Atilla fórum hozzászólásai

Atilla Elküldve: 2013-06-14 22:46 Elsõ lámpák

Nolti írta: Sziasztok Nolti vagyok!
Segítségetek kérném!
320d facelift utáni projektoros xenon lámpámba elvileg kiégett a foncsor!
A fényerősége szinte nulla.
Lehet-e foncsort cserélni benne, vagy lámpát kell cserélnem?
Tudtok-e segíteni, cserélt-e-már valaki foncsort benne?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Üdv:Nolti

Változott-e a fény színe, pl a fehérből, sárgából lila lett?

Atilla Elküldve: 2013-03-04 16:31 Segítsetek!

A cd-táram áramszalagja elszakadt. Tud valaki segíteni, merre lehetne pótolni? Még elég hosszú maradt, tehát, ah a végét valaki megtudná "barkácsolni", az is jó lenne.

Atilla Elküldve: 2012-11-08 22:08 Egr szelep

xlzx írta:
Atilla írta: Mennyi időbe telik körül-belül az EGR-szelep ki-, és beszerelése a motorháztető felnyitásától kezdve? (Takarítást nem számítva.)


10-15 perc kb

Tényleg nem volt nehéz; 5-ös imbusz és bilincskulcs kell hozzá.

Atilla Elküldve: 2012-11-05 19:19 Egr szelep

Mennyi időbe telik körül-belül az EGR-szelep ki-, és beszerelése a motorháztető felnyitásától kezdve? (Takarítást nem számítva.)

Atilla Elküldve: 2012-04-20 19:53 XENON utólag

dio írta: Hello
Egyik ismerősömnek E36-osa van halogén izzókkal és szeretné xenonosra cserélni. Tud ezzel kapcsolatban valaki infót adni - hogy kell cserélni, illetve hol lehet venni?
Komplett lámpát nem szeretne, hanem inkább foglalatot cserélni.
Köszi

Ha nem akartok kellemetlenségeket:
- A xenon lámpa boltokban azt viszont elfelejtik a legtöbb esetben közölni, hogy vizsgán nem fog átmenni a gépkocsi, hacsak nem szerelünk fel lámpamosó berendezést is.

Atilla Elküldve: 2012-04-20 19:32 320d Motor

Sycora írta: Heló. Ősszel tervezem egy 320D beszerzését. Addig is szeretnék tisztán látni a típussal kapcsolatban. Olvasgatom a fórumot is, de közben lenne 1-2 kérdésem. Mennyire megbízhatóak ezek a motorok, illetve van-e valamilyen típushibája, mire kell odafigyelni? Ezek a motorok ugye láncos vezérlésűek? Elsőre ennyi, köszönöm a megértést és a válaszokat.


Mire figyelj? Dízelmotor és tartozékai nagyon érzékenyek, tehát, ha sokáig szeretnéd használni, akkor hidegindítás után rögtön ne indulj el vele, hanem várj egy-két percet! Pl.: Helyezd magad kényelembe, ellenőrizd a műszereket, stb. Indulás után - én legalábbis így csinálom- 2000-ig nyugdíjas tempóban gyorsíts, majd válts. aztán, az üzemi hőfok elérése után bátrabban. Leállítás előtt szintén várj egy kicsit! (Pl, ha versenymenetben mentél fel Kékestetőre, ne állítsd le azonnal; mintha te futottál volna fel, hadd fújja ki magát.
S a rendszeres karbantartásról, szervizelésről se feledkezz meg!
Enyémben még nincs sok (365 ezer), de eddig motorikusan még bajom nem volt vele.

Atilla Elküldve: 2012-04-08 16:26 Egyenetlen alapjárat

bmw320d4 írta:
jons írta: No a következő a helyzet a Kristen76 ügyben:

Légtömegmérő új - alig van alapjárat, össze vissza jár a motor alapjáraton.
Légtömegmérő régi - van alapjárat, de erőtlen az autó, időnként lambada regulációs hibát ir.
Lambada új+légtömegmérő új - semmi változás
Lambada régi(2 évvel ezelőtt hibásnak minősített darab) + légtömegmérő régi - van alapjárat, nem durrog, légnyelés: az elvárt a tényleges egybeesik.

Előgyújtás alapjáraton 15-23° befecskendezés a 4.2 ms

Ami furcsa, hogy a DIS szerint a lambda fűtés folyamatosan 100%-on megy. A régi és az új lambdaszondával is. Viszont a feszültségértékek szépen változnak.
A hibajelenség megmaradt az autó terhelésen gyenge, nem pörög fel 4500-nál jobban.
Elfogytak az ötletek.


Adaptáció? hmmm?

Üzemanyagszűrő tiszta?

Atilla Elküldve: 2012-04-04 18:58 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál


Az én "hólyagocskáim".

Atilla Elküldve: 2012-04-01 14:55 320d fontos karbantartások

Különböző topikokban olvastam a fékolaj-csere szükségességéről. Ki így, ki úgy vélekedik. A Nagy Könyv szerint legkésőbb kétévente cserélni kell, illetve, ha a forráspontja túl alacsony.
Amikor megvettem a paripát, kb. 150 ezer volt benne. A "kisóra" nem világított, majd később sem. Aztán, egyszer csak beragadt az első fékem a csőrendszerben felgyülemlett víz által okozott rozsdásodás végett. következmény: betét és tárcsa csere, valamint a fékdugattyú és házának rozsdamentesítése. Roppant kellemetlen, mert ha az előző tulaj betartotta volna a karbantartási időszakot, nem jártam volna így.

Atilla Elküldve: 2012-04-01 04:09 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

Sansz írta:
zoliika írta: Ha topik lett nyitva vesézzük már ki ,mert engem is érdekelne.Állítólag ez tipushiba........


Én pont egy hete fényeztem újra az enyémet ez miatt, hogy mitől lehet arra én nem találtam magyarázatot, ugyanis a víz ott nem tud megállni...
A festék alatt valami fehér por szerű anyag van (legalábbis nálam az volt), lehet az a ludas...

Nálam úgy kezdődött, hogy megjelent egy apró hólyag, aztán "osztódással szaporodott."

Atilla Elküldve: 2012-03-26 20:51 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

YELLOW írta: nem fért volna el a Heeelp! topic-ban?

Azért bátorkodtam így megkérdezni, mert pl. a "320dmotor" topik is tele van segítségkéréssel. Amennyiben helytelenül tettem, ezer bocs és egy anyamedve.

Atilla Elküldve: 2012-03-26 02:19 Hólyagosodás az ablakvezető oszlopoknál

Tud-e valaki abban segíteni, hogyan kell az említett alkatrészeket
leszerelni?

Atilla Elküldve: 2012-03-17 21:34 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Tano írta:
djanie46 írta: Sziasztok,FONTOS,most cseréltük a kartergázszüröt mindenkinek ajánlom érezhetően erösebb az autó,ellentétben minden szerelő azt mondta "á azt nem kell cserélni.mi a f-sznak,hülye vagy stb...,mindenkinek ajánlom,bár amikor rendelsz ilyet majd megprobálnak rádsozni egy egész új szüröházat mert hogy szürő már nincs külön stb....,dupla anyiér akkor nyugodtan kérd a 30d szüröjét az egyezik 20d vel,ezeket tapasztalatból irom mert én is sajnos végigjárom ezeket szeretném ha másnak nem kellene. üdv:jani


Arra figyelj, hogy a régi fajta szűrős változatnál a házat is érdemes időnként cserélni, mivel abban van egy szelep, ami szintán elzáródhat. De a köztes cseréknél tényleg elég a szűrőbetétet cserélni.


A "sózásről":
Felkerestem egy külföldi kereskedőt, majd egy hazait. A külföldi egyből mondta, elég a szűrőt (cikkszám: 11 12 77 99 367) kicserélnem , nem kell házzal együtt, ők is így csinálják. A helyi ezzel szemben "mindent bele" alapon akart eladni. Amikor megemlítettem neki, hogy csak szűrő kell, igencsak húzta a száját.

Atilla Elküldve: 2012-02-08 13:50 Egyenetlen alapjárat

Végigolvastam az összes hozzászólást, így temérdek hibalehetőség áll fenn. A legegyszerűbbel kezdtem, lecsavartam (fogóval, kézzel nem bírtam)az olajbetöltő sapkát. A motor hangja öblösebb lett, érezni lehetett a levegőnyomást. Szóval nagy valószínűséggel a kartergáz-szűrő membránja lehet a hibás.

Atilla Elküldve: 2011-07-13 09:54 Balesetek BMW-vel...

anubisz írta:
anubisz írta:
Atilla írta: Megtörtént eset:
A vétkes vezető önként elismerte felelősségét az esemény bekövetkeztéért a kárbejelentőn. (Jobbkéz-szabály figyelmen kívül hagyása) Mindenki teszi a dolgát, majd érkezik a kárszakértő, és a feketeleves. A károkozó visszavonja a felelősség elismerését, mert fenyegetés hatása alatt állt. Ennek eredményeként a biztosító nem fizet...

Amennyiben rendőri intézkedés történik, a biztosító a rendőri eljárás végeztéig nem fizet. Ez többhónapnyi idő.




Nem hiszem,hogy velem ilyen előfordulna. Annál azért tettre készebb ember vagyok.Azért az éjszakában nőttem fel,ugye megvannak a módszereim. Mi az, hogy visszavonja.Persze,ja megmondanám neki ne félj,basszus velem ne szórakozz,mert vagy beveretem a fejed,vagy minden második héten csinálok neked egy millás kárt. Egy éjjel nem fogsz nyugodtan aludni,mert a parkolóba megborítom kromofággal a kocsid,kivágom a gumikat,és be porcelánozom az összes szélvédőt. Aztán nesze egy millás kár,egy éjjel.
Aztán lehet menni a Rendőrségre. El kel felejteni a tisztességet,a jellemtelen emberekkel szemben. Aztán várok 2 hónapot ,amíg el lazul,és nem figyelik a kocsit,és megint megcsinálom.Lehet neki választani,ki fizetem én a javítást,nem lehet egy nagy összeg,mert ugye ha nagy baleset van,úgy is Rendőr jön,de legalább lelkileg megnyugszom,hogy tízszer rosszabbul járt.
Mindenesetre nálam ez nem állt fent,mert semmi sérülés nem keletkezett,se nálam,se nála.


Amúgy meg nem is rossz ötlet,hogy szinte minden telefonon van diktafon funkció,ilyen esetbe be kel kapcsolni,nem is gondolja a másik,és minden szó rögzítve van,hogy mi hangzik el.Tudom ha koccanás van,ritkán jut ilyen az ember eszébe,de jobb higgadtan gondolkodni,és felkészülni, hogyha megtörténik ilyen esemény,egyáltalán tudja az ember hol kel bekapcsolni azt a funkciót.Utólag aztán változtathat,meg mondhatja hogy fenyegetés alatt volt.Mondjuk ezért nem érdemes hőbörögni,a baj már úgy is megtörtént,így meg feltudják használni az ember ellen,hogy agresszíven lépett fel.


Tökéletesen igazad van. Azt azonban nem értem, miért kell a másikkal szemétkedni, ha már
vki megcsinálta a bajt. Viselkedjen tisztességesen, de ebben a morálisan szétesett országban ezt nem várhajuk el mindenkitől.