YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2017. augusztus 18. péntek, 19:54


Micka írta: Fl előtti E46 ba lehet bettenni a dupla pohártartót a középkonzol helyére vagy csak az fl utániakba?


persze. ez független attól, hogy FL előtti vagy FL-es

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz Micka

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 20

Elküldve: 2017. augusztus 18. péntek, 19:52


Fl előtti E46 ba lehet bettenni a dupla pohártartót a középkonzol helyére vagy csak az fl utániakba?

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2017. július 24. hétfő, 21:56


YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Nem regiben vettem egy ELM327 tipusu intefeszt. kivancsisag gyanant, de sehogy sem akar kommunikalni az ecuval....
obd2 csatlakozos.

Valakinek valami otlet, vagy masnak sikerult?

Elore is koszi


ez valami bluetooth kütyü? milyen progival akarod használni?
7-8-as lábat össze kell kötni szerintem.


igen bluetjooth-os es a toeque androidos alkalmazassal hasznalnam. kormany alatti obd2-es csatlakozoval.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2017. július 24. hétfő, 21:18


mrdani írta: Sziasztok,

Nem regiben vettem egy ELM327 tipusu intefeszt. kivancsisag gyanant, de sehogy sem akar kommunikalni az ecuval....
obd2 csatlakozos.

Valakinek valami otlet, vagy masnak sikerult?

Elore is koszi


ez valami bluetooth kütyü? milyen progival akarod használni?
7-8-as lábat össze kell kötni szerintem.

mrdani
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 325i
Évjárat: 2001

státusz mrdani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 90

Elküldve: 2017. július 24. hétfő, 21:13


Sziasztok,


Nem regiben vettem egy ELM327 tipusu intefeszt. kivancsisag gyanant, de sehogy sem akar kommunikalni az ecuval....
obd2 csatlakozos.

Valakinek valami otlet, vagy masnak sikerult?

Elore is koszi

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. június 05. hétfő, 14:02


mstr írta: Sziasztok!

Megoldható-e, hogy a titkos menüből,

7.0 Hűtővíz pillanatnyi hőmérséklete

állandóan látható legyen?

Köszi!


Nem.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz mstr

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2017. június 05. hétfő, 11:03


Sziasztok!

Megoldható-e, hogy a titkos menüből,

7.0 Hűtővíz pillanatnyi hőmérséklete

állandóan látható legyen?

Köszi!


Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2017. május 28. vasárnap, 20:49


Tano írta:
Jani69 írta: Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy az E46 30D motoron milyen nyomatékkal kell meghúzni a szívósort? Esetleg honnan tudom letölteni a meghúzási nyomatékokat? Köszönöm!


A TIS-ben megtalálhatóak a nyomatékok.


Köszönöm szépen!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. május 26. péntek, 23:33


Jani69 írta: Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy az E46 30D motoron milyen nyomatékkal kell meghúzni a szívósort? Esetleg honnan tudom letölteni a meghúzási nyomatékokat? Köszönöm!


A TIS-ben megtalálhatóak a nyomatékok.

Jani69
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2004

státusz Jani69

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 106

Elküldve: 2017. május 26. péntek, 22:02


Sziasztok! Azt szeretném megtudni,hogy az E46 30D motoron milyen nyomatékkal kell meghúzni a szívósort? Esetleg honnan tudom letölteni a meghúzási nyomatékokat? Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz ogre320

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 28

Elküldve: 2017. február 01. szerda, 19:41


Sziasztok!
Lenne egy érdekes kérdésem. Böngészgettem a netet, hogy a gázreakciót miként lehetne picit javítani, illetve, ezt a gáz elvétel késedelmet mivel lehetne csökkenteni, mert engem eléggé idegesít (ez a fordulatszám "kitartás" a szerelő szerint csak a váltás segítő, de engem inkább csak zavar...)
Külföldi fórumokon találtam egy olyan okosságot, hogy resetelni lehet az adaptív motorvezérlőt, de nem igazán értem mire jó ez. Beszélnek olyasmiről, hogy élénkebben reagál a motor a gázpedál nyomásra-elengedésre, meg nyomatékosabb alacsony fordulaton. Erről hallott már valaki valamit?

jakuzaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz jakuzaa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 57

Elküldve: 2015. március 18. szerda, 15:47


Sziasztok.

Nem találtam megfelelőbb helyet,ezért írtam ide
Azt szeretném megtudni,hogy a karosszérián található firmatáblán lévő adatok pontosan mit jelentenek (E46) A szinkód,alvázszám,súly,azok egyértelmüek,de van egy két adat,amit nem tudok. Esetleg valami link,ahol ezeknek is utána tudok nézni?
Köszönöm: J.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.9
Évjárat: 1999

státusz negativ0001

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2014. szeptember 04. csütörtök, 07:29


Jocc írta:
BarG írta:
Jocc írta:
BarG írta:
Jocc írta:
BarG írta:
kecsurobi írta: üdv halotatok már a duranogázos cucról
egy befötes üvegbe van víz van benne és átalakitja a vizet durranó gázzá.
rá kell kötni a gyujtás kapcsolóra a pozitivat a negativat meg testre a csövet amin kijön a gáz azt meg a szívó oldalra kel kötni hogy a levegövel bemenyen a gáz
30% üzemanyag csökenéss lessz.


Ne hagyd magad átverni!!!
- a totalcar-on volt róla cikksorozat, hogy lófüttyöt ér a dolog
- van valami hülyeség, amit úgy hívnak, hogy TERMODINAMIKA, annak az egyik fő tétele pont erről a körfolyamatokról szól, hogy nem lehet perpeetuum mobile-t gyártani
- simán lerobban a szívócsöved, ha valami elbaszódik
- ha meg másképp baszódik el, akkor folyadékot szívhat a motorod és így megy tönkre


Nincs szó örökmozgóról, vagy a fizika meghazudtolásáról, HHO cella amely Brown gázt állít elő vízből és benne feloldott kálium hidroxidból elektrolízis útján.
Valóban a modern motoroknál(hatékonyabb) nem szabad tőle csodát várni, azonban régi dízeleknél, illetve kamionoknál egy jól működő cellával lehet eredményeket elérni, de ehhez bonyolultabb elektronika(pl. PWM) és megfelelő biztonsági berendezések szükségesek, mint az említett robbanó szívócsonk ellen védő ún. buborékoztató tartály, illetve visszaégésgátló.
Én elkezdtem építeni egy ilyen berendezést még a Fordomba, de az már nem aktuális.


Hát, aki kicsit mélyebben foglalkozik műszaki dolgokkal, az pontosan tudja, hogy ez az örökmozgó egyik megvalósítási formája. Mert miről is van szó?
- veszed a vizet
- ezt energia befektetéssel felbontod hidrogénre és oxigénre
- ezt a hidrogént és oxigént elégeted a hengerben, ezzel energiát nyersz
- tehát egyszer befektettél egy energia mennyiséget, majd visszakaptad azt
- miből gondolod, hogy több energiát kapsz vissza az égetésnél, mint amit befektettél a vízbontáshoz??? Ha így lenne, megvalósulna az örökmozgó. Tehát pont erről beszélek.

Lehet persze egy másik érvrendszert is előszedni, azok számára, akik hallottak már a termodinamikai fő tételekről. Lehet azt is mondani, hogy az üzemanyagot HATÉKONYABBAN lehet elégetni a durranógáz jelenlétében. Erre már nehezebb cáfoló érveket előszedni, mert ezt csak próba-mérés alapon lehet megerősíteni vagy megcáfolni. Erre mondtam a totalcar-os cikket, akik megvették, beszereltették és semmi eredményét nem tapasztalták.

Egyébként tényleg vannak anyagok, amik égéskatalizátorként működnek, vagyis a hengerben az égéslefutás menetét befolyásolják ezzel az energia leadást növelik. De a durranógáz nem ilyen.


A víz bontásához villamos energiát használunk, melyet a generátor állít elő, a lényeg -véleményem szerint- pont ebben a pontban van, megtalálni az optimális villamos energia felhasználást, a "kapott" teljesítmény függvényében, ez nem egyszerű feladat...minden motor/autó egyedi beállítást igényelne. Arról nem is beszélve, hogy -tudtommal- nincs olyan egyezményes számítás mód, hogy egy adott HHO cella milyen frekvencián, áramerősségen, milyen koncentrációjú elektrolittal , stb.. működne a legoptimálisabban.
Nagyra becsülöm a totalcar-t én is olvastam az említett cikket, de szerintem nem járták körül a témát teljes körűen( nem is szakterületük ez inkább már fizika), pont annyira amennyire az átlag ember tudná.
Sok a kókler ebben a szakmában (is), miattuk jutnak az újítások erre a sorsra.
Egyébként én sem tervezem a cellám beépítését az autómba a fent említett indokok miatt...meg mert én is csak kókler vagyok


A generátor pedig a motorból kapja az energiát, amit a hengerben lezajló égésből nyerünk. És mindenütt ott van a veszteség, legfőképpen surlódás formájában, meg a hengerfalon átmenő hő formájában, ami elvész. A generátoron optimális villany felhasználást találni meg blődség, áltudományos ködösítés. 3 egység égéshőből lesz kb 1 egység mozgási energia, 1 egység mozgási energiából jó esetben 0,9 egység vilany fog keletkezni, tehát megint előjött ez a fránya veszteség, ami az egész HHO elméletet a szemétdombra teszi.

A totalcar-osok pedig mindent a legjobban csináltak - beszereltették, majd használták a kütyüt és összehasonlították az eredményeket a kütyü nélkül mért fogyasztásokkal. És SEMMI fogyasztás csökkenést nem tapasztaltak. Átlagautósnak pont ez számít. Ha meg belekalkuláljuk a beépített kisipari szerkezet által megnövekedett kockázatokat, akkor az eredmény kifejezetten negatív. Ha jól emlékszem, a totalcar-osok az első negatív eredmények birtokában mentek reklamálni és akkor a beszerelő elvégezte azokat a bizonyos finomhangolásokat, amiket első körben alibiként fel szoktak hozni, ha valami nem működik. Csakhogy a finomhangolások után sem működött a dolog. Szépen el is halt ez a HHO dolog, ma már szinte sehol nem jön elő, pedig volt egy idő, amikor az összes google hirdetés ezzel volt tele. Szóval kipukkadt ez a lufi.


Továbbgondolva amit írtál:
4 egység üzemanyagból "3 egység égéshőből lesz kb 1 egység mozgási energia, 1 egység mozgási energiából jó esetben 0,9 egység villany fog keletkezni"
Csak elméletben (10% hatékonyság növekedéssel számolva):
4 egység üzemanyagból + (HHO) 3,3 egység égéshőből lesz kb 1,1 egység mozgási energia, 1,1 egység mozgási energiából jó esetben 0,99 egység villany fog keletkezni.

Van 0,09 egységed a cella meghajtására, a cél az hogy ez az egység villamos energia elegendő legyen a 10% hatékonyságot növelő gázmennyiség előállítására, itt jön amit mondtam, a cella és meghajtó elektronika,elektrolit(nem csak víz!) összeállítás, itt bukik meg a legtöbb esetben a gyakorlat...egyenlőre.

Rosszul számolok? Megittam néhány sört már.

szerk: Persze ezt így számolni nem lehet, csak próbáltam a példádon keresztül levezetni, hiszen itt nem feltétlen arról van szó, hogy nőjön a mozgási energia és ezáltal a villany, elvileg a cél az üzemanyag csökkentése a hatásfok növelésével.

Asszem kezd túllépni ez a vita -habár élveztem és köszönöm- a határaimon, de lehet elő kell vennem a házi HHO projektet újra.





Sziasztok! Bele olvastam az irasaitokba s gondoltam, hogy hozza szolok, mert nekem volt 2 evig HHO generatorom a most 33 eves BMW-n. A cucc az ok, szep, latvanyos, de ha nem csinalod jol meg a cellat, akkor nincs semmi hatasa. A lenyeg az, hogy minimalis aramfogyasztassal csinaljon sok gazt, de az mar Stanley Meyer lenne s ot mar kinyirtak.
Kamionon lattam akkora cellat, mint egy bazi nagy akvarium, de ott az aramot a kipuffogo csore szerelt villany generator szolgaltatja. Ez egy mas technologia s ezt a BMW is fogja hasznalni 2015tol.
Azoknal az autoknal, ahol lambdaszonda van ott semmilyen sporlo kutyuvel nem lehet fogyasztas csokkentest elerni, mert kell egy kutyu, amit be tudsz allitan pl, hogy a lambda volt erteke 0.17-0.22 voltal legyen nagyobb igy az ECU visszavesz a befecskendezett uzemanyag mennyisegbol, na de ez mas mese.
A gorogok csinalnak egy kurva jo HHO generatort es az tenyleg jo. Azt mondjak, ha 30.000km-en nem hozza vissza az arat a sporlasbol, akkor vissza adhatod es a penzed is megkapod.
En igazabol a vizbefecskendezes mellett vettem a ciganykereket, az nagyon tetszett.



kopasz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz kopasz

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 183

Elküldve: 2014. szeptember 02. kedd, 18:35


YELLOW írta:
kopasz írta: Sziasztok!
Kilóméter visszaállításról érdeklődnék! Még mindig az E60 ill. E90 vásárlás előtt állok és most belebotlottam egy olyan E90-be, aminél a km kicsit furcsa.Most 150körül van benne, de 2012 vagy 2013-ban volt már benne 170is.Megmondták, hogy ez van.Csodálkoztam is.Szóval a kérdésem, hogy meg-e lehet valahogy állapítani a valós km-t?
Köszönöm! Üdv:Roli


ha így megmondták, hogy ez van, akkor fel kell őket nyomni. ugyanis tilos tekerni az órát. aki ezek után csinálja, az vállalja a következményét. ők meg túl lazán rámondták, szóval igen csak ők tekergették. haprofi munkát végeztek, akkor lehet nem mondani meg, hogy valóban mennyi volt.


Nem vagyok benne biztos,hogy az ember "tekergette", csak lehet, hogy ő már így vette...nem tudom, igazából mindegy is, csak kiváncsi lennék, hogy le-e lehet valahogy ellenőrizni, hogy mennyi a valós.De szerintem ez a kocsi nekem felejtős...pedig szép.
Hallottam olyat, hogy több helyen is át kell állítani a km-t, ha tekerik.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15599 pont) | Hozzászólások: 17583

Elküldve: 2014. szeptember 02. kedd, 17:33


kopasz írta: Sziasztok!
Kilóméter visszaállításról érdeklődnék! Még mindig az E60 ill. E90 vásárlás előtt állok és most belebotlottam egy olyan E90-be, aminél a km kicsit furcsa.Most 150körül van benne, de 2012 vagy 2013-ban volt már benne 170is.Megmondták, hogy ez van.Csodálkoztam is.Szóval a kérdésem, hogy meg-e lehet valahogy állapítani a valós km-t?
Köszönöm! Üdv:Roli


ha így megmondták, hogy ez van, akkor fel kell őket nyomni. ugyanis tilos tekerni az órát. aki ezek után csinálja, az vállalja a következményét. ők meg túl lazán rámondták, szóval igen csak ők tekergették. haprofi munkát végeztek, akkor lehet nem mondani meg, hogy valóban mennyi volt.