Atesz fórum hozzászólásai

Atesz Elküldve: 2013-07-20 17:21 Ütközés/ütődés gátló

kempelen írta:
Atesz írta: Köszönöm az okos gondolatokat. Akkor szerintem ráizgulok erre a Dinitrolra. Hol lehet beszerezni? Még egy kérdés. Gondolom érdemesebb levenni a díszléceket ehhez a művelethez? Ha igen, akkor mennyire nehéz levenni őket? Mennyire törnek a patentok? Kinek mi a tapasztalata, ki hogy csinálta?



Mindenképpen érdemes, hiszen kimaszkolni sokkal nehezebb. Kis fülek tartják amiket ki kell pattintani. Nem bonyolult. áttörlöd higítóval és mehet rá a festék.

Szerintem minden komolyabb festékboltban (főleg ahol autófényező anyagot is kínálnak) beszerezhető.


Köszönöm a segítséget, akkor próbálkozom!

Atesz Elküldve: 2013-07-20 15:29 Ütközés/ütődés gátló

Köszönöm az okos gondolatokat. Akkor szerintem ráizgulok erre a Dinitrolra. Hol lehet beszerezni? Még egy kérdés. Gondolom érdemesebb levenni a díszléceket ehhez a művelethez? Ha igen, akkor mennyire nehéz levenni őket? Mennyire törnek a patentok? Kinek mi a tapasztalata, ki hogy csinálta?

Atesz Elküldve: 2013-07-19 20:12 Ütközés/ütődés gátló

YELLOW írta:
Atesz írta: AVE mindenkinek!

Lehet, hogy volt már kérdés, de mivel nem találtam meg, ezért megkérdezem. Naszóval, az a helyzet, hogy a lököseimen és ajtókon a fekete ütődésvédő fekete csíkoknak (bocsánat én így ismerem, szívesen várom a helyes megnevezést) a színét kiszívta a nap. A kérdés az lenne, hogy van-e valami egyszerű mód amivel visszaadhatom a szép fekete színét?

Türelmetlenül várom minden kedves ŐS BMW-s és egyszerű felhasználó tanácsát!

Előre is tengermély tisztelettel: Atesz


ezt számtalan más helyen is megkérdezhetted volna.

de pl. Plasti Dip-pel lefújni (itt is van topic-ja csak hazsnálni kell a keresőt), vagy alapozva, színre fújni.


Nagyon köszönöm a válaszod! Hálám örökké üldözzön!

Atesz Elküldve: 2013-07-19 17:22 Ütközés/ütődés gátló

AVE mindenkinek!

Lehet, hogy volt már kérdés, de mivel nem találtam meg, ezért megkérdezem. Naszóval, az a helyzet, hogy a lököseimen és ajtókon a fekete ütődésvédő fekete csíkoknak (bocsánat én így ismerem, szívesen várom a helyes megnevezést) a színét kiszívta a nap. A kérdés az lenne, hogy van-e valami egyszerű mód amivel visszaadhatom a szép fekete színét?

Türelmetlenül várom minden kedves ŐS BMW-s és egyszerű felhasználó tanácsát!

Előre is tengermély tisztelettel: Atesz

Atesz Elküldve: 2013-07-03 00:34 Klíma

Ropika írta:
Atesz írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát
, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?


hát ha kevés a gáz nyomása, akkor valóban nem indul el a kompresszor.


És a ventilátor?


mi van vele? összefügg. ha a sima hűtőventire gondolsz, az meg akkor kapcsol ha kell.


A klima ventilátort kérdezem mert hogy nekem az sem megy. Az összefügg a gáznyomással vagya kompresszoral?


hogy menne a klímaventi, ha el sem indul a klímakompresszor? ezért írtam összefügg.


Ok. Köszi.

Már csak az a kérdés hogy tudnám kideríteni hogy a gáz a kevés, vagy a kompresszor romlott el, vagy a klimaventi?


Én is ugyanezzel a problémával álltam szemben. Klíma bekapcsol, de nekem sem hűtött rendesen. Nekem is olyan volt, mintha csak a kinti levegőt fújta volna be. Bár én nem vettem észre semmilyen folyást. Nekem sem kapcsolt a klímakompresszorom. Elvittem egy klíma szervizbe, feltöltötték aztán most már minden OK. Kompresszor kapcsol, jéghideg a levegő. Ropika ha Budapesti vagy tudok ajánlani egy jó klímást! Átnézték a klímát, de nem akarták mindenáron feleslegesen szétkapni a kocsit!


Köszi Atesz,

Mint az előbbiekben írtam, magam szétkaptam és egyből láttam a szétment klímacsövet, amit azóta már meg is rendeltem Ati-tól, és magam beépítem a hétvége folyamán, a feltöltést meg egy közeli helyen megoldják.



Oksa!
Remélem jól fog szuperálni!

Atesz Elküldve: 2013-07-01 17:41 Helyzetjelzõkarikák Angel Eyes szettek

fulopjozsef92 írta: Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy Bmw e46 faceliftes xenonos, és nem xenonos lámpába más angel eyes való? Ha igen, mi a kettő közt a különbség?
Gondolok itt átmérő, felhelyezés stb.

válaszotokat előre is köszönöm.


Szia!

Ha jól tudom csak annyi a különbség, hogy projektoros lámpához kell (xenon lámpa), vagy csak sima halogéneshez.
Felhelyezés és méret ugyanaz.

Atesz Elküldve: 2013-07-01 13:20 Klíma

Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta:
YELLOW írta:
Ropika írta: Sziasztok.

Klíma probléma adódott. A jelenség: klíma bekapcsol, hűvös levegő nem jön csak kb. a kinti, előremegyek megnézni, a ventilátor meg sem mozdul. A Kompresszoron az ékszij rajta van,viszont valami fura barna szinű kenőanyag félét véltem felfedezni a viszko ventilátoron. Diag nem tárolt el semmi hibát
, viszont az A/C control sysetm/ pressure senzorra élőadat olvasásnál -0.018 bar írt. A ventilátor kb. 3 éve lett cserélve szóval azt kizárnám. A kérdés ha nincs elég gáz a rendszerben akkor a klíma kompresszor vajon magától lekapcsol? A másik ha a kompresszor nem megy akkor azt tudja a ventilátor és az sem megy? A harmadik hogy milyen meghibásodásai lehetnek egy kompresszornak, meg mi lehet az fura barna színű lötyi, mert nem motorolaj volt az tuti? Arra gondolok hogy valami elszállt a kompresszorban és a kenőanyagát az ékszíj szétspriccolta a motorban. Vélemény?


hát ha kevés a gáz nyomása, akkor valóban nem indul el a kompresszor.


És a ventilátor?


mi van vele? összefügg. ha a sima hűtőventire gondolsz, az meg akkor kapcsol ha kell.


A klima ventilátort kérdezem mert hogy nekem az sem megy. Az összefügg a gáznyomással vagya kompresszoral?


hogy menne a klímaventi, ha el sem indul a klímakompresszor? ezért írtam összefügg.


Ok. Köszi.

Már csak az a kérdés hogy tudnám kideríteni hogy a gáz a kevés, vagy a kompresszor romlott el, vagy a klimaventi?


Én is ugyanezzel a problémával álltam szemben. Klíma bekapcsol, de nekem sem hűtött rendesen. Nekem is olyan volt, mintha csak a kinti levegőt fújta volna be. Bár én nem vettem észre semmilyen folyást. Nekem sem kapcsolt a klímakompresszorom. Elvittem egy klíma szervizbe, feltöltötték aztán most már minden OK. Kompresszor kapcsol, jéghideg a levegő. Ropika ha Budapesti vagy tudok ajánlani egy jó klímást! Átnézték a klímát, de nem akarták mindenáron feleslegesen szétkapni a kocsit!

Atesz Elküldve: 2013-06-24 18:10 alufelni

Pocses írta:
Pitbike150 írta: Helló!
Bmw 118d van és az alufelnin nem találok ET számot csak 14 számot az lehet ( gyári felni)
Amit pedig vennék rá az ET 47 , mi lenne a külömbség? Köszi


Szia!

Az ET-47 az teljesen jó prímán elfog férni a felni a dobban. Ha csökken az ET szám akkor a felni középpontjától kifelé "áll ki" egyre jobban, ha nő az ET-szám, akkor pedig egyre beljebb helyezkedik el. Ha jól emlékszem a gyári felnik is ET 47, vagy ET 49.


ET-47-es a gyári a gyári méret az E46-on!Pont ma veséztük ki egy BMW-s kollegával!

Atesz Elküldve: 2013-06-23 20:05 Motorolaj

YELLOW írta:
Atesz írta: Van egy probléma a kocsival, amit semmilyen hiba visszajelző, semmi nem jelez, huzamosabb tempomat használat után (sokat járok pályán) mikor kikapcsolom, olyan mintha a kocsi nem akarna húzni. Például lelassítok, visszaváltok 5.-be, aztán mikor újra gyorsítani szeretnék, megáll pl 120-nál a km óra akárhogy nyomom a gázpedált. Aztán lelassítok visszakapcsolok 4.-be elkezd pörögni, dob egy koromfröccsöt és mintha semmi baja nem lenne ugyanúgy megy tovább. Ez lehet az olaj baja? Gondolom én nem elég finom, ilyesmi?


nem hiszem. néha rakoncátlankodhat a tempomat. egy akksi levétel, majd vissza segíthet rajta. de mivel neked turbós és dízeles, a hibák nagy tárháza okozhat ilyet. már ha hiba egyáltalán.


Na fasza. Azért köszönöm. Nagyon sokat segítettél! Melyik a legjobb diag program? A DIS, INPA vagy a NCS?

Atesz Elküldve: 2013-06-23 19:56 Motorolaj

YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Olajcsere és szűrőcserék előtt állok. Szerintetek melyik a legideálisabb? Olajból a gyári BMW 5W-30-ast tettem bele tavaly, szűrők pedig összes Knecht márkájú. Van ennél jobb olaj, illetve szűrő a kocsi számára? E46 320d 150HP a típus. Várom a véleményeket, illetve tapasztalatokat!

Peace mindenkinek!


szűrőkben teljesen jó a Knecht, vagy Mahle, végülis ugyanaz. olajból meg csak vita szokott lenni, ha neked eddig jó volt, akkor vedd bele ugyanazt. nyárra jó az 5w-30, de télre én 0w-30-at tennék bele, ha nem sok a km, és nem eszi az olajat.


Akkor a szűrők maradnak, meg az olaj is. Hát a km az 210.000, de nem igazán eszi az olajat. És mi a tapasztalat az internetes áruházakkal?Gondolok én az olajborze.hu-ra?Mennyire megbízhatóak?


én máshonnan rendelek. nekem sokszor van gondom de eddig bármi volt megoldódott, engesztelés képen bort kaptam (antialkesz vagyok), amúgy gond nincs vele. 2 oldallal volt dolgom, mindkettővel volt gond, de megoldották. én a formula3000-ről rendelek, ők úgy reklámozzák magukat, hogy csak eredeti termék, közvetlen a gyártótól. bár voltak már kétségeim ezzel kapcsolatban, azt becseréltettem igaz fater autójába való olajjal volt gond. vagy épp rendelési mizéria, megjöttek a visszaigazoló e-mail-ek, mindegyik, igaz nem sorban aztán várok itthon olaj meg sehol... végülis minden meglett.


Szabad megkérdeznem te milyen olajat használsz?


én 10ezer +/-2ezer km-ként cserélek, nekem ez 2 év
először 5w-50 Aral Megatronic-ot raktam bele, ez iylen még tuningbuzis korszakom volt, sportos olajat akartam (castrol edge sport kizárt volt). aztán 2 x Castrol Professional Powerflow 0w-30 BMW LL-04-es olaj ment bele, a második még most is benne van, kb 1-2 hónapig. mivel ebben a formában ez az olaj már nem létezik, így többet Castrolt nem teszek bele, nem írom le miért párszor már megtettem. megvan a következő olaj, ami Aral SuperTronic 0w-40 BMW LL-04 specifikációval is. Az Aral is BP csoport tag, akár a Castrol, de ezt csak németben gyártják, ezért döntöttem e mellett. valószínű legközelebb az Eneos olaj fog jönni. Nagyon sok jó tapasztalat van róla, pl V8-as bömci blokk, castrolt ette (10w-40) az eneos 5w-30, vagy 5w-40-et meg nem. csendesebb a motor. van neki spéci olaja, igaz drágább jóval Sustina névre hallgat. ez kb olyan lehet mint az általam hazsnált castrol-lok. még Mobil 1-nek van néhány olaja, amit beletennék egy BMW-be. itt mindneki tudja, hogy BMW dobozos olajat meg sosem tennék bele, számomra (bár már megírták, hogy castrol) nem tisztázott az eredete, túl sokan árulják ahhoz képest. ezért is írtam, ha neked bevállt, akkor használd, nem foglak lebeszélni róla, meg senkit most már.


Köszönöm a segítséged és az őszinteséged. Nem volt még panaszom a BMW-olajra.Bár hozzáteszem, összehasonlítási alapom nincs, mivel másfél éve vettem meg a Bömbölőt, tavaly nyár elején tettem bele a BMW olajat. Előtte nem tudom milyet szart, vagy kontra jót tettek bele. Van egy probléma a kocsival, amit semmilyen hiba visszajelző, semmi nem jelez, huzamosabb tempomat használat után (sokat járok pályán) mikor kikapcsolom, olyan mintha a kocsi nem akarna húzni. Például lelassítok, visszaváltok 5.-be, aztán mikor újra gyorsítani szeretnék, megáll pl 120-nál a km óra akárhogy nyomom a gázpedált. Aztán lelassítok visszakapcsolok 4.-be elkezd pörögni, dob egy koromfröccsöt és mintha semmi baja nem lenne ugyanúgy megy tovább. Ez lehet az olaj baja? Gondolom én nem elég finom, ilyesmi?
Hozzáteszem csak időszakos a probléma. Nem mindig jelentkezik. De mégis ba.... a csőrömet!

Atesz Elküldve: 2013-06-23 16:36 Motorolaj

YELLOW írta:
Atesz írta:
YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Olajcsere és szűrőcserék előtt állok. Szerintetek melyik a legideálisabb? Olajból a gyári BMW 5W-30-ast tettem bele tavaly, szűrők pedig összes Knecht márkájú. Van ennél jobb olaj, illetve szűrő a kocsi számára? E46 320d 150HP a típus. Várom a véleményeket, illetve tapasztalatokat!

Peace mindenkinek!


szűrőkben teljesen jó a Knecht, vagy Mahle, végülis ugyanaz. olajból meg csak vita szokott lenni, ha neked eddig jó volt, akkor vedd bele ugyanazt. nyárra jó az 5w-30, de télre én 0w-30-at tennék bele, ha nem sok a km, és nem eszi az olajat.


Akkor a szűrők maradnak, meg az olaj is. Hát a km az 210.000, de nem igazán eszi az olajat. És mi a tapasztalat az internetes áruházakkal?Gondolok én az olajborze.hu-ra?Mennyire megbízhatóak?


én máshonnan rendelek. nekem sokszor van gondom de eddig bármi volt megoldódott, engesztelés képen bort kaptam (antialkesz vagyok), amúgy gond nincs vele. 2 oldallal volt dolgom, mindkettővel volt gond, de megoldották. én a formula3000-ről rendelek, ők úgy reklámozzák magukat, hogy csak eredeti termék, közvetlen a gyártótól. bár voltak már kétségeim ezzel kapcsolatban, azt becseréltettem igaz fater autójába való olajjal volt gond. vagy épp rendelési mizéria, megjöttek a visszaigazoló e-mail-ek, mindegyik, igaz nem sorban aztán várok itthon olaj meg sehol... végülis minden meglett.


Szabad megkérdeznem te milyen olajat használsz?

Atesz Elküldve: 2013-06-23 16:01 Motorolaj

YELLOW írta:
Atesz írta: Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Olajcsere és szűrőcserék előtt állok. Szerintetek melyik a legideálisabb? Olajból a gyári BMW 5W-30-ast tettem bele tavaly, szűrők pedig összes Knecht márkájú. Van ennél jobb olaj, illetve szűrő a kocsi számára? E46 320d 150HP a típus. Várom a véleményeket, illetve tapasztalatokat!

Peace mindenkinek!


szűrőkben teljesen jó a Knecht, vagy Mahle, végülis ugyanaz. olajból meg csak vita szokott lenni, ha neked eddig jó volt, akkor vedd bele ugyanazt. nyárra jó az 5w-30, de télre én 0w-30-at tennék bele, ha nem sok a km, és nem eszi az olajat.


Akkor a szűrők maradnak, meg az olaj is. Hát a km az 210.000, de nem igazán eszi az olajat. És mi a tapasztalat az internetes áruházakkal?Gondolok én az olajborze.hu-ra?Mennyire megbízhatóak?

Atesz Elküldve: 2013-06-23 15:23 Motorolaj

Sziasztok.

Lenne egy kérdésem. Olajcsere és szűrőcserék előtt állok. Szerintetek melyik a legideálisabb? Olajból a gyári BMW 5W-30-ast tettem bele tavaly, szűrők pedig összes Knecht márkájú. Van ennél jobb olaj, illetve szűrő a kocsi számára? E46 320d 150HP a típus. Várom a véleményeket, illetve tapasztalatokat!

Peace mindenkinek!

Atesz Elküldve: 2013-05-28 13:33 Első ablaktörlő

zoliika írta:
Atesz írta: Tisztelt BMW-s kartársak!

A problémám az lenne, hogy úgy veszem észre, az egyik oldali (jobb oldal) ablaktörlőm nem áll rendesen a helyén, enyhén "kajlik" lefelé. A kérdés az lenne, hogy saját kezűleg utána tudok-e állítani, és ha igen akkor hogyan?
Előre is viel danke!!!

Atesz


Mein Herr!
Valószínű az előző gazdája babrálta az ablaktörlőt és rosszul tette vissza azért állhat ferdén,ugyanis ez úgy néz ki,hogy van a tengely azon egy anya(17 vagy 15-öskulccsal tudod lazítani) és alatta egy recés leszorító "ék"-szerűség ez szorítja rá a tengelyre a lapátot.Ezt pedig úgy tudod leszedni,hogy fújsz bele wd40-et vagy csavarlazítót vagy valami nyálat és lehúzó karmantyúval ismertebb nevén csapágylehúzóval ráfogsz az ablaktörlő lapát peremére a karmantyúkkal és szépen lehúzod róla.......nem fog másképp lejönni.Feszítgetheted csavarhúzóval nyugodtan összeba....hatod a szélvédő alatti műanyagot akkor sem jön le a feszigetös módszerrel.Aztán ha levetted úgy állítod be a lapátod ahogy akarod az éket vissza ,meghúzod az anyát és ennyi!



Nagyon köszönöm!

Atesz Elküldve: 2013-05-28 11:09 Első ablaktörlő

Tisztelt BMW-s kartársak!

A problémám az lenne, hogy úgy veszem észre, az egyik oldali (jobb oldal) ablaktörlőm nem áll rendesen a helyén, enyhén "kajlik" lefelé. A kérdés az lenne, hogy saját kezűleg utána tudok-e állítani, és ha igen akkor hogyan?
Előre is viel danke!!!

Atesz