YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
Arpad írta:
Hali!
Nekem is ugyanez a problémám. Annyi különbséggel, hogy nekem nagy nehezen nyit a gomb. De kb. 1 percig nyomkodnom kell. Előfordul, hogy pöccre nyit. E46 316i, 4 ajtós. Az én vevőm és erősítőm hol találom?
neked a C oszlopon van a borítás alatt. vagy várj lehet az a rádió. nem tudom lehet egyik oldalon az egyik, a másikon a másik.
de ha zárni zár rögtön, csak nyitni nyit nehezen, az inkább relé probléma a GM modulon.
Rosszul fogalmaztam. A jelenség nyitásra és zárásra is ugyanúgy vonatkozik.
neked még az elemes kulcsod van, vagy az akksis? én inkább azt mondanám esetedben kevés a delej benne, gyenge a jel, amit a kulcs kiad.
Rombusz kulcsom van. 2002-es facelift. Eddig úgy tudtam az nem elemes.
nem néztem az évjáratot csak azt láttam 316i 1.9-es. szerintem 2002-esben már nem volt ez a motor. Esetleg 2001. 9-10 haviban esetleg. láttam már olyat.
akksis, a kérdés fel van-e töltődve rendesen.
Gyártási év: 2002; hengerűrtartalom: 1895 cm3. 2 hete mentem vele 280km-t egy huzamban. Úgy gondolom, ennyi alatt fel kellene töltenie. Lehet, hogy az akksi gyenge, vagy nem töltődik? Meg tudom valahogy nézni a töltöttségét?
így néz ki a motorod?
Igen. Ilyen.
jah, hogy jobb kormányos? hát ettől függetlenül maga a gyártási ideje szerintem nem 2002, de lehet volt már, akinek 2002-02 gyártású és még benne volt ez a motor, de ez nagyon ritka.
igazából mindegy, akksis valóban a kulcs. ha nagyon gatya 280km kevés... valamikor régen beszéltük ezt mennyi kell kb, de már nem emlékszem. nagyon mérni nem lehet az akksija töltöttségét. a jel erősségét amit a kulcs kiad lehet mérni, de olyan helyen ahol tudják mérni a megfelelő eszközzel.
Hali!
Rég nem jártam itt. Szóval nem jobb kormányos. Akkor nyilván nekem az a ritkaság-om van. Nem is ez a lényeg.
Leírom a kálváriám, hátha tanulságos másnak is. Szóval gombra nem nagyon akartak nyílni az ajtóim. Próbáltam a tartalékkulccsal, azzal sem működött. A belső lámpa sem kapcsolt fel. Néha-néha nyitott, de nem akartam égetni magam a parkolóban, így inkább tervbe vettem, hogy megcsináltatom Yellow tanácsára a kocsi vevőjét. Addig is a zárral nyitottam, zártam. Éreztem, hogy ezt annyira nem szereti a zár mechanika. Néha előfordult, hogy nem teljesen jött fel a gomb, ilyenkor még egyszer rányitottam. Biztonság kedvéért hordtam magammal a másik kulcsot, biztos ami biztos.
Egyik nap ezt nem tettem meg, és pont aznap történt a baj. Kocsi nyitáskor a kulcs körbeforgott a zárban. A kulcsot nem is tudtam kivenni belőle. Ott álltam a bezárt kocsi mellett, úgy hogy a kulcs a zárban maradt. Segítségemre sietett egy szerelő srác, aki ki tudta venni a kulcsot, de a kocsit nem tudta kinyitni. Felhívtam a feleségem, hozza el a másik kulcsot, hátha sikerül. Hál istennek azonnal nyitotta a zárat gombbal. A lakatosom azt mondta, ki kell szedni a zárat, ha javítható megcsinálja, ha nem akkor vagy bontó, de akkor két kulccsal kell mászkálnom, vagy rendelek a BMW-től, ami meg 80 rugó környéke lesz. Szétszedte, mutatta a kis darabot ami eltört. Kuka.
Hazafelé eszembe jutott, hogy van egy ügyes kulcsmásoló kontaktom. Megkérdem, hátha zárakhoz is ért. Elvittem hozzá. "Semmi gond van ilyen záram polcon." 10 perc és ki is cserélte. 10.000. Az, hogy ezután mindkét kulcsot szétszedte, akksit cserélt bele db-onként 5.000-ért már maga volt a megváltás.
Tehát a tanulság:
1. Ügyes zárszerelő ki tudja cserélni a zárat, nem kell bontó, vagy gyártói alkatrész csere.
2. A rombusz kulcsok akksijai is elfáradnak évek alatt. Ezt lehet cserélni. Igaz szét kell szedni a vízálló kulcsot, ami eztán nem lesz vízálló, de nem kell a Balcsiban fürdeni vele.
Ja és még újra sem kell tanítani.