- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Sedan
- Modell: 316i
- Évjárat: 2002
Elküldve: 2020. október 25. vasárnap, 22:55
Crankman írta:YELLOW írta:Crankman írta: Sziasztok!
Most lettem tulaja egy 2001-es 320D E46 Touring, automata váltós BMW-nek.
Kérdéseim lennének, illetve tanácsok.
Milyen motorolaj, váltóolaj és szűrők a legjobbak, amik be is válnak?
Illetve a turbón kívül minden gyári. Olvastam a pillangószelep töréséről. Érdemes falaztatni?
Ha jól tudom ezek láncos vezérléssel vannak ellátva. Esetleg abból miylen márka?
Minden egyéb tanácsot, tapasztalatot szívesen fogadok
hát inkább olvasgass, most mindent leírni újra...
ha 136 lovas verzió (mivel 2001, így lehet az is), akkor nincs leszakadó szelep.
szűrő Mahle, Knecht, Mann, de ez minden autótípusra igaz. én csak az első kettőt (ami ugyanaz) használom.
olaj? hát kinek mi. legyen megfelelő a viszkozitás és legyen BMW jóváhagyása. 5w-30, 5w-40 mehet bele. valaki a Mannol-t is simán belerakja és elégedett. kopási tesztek alapján a Total Quartz 9000 Energy 5w-40, olasz autóban ezt használom, és jó is az ára.
ha 136 lovas nagyon nincs gond a lánccal, amíg hangja nincs, addig mindegy...
Köszönöm válaszod
Egyébként 150 lovas, azért kérdeztem, mert nem tudtam meg olvasgatva, hogy melyik motorra jellemzőbb. 306.000 km van benne, akkor majd csörög a lánc, ha gondja van
Visszaolvasgatom a témát, köszi mégegyszer
egy a lényeg, hogy levegő, olaj, üzemanyag szűrőkön nem szabad spórolni. még a Hengst is elég jó. pollenszűrőn lehet, abból kb én is már a legolcsóbbat veszem, bármilyen autóba is. minden másból amiket írtam.
olajból is nem feltétlen a legdrágább a jobb. amit így tudok, hogy a dízelek az ENEOS-t nem nagyon szeretik. ezek a visszajelzések általánosan.
a pillangószelepek pedig már lehet rég le vannak dugózva.
jajj váltóolaj. abból érdemes a gyárit venni, de állítólag a Febi csomagol megfelelő minőségűt, de pontosan kell az az 5 vagy 6 számjegyű kód, ami tuti jó. valahol írtunk arról is.