Adamyno fórum hozzászólásai

Adamyno Elküldve: 2019-03-10 10:23 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Ha fogy a hűtővized is, akkor lehet, hogy hengerfej tömítés. De az is lehet, hogy két különböző dolog. Nekem ezt akkor csinálta amikor az egyik vákuumcső el volt repedve. A pára a kipufogóban pedig természetes dolog, mivel a katalizátor vízpárára és széndioxidra alakítja a kipufogógázok nagy részét (szerencsés esetben). Ha mindig csak az 5-ösben van a baj, akkor tényleg lehet tömítés is, bár ott akkor a vízbe is szokott menni olaj illetve az olajba víz + füstölhet is az autó. Próbáld meg kicserélni a gyertyát trafóval együtt egy másik hengerrel. Égéskimaradás injektor miatt is lehet vagy hibás adaptáció miatt (bár utóbbi esetben váltakozni szokott, hogy melyik hengerben). Ha melegebb van, nagyobb a nyomás is a rendszerben, 100-105 fok körül van a víz, simán lehet, hogy szivárog valahol.

A hűtővíz tartály kupakja nyomáskiegyenlítős, elengedi a nyomást/gőzt amennyiben túlnyomás lenne a rendszerben. Ha ez meghibásodik, akkor a túlnyomás szétnyomhatja a tömítéseket a motorban, a csöveket az illesztéseknél vagy magát a tartályt, hűtőt, stb... fogalmam sincs hogy lehet ellenőrizni, hogy a kupak működik-e de fontos tényező az biztos mert ha emiatt van a gond, akkor hiába csinálod meg a tömítéseket, rövidesen visszatér a hiba.

BMW0926 írta: Sziasztok

Az INPA az alábbi infot tárta fel: 242 - Burning fail Cylinder 5
A beteg: E46 M54B22-es motorral.
Tünetek: Hideg indítés -- alapjárat katasztrófa! 3x 4x újra kell indítani az autót, hogy menjen mind a hat henger. A hűtővíz néha fogy, néha nem, de mindig párás a kipufogó füst! Ha közel hajolok, érezni, hogy van nedvesség tartalma, amit az egyik kipufogóvég nedvessége is bizonyít. És itt van pár INPA kép.

https://imgur.com/a/yCUDxg7

Szerintetek mi lehet a probléma?

Szerk.: Gyertyák, trafók rendben!






Adamyno Elküldve: 2019-03-10 10:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

BMW0926 írta: Sziasztok

BMW scannert akarok venni ebayről. Melyik az, ami nem hulladék?

Nem gond, ha telepítő lemez nélküli, de sosem hátrány, ha adnak hozzá.


Én Aliról vettem és tökéletesen működik, szoftvert is adtak hozzá. Az elején voltak valami kis nehézségek, valami hibát írt ki indulásnál de már nem emlékszem mit. Rá googliztam és azonnal ott volt a megoldás. Valami portot nem jól állítottam be ezt hiszem.

Adamyno Elküldve: 2019-03-03 12:12 Lámpamosó

Sziasztok!

Elég bosszantó hibám van és nem tudom mi az oka vagy hogyan lehetne megcsinálni. Jó ideje nem működött a fényszórómosóm, mert a motorjában az a kis fehér pöcök ki volt törve. Vettem új motort, összeraktam, működik. Egyik nap megyek az autóhoz és mutatja, hogy kifogyott az ablakmosó tartály. Utoljára mikor leállítottam, nem mutatott ilyet de biztosan úgy billent az autó. Azért a biztonság kedvéért megnéztem, tényleg üres és nem láttam sehol foltokat. Vettem egy flakonnal, teli töltöttem de visszamentem a boltba pár percre. Jövök ki és látom, hogy áll a víz a kocsi alatt.

Kerestem honnan folyik de nem találtam semmit a motortérben, azt hittem el van repedve a tartály. Itthon újra megnéztem és rájöttem, hogy a lámpa alatt folyik (sír az autó ) a spriccelőnél. Kihúztam és ott volt benne valami fehér műanyag darab. Biztos belekerült a csőbe de már kiszedtem, viszont konkrétan elfolyt a drága ablakmosóm az összes. Egyszerűen nem tudom, hogy mitől folyik ott. Kellene legyen valami szelep vagy ilyesmi valahol, mert ugye ez lejjebb van a tartálynál és simán kifolyik minden ha nem zár megfelelően. A motornak a szivattyúján átfolyik a víz magától akkor is ha nem forog (ez a gyárinál is így volt) szóval nem az a gond. Valami eddig elzárta a folyást, ami most megszűnt.

Valaki találkozott már hasonlóval? Arra gondoltam, hogy kiszedem a spricnit és visszafele megfújatom kompresszorral hátha kijön ami belement, de az sem lesz egyszerű Lehet, hogy már nincs is benne semmi csak nem jól csukódik. Egyszerűen tanácstalan vagyok.

Adamyno Elküldve: 2019-03-03 12:03 Piros olaj lámpa!!

YELLOW írta:
dorcii72 írta: sziasztok.

1 hete kimutatta az autom, hogy keves az olajnyomas. Levettuk a kupakot es letoroltuk az olajat a kupakrol, majd visszaraktuk. Egy hetig semmi baja nem volt, de ma ujra kiirta. Van valakinek otlete, hogy mi lehet a baja?


rosszalkodik a szintjeladó.

Gondolom akkor olaj van benne. Az olajnyomást szerintem nem méri semmi, akkor nem világít tudtommal semmi ha nincs olajnyomás (pl. elakad az olaj egy belekerült törmelék miatt). Ha világít a kijelző akkor az olajszint lesz, így ha jó a szinted akkor jeladóra gondolnék én is.

Adamyno Elküldve: 2019-03-03 11:59 Üzemanyag fogyasztás

muszka93 írta: Üdv mindenkinek!
A BMW e46 320i kocsimba nem oly rég történt kartergáz szűrő csere. Azt vettem észre ,hogy kartergáz szűrű csere után nagyobb lett az autóm fogyasztása! Egy teli tank benzinel 750-800km tudtam megtenni de mostanra ez lecsökkent 600km-re. Most tanácstalan vagyok. Nem tudom most ,hogy ez a kartergáz szűrű végett van vagy esetleg más lehet a probléma.
Valaki esetleg tudna valami ötletel szolgálni ,hogy most mi tévő legyek.
Előre is köszönöm szépen a segítséget!


Gondolom azért volt cserélve mert el volt már dugulva vagy a membrán nem zárt jól. Szét is fagyhat télen a lecsapódott pára miatt, bla-bla.. lényeg, hogy minden bizonnyal azért cserélted mert nem volt jó. Egyébként ha rossz a membrán, akkor simán vissza is szívja az olajat is, emiatt a lefolyó csőre szoktak tenni utólag visszacsapó szelepet, ami csak egy irányba engedi az olajat. Szóval ez a kis alkatrész elég nagy hatással van az egész motor ökoszisztémájára. Mivel az ebből származó anyag a beszívott levegővel keveredik, ami nagyban befolyásolja a motor működését. Te most ennek a beszívott levegőnek az összetételét hirtelen nagy mértékben megváltoztattad a csere által, az autó meg hirtelen nem tudja mit kezdjen vele. Ha szerencséd van, 100-200 km múlva normális lesz a fogyasztás mert megtanulja a motorvezérlő de lehet, hogy egy adaptációtörlés kellene neki viszont utána sem lesz jó azonnal, akkor is menni kell vele, hogy tanuljon.

Adamyno Elküldve: 2019-03-03 11:44 Remeg az autó

katonaza írta:
Jenci87 írta: Sziasztok!

a kérdésem egy 320.000km-es 204LE 3.0D-s motorra vonatkozna Enyhébbnek mondható rángatás érezhető gyorsításnál. Az első tünet hogy alapjáraton 7-800 as fordulatszám között ingadozik az alapjárat de már csak melegen.(világítás kapcsolása után valamivel erősebben csinálja) Feszültség mérés esetén alapjáraton 12,8V és 13,4V között ingadozik. Miután jobban meghajtom 4000-es fordulat környékére utána az esetek nagy részében abbahagyja, bár az utóbbi hetekre ez sem igaz. Mikor alapjáraton ingadozik, gyorsításkor is 2000-es fordulatszámtól rángatva gyorsít. OMW-n tankolok, próbálok jó anyagot rakni bele. Idegesítőbb a rángatás mint amennyire befolyásolja a gyorsítást...
Ami eddig el lett végezve:
1. Örvénycsappantyú kiszerelés, ledugózás
2. Generátor teljes felújítás
3. Akkumulátor csere próbakőr erejéig.

Hibakód nincs. Az autóhoz ezt a hibát leszámítva ragaszkodnék, és megtartós lenne.
Mi lehet a probléma?



Javaslom, hogy a napi első beindítást követő legelső percben (hideg motor) pl. INPA segítségével élőadatban nézz injektor korrekciós értékeket. Abból elég jól lehet következtetni, hogy ebben az irányban van-e a gond.


Nem akarok hülyeséget írni, de még az is lehet, hogy falsot szív valahol. Amikor megvettem, nekem hasonló volt a hiba (bár az enyém benzines) és sokan légtömegmérőre gyanakodtak. Hát persze, hogy a légtömegmérő nem a valóságot mérte, mert máshol is szívott ahol nem kellett volna. Konkrétan az üzemanyagszűrő vékony vákuumcsöve elmállott a kezemben. A cső cseréje után megszűnt a hiba.

Adamyno Elküldve: 2019-03-03 11:39 Gyújtógyertya.

Pocses írta:
hil írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Hy!
Tegnap gyújtógyertyákat cseréltem Bosch kétpólusú volt benne eléggé viseltesek voltak már. NGK-t kapott eddig oké. Azóta három hengerez az 1-es hengerben száraz a gyertya.
Gyújtás van mert a régi gyertyával ki lett próbálva miközben járt a motor van szikra.
A bika ilyet nem b@szott, hogy most ellett meg az injektor... zasszony meg tombol, hogy minek nyúlok ahhoz amihez nem értek. (gyertyacsere)
Hétfőn vihetem szerelőhöz azt talán valamelyik nap neki tud állni...


nézd meg a gyertyán rajta van-e rendesen a kupak. nekem az új NGK nyírta ki anno a z egyik trafót, sőt jött volna sorba valószínű. erős, új gyertya, gyenge trafó, ez a vége.


Köszi megnéztük. Régi és az új gyertyával is van gyújtás, de járatva a motort majd kivéve a gyertyát, teljesen száraz nem benzines. 100 méter ha mentem már dobta is a hibát közben még villogott is a kicsi sárga tengeralattjáró. Max még törölhetem a hibát (univerzális hibakód olvasóval) azt úgy próba de nem fűzök hozzá nagy reményt.

Szia! Úgy tudom, ha égéskimaradás van a hengerben, akkor azt az injektort lekapcsolja a vezérlő, tehát ezért volt száraz a gyertya. Azt hogyan nézted meg, hogy volt gyújtás? Szerintem ez inkább trafó hiba. Nálad a 4 trafó egyben van, nem külön cserélhető.


Szia! A pipába raktunk plusz gyertyát a régiből így néztük meg és van szikra az egyes hengernél is.


Meg kéne nézni egy komolyabb diaggal, hogy van-e mellette más hiba is. Nekem is csinált ilyet gyertyacsere után, 2-3 henger nem ment de minden indítás után más. Olyan hangja volt egyszer mint egy kapálógépnek, akkor nagyon megijedtem. Pár indítás után már mindegyik hengerre írt gyújtáskimaradást és igen, a vezérlő lekapcsolja azt a hengert amelyikben nincs gyújtás, így már el sem indul csak ha leveszed a gyújtást és vissza. Gyertyacsere után csináltam egy adaptációtörlést (lehet nem kellett volna), utána csinálta ezt kb 150-200 km-ig. Valahol olvastam, hogy kb. 10-15 másodpercig ki kell forgatni leszabályzásig és utána megtanul valamit. Próba szerencse alapon egy hosszú egyenesben nyomtam neki harmadikban kb. 13 mp-ig. Utána hazamentem, töröltem a hibakódokat és úgy tűnik jó lett. Előtte a fogyasztás is durva volt, most kezd normális lenni. Alapjáraton volt remegés, az is elmúlt.
Azt mondod van szikra ha kiveszed a gyertyát, akkor a trafó jó. Esetleg meg lehetne próbálni, hogy megcseréled azt a gyertyát egy másikkal (ha még nem próbáltad) vagy esetleg a trafót. De egyszerre ne, hogy tudd követni mit csináltál. Szerintem ott más gond lesz ha száraz is a gyertya akkor üzemanyagra gondolok. Azzal viszont nem vagyok tisztában, hogy hengerenkénti vezérlésű az injektor vagy "központi". Mert ha utóbbi, akkor akár kosz is lehet benne, nagyobb az esély rá. Elvileg lehet tisztítani, de elég macerás. Első körre egy normális diagot javasolnék mondjuk Rheingold-dal mert annak van automatikus hibakereső része is, ami különböző teszteket futtat és írja, hogy mit csinálj (angolul vagy németül).

Adamyno Elküldve: 2019-02-24 11:14 ASC hiba

Asciitable írta:
YELLOW írta:
Asciitable írta: Sziasztok!
Olyan bajom lenne hogy nedves időben mindig ki kapcsol az ABS. Ha száraz az út semmi baja működik rendesen. Ez mitől lehet?


kéri a csapatást
szerintem valahol valamelyik ABS szenzornál kontakt hiba van. ilyesmire gondolok. vagy az ABS tömb csatlakozásnál. ki kéne olvasni mit ír hibának be a vezérlőbe.


Hát a csapatást biztos kéri, mert majdnem fel vitt 110-el a korlátra
Nem tudom, de talán annak is lehet köze hozzá, hogy ha előjön olyan mintha fékezné néha valami a kocsit, egy pillanatra meg torpan aztán megy tovább. A fagyok alatt be fagyott a fékem, az óta csinálja egyébként.


Én a helyedben megnézném a fékfolyadékot, hogy milyen állapotban van (víz tartalom) valószínűleg cserés és mivel régi lehet, így a fékmunkahenger környékén elkezd oxidálódni minden és meg tud szorulni. Jó esetben csere, rossz esetben tákolás, csiszolgatás, stb... Lehet gond valamelyik jeladóval is, amit leginkább csak menet közben lehet diagnosztizálni, hogy a többihez képest milyen sebességet mérnek egyesével. Ha találsz olyat ami nem egyezik a többivel, akkor sem biztos, hogy a szenzor a rossz. Lehet kontakt hiba, sár, bármi.

Adamyno Elküldve: 2019-02-23 01:19 Társalgó

YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta: Hellócső!
Boldog új évet!
Jó rég jártam már erre, de jó látni, hogy még megy a szekér!


beléd is!
ideje lenne visszarázódni.
szerencsére van pár új tag, akik megidézték egy picit a régmúltat, és kicsit pörgött a fórum. jó érzés volt.



Kár, hogy a FB ennyire utat tört. A jó kis hagyományos fórummal nem tudja felvenni a versenyt a FB csoportok hsz-fonala, 2 nap után már vissza se tudod keresni mit láttál/olvastál és újfent érdekelne.
Szerintem.


hiába van ott a kereső is, nem olyan. de ugye a legtöbben ott élnek FB-n, aztán így egyszerűbb nekik. gondolom. pedig annyi csoport van, hogy követhetetlen.


Épp a napokban töröltem magam onnan. Pontosan azért mert kezdett eléggé átláthatatlan lenni az egész.

Adamyno Elküldve: 2019-02-22 13:04 Gyári kazettás fejegység + kisnavi

Sziasztok!

Lehet, hogy hülye kérdés, de biztosan sehol nem találtam erről infót.
Van egy MK4-es navim kazettás fejegységgel, amin az a kis monokróm kijelző van. Nyilakkal navigál és van egy alapszintű menüje.

Ezt szeretném színesre cserélni. 4:3-asra vagy nagyra, szinte mindegy. A kérdés az, hogy elég-e a fejegységet cserélni vagy ha nem, akkor még mi kellhet hozzá?

Egyáltalán mi a különbség a pici és a nagy között? Jól tudom, hogy csak a nagyra lehet bluetooth-on csatlakozni? A későbbiek során szeretnék majd guminyomás érzékelőt és tolatókamerát is. Lehet, hogy ez nem számít mert mindegyik tudja, de azért leírom, hátha.

Van most egy kínai fejegységem és lényegében mindent tud amit el lehet képzelni, de nem akarom megtartani mert eredetit szeretnék még ha nem is olyan okos, akkor is

Adamyno Elküldve: 2019-02-15 16:32 Társalgó

Tano írta:
Adamyno írta: Sziasztok!

Olvasom a fórumot, de ilyesmi infót nem igazán találok sehol. Ha utólag be lett szerelve az ülésfűtés szett (gombok, kábelek, biztosíték, fűthető ülés) akkor annak egyből működni kellene vagy még programozni kellene valahol valamit? Csak mert nem akar menni de tudtommal ez "mechanikus" benyomom a gombot és mennie kellene nem?


Nem igényel semmi kódolást, mennie kell.


Akkor ott valami nem jól van bekötve. Tempomatnál is ugyanez a helyzet? Multikormány beköt és megy a dolog vagy van még egyéb teendő?

No de hogy jót is mondjak:
Volt nekem egy olyan gondom, hogy a bal oldali tankot mindig üresnek érezte az autó, el is kattant a pisztoly 32 liter körül tankoláskor. Nem tudtam, hogy a bal oldali szenzor vagy más hiba van-e. Valaki itt írta, hogy lehetséges, hogy nagyon beledugtam a pisztolyt tankoláskor. Na most kijártam az utolsó cseppig a benzint, míg meg nem állt az autó és utána teletankoltam de úgy, hogy éppen csak a szükséges szintig tettem bele a pisztolyt. Örömmel jelentem, hogy a 63 liter belement és jelzi is mindegyik tankban az autó, szóval valóban az lehetett a gond, hogy mélyre ment a pisztoly előzőleg, bár nem értem ez mit befolyásol.

Adamyno Elküldve: 2019-02-13 21:04 Társalgó

Sziasztok!

Olvasom a fórumot, de ilyesmi infót nem igazán találok sehol. Ha utólag be lett szerelve az ülésfűtés szett (gombok, kábelek, biztosíték, fűthető ülés) akkor annak egyből működni kellene vagy még programozni kellene valahol valamit? Csak mert nem akar menni de tudtommal ez "mechanikus" benyomom a gombot és mennie kellene nem?

Adamyno Elküldve: 2019-02-08 17:20 hûtõ

benzw124 írta:
Bitu79 írta:
benzw124 írta: SZiasztok! Van egy nagyon bosszantó problémám. Folyamatosan levegősödik a hűtő rendszer, amint lelégtelenitem, pár másodpercen belül ismét kőkemények a csövek. 2500km-el ezelőtt lett cserélve vízpumpa, hűtő sapka, szíjak, termosztátok. És ki lett rendesen legtelenitve. Ezidáig semmi gond nem volt, javarészt pályázok vele, 3000folé nem forgatom. Nem füstöl, nem eszi a vizet, a 136lohoz képest szerintem jól megy és brutális a fűtés! Előre is köszönöm a segítséget! Üdv!

Ha minden okés a kocsival akkor felesleges a kérdés...Ne nyomkodd annyit azokat a csöveket


Vicces valami megoldás mindenképpen kell, mert túl nyomás van és néha bejelez, pedig nem hiányzik víz. Nem hagyom figyelmen kívül a hibát mert szeretnék vigyázni rá és fontos a megbízhatóság.


Ha túlnyomás van, hogyan jelzi a hibát? Azért kérdezem, hogy mire figyeljek ha ilyen lenne. Nekem néha a sárga doboz világít amiben lötyög a víz, de valószínűleg kevés a vizem, mert csak dombnak lefelé van így. Vagy inkább a szenzor lehet rossz, mert mechaikus szintező teljesen kinn van a tartályból.

Adamyno Elküldve: 2019-02-07 16:31 Mi lehet a baj?_

viktoriaorosz írta: Sziasztok, valakivel történt e már hasonló illetve valaki tudna e tanácsot adni hogy mi lehet a baj? 2003as E46 compact 316ti-ről lenne szó. Sokszor menetközben kivillan a kézifék az ABS és a DSC visszajelzője majd pármásodpercen belül abba hagyja. Meg lettek tisztítva az ABS jeladók, egy ki is lett cserélve de nem oldódott meg. A mai nap útközben szintén kivillantak a visszajelzők azonban most nem maradt abba, mellé a légzsák visszajelzője is kivillant közben az autóban alig volt erő, épp esett az eső az ablaktörlő is erőltetetten működött majd nem mért se a fordulatszámmérő se a sebességmérő lámpánal elindulva pedig ahogy feltettem másodikba alig akart menni aztán vissza 1esbe de már ott se. Aztán hirtelen eltünt az összes kis lámpa a műszerfalon, az autó pedig úgy ment mintha semmi baja se lett volna.


Esélyes a kontakt hiba, de hogy kábel vagy csatlakozó az jó kérdés. Az ablaktörlőt tudomásom szerint a GM modul vezérli, a menetstabilizátort a mozorvezérlő, szóval ha szinte minden érintett akkor inkább a motorvezérlő környékén keresném a bajt. A kábeleket, csatlakozókat otthon is át lehet nézni ami hozzáférhetőbb helyen van. Javaslom, hogy alapjáraton mozgassatok át minden elérhető kábelkorbácsot és közben valaki figyelje, hogy előjön-e valami gond. Mi így többször is találtunk meg hasonló hibát de benne van a pakliban a vezérlő hibája is. Hogy az aztán javítható-e vagy cserés... bármi lehet. Elég komoly hiba ha ennyi mindent érint. Szervó, fékrásegítő nem ment el?

Adamyno Elküldve: 2019-02-03 22:38 Mi lehet a baj?_

Sziasztok. Új hibajelenséget produkál az autó, amire nem igazán találok magyarázatot.
A lényeg az, hogy kiautóztam a tankot és elmentem tankolni. Elég gyorsan elkattant a pisztoly, olyan 28 liter környékén és nem is tudtam többet bele tankolni. Gondoltam valami miatt nem megy át a benzin a másik tankba. Nem tudtam hogy működik, hogy elektromos vagy csak simán átfolyik... nem tudom, de gondoltam majd átszívja ha ráadom a gyújtást. Hát nem, azóta mentem vele sok kilométert és ugyanaz. A műszerfal szerint a bal oldali tank teljesen üres, a jobb oldaliban 29-30L van és a mutató a felénél van.

Olyat olvastam külföldi fórumon, ha jól értettem akkor a kettő között csak egy cső van és amikor nyitva van a tankszellőztetés, akkor át kellene neki folyni. Kérdés, hogy az mikor van nyitva és ha nyitva van miért nem megy át. Hogy lehet ezt diagnosztizálni? (Van inpám és BMW scanner) Milyen értéket érdemes figyelni, vagy egyáltalán hogyan kellene ennek működnie. Annyira új a dolog nekem, hogy lehet csak én vagyok a béna.