YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2015. június 08. hétfő, 19:18


lantika írta:
zsolte91 írta: Sziasztok segítsetek!

Egy 2006-os BMW 320d automata E91-es autóm van. Olyan baja van, hogy D állásban álló helyzetben hiába nyomom a fékpedált, időként mégis menni akar, mintha nem oldana le róla a váltó lökdösi a kasznit és ezáltal ugrál a fordulatszám is! A gond az, hogy ezzel a hibával vittem el automata váltóshoz, és azt mondták 250000 km van benne fel kell újítani. Ok, meg is tették szinte minden ki lett cserélve (tömítések, lamellák, olaj, szűrő dekli, mehatronik. A turbina és a tengelyek csapágyazása fel lett újítva stb.) A javításért baráti áron 400000Ft-ot fizettem, a cserék és a felújítás tényleg megtörtént mert, láttam.

Amint elhoztam a szervizből egyből csinálta a hibát, visszavittem és rá rakták a legújabb szoftvert. A helyzet nem lett jobb! Azóta még egyszer szétszedték, de nem találtak semmit. Segítség mi lehet a hiba??? Ha bárki tudna segíteni kérem tegye meg, ha megcsörget vissza is hívom (06709427916).

Előre is nagyon köszönöm!

Üdv: Zsolt


Nem lehet esetleg a fekpedäl kapcsolo hibäsodott meg? Bekoszolodtak az erintkezöi es nem mindig kapcsol.


jó gondolat, szokott gond lenni vele

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. június 08. hétfő, 17:44


zsolte91 írta: Sziasztok segítsetek!

Egy 2006-os BMW 320d automata E91-es autóm van. Olyan baja van, hogy D állásban álló helyzetben hiába nyomom a fékpedált, időként mégis menni akar, mintha nem oldana le róla a váltó lökdösi a kasznit és ezáltal ugrál a fordulatszám is! A gond az, hogy ezzel a hibával vittem el automata váltóshoz, és azt mondták 250000 km van benne fel kell újítani. Ok, meg is tették szinte minden ki lett cserélve (tömítések, lamellák, olaj, szűrő dekli, mehatronik. A turbina és a tengelyek csapágyazása fel lett újítva stb.) A javításért baráti áron 400000Ft-ot fizettem, a cserék és a felújítás tényleg megtörtént mert, láttam.

Amint elhoztam a szervizből egyből csinálta a hibát, visszavittem és rá rakták a legújabb szoftvert. A helyzet nem lett jobb! Azóta még egyszer szétszedték, de nem találtak semmit. Segítség mi lehet a hiba??? Ha bárki tudna segíteni kérem tegye meg, ha megcsörget vissza is hívom (06709427916).

Előre is nagyon köszönöm!

Üdv: Zsolt


Nem lehet esetleg a fekpedäl kapcsolo hibäsodott meg? Bekoszolodtak az erintkezöi es nem mindig kapcsol.

zsolte91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz zsolte91

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2015. június 08. hétfő, 10:00


Sziasztok segítsetek!

Egy 2006-os BMW 320d automata E91-es autóm van. Olyan baja van, hogy D állásban álló helyzetben hiába nyomom a fékpedált, időként mégis menni akar, mintha nem oldana le róla a váltó lökdösi a kasznit és ezáltal ugrál a fordulatszám is! A gond az, hogy ezzel a hibával vittem el automata váltóshoz, és azt mondták 250000 km van benne fel kell újítani. Ok, meg is tették szinte minden ki lett cserélve (tömítések, lamellák, olaj, szűrő dekli, mehatronik. A turbina és a tengelyek csapágyazása fel lett újítva stb.) A javításért baráti áron 400000Ft-ot fizettem, a cserék és a felújítás tényleg megtörtént mert, láttam.

Amint elhoztam a szervizből egyből csinálta a hibát, visszavittem és rá rakták a legújabb szoftvert. A helyzet nem lett jobb! Azóta még egyszer szétszedték, de nem találtak semmit. Segítség mi lehet a hiba??? Ha bárki tudna segíteni kérem tegye meg, ha megcsörget vissza is hívom (06709427916).

Előre is nagyon köszönöm!

Üdv: Zsolt

b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 12:49


anubisz írta:
Andras6800 írta:
Tano írta:
Andras6800 írta: ...A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.


Jól tippeled, ez a ventillátornak a hangja. Sokaknál előjön ez a jelenség, néha én is hallom, aztán megszűnik. WD40 ideig-óráig megoldja, vagy kiszeded és megtakarítod a lerakódásoktól.


Arról tudsz adni valami vedót, vagy leírást, hogy hogyan is tudnám kiszedni és megpucolni a cuccot?


Ki kel venni, és rendesen megcsinálni, mert télen szopat majd mindig, a hideg miatt. Nekem is ciripelt feszt, csak alacsony fordulaton.Ki kell az egészet fújatni levegővel, aztán a csapágyat megkenni valami stabil fújható valamivel. Én nem wd használtam, hanem ilyen szilikon zsírt, fújhatót hogy jól befolyjon. Szopás kiszedni lesz derékfájás. Készülj rá idegileg is, bár nekem 6 hengeres van benne. Van videó valahol róla,majd nézek. Csatlakozóhoz kúrva nehéz hozzáférni, de a videó segít.

https://www.youtube.com/watch?v=XrD9nLrjl30


Lehet az 1.6 ból könnyen kivehető a dízellel ellentétben. Zsírspray a jó megoldás. Nekem megoldotta a problémát. Már 3 éve nem csinálja.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 12:29


Andras6800 írta:
Tano írta:
Andras6800 írta: ...A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.


Jól tippeled, ez a ventillátornak a hangja. Sokaknál előjön ez a jelenség, néha én is hallom, aztán megszűnik. WD40 ideig-óráig megoldja, vagy kiszeded és megtakarítod a lerakódásoktól.


Arról tudsz adni valami vedót, vagy leírást, hogy hogyan is tudnám kiszedni és megpucolni a cuccot?


Ki kel venni, és rendesen megcsinálni, mert télen szopat majd mindig, a hideg miatt. Nekem is ciripelt feszt, csak alacsony fordulaton.Ki kell az egészet fújatni levegővel, aztán a csapágyat megkenni valami stabil fújható valamivel. Én nem wd használtam, hanem ilyen szilikon zsírt, fújhatót hogy jól befolyjon. Szopás kiszedni lesz derékfájás. Készülj rá idegileg is, bár nekem 6 hengeres van benne. Van videó valahol róla,majd nézek. Csatlakozóhoz kúrva nehéz hozzáférni, de a videó segít.

https://www.youtube.com/watch?v=XrD9nLrjl30

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 18. hétfő, 12:31

autója adatai
Széria: 3
Típus: E93
Kivitel: Cabrio
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Andras6800

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 10:42


Tano írta:
Andras6800 írta: ...A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.


Jól tippeled, ez a ventillátornak a hangja. Sokaknál előjön ez a jelenség, néha én is hallom, aztán megszűnik. WD40 ideig-óráig megoldja, vagy kiszeded és megtakarítod a lerakódásoktól.


Arról tudsz adni valami vedót, vagy leírást, hogy hogyan is tudnám kiszedni és megpucolni a cuccot?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 09:19


Andras6800 írta: ...A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.


Jól tippeled, ez a ventillátornak a hangja. Sokaknál előjön ez a jelenség, néha én is hallom, aztán megszűnik. WD40 ideig-óráig megoldja, vagy kiszeded és megtakarítod a lerakódásoktól.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E93
Kivitel: Cabrio
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Andras6800

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2014. augusztus 18. hétfő, 09:02


anubisz írta:
Andras6800 írta:
anubisz írta: Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.


Köszi, írtam nekik egy mailt a hiba leírásával, hogy mikor tudnak fogadni, illetve kb milyen összegre számíthatok. Az utókor okulása végett, majd dokumentálom itt a dolgokat


Nem fognak átbaszni, én többször jártam náluk,az ember 30 éve ezt csinálja, tipikus hibafeltárásra vannak szakosodva, ők kimérnek mindent utána mondják hogy cserélni kell. Nem olcsó, mert egyszerre többen dolgoznak a kocsin, tehát minőségi munkát ne várj 20 ezerért, mire kimérnek mindent,szöszmötös meló, vagy marad a régi nóta, hogy mindenki mindent cserél, itt lehet hogy 100 at fizetsz, úgy meg lehet majd 300 lesz.
A 320d nél 80 at kértek,de de10 től estig molyoltak rajta, még egy 20 ast el is engedtek, mert én vittem az embert. Amire allergiásak, a kocsit egyből el kel vinni ha kész mert alig van hely. Szerintem ha felhívod vagy odamész előbb célt érsz. Bár e-mailre is válaszolnak, én már úgy is írtam nekik.
Ha olvasgatsz az oldalukon látni fogod ezek nem bohócok, azért is vannak védett tartalmak mert sok szerelő tőlük lopkod és posztol eseteket stb....
És benzin legyen a kocsidba, mert úgy is tesztelnek,hogy mennek vele, és rá van kötve,ez is az is.
Ne lógj ott, majd hívnak, hidd el semmit nem fognak kilopni a kocsiból, ha beszélsz vele látni fogod,ez nem a srenkes szerelő fajta.



Nos, voltam a fent említett mesternél, ugye azt beszéltük meg vele, hogy a lambda szondákat nézi meg alaposabban. Kb 1 óra múlva hívott is, hogy az adott motorkóddal van 2 és 4 szondás változat is, nekem olyan változat van, ami 2 szondás, de hogy jó legyen mind2 szar. Az egyik negatívokat mér néha, másikba meg szar a fűtőszál. Lecseréltük mind2 szondát, azóta elmentem majd 2000km-t és semmi hibajelenség. Így kétkedő optimizmussal tusom mondani, hogy talán megoldódott a baj.

Ezúton is had ajánljam mindenkinek az adott szervízt!!!!!

A másik, hogy az mi lehet, hogy a klíma alacsony befújási sebességnél, mind fűtő, mind hűtő üzemmódnál ciripelő, nyekergő hangot hallat? Magasabbra veszem a befújási erősséget(digitális klíma) akkor megszűnik a hang. Első tippem a ventillátor kopása lenne magamtól, de hátha valaki tapasztalt ilyet, és tud valami biztosat is mondani.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. augusztus 18. hétfő, 09:04

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 18:07


Andras6800 írta:
anubisz írta: Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.


Köszi, írtam nekik egy mailt a hiba leírásával, hogy mikor tudnak fogadni, illetve kb milyen összegre számíthatok. Az utókor okulása végett, majd dokumentálom itt a dolgokat


Nem fognak átbaszni, én többször jártam náluk,az ember 30 éve ezt csinálja, tipikus hibafeltárásra vannak szakosodva, ők kimérnek mindent utána mondják hogy cserélni kell. Nem olcsó, mert egyszerre többen dolgoznak a kocsin, tehát minőségi munkát ne várj 20 ezerért, mire kimérnek mindent,szöszmötös meló, vagy marad a régi nóta, hogy mindenki mindent cserél, itt lehet hogy 100 at fizetsz, úgy meg lehet majd 300 lesz.
A 320d nél 80 at kértek,de de10 től estig molyoltak rajta, még egy 20 ast el is engedtek, mert én vittem az embert. Amire allergiásak, a kocsit egyből el kel vinni ha kész mert alig van hely. Szerintem ha felhívod vagy odamész előbb célt érsz. Bár e-mailre is válaszolnak, én már úgy is írtam nekik.
Ha olvasgatsz az oldalukon látni fogod ezek nem bohócok, azért is vannak védett tartalmak mert sok szerelő tőlük lopkod és posztol eseteket stb....
És benzin legyen a kocsidba, mert úgy is tesztelnek,hogy mennek vele, és rá van kötve,ez is az is.
Ne lógj ott, majd hívnak, hidd el semmit nem fognak kilopni a kocsiból, ha beszélsz vele látni fogod,ez nem a srenkes szerelő fajta.



Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2014. július 21. hétfő, 18:12

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 17:59


Andras6800 írta:
YELLOW írta:
Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



mi a motorkódod? N40 vagy N42? a motorszám utolsó pár karalkteréből kiderül, vagy ha az alvázszám utolsó 7 karakterét leírod az is jó.
az N42-be 4 db lambda van. sőt az N40-be is.


Szia,

Motorkód: A691H096N40B16AB
Alvázszám: WBAAY11030FG29475


így van jól tippeltem az N40-be is 4db lambda van. valószínű a leömlő utáni kettővel lesz gond. a keverékképzésbe az szól bele főleg. a katalizátor előtti és utáni, tulajdonképen csak a katalizátor állapotát figyeli.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E93
Kivitel: Cabrio
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Andras6800

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 17:33


anubisz írta: Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.


Köszi, írtam nekik egy mailt a hiba leírásával, hogy mikor tudnak fogadni, illetve kb milyen összegre számíthatok. Az utókor okulása végett, majd dokumentálom itt a dolgokat

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 16:59


Csak úgy leírnám, egy 320 dizel E46 csak úgy nem indult, no aztán minden BMW nekiállt,és aztán mindent kiszereltek belőle,meg lecseréltek, még a váltót is levették, hogy valami jeladót kicseréljenek, szívósort mindent,még a Motor vezérlést is cseréltettek bontottra,hogy az a baja. Szoptak, kocsi csak nem ment, már 1 hónapja masszírozták, hol ez a szerelő,hol az.
Mondtam neki vigyük el ide. Felbaszták egy mentőre, szívósor csak visszadobva lógó csavarokkal,
Leraktuk, nekiálltak de 9,10 körül,este 7 kor már szóltak kész a kocsi.
Azóta kutya baja. Kimértek fél ezer vezetéket. Kiderült ugyanis, hogy egy vezeték el volt öregedve, kicsit égve, és nem kapott elég feszt a motor vezérlés, és ugye kevés szuflával nem igazán akart dolgozni.
Egy forrasztás, vagy vezeték csere helyett 1 hónapig cserélte minden szerelő a létező összes lószart, ilyen olyan pénzért !! Utána szét tették a kezüket és tátogtak,mert a kocsi csak nem ment. Közbe még tönkre vágtak ezt azt a kocsiba.
Ha ide vitte volna egyből, nem kellett volna kicserélni a fél kocsit.
A végén már a kulcsot akarták újra programozni, vagy mi a faszt, hogy lehet az a baja.
Hallelúja !!
Most már neki sincs saját szerelője.

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 16:42


Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



Csak jelezném, ha egyből ide vitted volna már rég meglenne a hiba és nem cserélték volna ki a fél kocsit, de hát akiknek saját szerelőjük van
http://injektor.hu/ itt olyan hibákat is megtalálnak amikre a nagy BMW szakik csak tátognak, no meg kicserélik a fél kocsit.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E93
Kivitel: Cabrio
Modell: 325d
Évjárat: 2008

státusz Andras6800

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 12:53


YELLOW írta:
Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



mi a motorkódod? N40 vagy N42? a motorszám utolsó pár karalkteréből kiderül, vagy ha az alvázszám utolsó 7 karakterét leírod az is jó.
az N42-be 4 db lambda van. sőt az N40-be is.


Szia,

Motorkód: A691H096N40B16AB
Alvázszám: WBAAY11030FG29475




YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2014. július 21. hétfő, 11:12


Andras6800 írta: Sziasztok,

jó ideje küzdök egy problémával, már írtam is az ügyben az oldalra:
"Andras6800 írta: Sziasztok!

Adott egy E46 316i. 2003as végi gyártás, 130000km. Az előző tulaj tulajdonosa volt az autónak, nem gazdája, cserébe a km óra állás tuti (110.000-el lett véve). A hiba meglehetősen kellemetlen, és immár másfél éve nem jövünk rá, hogy mi lehet a baj. A dolog úgy kezdődik, hogy az autó szépen elkezd vaskosabban fogyasztani. Ez odáig megy, hogy finom vezetés mellett is elmegy 12L/100km ig. Amúgy a pillanatnyi fogyasztás kijelző kilengési szokásain remekül lejön már, hogy romlik az állapot. Ahogy nő a fogyasztás az autó alapjáraton elkezd egy trabantra hasonlítani. Néha akkorákat tud rezonálni, hogy még a trabi is elszégyellhetné magát. Majd a végére kialakul az ~1900/min fordulatszám környékén tapasztalható rángatás. Ez azt jelenti, ha 5ös fokozatban olyan 70-80al megyek rángat az autó, mihelyst tartom a sebességet. A gázpedál bármilyen módon történő mozdítása megszakítja a rángatást, amúgy pedig addig csinálja míg a rángatózástól nem mozdul el a lábam a pedálon. Totál tanácstalan vagyok, a hiba teljesen hektikusan jelenik meg. Van, hogy hibatároló törlés után elmegyek 2-3000km-t és akkor jön elő, volt, hogy 1 tank benzin után már elkezdte. A hibatároló az elején légtömegmérő hibát írt, meg néha lambda szonda fűtést. A légtömegmérő le lett cserélve, de a hiba maradt. Majd a lefojtó szelep motorra írt hibát, így az is le lett cserélve. Egy hiba mindig jelen van, az üzemanyag keverék hiba. Gyertyák jók az autóban, már meg lett nézve mind a 4. Le lett cserélve az AC pumpa is. Szerelőnél már többnél is voltam, de nem nagyon tudják, mi lehet a baj. Hibatároló törlés után azonnal megjavul a kocsi, és a fentebb leírt módon alakul az állapota.

Előre is köszi a válaszokat."

Nos a probléma kb ugyan az. Csupán az idó előrehaladtával rövidült a hibamentes állapot időtartama. Annyit megfigyeltem, hogy ha pörgetve van a motor(közút, előzés, kigyorsítás) akkor hamarabb elromlik a dolog, 100km alatt simán kigyullad a sárga lámpa.

Ugye anno mondták, hogy Lambda szonda lesz a baj. Most ugye volt egy újabb ajánlott szerelőnél az autó. És itt kezdődik a baj... Ránézett a lamda szondákra, namármost az ECU kapásból 4 lambda szondát keresett, miközben az autóban 2 van fizikailag... , nyílván így 2re hibát ír be, szóval olyan, mintha másik autóba "gondolná" magát az ECU, mint amiben van. Szoftver jó gyári van a motorvezérlőn. Kitörölték a hibát, azonnal beadta újra, hogy valami gebasz van. Utána még 1 hibatörlés, autóztam vele mint1 15 kmt, visszamentem, semmi hibakód...

Szerelő azt mondta, fogalma sincs ez most mi, de erős a gyanúja, hogy beszart az ECU. Na már most abból egy új elvileg nem igazán megfizethető/megéri kategóra egy 12 éves autóba (árat újhoz nagyon nem is találtam). Ugye hívtam bontókat telefonon, egyik helyen elvileg van is, de 60k, kulcsokkal 80k... Egyáltalán mi kell egy ECu cseréhez? Milyen alkatrészek, illetve szerintetek is megállja e a helyét az ECU hiba, vagy más lehet a baj... Ötletem sincs mi lehet a baj



mi a motorkódod? N40 vagy N42? a motorszám utolsó pár karalkteréből kiderül, vagy ha az alvázszám utolsó 7 karakterét leírod az is jó.
az N42-be 4 db lambda van. sőt az N40-be is.