Alesi fórum hozzászólásai

Alesi Elküldve: 2012-09-10 22:40 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

m_attila írta: http://www.hasznaltauto.hu/aut...lt-6154285


Eszmeletlen szep! Ha most vennek autot, nem lenne kerdes, hogy megnezzem-e!

Alesi Elküldve: 2012-09-10 08:19 Társalgó

zoliika írta: Tisztelt Fórumtársak!
Én szept. 11-én K.mét-Bpest-Győr-Bécs-Passau-Regensburg-Nürnberg-Leipzig-Postdam útvonalon fogok utazni a munkahelyemre.Aki kint dolgozik vagy ki akar menni Ausztriába vagy Német.O-ba és megfelel neki ez az útvonal szívesen kiviszem.Haza szept.18-án este indulok.Borzasztóan unalmas ennyit egyedül utazni ez a táv közel 1400 km tehát ha valaki ki akar menni 11-én vagy haza akar jönni 18-án akkor írjon privátot és megbeszéljük.Egy fillért sem kérek,mert nekem ezt megtérítikTehát Uraim,potyautas kerestetik


Te mivel foglalkozol, hogy ilyen messze jarsz dolgozni?

Alesi Elküldve: 2012-09-08 16:02 Motortartó gumibak

zoliika írta:
Alesi írta:
jrtom írta: 80 ezrenként???
Az enyémben 250 ezer van és gyári a bak, most is jó.
Nem szart kéne bele venni és akkor bírja, vagy valami más baj van.
Mondjuk a 20d-ben biztos elöbb tönkre megy, de a 80 ezer az hülyeség.

MatNob írta:
Pistamann írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hogy egy 320d motornál 200.000 km fölött mennyire valószínű a gumibakok elöregedése? A motor hidegen eléggé rángatja a kasznit, ha felmelegszik akkor egész jó. Azt mondják a szerelők, hogy nem "lógnak". Ettől függetlenül érdemes cserélni?


Szervizben 80ezrenként cserélik, ha 200 alatt nem volt cserélve, akkor már elég ramaty lehet.
Ha indításnál vagy leállításnál ránt egyet a kasznin, akkor cserés.





Nem hulyeseg, nekem 90 ezernel mar durvan rezgett az egesz auto a gyari bakokkal, csere utan hatarozottan jobb lett.

Lenne kerdesem is, hatha itt tud valaki ra valaszt: a valtotartobakok mennyiben befolyasolhatjak az auto alapjarati rezgeset? A valtokar ugyanis eleg rendesen rezeg, ha kinyomom valamelyik oldalra (vagy fel centi kilengessel), es talan mintha kezd megint erosebb lenni a rezonancia az egesz belterben.
Igazabol dizel, igy nehezen mondom meg, hogy mennyire normalis ez, ezert kerdezem masnal ez hogy van, es ha cserelt valtotartot, akkor mi valtozott...?


A régi "szarrakásomnál" ami egy A4-es volt pumpe düse 1,9 tdi.Így kezdte,hogy a váltó elkezdett rezegni és a rezonancia az utastérben megnőtt aztán jött az 1-ből elindulok szaggatás.....majd koppanások leállításkor.Végeredmény:kettőstömegű lendkerék csereNem tudom a bömbinél mi a helyzet,de nekem ez volt és nem a frászt akarom rád hozni.


Neked lesz igazad, mert az 1-bol elindulaskor szaggatas is megvan Nem baj, ha nem adom el az autot jovore, akkor is megvarom mig teljesen szetmegy a kuplung (vagyis csuszik), ettol nagyobb baja nem lesz. Koppanas meg nincs leallitaskor.

Alesi Elküldve: 2012-09-07 23:04 Motortartó gumibak

jrtom írta: 80 ezrenként???
Az enyémben 250 ezer van és gyári a bak, most is jó.
Nem szart kéne bele venni és akkor bírja, vagy valami más baj van.
Mondjuk a 20d-ben biztos elöbb tönkre megy, de a 80 ezer az hülyeség.

MatNob írta:
Pistamann írta: Sziasztok!

Érdeklődnék hogy egy 320d motornál 200.000 km fölött mennyire valószínű a gumibakok elöregedése? A motor hidegen eléggé rángatja a kasznit, ha felmelegszik akkor egész jó. Azt mondják a szerelők, hogy nem "lógnak". Ettől függetlenül érdemes cserélni?


Szervizben 80ezrenként cserélik, ha 200 alatt nem volt cserélve, akkor már elég ramaty lehet.
Ha indításnál vagy leállításnál ránt egyet a kasznin, akkor cserés.





Nem hulyeseg, nekem 90 ezernel mar durvan rezgett az egesz auto a gyari bakokkal, csere utan hatarozottan jobb lett.

Lenne kerdesem is, hatha itt tud valaki ra valaszt: a valtotartobakok mennyiben befolyasolhatjak az auto alapjarati rezgeset? A valtokar ugyanis eleg rendesen rezeg, ha kinyomom valamelyik oldalra (vagy fel centi kilengessel), es talan mintha kezd megint erosebb lenni a rezonancia az egesz belterben.
Igazabol dizel, igy nehezen mondom meg, hogy mennyire normalis ez, ezert kerdezem masnal ez hogy van, es ha cserelt valtotartot, akkor mi valtozott...?

Alesi Elküldve: 2012-09-02 07:08 Ültetés

leutant írta: SZiasztok.
Azt szeretném kérdezni, hogy most a Compactomban 44/50 es ültetés van 15" colos felnivel 185/65 gumival.
Szeretnék felnit venni 16"-ost. 205/55 gumival. Szerintetek változna a hasmagasság ?
Sajnos hazafelé 3 masszív fekvőrendőr is van amin csak a jóindulat segít át, ha többen ülnek ben akkor már lekoppan. Ennél alacsonyabb nem lehet a kocsi, nemszeretnék olyat venni amit nem tudok majd használni.
Köszi a segítséget.


Szia!

1 centivel magasabb lesz, ugyh no para!

Alesi Elküldve: 2012-08-31 19:34 Ápolás, tisztítás

norbeee írta:
Alesi írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Ha valakinek olajos folt van az ülésén ajánlom a figyelmébe:

Pár napja a kormányom elkezdett recsegni, ezért gondoltam adok neki egy kis WD40-et. A kormány megjavult, az ülés olajos lett...

Azt hittem profi vagyok kárpittisztításban ezért nekiláttam:
- Vanish Oxi Action -> semmi...
- Mosogatószer -> semmi...

Elkezdtem kétségbeesni hogy jöhet az ecetesolló, de aztán kipróbáltam a kézre való ultradermet, és láss csodát, 100% ban eltünt a folt.
Ezen felbuzdulva a család másik autóján is kipróbáltam, amit 3 éve egy szervízben összecsesztek olajos kézzel, és az autókozmetikában sem tudtak kiszedni, 100% os eredmény.

Summa: olajos folt, akármilyen régi, ULTRADERM
Foltot beáztatni vízzel, majd ultradermet beledörzsölni szivacsal, állni hagyni, majd bő vízzel megitatni, kárpittisztítóval kiszívni. A öblítést többször meg kell csinálni mert az ultraderm habzik mint az állat.


Hátha hasznára válik valakinek.


Es utana porszivoval meg jol kiszivni, ugyanis nekem speciel kis zold ultraderm porszemcsek maradtak az ulesben, ami csak kb. 2 porszivozasra jott ki hetek alatt.

De amugy az ultraderm az foltkiszedesben tenyleg utolerhetetlen, nekem is ezer eves foltokat sikerult vele kiszedni, amit meg az elozo tulaj gyerekei raktak oda (nem akarom tudni hogyan...).
Az en modszerem mondjuk annyiban mas volt, hogy en egy kis talkaban beaztattam egy keves ultradermet vizben, majd abba martogattam egy puha kefet, es azzal dorzsoltem az ulest. Tul durva kefet nem szabad hasznalni, nekem sikerult egy kis reszen kibolyhositanom a karpitot, amig erre rajottem.


A bolyhokra legjobb a borotva én legalábbis azzal leszedtem.


Hidd el probaltam, de ez nem olyan anyag, mint amibol a kotott puloverem volt . Vegulis kisolloval fel ora alatt sikerult valamivel szebbre varazsolni.

Alesi Elküldve: 2012-08-31 10:37 Ápolás, tisztítás

norbeee írta: Sziasztok!

Ha valakinek olajos folt van az ülésén ajánlom a figyelmébe:

Pár napja a kormányom elkezdett recsegni, ezért gondoltam adok neki egy kis WD40-et. A kormány megjavult, az ülés olajos lett...

Azt hittem profi vagyok kárpittisztításban ezért nekiláttam:
- Vanish Oxi Action -> semmi...
- Mosogatószer -> semmi...

Elkezdtem kétségbeesni hogy jöhet az ecetesolló, de aztán kipróbáltam a kézre való ultradermet, és láss csodát, 100% ban eltünt a folt.
Ezen felbuzdulva a család másik autóján is kipróbáltam, amit 3 éve egy szervízben összecsesztek olajos kézzel, és az autókozmetikában sem tudtak kiszedni, 100% os eredmény.

Summa: olajos folt, akármilyen régi, ULTRADERM
Foltot beáztatni vízzel, majd ultradermet beledörzsölni szivacsal, állni hagyni, majd bő vízzel megitatni, kárpittisztítóval kiszívni. A öblítést többször meg kell csinálni mert az ultraderm habzik mint az állat.


Hátha hasznára válik valakinek.


Es utana porszivoval meg jol kiszivni, ugyanis nekem speciel kis zold ultraderm porszemcsek maradtak az ulesben, ami csak kb. 2 porszivozasra jott ki hetek alatt.

De amugy az ultraderm az foltkiszedesben tenyleg utolerhetetlen, nekem is ezer eves foltokat sikerult vele kiszedni, amit meg az elozo tulaj gyerekei raktak oda (nem akarom tudni hogyan...).
Az en modszerem mondjuk annyiban mas volt, hogy en egy kis talkaban beaztattam egy keves ultradermet vizben, majd abba martogattam egy puha kefet, es azzal dorzsoltem az ulest. Tul durva kefet nem szabad hasznalni, nekem sikerult egy kis reszen kibolyhositanom a karpitot, amig erre rajottem.

Alesi Elküldve: 2012-08-27 19:46 320d Motor

A valtotarto bak mennyiben befolyasolhatja az auto alapjarati rezgeset?

Az van ugyanis, hogy mintha kicsit tobb lenne mar alapjaraton a rezges, mint kene, motortarto bak volt cserelve kb 30e km-rel, gondolom nem az a gyenge lancszem. Mas dizel autoban ultem, es csak ezert tunt fel, hogy az enyem "rezgosebb".

Alesi Elküldve: 2012-08-27 19:40 Rugócsere

zoliika írta:
Aki még nem látta......Eibach pro kit+Bilstein 30/25
Külön köszönet Mátyás Attilának ismét a korrekt és gyors kiszolgálásért és Horváth Ádámnak aki a rugókat a "lehetetlen" határidőre beszerezte nekem



Szeeep!

Alesi Elküldve: 2012-08-24 19:52 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta:
Jól látszik hogy a 320i-nek a fogyasztása mennyivel jobb már az E91-ben mint az E46ban. 320d és 330d kb ugyanott van csak erősödtek a motorok.


Az E90-ben 20i mar 4 hengeres, nem 6, ezert a kulonbseg. Szamomra inkabb 320 dizel es benzin kozti osszvissz kb. 1 liter kulonbseg fura, mer ezzel, ha a szervizeket figyelembe veszem, siman kijohet, hogy olcsobb a 20i-t fenntartani.
Kivancsi vagyok, mit mehet egy E90 LCI 20i 170 loval

Alesi Elküldve: 2012-08-24 07:05 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

szotakdavid írta:
Alesi írta: Ujabb kerdesem lenne: a kis piros muszerfal befogato patentbe ugye egy ilyen fem szeg szeru valami megy bele.

Tudja valaki, hogy lehet-e ezt kulon rendelni, vagy ezt a diszleccel egyutt adjak?


Szia!

Lehet igen nekem van 3 fölös.ha kell írj

Üdv Dávid


Szia! Halas koszonet, de berendeltem most 5-ot, meg hozza a piros befogatokbol is.
Nekem a lenyeg az, hogy uj legyen, mert a kozepresz a radio korul valamiert nem akar rendesen allni, az anyosoldali meg ugye a szelen eltort, ugyhogy most marha jol nez ki a muszerfalam

Alesi Elküldve: 2012-08-23 18:52 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

Ujabb kerdesem lenne: a kis piros muszerfal befogato patentbe ugye egy ilyen fem szeg szeru valami megy bele.

Tudja valaki, hogy lehet-e ezt kulon rendelni, vagy ezt a diszleccel egyutt adjak?

Alesi Elküldve: 2012-08-23 11:13 Autóvásárlás

[quote="szandersz"]
Szemy írta:
szandersz írta: A kiszemeltem egy 730d 2002-2005 évjárat kb 3 millió körüli értékben. Nem vagyok egy újgazdag, nem feltétlenül tudnám szak szervizben szervizeltetni, és nem tudnám mindig a gyári alkatrészeket megvenni hozzá (unix forever) ))
Havi szinten kb 50-80 ezer forint lenne az amit rá tudnék szánni az autóra (szervíz)./quote]

Szia!

En szeretnem a dolgot a masik oldalrol is megvilagitani. Szerintem havi 50-80 ezer forint csak es kizarolag szervizre nagyon sok penz ma Magyarorszagon. Ha ennyit ra kell költeni az autora csak a karbantartasbol kifolyolag, az inkabb penznyelö, mintsem auto. Összehasonlitas keppen nalam havi 100 euronal van ez a hatar (evi 20-25 ezer km-t teszek meg autoval), ami magaban foglalja az automosasokat, kötelezö szervizeket markaszervizben, kopo alkatreszek csereje es a varatlan meghibasodasok javitasa csakis gyari alkatreszekkel. Amiota autom van, mindig belefertem ebbe a keretbe, ha ebböl kicsuzsnek, at kellene gondolnom a szituaciot.

Persze mindenki maga dönti el, hogy mennyit költ autora, de gondolom itt is sokan vannak, akik berböl es fizetesböl elnek. Marpedig a karbantartasi összeg minden gazdasagi iranyelv szerint egy negativ dolog, amit minimalizalni erdemes.

Ez persze csak egy szemelyes velemeny, lehet sokan nem ertenek velem egyet, de nem art, ha van egy ilyen velemeny is.

Szemy


//////
Természetesen nem minden áron szeretném azt a havi összeget az autóra költeni, csak a helyzetemben egyedülállóként fiatalon, egyenlőre ez az az összeg ami a fizetésemből leg- extrémebb helyzetben feláldozható lenne az autóra havi rendszerességgel.

Annak csak örülni tudnék, ha a töredékét sem kéne az autóra költeni, csak mint mondtam amatőrként a fejembe sulykolták a környezetemben hogy BMW az a nadrágodat is elnyeli ))

Köszönöm a válaszodat



Azert azt vegyuk figyelembe, hogy BMW-zni nem csak egy hetessel lehet Te a leheto legkockazatosabb modellt valasztottad karbantartasi koltsegek tekinteteben, nem hiaba kerul majdnem ugyanannyiba, vagy akar kevesebbe mint egy azonos koru 3-mas, mikor ujkori ara 2-3x tobb volt.

Alesi Elküldve: 2012-08-22 17:19 Autóvásárlás

BMW_0902 írta:

Hadd szóljak hozzá szerényen, úgy hogy a környezetemben több V8 vas és V10 is akad. Pl.: 535i, 540i, és e39 M5, és V10 M5 is. Szóval, aki azt állítja, hogy az 535i nem áll meg 15 liter alatt, annak jelzem kérdezzen meg már egy 535i tulajt ne csak úgy tippelgessen, és jöjjön az ilyen fantasztikus tanácsokkal, hogy ha V8 akkor tuti h sokat eszik...
Mert én nem csak "úgy hallottam", hanem konkrét ismerőseimnek vannak, akik V8-al autóznak nap mint nap. És sikerült e39 M5-öt is 10-11 liter köré letornászni! Úgy, hogy a gázpedál alá nem került tojás! Persze megeszik 20 litert is, ha kell!

Meg könyörgöm! Aki V8-ban gondolkodik, az NE A FOGYASZTÁST nézze!!!!!
És Popi0910! Ne hagyd lebeszélni magad a V8-ról. Ahogyan fogalmazni szoktak: "A V8 a pokolban is V8!" Ez is egy sajátos életérzés!
Ha kell privátban adok Neked 4-5 V8-assal furikázó tulaj elérhetőségét! Ők tudják, hogy miért V8 a V8 és mire kell odafigyelni, mi az ami csak kamu!


Es akkor most mennyi az annyi?

En voltam, aki a 15 litert "tippelte" (spritmonitor.de-n olvasta, igaz gazos autorol, ahogy ezt le is irta)...

Alesi Elküldve: 2012-08-22 17:06 Társalgó

csbalu írta:

Én szerintem a halogén lámpa is állítja automatikusan a magasságot. Abból gondolom hogy indításnál ő is csinál egy fel le mozgást (végpont kalibráció). Lámpamosót legutóbb Kasza Mesternél láttam egy szett volt komplette 20e-Ftért adta, lehet vadászni. H7 xenon szettet beleteszed és nem büntethet senki.


Ha neked is ott van a lampakapcsolo mellett a manualis magassagallitas tekeroje, akkor nem allitja automatikusan (es nekem is liftezik gyujtasnal, az nyilvan masra valo).