K_Gergo írta:
zoliika írta:
Nekem benzinesben csak sor6 volt igaz,de pl:a 735i-m megette 13-15 lityit,323i-m alapból 12liter ha nagyon békésen közlekedtem vele.
nekem 8.5, nagyon békésen 7.5. sok mindentől függ.
Talán ez a "sok mindentől függ" az ami a legjobban leírja a helyzetet: Kerékméret, vezetési szokások, meg persze a motor típusa.
Zoliika-nak:
"Nekem benzinesben csak sor6 volt igaz,de pl:a 735i-m megette 13-15 lityit,323i-m alapból 12liter ha nagyon békésen közlekedtem vele........Ezek nem tippek!Tények!Nyugodtan le lehet"húzni" a másikat,mert csak "úgy hallottam".Kedves 0902 Te is csak csak az ismerőseidtől "hallottad",mert személyes tapasztalat ugye nincs vagy a csomiba egy másik négy hengert beraktál?!"
Ne értsd félre nem "lehúzni" akartalak, csak rávilágítani úgy általánosságban arra, hogy van az a sztereotípia, hogy "nagy köbcenti, V8, na akkor tuti, hogy sokat eszik" mekkora nagy hülyeség! Mert pl.: Nálad a 735i megette a 13-15 litert, míg nagyon közeli ismerősöm e39 M5-je beérte 10-11 közötti értékkel is, ráadásul 130km/h és khm-khm 130+ sebességgel haladva, csak elől 245-ös papucsokkal! Aztán másik példa: e39 535i 10-12 liter között, igaz nem versenyzésre használják, de azért a vollgasos elindulások sűrűn megesnek...

(papucsméret: közel a gyárihoz)
Végül még egy pl:. 540i automata: kicsit a gyári előírás feletti kerékméret, sportos vezetéssel 10 - 13 liter! (Vegyes! Városban persze közel 18-19) de a minimum mert erről ment itt a vita: közel 10 liter!!!
Így már csak egy kérdés maradt: Vagy a Te sorhatjaid ettek meglehetősen sokat - ha nem sikerült a megadott értékek alá menni, vagy túl sportosan vezettél!

Amúgy a 323i-nál (gondolom E36) nem értem a minimum 12 litert!!! Itt volt közel egy hete Németországból egy rokonom: E36 323i Touring, sz@rrápakolva, gyári felni és gumimérettel nem csalás nem ámítás: 8, azaz 8 liter! (Igaz végig pálya volt, de ez lett az alja, azaz kihozott belőle ennyit.)
Ami amúgy még egy fontos - de sokszor nem elégszer kihangsúlyozott dolog - hogy milyen oktánszámú bengát nyomatunk a kocsinkba, ugyanis megfigyeltük (nem csak BMW-nél), hogy a magasabb oktánszámúnál kedvezőbb a fogyi is. Gondolom nem kell részletezni, h miért.
=> én csak 98-at tankolok, vagy néha ilyen szuper-hiper adalékos trutyikat.

Szóval ez lenne a válaszom és érvelésem a V8 mellett, ÉS NEM ELLEN. Azaz hajrá, aki vacillál, hogy V8, vagy nem V8, annak csak ajánlani tudom!
Ui.: "vagy a csomiba egy másik négy hengert beraktál?!" - Jó ötlet!

Elöl 4 henger, hátul 4 henger, a súlyelosztási arány közel 50:50 lehetne, mint az ideális BMW-knél!

Csak a kivitelezés egy kicsit bonyolult...
