Andras6800 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

Andras6800 Elküldve: 2021-06-25 13:55 Mi lehet a baj?_

Sziasztok,

különös BT problémával küzdök a 2008-as E93asommal.

Még 2 éve volt, hogy a CCC rendszer nyáron újraindulgatott (forrasztási szériahiba) de aztán ez megszűnt magától.
Egy ideje már előfordult, hogy nagy ritkán a BT kapcsolat megszakad a kocsi és a telefonom között. Ilyenkor egyszercsak elmegy a hang és megszakad a BT kapcsolat, majd 15-40 sec után újracsatlakozik.
Ez a problma az utóbbi 1 évben úgy besűrösödött, hogy már használhatatlanná vált. Szereztem egy pót MULF2-Hi-t és beszereltem, de ugyan ezt a hibaképet produkálja.
A MULF csere során nem vold semmi programozva, csak kicseréltem a modult és újrapárosítottam telóval.





Andras6800 Elküldve: 2021-06-25 13:45 Akkumulátor

Sziasztok,

kicsit viszaolvasgattam, de inkább csak problémamegoldásokat találtam. Van egy elég general kérdésem.
2008as gyártású E93 325d-ben szeretnék akkumulátort cserélni. Keveset használom az autót, de nagyon gyorsan merül. Gondolom a gyári aksi kezdi megadni magát.
Egyrészt nem tudom eldönteni, hogy AGM-es akku kell-e bele. Elvileg sima kell, mert nincs benne lámpánál leállós Start/ stop rendszer, de gombos indítás van (nem a kulcselforgatós).

Másrészt a csere folyamata érdekel. Néztem tutorial videót és a fizikai csere része nem is kihívás, de utána kell valami programozás? Volt ahol rádugtak ODB-re gépet újrakalibrálni az akksit, volt ahol nem.
Mennyire baj, ha nincs külső power? Azon kívül, hogy óra meg rádióállomások elfelejtődnek, szétmegy-e valami szervó beállítás vagy akármi?

Köszi előre is a választ!

Andras6800 Elküldve: 2018-09-19 11:36 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Sziasztok,

jó ideje foglalkoztat már a téma, hogy fejlesszem az autóban a gyári CCC rendszert valamilyen irányba. Szóba került már a CCC to CIC retrofit is, de az elég húzós mulatság, és sokkal többet nem nyújtana, mint a jelenlegi CCC.
Viszont szembe jött az alábbi hirdetés:

https://www.ewaying.com/collec...1293097025

Van valakinek tapasztalata esetleg ilyennel? Ami aggaszt, hogy iPgone user vagyok, nem tudom, mennyire működne együtt a két rendszer. Esetleg arra létezik megldás, ha a CCC-t akarom Apple CarPlay kompatibilissé tenni? USA-ban árulnak tán valami beépíthető dobozt.

Köszönöm előre is a válaszokat!

Andras6800 Elküldve: 2017-06-30 11:05 Mi lehet a baj?_

Kabi írta:
Andras6800 írta: Sziasztok,

nézegettem a Fórumot, de nem igazán tláltam a témába vágó szobát.
Újabban elkezdett szórakozi a fedélzeti számítógép az autóban (BMWE93_2008 eleje), ami egy CCC nagykijelzős navis egység. Ez még ugye a DVD-s navis. A probléme az, hogy indításnál egy rövid idő után a kijelző elsötétedik szűk egy percre, és újrainful a rendszer. Ilyenkor a BT kihangosító is ledob, a rádó elnémul, és a Parkolás aszisztens sem megy. Először azt hittem, a meleg okozza, hogy túlmelegszik, de minap nyomta hűvös garzból indulva is. Csak indításnál jön el, útközben már nem, de volt már, hogy üzemmeleg állapotban is előfordult, azaz nem csak reggeli indításnál.

Valaki találkozott már hasonlóval? vagy van ötlete, mi lehet a baj? A parkoló aszisztens miatt nem csak kényelmetlen, hanem veszélyes is, mert nem pttyeg, így ha nem tűnik fel, hogy leállt a rendszer, simán nekitolathatok valaminek, ha nem figyelek.

Előre is köszi a választ.


szia.

pár hónapja pontosan ez a problémám volt nekem is az E90-ben. Döglődik a CCC-d neked is. Én mivel német országban dolgozom, ott kerestem céget, Berlin mellé küldtem el javíttatni. Megcsinálták, kaptam "ajándékba" 2017-es Gyári navi dvd-ket is, meg 2 év garanciát, 300€-ba fájt a javíttatás. Bontott CCC-vel nem is akartam foglalkozni, mivel ez tipikus CCC hiba és mindegyiknél előjön előbb-utóbb (külföldi fórumokon legalábbis rengeteg ilyenről olvastam).
Kerestem Mo-on is céget, akik foglalkoznának ezzel, de akikkel kontaktoltam, ők már nem vállalták a javítást, mert szerintük visszatér a hiba (állítólag valamit újra kell forrasztani a CCC modulban, meg mókolni kell pár dologgal benne).
Nekem az volt még, hogy mielőtt a CCC elhalt, a csomagtartóban a MULF modul is tönkrement és azt kicseréltettem MULF2-re, hogy legyen usb-s zeneljátszás is az autóban (kábelezés, programozás szintén 300€). Erre nemsokra rá a CCC is meghalt...Ha egyszerre mentek volna tönkre, vagy hamarabb a CCC,akkor lehet inkább átépíttettem volna az újabb CIC-re ennyi pénzből


Szia,

köszi a választ. Ez nem túl jó hír. Nekem van USB csatlakozás a könyöktámaszban, így gondolom az már akkor MULF2es. Alapból is vonzott a CIC gondolata, de akkor ha a CCC fejegység meghal, lehet megéri lecserélnem. Igaz, CICesedés tudtommal vagy 1000€.
Így eddig elvetettem, lévén annyival nem tud többet a CIC, hogy ennyit megérjen.

Andras6800 Elküldve: 2017-06-29 11:35 Mi lehet a baj?_

Sziasztok,

nézegettem a Fórumot, de nem igazán tláltam a témába vágó szobát.
Újabban elkezdett szórakozi a fedélzeti számítógép az autóban (BMWE93_2008 eleje), ami egy CCC nagykijelzős navis egység. Ez még ugye a DVD-s navis. A probléme az, hogy indításnál egy rövid idő után a kijelző elsötétedik szűk egy percre, és újrainful a rendszer. Ilyenkor a BT kihangosító is ledob, a rádó elnémul, és a Parkolás aszisztens sem megy. Először azt hittem, a meleg okozza, hogy túlmelegszik, de minap nyomta hűvös garzból indulva is. Csak indításnál jön el, útközben már nem, de volt már, hogy üzemmeleg állapotban is előfordult, azaz nem csak reggeli indításnál.

Valaki találkozott már hasonlóval? vagy van ötlete, mi lehet a baj? A parkoló aszisztens miatt nem csak kényelmetlen, hanem veszélyes is, mert nem pttyeg, így ha nem tűnik fel, hogy leállt a rendszer, simán nekitolathatok valaminek, ha nem figyelek.

Előre is köszi a választ.

Andras6800 Elküldve: 2016-10-05 18:47 Mi lehet a baj?

Sziasztok,

valaki tudna abban segíteni, hogy mire utalhat az, ha hidegen fék felengedésénél ránt egy nagyot az autó? Automata váltós. 2008as gyártás, de csak 90e km van benne. Első gondolatom az volt, hogy olajat kéne benne cserélni, de hátha találkozott itt más is hasonlóval. Néha a sebességeket sem veszi szépen, megtorpan, de semmi extra. Viszont ez a hidegen indulásnál rántás aggaszt.

Köszi előre is a választ.

Andras6800 Elküldve: 2016-09-01 10:14 Ajánlott chip, beszerelõk

stevegrabo írta: Chiptuning, tuningbox vétel előtt tudnod kell a 3 buktatóról!

Ajánlom minden TUNINGOLNI VÁGYÓ figyelmébe a következő oldalt a http://www.rigotech.hu/
Szerintem nagyon - nagyon sok választ ad A-tól Z-ig tokkal - vonóval a TUNINGOLÁS előtt állóknak az alapfogalmak és a motor tuning lehetőségek megismerésében, kivitelezésében !
üdvözlettel stevegrabó



Szia,

És a munka elvégzésére is tudjátok őket ajánlani?

Andras6800 Elküldve: 2016-08-28 15:08 Belsõ

Sziasztok,

az idp vas foga, nomeg a s***ggem kikoptatta kicsit a verda ülését. Tud valami valamilyen bőrfestő szettet, vagy egy szakit, aki ezt az apró hibát megjavítja? Apró hosszanti foltról van szó, nem ám az egész ülést kell befesteni.

Nem tudom kell e képet befotóznom

Előre is köszi a választ!

Andras6800 Elküldve: 2016-08-17 09:10 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Sziasztok,

úgy láttam már más is feltette kicsit máshogy megfogalmazva ezt a kérdést, de nem igazán jött rá válasz.

Valaki azt le tudná nekem írni, hogy hogyan is zajlik le egy navigálás Magyarországról Ausztrián keresztül Olaszországba? CCC Prof rendszerről van szó.
Ha beteszem a 3as DVD-t, akkor meg se találom a célállomást. Vagy menet közben kéri a másik DVD-t a rendszer?
Vagy a cím beíráshoz a 2-es dvd-vel kell indulnom, majd indulásnál váltani a 3asre. És akkor a határon megint csere?

Előre is köszi a választ.

Andras6800 Elküldve: 2014-08-22 07:55 Mi lehet a baj?

Bero írta: Sziasztok! Adott egy E46 320ci 170 lovas. alapjáratom nem az igazi,amikor üresben gurulok vagy üresben adok gázt akkor nem áll vissza egyből 800 körüli fordulatra hanem 1000-1200 fordulaton pörög és kis ''gondolkodás'' után visszaáll az eredeti helyére és szépen jár. Minden esetben csinálja. Amiddig gurulok üresben vagy benyomott kuplungal addig végig 1000-1200 az alapjárat és csak akkor áll be a helyére amikor megáll az autó. A gázpedál se reagált minden helyzetben így kicseréltem ez a hiba megoldódni látszik,de az alapjárat nem. Vagy ez normális? Köszi a segítséget!



Szia,

amikor nekem az alapjárat kacsázott fel-le (volt, hogy elpörgött 3000ig a motor álló helyzetben), a lefojtószelep motor cseréje oldott meg a problémát. Lehet érdemes lenne rákukkantani.

Andras6800 Elküldve: 2014-08-18 10:42 Segítség, tanácstalan vagyok.

Tano írta:
Andras6800 írta: ...A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.


Jól tippeled, ez a ventillátornak a hangja. Sokaknál előjön ez a jelenség, néha én is hallom, aztán megszűnik. WD40 ideig-óráig megoldja, vagy kiszeded és megtakarítod a lerakódásoktól.


Arról tudsz adni valami vedót, vagy leírást, hogy hogyan is tudnám kiszedni és megpucolni a cuccot?

Andras6800 Elküldve: 2014-08-18 09:32 kettõstömegü lendkerék

Sziasztok,

adott számomra egy 2003as gyártású E46 316i jármű. Anno ~110000-es óraállással lett megvéve, és azóta fenáll a hiba, hogy főleg tolatásnál, meg de 1-es fokozatban is a kuplung felengedésnél ha nem pörgetem a motort mint az állat beremeg az egész autó. Főleg hideg indításnál jelenkezik az egész, ahogy átmelegszik a szerkezet, jelentősen javul, de meg nem szűnik. Jelenleg amúgy kicsit kevesebb, mint 150k km van a vasban, és mindig is jelentős városi használatranak volt kitéve, talán az életének első 4-5 évében, amikor országúton volt használva mindennap. Gondolom, mint városi autó 5 sebességek kézi váltóval, kicsit már megkopott a kuplung, bár megcsúszni, még soha nem éreztem. De a remegés nagyon idegesít, mégiscsak egy prémium márkáról van szó, mégha kicsit már öregecske is.

Amit nem tudok eldönteni, hogy benzines lévén egyáltanál van e a sokak számára sok "kellemes" pillanatot okozó kettőstömegű lendkerék a vasban, miel jpbbára dieselekben jellemző, illetve szerintetek mennyire indolokt a cseréje, ha már egyszer hamarosan egy kuplungszett cserét megejtenék?! Egyáltalán milyen való bele?

Motorkód: A691H096N40B16AB
Alvázszám: WBAAY11030FG29475

Ahogy olvasgattam itt a topicot, ilyen csörgések, meg hörrenések, meg stb soha nem jelentkezett eddig, de nem mindegy, hogy 80k, vagy 300k lesz a számla vége.

Andras6800 Elküldve: 2014-08-18 09:02 Segítség, tanácstalan vagyok.

anubisz írta:
Andras6800 írta:
anubisz írta: Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.


Köszi, írtam nekik egy mailt a hiba leírásával, hogy mikor tudnak fogadni, illetve kb milyen összegre számíthatok. Az utókor okulása végett, majd dokumentálom itt a dolgokat


Nem fognak átbaszni, én többször jártam náluk,az ember 30 éve ezt csinálja, tipikus hibafeltárásra vannak szakosodva, ők kimérnek mindent utána mondják hogy cserélni kell. Nem olcsó, mert egyszerre többen dolgoznak a kocsin, tehát minőségi munkát ne várj 20 ezerért, mire kimérnek mindent,szöszmötös meló, vagy marad a régi nóta, hogy mindenki mindent cserél, itt lehet hogy 100 at fizetsz, úgy meg lehet majd 300 lesz.
A 320d nél 80 at kértek,de de10 től estig molyoltak rajta, még egy 20 ast el is engedtek, mert én vittem az embert. Amire allergiásak, a kocsit egyből el kel vinni ha kész mert alig van hely. Szerintem ha felhívod vagy odamész előbb célt érsz. Bár e-mailre is válaszolnak, én már úgy is írtam nekik.
Ha olvasgatsz az oldalukon látni fogod ezek nem bohócok, azért is vannak védett tartalmak mert sok szerelő tőlük lopkod és posztol eseteket stb....
És benzin legyen a kocsidba, mert úgy is tesztelnek,hogy mennek vele, és rá van kötve,ez is az is.
Ne lógj ott, majd hívnak, hidd el semmit nem fognak kilopni a kocsiból, ha beszélsz vele látni fogod,ez nem a srenkes szerelő fajta.



Nos, voltam a fent említett mesternél, ugye azt beszéltük meg vele, hogy a lambda szondákat nézi meg alaposabban. Kb 1 óra múlva hívott is, hogy az adott motorkóddal van 2 és 4 szondás változat is, nekem olyan változat van, ami 2 szondás, de hogy jó legyen mind2 szar. Az egyik negatívokat mér néha, másikba meg szar a fűtőszál. Lecseréltük mind2 szondát, azóta elmentem majd 2000km-t és semmi hibajelenség. Így kétkedő optimizmussal tusom mondani, hogy talán megoldódott a baj.

Ezúton is had ajánljam mindenkinek az adott szervízt!!!!!

A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.

Andras6800 Elküldve: 2014-07-21 17:33 Segítség, tanácstalan vagyok.

anubisz írta: Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.


Köszi, írtam nekik egy mailt a hiba leírásával, hogy mikor tudnak fogadni, illetve kb milyen összegre számíthatok. Az utókor okulása végett, majd dokumentálom itt a dolgokat

Andras6800 Elküldve: 2014-07-21 12:53 Segítség, tanácstalan vagyok.

YELLOW írta:
Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



mi a motorkódod? N40 vagy N42? a motorszám utolsó pár karalkteréből kiderül, vagy ha az alvázszám utolsó 7 karakterét leírod az is jó.
az N42-be 4 db lambda van. sőt az N40-be is.


Szia,

Motorkód: A691H096N40B16AB
Alvázszám: WBAAY11030FG29475


« előző12következő »