fog rázkódni.


Ate a gyári? Ki a beszállító?

ATE, Jurid tudomásom szerint)