Adriano98 fórum hozzászólásai

Adriano98 Elküldve: 2021-09-10 13:03 Klíma automatika hiba

Kézi módban is csinálja.
Ma direkt figyeltem. Beállítom 24 fokra mindkét oldalon, levegőmennyiséget közepesre. Pár perc után ahogy melegszik a motor rendesen nyomja a meleg levegőt, majd kb 10 perc után az utasoldalon csak hideget. Ott felcsavarom 28-ra akkor kicsit melegebb.

Adriano98 Elküldve: 2021-09-09 11:59 Klíma automatika hiba

Sziasztok!

Van egy olyan problémám E91 kétzónás digitklímánál, hogy az utasoldalon szinte folyamatosan kever hozzá kinti levegőt. Tehát nyáron klímánál langyos levegőt, mostanában reggelente pedig hűvös kinti levegőt fúj. Ma reggel próbáltam, 21 fokról fel tekertem 28 fokra majd vissza 21-re, akkor valamelyest melegebb levegőt nyomatott a fűtés nem a jéghideget mint előtte. Auto és manuális módban is ezt csinálja. A vezető oldalon minden rendben. Én fűtéscsapra vagy állító motorra tippelek. Esetleg valakinek valami ötlete?

Adriano98 Elküldve: 2021-08-03 18:31 320d Motor

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.
nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.

És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?

hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.

Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát

érdemes lesz megnézni, hogy a hosszbordás szíj milyen állapotba került. nem üvegesedett-e fel a felülete. mert akkor érdemes azt is cserélni. maga a szíjat, szerint 3-4ezerért meg lehet venni, nem összeg. legalább nem fog nyekeregni a későbbiekben.

Szíjból Cortecot javasolnak ugye.A többivel lehet nyekeregni fog


A szíj szerencsére megúszta, viszont kell új kompresszor. Itt kellene a segítségetek egy kicsit. A szerelő a 64529223694 cikkszámot adta meg (2011/8 a kocsim), viszont 2005/9-tól 2011/12-ig lévő 320d-be más cikkszámon találtam kompresszorokat. Lehetséges, hogy két különböző cikkszámon voltak a kompresszorok? Vagy stimmelhet bele másik cikkszámú kompresszor is? Elvileg 20d-hez való....

Adriano98 Elküldve: 2021-07-27 17:51 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?


hát attól függ milyen messze. mert lehet a kuplunggal összegyógyult és akkor nem old el, azaz a szíj csúszni fog. ezt meg kell nézni, hogy tud-e szabadon futni, ha nem megy a klíma. ha igen, akkor mehetsz vele.


Köszi, valóban a klímakompresszor állt be. A kuplung rendben így klíma nélkül nincs gond, azon kívül hogy az évnek pont a "legjobb" időszakában adta meg magát

Adriano98 Elküldve: 2021-07-26 21:42 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.


nézni kellene járó motornál, klíma bekapcs, hogy a klíma szíjtárcsája forog-e. mert gyanús, hogy beállt a kompresszor és az ékszíj elforog a tárcsán.
ha alacsony a gáz, egy idő után nem indul be a kompresszor. de van ott elfagyás szenzor is, ami miatt nem kapcsolhat be.


És így el merjek vele menni lábon a szerelőhöz? Esetleg kikapcsolt klímával?

Adriano98 Elküldve: 2021-07-26 20:02 320d Motor

Sziasztok!

Ma egy fura dolog történt a kocsimmal.

Indultam útnak, be akarom kapcsolni a klímát, nem hűt. Igaz hogy órákig kint állt a napon a kocsi, de egy 30 perces út után is csak forró levegőt nyom a klíma. Klímagázra gyanakodtam, mert előtte sem nyomott olyan hű de hideg levegőt. Még mindig a klímagázra gyanakodrtam, majd most este bent a városban, bekapcsolt klímánál egyszer csak kissé megtorpan a kocsi. Félre álltam, semmi hibakód, gond nélkül hazajöttem. Megérkezek, mikor kiszállok a kocsiból figyelmes leszek valami enyhe szagra, kb mint mikor gumit égetnek. Gondolom azért beszagolok a motortérbe, hát onnan jön. Nem nagyon erős, de érezhető, kissé a klíma is nyomatja befele (a forró levegővel). Nem füstöl a motortér meg semmi rendellenességet nem látok a motortérben, egyik ismerősöm szerint csak a nagy hő az oka, de szerintem van itt más is. Talán leégett a klímakompresszor? Vagy valakinek esetleg más ötlete? N47D20 motor.

Adriano98 Elküldve: 2021-06-21 13:01 320d Motor

Igen, megvettem

Viszont most egyáltalán nem vagyok nyugodt.
Tegnap itt a városban füstté vált egy szintén N47D20C motorral szerelt F31-es. Eléggé meg vagyok most ijedve, ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Érdemes lenne kitisztítatni a szívósort? Ha jól tudom az okozza a tűzeseteket. Illetve hogyan lehetne még megelőzni a kigyulladást?

Adriano98 Elküldve: 2021-06-16 17:03 320d Motor

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?


a blokk több teljesítmény fokozatban létezik, én úgy tudom azt jelöli a végén.
de nem kizárt, hogy módosítást.


Közben utána érdeklődtem, és annyit megtudtam hogy nincs visszahívás ezekre a motorokra. Gondolom már módosítitt szívósor és EGR került bele.

Adriano98 Elküldve: 2021-06-16 07:41 320d Motor

Sziasztok!

Vásárlás előtt állok, a kiszemelt példányban egy N47D20C kódú motor van.

Valakinek esetleg van róla bővebb információja, hogy a C jelzés a végén mit takar? Miben másabb mint a sima N47D20 kódú motor?

Adriano98 Elküldve: 2021-05-31 20:09 E90 vásárlás

Köszi az eddigi ötleteket, úgy néz ki a 20d lesz a befutó
Viszont lekérdeztem alvázszám alapján és van a kiszemelt példányra visszahívás.
Valaki esetleg tudja hogy pontosan miért? Gondolom a vezérműlánc és/vagy az EGR miatt nem? Valakinek erről bármi infó, esetleg aki már át esett rajta?

Adriano98 Elküldve: 2021-05-27 22:12 E90 vásárlás

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

E90/91 vásárlás előtt állok.
Három motorról érdekelnének vélemények: N43/46 benzines és N47 dízel.

Valakinek ötlete, tapasztalata hogy melyik megbízhatóbb, melyiket érdemesebb bevállalni?
Bármilyen infó jöhet, melyiknél mire kell figyelni.
Annyi történet van még hozzá, hogy napi 100 km munkába járás is lenne vele.
Előre is köszi


egyiket se inkább 6 hengerest.
N46 láncugrás, olajfogyasztás, hajtókarcsapágy probléma, valvetronic, és kb minden tönkre tud menni, de ez mindegyikre igaz.
N43 direkt befecsis, szóval kokszolódik. elektromos vízpumpa hiba, injektor, szondák, trafók problémásak.
N47 hátul van a vezérlés. és van is vele baj. magasnyomású pumpa probléma. EGR hűtő hiba miatt a szívósor kiéghet és szúróláng keletkezhet, ami pont az üzemanyagcsövet éri. magyarán kigyulladhat. ja és van bennük szívósor csappantyú is, ami műanyag és szeret eltörni.
lehetne még sorolni.
ha legjobb motor kell E9x-ben, akkor széria eleji, 6 hengeres M54. az újabb N motorkódú 6 hengeres is jó, de abból se mind, mert volt vagy 3 féle. de még úgy is kevésbé bajos bármelyik, mint a felsők.


Ohh, köszönöm az infókat, magyarán lutri lehet mindegyik

Na és a híres ZF váltó? Arra igaz hogy amíg cserélik az olajat és nem kínozák akkor megbízhatóan teszi a dolgát?

Adriano98 Elküldve: 2021-05-27 21:29 E90 vásárlás

Sziasztok!

E90/91 vásárlás előtt állok.
Három motorról érdekelnének vélemények: N43/46 benzines és N47 dízel.

Valakinek ötlete, tapasztalata hogy melyik megbízhatóbb, melyiket érdemesebb bevállalni?
Bármilyen infó jöhet, melyiknél mire kell figyelni.
Annyi történet van még hozzá, hogy napi 100 km munkába járás is lenne vele.
Előre is köszi

Adriano98 Elküldve: 2020-09-25 10:52 Hibakód

tintoverano írta:
Adriano98 írta: Szaiaztok!

Két napja jelentkezett nálam olyan, hogy indítás után leejti a fordulatot, majd leáll a motor. Ma kiolvastam diaggal, ezt a kettő hibát dobta fel:
-272A[10026] LR-adaptation multipl. area1
-2799[10137] Abort DV-adaptation because of environment

Valakinek ötlete, hogy mi lehet? Neten nem találtam róla érdemleges infót.


ISTA-val kellene tesztelned a #1 lambda szenzorokat: csak ne a #2-est

üresjárat milyen?
- MAF-ot (légtömeg) tisztítottad mostanában?

még vákum probléma is lehet, ha nem a fentiek


Értem, köszi. Nem lett még tisztítva. Közben előjött egy-két elektromos gond is, időközben meg megnéztem és a motorelektronika biztosítékjának annyi.



Adriano98 Elküldve: 2020-09-23 19:20 Hibakód

Szaiaztok!

Két napja jelentkezett nálam olyan, hogy indítás után leejti a fordulatot, majd leáll a motor. Ma kiolvastam diaggal, ezt a kettő hibát dobta fel:
-272A[10026] LR-adaptation multipl. area1
-2799[10137] Abort DV-adaptation because of environment

Valakinek ötlete, hogy mi lehet? Neten nem találtam róla érdemleges infót.

Adriano98 Elküldve: 2020-09-22 16:33 N46 és N42 motorok

hil írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?


Szia,
amikor önindítózol,a fordulatszámmérő mutat valamit, vagy nullán marad? Ha za utóbbi, akkor lehet, hogy a főtengely jeladó ment tönkre.
Bye: hil



Mutat a mutató, teljesen jól. Rendesen is indul, nem teker hanem egyből indul. Csak rá pár másodpercre ejti a fordulatot és leáll.