autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2024. január 13. szombat, 16:27


Ptamas789 írta: Sziasztok,

Eddig indítás után (akár hideg akár meleg) kb 1-2 mp után elaludt az olajnyomás lámpa. Az elmúlt héten az egyik napról a másikra elkezdte, hogy ha áll az autó kb 1 órát, tehát még félig meddig meleg, indítás után kb 4 mp mire elalszik az olajnyomás lámpa. Közben semmilyen rendellenes zajt nem tapasztalok. Mi lehet a gond? Vagy ez normális?


Lehet rosszalkodik a szenzorja,nem drága tétel.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2024. január 11. csütörtök, 12:44


Sziasztok,

Eddig indítás után (akár hideg akár meleg) kb 1-2 mp után elaludt az olajnyomás lámpa. Az elmúlt héten az egyik napról a másikra elkezdte, hogy ha áll az autó kb 1 órát, tehát még félig meddig meleg, indítás után kb 4 mp mire elalszik az olajnyomás lámpa. Közben semmilyen rendellenes zajt nem tapasztalok. Mi lehet a gond? Vagy ez normális?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 843

Elküldve: 2024. január 05. péntek, 07:51


Szirk87 írta: Sziasztok!A helye meg van csak arra megy a kartelgáz szűrőtől egy cső. Olajat olcsóbb Drivemax 5w40 et(C3 és tudja az LL04-et) használok , mivel a Mobilt is megeszi legalább gazdaságos legyen. A tömítéseket igyekeztem kicserélni legalább ne folyon el, de sajnos engedgetnek az új elring tömítések. Sokan ezzel nyugtatnak , hogy ennél a motornál a 3 liter nem is sok, de azért csak zavar.
Kezd először egy alapos alsó-felső motormosással,és az elektromos részek kitakarásával,mint pl a generátor.Ezután látni fogod,honnan dől az olaj.Az a 3 liter rengeteg. Amíg nem csinálsz egy rendes motormosást,csak találgatni tudsz.Muszály megejtened,hogy be lehessen határolni,honnan folyik az olaj,mert ennyi olajat nem eszik meg az biztos.Motormosás után észre fogod venni konkrétan a szivárgás helyét pár nap múlva.Az a 3 liter rengeteg,kb. a háromnegyed olajmennyiség... Szerintem szelepszár szimeringes lehet. Próbáld ki,hogy pár nap állás után beindítod,vársz 10-15 percet és utána nyomj egy kövér gázt.Ha égett olajszagot érzel és kékes füstöt látsz,akkor ez is lesz a baja javarészt...
Ne hidd el,hogy ez normális.A szivárgás helyét meg csak motormosás után tudod pontosan behatárolni,másképpen nem lehet.

Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2024. január 05. péntek, 08:07

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2006

státusz Szirk87

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2023. december 06. szerda, 18:11


YELLOW írta:
Szirk87 írta: Sziasztok!
Probléma a következő egy 318i e91 (N46B20B)autóm 10e km alatt 3 liter olaj tűnik el belőle. Minimális szivárgás van szelepfedél és vagy a vákum pumpa felől. Igaz 340e km van az autóban és Ghünter szorgalmasan cseréltetett olajat 30-40ezrenként. A gyanús dolgokat szelepszárszimering, kartelgáz szűrő+ csövek cserélve. Csak elvétve némi alapjárat után pamacsol.Kompresszió 14,5. Már csak a motor generál lehet orvosság?
A digitális szintjelzőm nem mutat valós értéket milyen te érdemes cserélni? Valaki nem oldotta még meg a nívó pálcát?
Köszönöm


A helye meg van a nívónak. Ez a moci E46-ban is volt, és ott van. Itt meg le van vakolva sejtésem szerint. Sosem figyeltem, de gondolom így van.
Ha a kompreszió jó, akkor minek motorgenerál? Gondolom a hűtőfolyadékban nincs olaj. Olajszint érzékelőnél is engedhet, vagy van még pár érzékelő. Amúgy a 3 liter nem vészes még. Bár már nekem is az lenne, ugyan nekem N42 van az mondhatni nem fogyaszt, 10ezer alatt 2-3dl megy el. De alapvetően 3e km alatt 1 liter olaj, még nem nagy gond.
Amúgy hirtelen nincs ötlet, többit cseréltetted. Olajat mit használsz most jelenleg?



A helye meg van csak arra megy a kartelgáz szűrőtől egy cső. Olajat olcsóbb Drivemax 5w40 et(C3 és tudja az LL04-et) használok , mivel a Mobilt is megeszi legalább gazdaságos legyen. A tömítéseket igyekeztem kicserélni legalább ne folyon el, de sajnos engedgetnek az új elring tömítések. Sokan ezzel nyugtatnak , hogy ennél a motornál a 3 liter nem is sok, de azért csak zavar.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2023. december 04. hétfő, 22:47


Szirk87 írta: Sziasztok!
Probléma a következő egy 318i e91 (N46B20B)autóm 10e km alatt 3 liter olaj tűnik el belőle. Minimális szivárgás van szelepfedél és vagy a vákum pumpa felől. Igaz 340e km van az autóban és Ghünter szorgalmasan cseréltetett olajat 30-40ezrenként. A gyanús dolgokat szelepszárszimering, kartelgáz szűrő+ csövek cserélve. Csak elvétve némi alapjárat után pamacsol.Kompresszió 14,5. Már csak a motor generál lehet orvosság?
A digitális szintjelzőm nem mutat valós értéket milyen te érdemes cserélni? Valaki nem oldotta még meg a nívó pálcát?
Köszönöm


A helye meg van a nívónak. Ez a moci E46-ban is volt, és ott van. Itt meg le van vakolva sejtésem szerint. Sosem figyeltem, de gondolom így van.
Ha a kompreszió jó, akkor minek motorgenerál? Gondolom a hűtőfolyadékban nincs olaj. Olajszint érzékelőnél is engedhet, vagy van még pár érzékelő. Amúgy a 3 liter nem vészes még. Bár már nekem is az lenne, ugyan nekem N42 van az mondhatni nem fogyaszt, 10ezer alatt 2-3dl megy el. De alapvetően 3e km alatt 1 liter olaj, még nem nagy gond.
Amúgy hirtelen nincs ötlet, többit cseréltetted. Olajat mit használsz most jelenleg?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2006

státusz Szirk87

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2023. december 04. hétfő, 20:59


Sziasztok!
Probléma a következő egy 318i e91 (N46B20B)autóm 10e km alatt 3 liter olaj tűnik el belőle. Minimális szivárgás van szelepfedél és vagy a vákum pumpa felől. Igaz 340e km van az autóban és Ghünter szorgalmasan cseréltetett olajat 30-40ezrenként. A gyanús dolgokat szelepszárszimering, kartelgáz szűrő+ csövek cserélve. Csak elvétve némi alapjárat után pamacsol.Kompresszió 14,5. Már csak a motor generál lehet orvosság?
A digitális szintjelzőm nem mutat valós értéket milyen te érdemes cserélni? Valaki nem oldotta még meg a nívó pálcát?
Köszönöm

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 77

Elküldve: 2023. március 27. hétfő, 11:35


Sziasztok!

Nemrég volt az autóm olajcserén (minden szűrő), plusz fékcső, kézifék kötél cserén.
Mióta "visszakaptam", elkezdett többet fogyasztani az autó, és ha sebességből kirakom üresbe, mondjuk mikor a lámpánál megállok, kicsit leesik az alapjárat, és beremeg egy pillanatra az autó, majd visszaáll az alapjárat. Előtte ezt nem csinálta, vezérműtengely jeladót cseréltünk, de sajnos nem oldódott meg a probléma, újra is lett programozva. (Egyébként vez.tengely jeladót már akkor is kidobta hibának, mielőtt elvittem a szerelőhöz, csak mivel semmilyen hibával nem találkoztam menet közben, így nem nyúltunk hozzá) Mi lehet ilyenkor a probléma? Légtömegmérő? Bár ezen kívül semmilyen hibakódot nem dobott be, úgyhogy most egy kicsit megakadtunk ezzel kapcsolatban. Valakinek van valami ötlete esetleg? Köszönöm előre is a segítséget


autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2006

státusz geri68

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2023. március 24. péntek, 12:51


Sziasztok! Keresek valvetronic tengely csapágyfedelet . Sajnos eltört az első (tárolás során).Ajánlatokat akár az email címemre küldjétek. Köszönöm a segítséget.Képet nem sikerült csatolnom. Az alkatrészen E1 és 2 16 felírat olvasható.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 18:17


Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....


Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog


jah, így értem... hát rosszul fogalmaztál. melegen nyomta ki, de te csak akkor vetted észre, mikor már hideg volt. így más.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 18:10


YELLOW írta:
Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....


Nem kellett kinyitni, olyan volt mindig mint ha túlnyomás lett volna, és a kupak szelepén keresztül nyomta ki. Úgy ahogy melegen kellett volna, de nekem csak leállítás után lett valamiért túlnyomás. Tehát hidegen megnéztem már ott volt a víz, lehet rosszul fogalmaztam.
De hátul a 4 es hengernél kívülről van egy mikrorepedés, látszik is a hűtővíz, szóval sajnos tuti a dolog

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 18:04


Ptamas789 írta:
Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


hát ha valaki elmagyarázza ez a jelenség miért utal hengerfejességre, azt megköszönöm. én még ilyenről nem hallottam. nem járó motornál, hideg hűtővíznél, ha kinyitom a kiegyenlítőt, akkor kifolyjon....

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 15:25


Ptamas789 írta:
YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


Szívosor lebontása után kiderült, hogy csak hengerfejes a kocsi...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2023. február 23. csütörtök, 12:04


YELLOW írta:
Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.


Na igen, itt akadtunk el mi is a szerelővel, mentünk kb 30 percet, egyből kinyitottuk, és semmi, ki sem jött a víz.
Pár hónapja picit elkezdett amúgy fogyni a víz, értem ez alatt, hogy maximumról a víz lement középig kb 2 000 km alatt, láttam is, hogy az egyik bilincsnél van egy apró szivárgás. Majd múlt héten víz ellenőrzéskor már kifolyt a víz és emellé maximumon is volt a szint..

Ezek előtt kb 1 évig tökéletesen maximumon állt a víz, és nem is lett hozzányúlva.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2023. február 22. szerda, 22:21


Ptamas789 írta: Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?


én ezt nem értem.
ha legalább egy fél órás menés után leállítod, és kinyitod a kiegyenlítőt, akkor akár normális is, hogy kifut. hiszen a hűtőrendszerben túlnyomás van, a kupak feladata, hogy ezt elő állítsa, cirka 1 bar nyomást, hiszen ezért sem forr fel 100°C-nál a hűtőfolyadék. a sima víz sem, ha az lenne benne. viszont amikor kinyitod, hirtelen lecsökken a nyomás, ezért a folyadék felforr. sima víz esetén ez nagyon látványos, off autónál volt szerencsém tapasztalni.
amit te írsz, én talán még nem is hallottam olyanról, hogy másnapra, mikor lehűl, akkor fut ki. ha hengerfejes lenne, és leáll a motor, akkor a hűtőkörben lesz nagyobb a nyomás, így ami miatt hengerfejes, mondjuk hengerfej tömítés átszakadás miatt, azon keresztül a motorba távozna a folyadék.
én azt gondolnám, ha jól írtad, és azt olvasom, amit írtál, hogy esetleg túl lett töltve a rendszer. és még mindig levegős mellé.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Ptamas789

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2023. február 22. szerda, 13:18


Sziasztok,

Elég furcsa hibát produkál az autó:
Leállítás után a kiegyenlítő kupaknál kinyom magából egy kevés vizet az autó. Kupak cserélve, menet közben nincs hiba, nincs túlnyomás, meleg motornál sem csap ki gejzírként a víz. Csak leállítás után, akkor sem rögtön, mert 30 perc állás után még nem történik semmi, mindig másnap reggelre. A hűtővíz szintje is megemelkedett, de teljesen tiszta, ahogy az olaj is.

Le lett újra most légtelenítve, és jött ki belőle egy kevés levegő, ezért is emelkedhetett a vízszint, légtelenítés után is viszont ugyanúgy reggelre előjött a hiba.
Hengerfejre gyanakszom, de furcsa, hogy csak leállítás után történik mindez.

Találkozott már valaki ilyennel?