Adamyno fórum hozzászólásai
« előző12345következő »

Adamyno Elküldve: 2019-01-11 08:38 Kuplung

Sziasztok!

Nekem is hasonló a gond, alacsonyabb fokozatokon amikor berakom felengedem a kuplungot, akkor hátul mintha bedobtak volna a csomagtartóba egy zsákot. Mintha egy mélynyomó lenne ott. De csak akkor és egyet. Ha nagyon finoman engedem fel, akkor nem hallom a hangot. Difi tartó szilent lehet ez is?

Adamyno Elküldve: 2019-01-11 08:12 Mi lehet a baj?_

Babuci1987 írta:
adams22 írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta:
YELLOW írta:
Babuci1987 írta: Sziasztok !

Vanekem egy e46 318i facelift n46b20a motorkódú autóm, a következőt csinálja : első reggeli indításskor kb.15-20 másodpercig tökély minden , utánna a fordulatom le esik és el kezd dadogni az autó ,majd adok egy gáz fröccsöt neki és ki simul , azonban jelentkezik egy kerregő hang utánna , olyan mintha nem kapna olajt ! Majd amikor elindulok vele eléri az üzemi hőfokot akkor pedig fogja magát le áll majd kb a 3-4-ik indítózásra ujra indul , azomban a kerregő hang meg marad , és lomha az autó ! A kerregés olyan 1200-2000 -es forulatig van utánna nem.

Már cseréltem benne 4 db gyertyát / Beru / , trafót , ccv egységet , a vanos mágnes szelepek ultrahanggal tisztítva vannnak tesztelve és mennek , kipufogó oldali sensor , láncfeszítő patron gyári BMW , olaj , olajszűrő , érzékelő!!!!

Lehet hogy az olaj rosssz ? MOBIL 1 5w30 ?

Ha valaki tud akkor kérem segítsen !

Üdv: Milán


kicsit gyanús, hogy a Valvetronic egység rosszalkodik. maga a mechanika. excenter tengely, himbák. nem lesz egyszerű, olcsó.
az olajjal nincs gond, annak jónak kell lennie.


az szép lesz akkor , gondolom az olcsó alatt azt érted , hogy very expensive !


igen úgy értettem, hogy nem lesz egyszerű és nem lesz olcsó. bár lehet bontottan Valvetronic szettet venni. mert az a baj, hogy a motoron, vezérlőn kívül nagyon nem lehet cserélni külön mást. talán még az excentertengelyt, de abban sem vagyok biztos. sőt mindennek kijelölt helye van. tehát pl. a 2-es és 3-as henger himbáját nem cserélheted össze.
még azt tudom javasolni, hogy a valvetronic motorról, vagy az excenter tengely pozíció érzékelőről le kellene húzni a vezetéket (inkább utóbbiról) és akkor a motor beáll vészállásba. ez későbbi hibakód olvasás esetén hibát fog jelezni. tehát erre számítani kell. vagy a lehúzás előtt már célszerű ráolvasni. szóval lehúzva sima fojtószeleps módban lesz a motor. nem lesz rugalmas a motor, de a hangokat lehet figyelni. ha csend van így, akkor VT mechanika probléma erősen gyanús.


Okés , meg nézem ! Bár a pozíció érzékelőt a kipufogó oldaol ki cseréltem , elvileg az új


amiről te beszélsz az a Vanos.
én a Valvetronic-ról beszélek. annak egy érzékelője van. az olajbetöltő sapka alatti műanyag burkolatot le kell venni, és a betöltő után lesz felül egy szenzor, ami az excenter tengely pozícióját figyeli. azt húzd le, mert akkor még megy a motor, csak kilép a program a VT üzemmódból. ergó nem akar majd állítani azon a részen semmit. a Vanos attól megy.
a Vanos mechanikus vezérlésű, a VT, meg a nevében benne a tronic, amiből következtethető, hogy elektromos vezérlésű. tehát egy vezérlő, egy elektromos motoron keresztül mozgatja a mechanikát.


Értem már mit tetszik mondani
akkor amiket en cseréltema a kipufogo oldalon illetve a szivó oldalan azoknak a vanoshoz van köze , és még cseréltem olyat is hogy camshaft sensor !
Bocsika ha hülyeséget beszélek de most van elősszörör benzines BMW-m eddig csak diesel volt !


camshaft az a vezérműtengely, akkor annak a jeladóját cserélted. de az is van szívó és kipuff oldalon is. hogy ne legyen egyszerű.
közben én is elolvastam még1x a dolgot. még az jutott eszembe, hogy az olaj milyen benne? meg kicsit olyan, mintha a vezérműlánc feszítő patron nem jól dolgozna. Ami vagy az olaj miatt van, vagy maga a patron miatt (az is típushiba, hogy a gyári nem az igazi, amivel kiadták), vagy az olajszivattyú esetleg. de most olvasom közben párhuzamosan, ezeket cserélted a szivattyú kivételével. vagy lehet valami iszap van az alján és néha felkapja, nagyobb fordulaton meg átpréseli magán. nem tudom néztétek-e olajcserekor, esetleg endoszkóppal milyen a karter alja belül.


Tegnap este megyek dolgozni , elfordítom a kulcsot egyszer csak az olaj visszajelző sargán majd pirosan világít az aksival együtt , majd be indítom / első indítás / az autó jár simán , egyszer csak le áll majd ujra indítom semmi baja sincs! Be érek a munka helyre kerreg mint a hét fajdalom! Le vettem az erzékelőt de nenm változott semmi sem, az olaj csere nem néztem meg , ugyan is a kocsi németből van és akitől vettem azt mondta hogy kb 6 hónapja áll az autó nem ment vele senki sem ! De amit le engettem belőle inkább ví állagú volt mint olaj és ilyen habos volt. Most MOBIL 1 5w30 van benne !
Kicsit már bosszant a kerregés !


Abban biztos vagyok hogy ha a valvetronic érzékelő csatlakozóját le húzod üzemmeleg motornál akkor le kell állnia a motornak! Mert nekem amikor kopott volt az excenter tengelyem akkor lehúztam a csatit és járt tovább vész üzemben a motor. Most ha lehúzom leáll és csak újraindításkor vált vészüzemre (persze ha nem dugom vissza a csatit).
És a szerelőm is ezt mondta.


Az király mert nekem nem áll le jár tovább!
És a kerregő hang ugyna úgy meg van


Nem lehet, hogy az olajpumpában vagy valahol a járatokban elakadt valami? A láncvezető műanyagok megvannak egyben? Van amikor letörik egy darabka és beleesik az olajba, aztán bekerül a keringésbe... Kerregés, olajnyomás jelző.. gyanús, hogy van benne valami, ami nem úgy vagy nem oda való.

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 22:12 Most vettem BMW-t

Pocses írta:
Adamyno írta:
hil írta:
Szia,
tapasztalatból írom, a ponyvával többet ártasz az autónak.
Bye: hil




Akkor mire jó az? Én úgy gondoltam, hogy a jégverés és az UV fény ellen jó lehet.


Felejtős a ponyva!
Viszont a rozsdára való fújást azt beszéld meg egy rendes lakatossal aki rozsdaátalakítót fúj az alvázra mielőtt festi. Nézz körül a képeim között, hogy néz ki egy '99-es alváz kezelés előtt.



Megnéztem a képeket. Az igen Örülnék, ha az enyém is ilyen állapotban lenne. Nem olyan rossz, de vannak még sötét foltok, amiket nem tudok. Pl. az ajtónál a műanyag borítás alatt (egyáltalán hogy jön az le?), a küszöb a borítás alatt, stb. Ha lenne emelőm, mindent én csinálnék Illetve nem is nagyon ismerek senkit aki jól is lakatol és fest is. Annó volt egy golf 3, azt egész jól megcsinálták, mindkét küszöb el volt rohadva és a sárvédő, de azért ez nem az a kategória. Tanácsokat szívesen veszek karosszéria ügyben, de halvány lila gőzöm sincs. Szerencsére úgy motorikusan, elektronikusan nagyon egyben van az autó, ránézésre nem is rohad, de elöl a küszöböknél látok rozsdát ha közelről nézem és szerintem a borítás alatt vár a meglepi azért.


Adamyno Elküldve: 2019-01-10 21:03 Most vettem BMW-t

hil írta:
Szia,
tapasztalatból írom, a ponyvával többet ártasz az autónak.
Bye: hil




Akkor mire jó az? Én úgy gondoltam, hogy a jégverés és az UV fény ellen jó lehet.

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 20:11 Most vettem BMW-t

YELLOW írta:
Adamyno írta:
Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.


én is még garázsban is használtam ponyvát egy ideig. de szerintem nem olyan jó, ha nem tud szellőzni. télen is fűtött garázsba sem célszerű beállni, mikor feltapod a sós latyak. meg esős időben, ha eláll, és kint a levegő jobban kiszárítja az autót. én inkább ki sem vittem esőben persze elmúlt már, de azért, ha nem muszáj, akkor most is bent hagyom. bár most olyan dzsuvás, rossz ránézni.


Szeretnék majd alvázvédelmet, de azt mondta ma egyik kollégám, hogy azt ráfújják a rozsdára. Szeirntem az nem normális, előtte csak le kéne maratni legalább rozsdaoldóval.

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 20:01 Most vettem BMW-t

YELLOW írta:
Adamyno írta:
YELLOW írta:
adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.


Miért a gyárival egyébként gond van? (Írtad, Yellow, hogy nem szakad össze a másik.)
A bőség zavara

Ha már olajcsere... hogyha egy évben csak kb. 5000km-t megyek, akkor is érdemes évente cserélni vagy elég a 2 év szerintetek?


az a helyzet, hogy a "gyári" kifejezetten hasonlít, a Knecht-re, még a feliratok stílusa is. eredeti árban az sem olcsóbb. mert 3600-3800 körül mennek.
sajnos vannak szűrők, amik nem nagyon bírják a dolgot.
én sem megyek többet egy évben, és 2 évente cserélem. sokan mondják a rövid távos használat miatt, pláne évente kell. igazából van benne igazság, de egy jó olaj esetén nem lesz gond.
szerintem ha még garázs is van és ritkább a fagyos indítás, akkor egy 5w-30-as olaj ideális lehet.


Garázs nincs, de én nem rövidtávra járok. Nagyon ritka, havonta max 1x hogy a városban kell. Minimum 40 km-t megyek ha egyszer beülök Ez havonta olyan 1-2 alkalom lesz szerintem, szóval nem lesz agyon használva. Egyelőre vettem olyan ponyvát aminek puha a belseje, később majd körülnézek garázs ügyben.

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 19:08 Ködzáró fény

YELLOW írta:
Adamyno írta: Sziasztok!

Elég új nekem ez a BMW dolog mondjuk egy Opelhez vagy Suzukihoz képest. Szívom magamba az infókat már napok óta.

Szóval az történt, hogy ha jól látom, akkor hátul a helyzetjelzőkből mindkét oldalon 2 db van egymás mellett. (E46 sedan, fl utáni) Bal oldalon az egyik nagyon halványan világított, így kiszedtem cserélni, de akkor már megnéztem a többit is. A féklámpa izzók kormosak voltak de még működtek.

Tolatólámpából csak egy van jobb oldalon, nincsen 2 pólusú izzó. Ez meglepett, mert a ködzárófénynek az izzóját nem találtam és ugye kétpólusú izzó sincs. Kipróbáltam és ha bekapcsolom a ködzárófényt, akkor igazából az egyik helyzetjelző izzó erősebben világít. Meg is lepett, hogy mindegyik izzó 21W. Gondolom egyik sem világít max. fényerőn (talán a fék és az index).

Ezt az úgynevezett lámpavezérlő kezeli? Lehet olyat beállítani, hogy amikor kinyitom az autót a távirányítóval akkor felkapcsoljon mondjuk a helyzetjelző vagy a refi néhány százalékon?


hát tudja vezérelni PWM-mel, de a ködzárófénynél szerintem bi-lux izzó van, azaz dupla szálas. de már most nem vagyok benne biztos.


Ez tuti nem dupla szálas A foglalatban is csak egy érintkező van.

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 19:06 Most vettem BMW-t

YELLOW írta:
adams22 írta: Értem. Csak nem fogja annyira enni az olajat hogy 4L tartalék kelljen.
Az enyém megevett 1-2 liter olajat egy olajcsere periódus alatt (10-12 ezer km). Aztán most szelepszárszimering csere után egy cseppet nem eszik meg. Ugyan úgy max-on van.

Én ajánlottam. Igen kit én is azt vettem. Tartalmazza magát a szűrőt, a 3 gumigyűrűt és az olajteknő csavar réz alátétet. Ez mind kell. 4.200 Ft




én legutóbb olyan 50% kedvezménnyel 1800-ért vettem Mahle/Knecht olajszűrőt és minden volt benne. vettem rögtön kettőt is. mondjuk korábban is 2ezerért vette őket kedvezménnyel. teljesen jó, sőt nagyon jó, ez nem szakad össze.


Miért a gyárival egyébként gond van? (Írtad, Yellow, hogy nem szakad össze a másik.)
A bőség zavara

Ha már olajcsere... hogyha egy évben csak kb. 5000km-t megyek, akkor is érdemes évente cserélni vagy elég a 2 év szerintetek?

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 15:11 Most vettem BMW-t

Azért annyi olajat, hogy maradjon tartalék

Gyári olajszűrőt sajnos nem tudom ki gyártja vagy hogy hol lehet kapni. Valaki javasolta a bmwalkatresz24.hu oldalt, de ott is csak kit-et találtam.

adams22 írta: Miért vettél 2 kannával? Remélem nem egyszerre akarod felhasználni
Amúgy nekem elég drágának tűnik ez az oldal. 8-9 ezerért már lehet kapni (jó helyről) 4L Castrol Edge Titaniumot is vagy 12 ezerért Motult. De biztos ez is jó lesz én még Shell-t nem próbáltam.

Olajszűrő kb. 700 Ft-al kipótolva van gyári is.

De nem fúrkálódok tovább jó lesz az.





Adamyno írta: A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!








Adamyno Elküldve: 2019-01-10 13:45 Most vettem BMW-t

A sárvédőt megnézetem karosszériással mert minimális a gond, valószínűleg megoldja mert jól dolgozik (igaz, kicsit drága).

Fejegységből ilyet rendeltem TPMS-el, front kamerával és tolatókamerával.

Ilyen olajat rendeltem 2 kannával. Remélem jó lesz, mindenhol dícsérik és ott a BMW Longlife-01 is.

Olajszűrő ez lett.

Az üzemanyagszűrő BOSCH lett.

YELLOW írta: Zölddel odaírtam az én véleményem, tapasztalatom, ajánlásom

Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.
realoem, bmwfans

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.
szerintem utángyártott androidos egységet vegyél bele, ne a gyárit

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?
0w-40 a legjobb, de ha sűrűbben cserélsz, akkor télre 0w-30, nyárra 5w-40, de 0w-30, és az 5w-30 is opció lehet. Castrol, Mobil 1, Eneos

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.
Castrol SMX-S-et ne!!! nekem akadt a váltó tőle 1-es fokozatban. inkább gyárit kell szerezni.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.
75w-90 elég, nincs sperr az autóban, itt is jobb a gyári

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.
Mahle, Knecht, Hengst

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?
Contitech, Continental. ha tárcsát is kell, akkor tárcsából Corteco

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.
NGK BKR6EQUP 4 polusú

-Légszűrő
Mindegy milyen?
Mahle, Knecht

-Pollenszűrő
tapasztalat alapján felesleges sokat költeni rá. legolcsóbb mehet. én legutóbb kedvezményesen 2500 körül vettem aktívszeneset, valami gagyibbat, semmivel nem rosszabb, mint a 11ezres

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét
Mahle, Knecht

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!


Adamyno Elküldve: 2019-01-10 13:23 Gyári riasztó (FAQ)

YELLOW írta:
Adamyno írta: Sziasztok, egyszerűbb kérdésem lenne.

A most vásárolt e46-ban gyári riasztó van. Hogyan tudnám tesztelni vagy hogy látom hogy tényleg működik-e? Zárás után egy piros led villog a belső tükörnél. Ha emelgetem vagy lehúzva hagyom az ablakot és benyúlok akkor riasztani kellene neki?


a tetőkárpiton középen van ilyen kis rácsos dobozka? mert az lenne az ultrahangos érzékelő. hát zárd magadra, legyél mozdulatlan, majd mozogj. aztán kiderül.
de előfordulhat, hogy valaki kikapcsolta. esetleg utólagos a belső tükör, stb. sajnos ezeknél, amiket most veszel, már semmi sem biztos.
viszont VIN kód (alvázszám utolsó 7 karaktere) alapján lekérhető, valóban volt-e benne gyárilag riasztó.


Ez alapján nincs benne, akkor nem gyári. Viszont egy csomó mindent nem értek itt. Pl. a fűthető tükör és a fűthető ablakmosó fúvókák extrának számítanak? Mert van, de nincs rajta a listán. Vagy mi az a comfort és comfort plus package? Hol lehet ezt értelmezni. Ha van ilyen fórumtéma vagy részletesebb lista a lehetséges extrákról esetleg magyarázattal az jó lenne.

Köszi Yellow, úgy látom te vagy itt az ász

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 12:46 Ködzáró fény

Sziasztok!

Elég új nekem ez a BMW dolog mondjuk egy Opelhez vagy Suzukihoz képest. Szívom magamba az infókat már napok óta.

Szóval az történt, hogy ha jól látom, akkor hátul a helyzetjelzőkből mindkét oldalon 2 db van egymás mellett. (E46 sedan, fl utáni) Bal oldalon az egyik nagyon halványan világított, így kiszedtem cserélni, de akkor már megnéztem a többit is. A féklámpa izzók kormosak voltak de még működtek.

Tolatólámpából csak egy van jobb oldalon, nincsen 2 pólusú izzó. Ez meglepett, mert a ködzárófénynek az izzóját nem találtam és ugye kétpólusú izzó sincs. Kipróbáltam és ha bekapcsolom a ködzárófényt, akkor igazából az egyik helyzetjelző izzó erősebben világít. Meg is lepett, hogy mindegyik izzó 21W. Gondolom egyik sem világít max. fényerőn (talán a fék és az index).

Ezt az úgynevezett lámpavezérlő kezeli? Lehet olyat beállítani, hogy amikor kinyitom az autót a távirányítóval akkor felkapcsoljon mondjuk a helyzetjelző vagy a refi néhány százalékon?

Adamyno Elküldve: 2019-01-10 12:18 Gyári riasztó (FAQ)

Sziasztok, egyszerűbb kérdésem lenne.

A most vásárolt e46-ban gyári riasztó van. Hogyan tudnám tesztelni vagy hogy látom hogy tényleg működik-e? Zárás után egy piros led villog a belső tükörnél. Ha emelgetem vagy lehúzva hagyom az ablakot és benyúlok akkor riasztani kellene neki?

Adamyno Elküldve: 2019-01-09 15:03 Most vettem BMW-t

adams22 írta:
Adamyno írta: Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!



Szia! Üdv. a klubban!

1. Én a www.bmwalkatresz24.hu -t ajánlanám, ha gyári alkatrész kell én onnan szoktam rendelni, van alternatív utángyártott oldaluk is bár az most karbantartás alatt van. Ezen az oldalon robbantott ábra alapján tudsz keresni, minden fent van az utolsó csavarig.

2. Nekem is a kis board volt most cseréltem CD-re, mert én úgy tudtam hogy nem lehet nagy navit betenni illetve lehet csak át kell kábelezni is hozzá az egészet. Mert más a köteg. Más a csatlakozó. De valaki jobban hozzáértő majd ad neked erre választ. Biztos megoldható kérdés milyen áron.

Motorolaj: Nekem castrol van benne 5w-30 vagy 5w-40-et szoktam. Volt Mobil 3000 XE is de az nem vált be nekem. Úgy értve hogy amikor cseréltem ugyan annyi km-nél sokkal rosszabb volt az állaga/minősége mint a Castrol. Persze mindenki arra az olajra esküszik amit használ.

Váltóolaj: Nekem is pont ez a Fuchs Titan 75w-80 van amit írtál.

Difi olaj: Szintén a Fuchs.

Olajszűrő: Na ez pont a nagyon nem mindegy! LEgalább is én nem javasolok neked ilyen gagyi márkákat 1-2 ezer Ft -os szűrőket. Sajnos én is ezen spóroltam, buta voltam. Lehet hogy ütnek egy szintet de még is a gyenge szűrők hamar "összeesnek" és már 5 e km után nem tudta ellátni a feladatát.
Azóta csak és kizárólag gyári olajszűrőt használok. Volt is egy motorfelújításom nem rég. Nem szeretnék mégegyet. A fenti linken amit küldtem van gyári szűrő 4 ezer Ft környékén. És az nem esik össze!

Ékszíj (gondolom hosszbordás szíjra gondolsz): Sokat kibír, számszerűleg nem tudom mennyit. Én 200 ezernél cseréltem. Az lehet utángyártott jó minőségű. Igazából szemmel látod ha már cserés. Ha ki van repedezve stb.. Vezetőgörgőt és feszítőt cserélhetsz vele együtt.

Gyertya: Mint az olajnál, ki milyet használ, mire esküszik. Nekem gyári Bosch van. Sokaknak NGK, az is jó nyílván. Ebből is az olcsóbb 1 pólusú Denso és stb félék gyengék, nem javasolt.

Légszűrő: Utángyártott megfelelő. Bosch, Mann-Filter, Meyle, Hengst Filter.

Kabinszűrő: Szintén mint a légszűrő.

Üzemanyagszűrő: Nem tudom hogy a tiédben integrált üzemanyag nyomásszabályzós van-e vagy külön van. Az enyémben olyan van (N42B18A), de szerintem neked is évjárat alapján. Ebből sem érdemes gagyi Filtron és társai..nekem volt olyan ki is dobtam. Gyárit kapott azóta jó.

Bónuszkérdés: Nekem is pont ott kezdett el rozsdálni, de még nem csináltattam meg majd tavasszal. Valaki aki már szedte le majd elmondja én még nem szedtem le de gondolom nem nagy művelet.

Remélem tudtam segíteni!



Elég sokat segítettél, köszi!
A típus kódot vajon hol lehet megnézni?

Adamyno Elküldve: 2019-01-09 10:31 Most vettem BMW-t

Sziasztok!

Most vettem életem első BMW-jét Lenne majd néhány kérdésem, de igazából azt sem tudom még hol tegyem fel.
E46 320i 2003 sedan

1. A két első sárvédőt jó lenne cserélni majd tavasszal viszont nem tudom hol találom az OEM számát vagy valami számot ami alapján pontosan be lehetne azonosítani a megfelelő típust, amit rendelhetek.

2. Ha jól tudom, létezett olyan 4:3-as és 16:9-es navi fejegység, ami színes. (Nekem monokróm kisnavi van benne) Ezekre valahogy információim szerint lehetett kötni tolatókamerát. Szeretném majd a fejegységet cserélni, viszont nem tudom, hogy az utólagos kamerához megvan-e a kábelköteg vagy kábelezni is kell.

Tervezett karbantartások:

-motorolajcsere
Milyen típust javasoltok? Egyik helyen Motult mondtak, másik helyen Castrol de elég azt figyelni hogy ki a gyártó és, hogy 5W-40 legyen vagy mást is?

-manuális váltóolaj csere
Ez alapján Fuchs Titan Sintofluid 75W-80 vagy Castrol SMX-S 75W-85.

-difi olaj csere
Szintén előző link alapján: "A hátsó differenciálműbe normál esetben SAE 75W-90 viszkozitású, GL-5 minőségű hajtóműolaj való, (Fuchs Titan Sintopoid 75W-90, Castrol SAF-XO 75W-90), ám ha Limited Slip rendszerű, akkor az ajánlatom Fuchs Titan Sintopoid LS 75W-140 vagy Castrol SAF-XJ 75W-140."
Fogalmam sincs mi az a Limited Slip, így azt sem tudom, hogy nekem olyan van-e.

-olajszűrő
Úgy tudom majdnem mindegy milyet teszünk bele, megfelel mind az előírásoknak.

-Ékszíj (el van öregedve)
Valami speciális dologra kell ott figyelni vagy a szíj mellé kell még valami? Milyen gyakran érdemes cserélni?

-Gyertyák
Úgy olvastam, hogy itt a fórumon ez szinte örök kérdés, hogy milyet. Én csak használni szeretném megbízhatóan.

-Légszűrő
Mindegy milyen?

-Pollenszűrő

-Üzemanyagszűrő
Na ebből is találtam sokfélét

Bónusz kérdés:
A bal hátsó sárvédő műanyag (díszléc vagy borítás vagy miaz) valamije alatt van egy kis hólyagosodás, szeretném megnézni mennyire komoly a dolog, ha esetleg javítani kellene. Hogy lehet azt levenni, illetve vissza tenni?

Hirtelen ennyi jut eszembe.

Nagyon köszönöm a segítséget előre is!
« előző12345következő »