BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2013-08-12 10:31 Szelepszár szimering

norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Az, hogy 2 liter olaj fogy 10e-en, még nem 100%, hogy szelepszár szimering. Lehet komolyabb baj is. Látom, földim vagy, Arnoldéknál vagy a NIP bmw márkaszervízben mit mondtak a gépről? Ha valamelyikük elvállalja a bontás nélküli szimeringezést, akkor meg lehet csinálni. Ha ők nem, akkor felejtsd el.

BarG Elküldve: 2013-08-11 20:57 Üzemanyag fogyasztás

Hehehe!
Ma mentem egy fogyasztási kört. Miskolc - Gyöngyös (majdnem odáig, de valójában a nagyúti körforgalomig) - Miskolc a régi 3-as úton. Óra szerinti 80-nal tötymörögtem és leszartam, hogy az 1,2-1,4-1,6 versenyzők most vesznek revansot. Csutka teletöltésről indultam, mentem 175,0km-t, majd tankoltam 7,93 litert, szintén csurigtankig. Ez 4,53 l/100km-nek felel meg. A bc 5,2-t mutatott.
3d, 204LE, ezen az úton léptem át vele a 279e km-t.
(átlagom 6,5-7 vegyesben, 10-12 városban)

Lehet köpködni

BarG Elküldve: 2013-08-10 22:54 Mi lehet a baj?

jejo80 írta: Sziasztok !
Az autómnál azt vettem észre, hogy alapjáraton jár a motor és egy 20 másodperc után valami rezgő hang hallható a motortérből, de csak az utasbérben hallom. Ha egy picit tarton a gázt a hang eltünik. Mindent átmozgattunk semmi nem rezonál semmi nem ér hozzá semmihez. Valakinek ötlete, mit nézzek meg.


Nehéz ügy.
A zaj nyilván meg van odakint is, csak a motor egyéb zajai elfedik. Az utastérbe a zajok nagyon alaposan megszűrve érkeznek csak meg, amit hallasz, az valószínüleg gyengébben van kiszűrve.
Két tanácsot tudok elképzelni: amíg kint nem hallatszik, addig ne foglalkozz vele , vagy menj szakértőhöz. Nem gyakori autód van, nem sokan vannak, akiktől segítséget várhatsz. Mintha MAttilának volna hasonló gépe, talán megengedi, hogy belehalgatózz a motorjába, vagy ő a tiédbe, hátha .....

Esetleg a zaj a szellőztetésből származik, azt meg kint úgysem hallani.

BarG Elküldve: 2013-08-10 22:41 Trükkök és okosságok

Jocc írta:
BarG írta:
Jocc írta:
BarG írta:
kecsurobi írta: üdv halotatok már a duranogázos cucról
egy befötes üvegbe van víz van benne és átalakitja a vizet durranó gázzá.
rá kell kötni a gyujtás kapcsolóra a pozitivat a negativat meg testre a csövet amin kijön a gáz azt meg a szívó oldalra kel kötni hogy a levegövel bemenyen a gáz
30% üzemanyag csökenéss lessz.


Ne hagyd magad átverni!!!
- a totalcar-on volt róla cikksorozat, hogy lófüttyöt ér a dolog
- van valami hülyeség, amit úgy hívnak, hogy TERMODINAMIKA, annak az egyik fő tétele pont erről a körfolyamatokról szól, hogy nem lehet perpeetuum mobile-t gyártani
- simán lerobban a szívócsöved, ha valami elbaszódik
- ha meg másképp baszódik el, akkor folyadékot szívhat a motorod és így megy tönkre


Nincs szó örökmozgóról, vagy a fizika meghazudtolásáról, HHO cella amely Brown gázt állít elő vízből és benne feloldott kálium hidroxidból elektrolízis útján.
Valóban a modern motoroknál(hatékonyabb) nem szabad tőle csodát várni, azonban régi dízeleknél, illetve kamionoknál egy jól működő cellával lehet eredményeket elérni, de ehhez bonyolultabb elektronika(pl. PWM) és megfelelő biztonsági berendezések szükségesek, mint az említett robbanó szívócsonk ellen védő ún. buborékoztató tartály, illetve visszaégésgátló.
Én elkezdtem építeni egy ilyen berendezést még a Fordomba, de az már nem aktuális.


Hát, aki kicsit mélyebben foglalkozik műszaki dolgokkal, az pontosan tudja, hogy ez az örökmozgó egyik megvalósítási formája. Mert miről is van szó?
- veszed a vizet
- ezt energia befektetéssel felbontod hidrogénre és oxigénre
- ezt a hidrogént és oxigént elégeted a hengerben, ezzel energiát nyersz
- tehát egyszer befektettél egy energia mennyiséget, majd visszakaptad azt
- miből gondolod, hogy több energiát kapsz vissza az égetésnél, mint amit befektettél a vízbontáshoz??? Ha így lenne, megvalósulna az örökmozgó. Tehát pont erről beszélek.

Lehet persze egy másik érvrendszert is előszedni, azok számára, akik hallottak már a termodinamikai fő tételekről. Lehet azt is mondani, hogy az üzemanyagot HATÉKONYABBAN lehet elégetni a durranógáz jelenlétében. Erre már nehezebb cáfoló érveket előszedni, mert ezt csak próba-mérés alapon lehet megerősíteni vagy megcáfolni. Erre mondtam a totalcar-os cikket, akik megvették, beszereltették és semmi eredményét nem tapasztalták.

Egyébként tényleg vannak anyagok, amik égéskatalizátorként működnek, vagyis a hengerben az égéslefutás menetét befolyásolják ezzel az energia leadást növelik. De a durranógáz nem ilyen.


A víz bontásához villamos energiát használunk, melyet a generátor állít elő, a lényeg -véleményem szerint- pont ebben a pontban van, megtalálni az optimális villamos energia felhasználást, a "kapott" teljesítmény függvényében, ez nem egyszerű feladat...minden motor/autó egyedi beállítást igényelne. Arról nem is beszélve, hogy -tudtommal- nincs olyan egyezményes számítás mód, hogy egy adott HHO cella milyen frekvencián, áramerősségen, milyen koncentrációjú elektrolittal , stb.. működne a legoptimálisabban.
Nagyra becsülöm a totalcar-t én is olvastam az említett cikket, de szerintem nem járták körül a témát teljes körűen( nem is szakterületük ez inkább már fizika), pont annyira amennyire az átlag ember tudná.
Sok a kókler ebben a szakmában (is), miattuk jutnak az újítások erre a sorsra.
Egyébként én sem tervezem a cellám beépítését az autómba a fent említett indokok miatt...meg mert én is csak kókler vagyok


A generátor pedig a motorból kapja az energiát, amit a hengerben lezajló égésből nyerünk. És mindenütt ott van a veszteség, legfőképpen surlódás formájában, meg a hengerfalon átmenő hő formájában, ami elvész. A generátoron optimális villany felhasználást találni meg blődség, áltudományos ködösítés. 3 egység égéshőből lesz kb 1 egység mozgási energia, 1 egység mozgási energiából jó esetben 0,9 egység vilany fog keletkezni, tehát megint előjött ez a fránya veszteség, ami az egész HHO elméletet a szemétdombra teszi.

A totalcar-osok pedig mindent a legjobban csináltak - beszereltették, majd használták a kütyüt és összehasonlították az eredményeket a kütyü nélkül mért fogyasztásokkal. És SEMMI fogyasztás csökkenést nem tapasztaltak. Átlagautósnak pont ez számít. Ha meg belekalkuláljuk a beépített kisipari szerkezet által megnövekedett kockázatokat, akkor az eredmény kifejezetten negatív. Ha jól emlékszem, a totalcar-osok az első negatív eredmények birtokában mentek reklamálni és akkor a beszerelő elvégezte azokat a bizonyos finomhangolásokat, amiket első körben alibiként fel szoktak hozni, ha valami nem működik. Csakhogy a finomhangolások után sem működött a dolog. Szépen el is halt ez a HHO dolog, ma már szinte sehol nem jön elő, pedig volt egy idő, amikor az összes google hirdetés ezzel volt tele. Szóval kipukkadt ez a lufi.

BarG Elküldve: 2013-08-10 12:19 Trükkök és okosságok

Jocc írta:
BarG írta:
kecsurobi írta: üdv halotatok már a duranogázos cucról
egy befötes üvegbe van víz van benne és átalakitja a vizet durranó gázzá.
rá kell kötni a gyujtás kapcsolóra a pozitivat a negativat meg testre a csövet amin kijön a gáz azt meg a szívó oldalra kel kötni hogy a levegövel bemenyen a gáz
30% üzemanyag csökenéss lessz.


Ne hagyd magad átverni!!!
- a totalcar-on volt róla cikksorozat, hogy lófüttyöt ér a dolog
- van valami hülyeség, amit úgy hívnak, hogy TERMODINAMIKA, annak az egyik fő tétele pont erről a körfolyamatokról szól, hogy nem lehet perpeetuum mobile-t gyártani
- simán lerobban a szívócsöved, ha valami elbaszódik
- ha meg másképp baszódik el, akkor folyadékot szívhat a motorod és így megy tönkre


Nincs szó örökmozgóról, vagy a fizika meghazudtolásáról, HHO cella amely Brown gázt állít elő vízből és benne feloldott kálium hidroxidból elektrolízis útján.
Valóban a modern motoroknál(hatékonyabb) nem szabad tőle csodát várni, azonban régi dízeleknél, illetve kamionoknál egy jól működő cellával lehet eredményeket elérni, de ehhez bonyolultabb elektronika(pl. PWM) és megfelelő biztonsági berendezések szükségesek, mint az említett robbanó szívócsonk ellen védő ún. buborékoztató tartály, illetve visszaégésgátló.
Én elkezdtem építeni egy ilyen berendezést még a Fordomba, de az már nem aktuális.


Hát, aki kicsit mélyebben foglalkozik műszaki dolgokkal, az pontosan tudja, hogy ez az örökmozgó egyik megvalósítási formája. Mert miről is van szó?
- veszed a vizet
- ezt energia befektetéssel felbontod hidrogénre és oxigénre
- ezt a hidrogént és oxigént elégeted a hengerben, ezzel energiát nyersz
- tehát egyszer befektettél egy energia mennyiséget, majd visszakaptad azt
- miből gondolod, hogy több energiát kapsz vissza az égetésnél, mint amit befektettél a vízbontáshoz??? Ha így lenne, megvalósulna az örökmozgó. Tehát pont erről beszélek.

Lehet persze egy másik érvrendszert is előszedni, azok számára, akik hallottak már a termodinamikai fő tételekről. Lehet azt is mondani, hogy az üzemanyagot HATÉKONYABBAN lehet elégetni a durranógáz jelenlétében. Erre már nehezebb cáfoló érveket előszedni, mert ezt csak próba-mérés alapon lehet megerősíteni vagy megcáfolni. Erre mondtam a totalcar-os cikket, akik megvették, beszereltették és semmi eredményét nem tapasztalták.

Egyébként tényleg vannak anyagok, amik égéskatalizátorként működnek, vagyis a hengerben az égéslefutás menetét befolyásolják ezzel az energia leadást növelik. De a durranógáz nem ilyen.

BarG Elküldve: 2013-08-10 11:51 Gumi

laci320d írta:
YELLOW írta:
laci320d írta: Üdv mindenki!

Gondoltam megosztom veletek a történésem, nincs másfél éve hogy vásároltam újonnan egy garnitúra Dunlop sp sport maxx-ot, 225/35 19 méretben. A mai nap arra lettem figyelmes hogy ráz a kocsi hátulja 100km fölött mintha hiányozna a felniről súly, irány a gumis és ott szembesültem a dologgal hogy szálszakadt a gumi. Érdekes, hogy csak ennyit bírt!


kérdés mitől lett szálszaladt? belementél valamibe? vagy felrakáskor résült és eddig bírta?


A kérdés jó, szerintem felrakáskor sérülhetett meg, bele nem hiszem hogy mentem valamibe arra emlékeznék, meg vigyázok is amennyire lehet ezen a magyar utakon!


Szerintem egy 225/35R19 gumi nem más, mint LÁTVÁNYGUMI, normál használatra nem alkalmas. Csoda, hogy eddig is bírta.

BarG Elküldve: 2013-08-09 20:21 Trükkök és okosságok

kecsurobi írta: üdv halotatok már a duranogázos cucról
egy befötes üvegbe van víz van benne és átalakitja a vizet durranó gázzá.
rá kell kötni a gyujtás kapcsolóra a pozitivat a negativat meg testre a csövet amin kijön a gáz azt meg a szívó oldalra kel kötni hogy a levegövel bemenyen a gáz
30% üzemanyag csökenéss lessz.


Ne hagyd magad átverni!!!
- a totalcar-on volt róla cikksorozat, hogy lófüttyöt ér a dolog
- van valami hülyeség, amit úgy hívnak, hogy TERMODINAMIKA, annak az egyik fő tétele pont erről a körfolyamatokról szól, hogy nem lehet perpeetuum mobile-t gyártani
- simán lerobban a szívócsöved, ha valami elbaszódik
- ha meg másképp baszódik el, akkor folyadékot szívhat a motorod és így megy tönkre

BarG Elküldve: 2013-08-08 17:25 Porlasztó

valter320d írta:
ember84 írta:
mrobi írta:
valter320d írta:
mrobi írta: Sziasztok!

Van egy E46 320d (136 LE) autóm 313 eKm- el. A problémám a következő: iszonyatosan büdös a kipufogógáza a kocsinak kb fél éve.
Ezalatt a fél év alatt rengeteg alkatrészt kicseréltem rajta a porlasztókon kívül, de nem szűnt meg, sőt büdösebb lett.
Olajcserék 15000 km -enként, gázolajszűrő cserélve, kartergáz szűrő cserélve, flexibilis cső cserélve többször. Csak OMV vagy SHELL kúton tankolok.
Az autónak nincs sem fekete sem szürke füstje. Olajat, vizet nem eszi. Fogyasztás 7 liter körül vegyesben. Nem gyenge, jól húz, tehát teljesítménycsökkenés sincs. Nem ráz alapjáraton. Egyik henger sem hagy ki. Egyértelműen hátulról jön a szag a kipufogóból és nem a motortérből.

Az autó mellett állva 1 percnél tovább nem lehet meglenni.
Szerintetek mitől lehet ennyire büdös a kipufogógáz??? Porlasztó lehet???

Köszönöm előre is a tippeket.

Mielőtt kicserélnéd a motort ez normális!Az enyém is büdös szúrós szagú.Hidegen,melegen!



Akkor a tiéddel sincs valami rendben ugyanis ezt az autót 2008 ban vettem 145 eKm -el és 270 ekm körül kezdtem észlelni ezt a jelenséget.

Ha nem füstöl,nincs semmi baja,diag sem ír semmit,akkor mit akarsz csinálni?Minek ilyennel foglalkozni,milyen legyen,ha gázolajat éget?Nem lehet rózsaillatú.Emiatt semmit se cserélj!

Nincs semmi baja


Kérj kölcsön egy kevés km-es katalizátort és szereltesd fel, majd szaglássz.

BarG Elküldve: 2013-08-04 12:22 Autóvásárlás

pojcii írta:
BarG írta:
InsectKiller írta:
pojcii írta: Sziasztok!!

Lenne egy számotokra jelentéktelen de nekem elég fontos kérdésem!!
Olvastam jó pár dolgot ezen és más oldalakon is de nem tudom eldönteni hogy E36 vagy E46 ??
Diesel vagy Benzin? A lovakat szeretem főleg ha jó sok van belőle!!

Előre is köszönök minden kommentárt!!


Van/volt szerencsém E36 328Ci-t és E46 330Ci-t vezetni. Érezni a különbséget. Az E36 öregebb, "puritánabb" (ezért remélem nem kövez meg senki) nincs benne annyi kényelem és elektronika. Pont ezért az E46-nál több a hibalehetőség. De én az E46-ban jobban és biztonságosabban érzem magam.


1998 volt a váltóév. A legfiatalabb E36 is 15-16 éves. A legfiatalabb E46 meg 8 éves. Szerintem ilyen korú autóknál nem szériában kell gondolkodni, hanem állapotban, amit ki tudsz fogni. Na meg amire lové van. Egy jó állapotú E46 még 2M fölött van, de akár 3M is lehet, E36-ból igen szupernek kell lenni, hogy 1M fölé csússzon az ára. És még egy dolog. Egy szériából ritkán éri meg az első évfolyamokból vásárolni, akkor még tele vannak gyerekbetegségekkel, amiket aztán jó esetben javítanak. Lásd az első szériás E46-ok hátsó futómű kiszakadásait.

Más. Hasonlítsd össze a két széria tengelytávját, nyomtávszélességét. Az E46 nőtt, ez alapból stabilabb futást jelent.
Még másabb. Az E46 most billeg az elavultság határán, az E36 már garantáltan az. Persze ez jórészt pszichés érzés, ha most egy Golf 2-ből szemléled a világot, akkor ennek nincs olyan jelentősége, de a formavilág bizony alakul az idővel és a 15 éves külső ma már avítt. Vannak kevésbé avuló formák, lásd 911, vagy pl nekem ilyen az E39 is, de az E36 szerintem nem ilyen.


Egy 90-es évj. Renault 19-em van/volt ami már lassan 2 éve szerelőnél van szívátültetés miatt (azért költök rá mert öcsémnek jó lesz kezdő autónak) azóta anyám Fiestájával járok. Kissé idegesítő amikor 2 hét után kiszállok a 460-as Daf-ból hiába taposom azt a k*va pedált de az istenért sem megy a Fiesta! Ha lehetőségem (pénzem) lesz rá akkor E 46!!
Na mindegy Remélem összejön! Ha valami problémám akad fordulhatok hozzátok??:


Nézd, ez egy nyilvános fórum, amit a legtöbben arra használunk, hogy tapasztalatokat osszunk meg, a problémáinkra válaszokat keressünk, vagy egyszerűen hasonlóakkal kommunikáljunk. Ha valami problémád van, azt ide nyugodtan megírhatod, sok kérdésedre akár választ is kaphatsz. De mindenekelőtt a visszaolvasást javaslom, mert ha 10-szer fel van téve ugyanaz a kérdés és már 10-szer meg is lett válaszolva, akkor lehet, hogy ha Te 11-edszer felteszed, akkor nem kapsz semmit. Vagy lehet, hogy a Te problémáddal még senki sem találkozott, szóval semmi sem garantált.

BarG Elküldve: 2013-08-03 22:51 Autóvásárlás

InsectKiller írta:
pojcii írta: Sziasztok!!

Lenne egy számotokra jelentéktelen de nekem elég fontos kérdésem!!
Olvastam jó pár dolgot ezen és más oldalakon is de nem tudom eldönteni hogy E36 vagy E46 ??
Diesel vagy Benzin? A lovakat szeretem főleg ha jó sok van belőle!!

Előre is köszönök minden kommentárt!!


Van/volt szerencsém E36 328Ci-t és E46 330Ci-t vezetni. Érezni a különbséget. Az E36 öregebb, "puritánabb" (ezért remélem nem kövez meg senki) nincs benne annyi kényelem és elektronika. Pont ezért az E46-nál több a hibalehetőség. De én az E46-ban jobban és biztonságosabban érzem magam.


1998 volt a váltóév. A legfiatalabb E36 is 15-16 éves. A legfiatalabb E46 meg 8 éves. Szerintem ilyen korú autóknál nem szériában kell gondolkodni, hanem állapotban, amit ki tudsz fogni. Na meg amire lové van. Egy jó állapotú E46 még 2M fölött van, de akár 3M is lehet, E36-ból igen szupernek kell lenni, hogy 1M fölé csússzon az ára. És még egy dolog. Egy szériából ritkán éri meg az első évfolyamokból vásárolni, akkor még tele vannak gyerekbetegségekkel, amiket aztán jó esetben javítanak. Lásd az első szériás E46-ok hátsó futómű kiszakadásait.

Más. Hasonlítsd össze a két széria tengelytávját, nyomtávszélességét. Az E46 nőtt, ez alapból stabilabb futást jelent.
Még másabb. Az E46 most billeg az elavultság határán, az E36 már garantáltan az. Persze ez jórészt pszichés érzés, ha most egy Golf 2-ből szemléled a világot, akkor ennek nincs olyan jelentősége, de a formavilág bizony alakul az idővel és a 15 éves külső ma már avítt. Vannak kevésbé avuló formák, lásd 911, vagy pl nekem ilyen az E39 is, de az E36 szerintem nem ilyen.

BarG Elküldve: 2013-08-02 21:54 Üzemanyag fogyasztás

ember84 írta:
YELLOW írta:
ember84 írta:
BarG írta: És még egy dolog.
Volt már nem egy húzósabb utam, általában M3, Pest-Miskolc. Volt, hogy addig nyomtam, amíg gyorsult, vagy akadály nem keletkezett előttem. Ez azt jelenti, hogy jelentékenyen 200 fölött mentem. Nem 10-20-szal. Garantáltan volt egy-két életveszélyes szituáció út közben, mert senki nem számít arra, hogy hiperűrsebességgel jön valaki. Mo-on nem divat se a szétnézés, se az, hogy hagyunk másokat menni. Kijön az idióta 110-zel megelőzni a 90-nem menő kamiont akkor is, ha belehal, legfeljebb az lesz az utolsó gondolata, hogy bezzeg ő volt a szabályos.
Tehát Mo-on ma nem lehet sietni, mert elég nagy az esélye, hogy meghalsz. Mióta meg van ez az objektív felelősségnek nevezett baromság, azóta a birkák vannak még jobban bátorítva, megtámogatva, hogy nekik van igazuk, ők az etalon. Azelőtt jobban odafigyeltek a sofőrök. Talán 150-160 km/h az a sebesség, amivel még értelme van közlekedni, ott könnyebb a szituációkat kivédeni, ott is le fognak szarni, de nem kerülsz át egy másik dimenzióba, könnyebben visszafékezel, ha az öngyilkosjelöltek próbálkoznak. 200-nál állandó a gáz-fék módszer, az le tudja szívni az embert rendesen.

Akkor a normál tempóban közlekedő ne is merjen soha előzni,vagy irányt váltani,mert mi lessz ha egy autó hátulról belerohan250-el,vagy egy motor 300-al.Aki tudja a gázt nyomni,az tudjon fékezni is.Egyébként,ha valaki tud vezetni,az nem egyenlő azzal,hogy tudja nyomni a gázt.


nem itt van a problem. vagyis inkább összetettebb.
vagyok én, aki megy tempomat 130-cal. alig tudok a külső sávban menni, mert az autósok nagyrésze 110-120-szal megy, a kamionosok, meg 100 környékén, vagy lassabban. ugye mindenki tanulta azt az egyszerű dolgot, ami nem teljesen igaz, de ugye ahhoiz, hogy megelőzzünk valakit a megfelelő táv alatt, ahhoz 20km/h-s sebességtöbblet kell. én ahhoz, hogy egy 120-szal haladó autót megelőzzek, ahhoz kb 140-nel kell mennem, másképp sokáig tart. én nem akarom kockáztatni a dolgot (eltekintve attól, hogy általában 149-től fotóznak), ezért a szép 130-as tempómban behúzódok belülre. ugye egy mögöttem valahol 200-zal közlekedő autót nem fogok látni, vagy ha látom, akkor mire felfogom, már el is ment mellettem. nos ha az a valaki sem 200-zal jön, akkor le tud lassítani, és egyik pillanatról a másikra nem lesz a seggemben, miközben én szabályosan közlekedem. szóval ne vegye senki magára, de húzza bele az a facát, aki 130-tól eltérő sebességgel utazik, legalábbis ne neki álljon feljebb.
arról nem is ebszélve, hogy sokan azt hiszik, az autópálya az autópálya télen is, oszt ugyanúgy 130-cal mennek vagy gyorsabban.

Na meg jó magyar kúltúr szokás:ha kimegy az útra autóval,senki elé ne kerüljön,mert akkor le akar dudálni,integet,hogy kinyír,stb...Ilyenkor inteni szoktam,hogy álljunk csak félre öreg,aztán megvitatjuk,de kevés az aki olyankor is igazi férfi lenne,nemcsak mikor kurvaanyázni kell.Illedelmesebbnek,kulturáltabbnak kellene lenni.Vannak ilyenek is,de a többség nem.


Nem az a lényeg, hogy ki mennyivel megy. AZ A LÉNYEG, HOGY SZÉTNÉZ-E, AMIKOR SÁVOT VÁLT, VAGY LESZARJA, HOGY JÖN-E VALAKI, ESETLEG GYORSABBAN. Az ilyeneket nevezem én birkának, pedig valójában öngyilkosjelöltek. És bármilyen meglepő, de be lehet állni egy kamion mögé 10 !!! másodpercre, amíg a gyorsabb elmegy. De a birkák nehogy már beáldozzák a zavartalan közlekedésért azt a 10 másodpercet. Mert NEKI joga van másokat feltartani. Ha nem sietek, akkor én ügyelek arra, hogy ne tartsam fel a forgalmat, mégha az egy 1,0 literes Suzuki is.

BarG Elküldve: 2013-08-02 13:01 Társalgó

woomen írta:
YELLOW írta:
dbtibi írta: Sziasztok !
Reggel felhívtam -csak kíváncsiságból- a BMW márkaszervízt (Magisz Kft - Debrecen), hogy mégis milyen árban árulhatják a kis apró kiegészítőket a kocsihoz (szőnyegpatent 51478243734 - hozzá alátét 51471881521, belső díszléc felfogató a műszerfalon -a piros színű- 51458266814, és a csomagtérbe egy pöcök ) a netes árakahoz képest.
Kis tételekről van szó, nem akartam vele zaklatni senkit, vagy bontóban keresgélni, melyikben mi nincs eltörve, de óvatosan vedd ki nehogy eltörjön ...
Kicsit félve telefonáltam, gondoltam vagy valami beképzelt hülyegyerek lesz - kivagyok-mivagyok a BMW-nél dolgozok - vagy olyan árakat mondanak hogy felírom az árat és megköszönöm a segítséget.
Meglepődve tapasztaltam, mikor mondtam a srácnak hogy cikkszámaim is vannak (-Na azok nagyon jól jönnek, felkészült vagy ...) hogy nagyon segítőkész, ebből ennyi van, de ha több kellene akkor szólj és átkérem a nyíregyházi szalonból ... .
Felírtam amiket mondott, majd megnéztem az árakat a neten, pár Ft volt csak a különbség a net javára (+ a szállítási költség).
Visszahívtam a srácot mondtam neki mik kellenének, oké ezeket átkérem ... ebből van annyi, kérdeztem mikorra jönne meg, holnap lehet de inkább jövőhét eleje, mondtam semmi baj, annyira nem égető egyik sem.
Egy órája hívott a srác, megvan minden mehetek érte , ha nem tudok ma, esetleg csak szombaton, akkor kiszámlázza és a szomszédos szalonban át tudom venni a számlával a cuccokat

Kellemes meglepetés volt , nem gondoltam hogy ilyen kis apróságokkal kapcsolatban is készségesen segítenek, és nincs nagy árkülönbség a netes árakhoz képest.





az ilyen dolgokat érdemes szalonból venni, mert anniyra kis árú termék, hogy sok különbséggel nem árulhatják. itt jobban észrevenni, mint egy 20 ezer ft-os terméknél. szóval iylen kis mütyöröknél inkább szervíz.


Örülnek ha eladnak valamit, csőd szélén áll a cég. Magánhitelből finanszírozzák a működést. Haverom ott dolgozik, már 2 hónapja nem kapott fizetést, minden csak ígérgetik, de semmi.


Ajjajjj! Ott voltam tesztvezetni. Akkor igen meggondolandó, hogy ne onnan legyen az új autóm. Szar ügy lenne befizetni, majd hülyén nézni, hogy se pénz, se autó, ha akkorra fejlődik ki az ügy. Sajnos nekem volt már részem hasonlóban, ha a cég tönkremegy, akkor elsőnek a NAV rabolja le ( ), a magánemberek csak a legvégén jönnek, márha marad még valami.

BarG Elküldve: 2013-08-02 12:46 330ci ajtókéder

tomy1228 írta: Szevasztok!
Végigolvastam a topicot de látom senkinek nem sikerült tartósan megragasztani ezt a plüss csíkot az ajtókéderen.Elég rég volt már erről szó úgyh gondoltam megkérdezem hátha van vmi új infó erről hogy mivel is lehetne megragasztani?
Egy ötlet gondoltam benézek egy gumishoz és megkérdezem hogy ők ezeket a gombákat mivel javítják/ragasztják,ha azt megfogja talán ezt is megfogná!!?

üdv:Tomy


Csak annyi új info van, hogy már 7. éve tart a cserélt, új cikkszámos kéder.
Nincs más út, csak a csere.

BarG Elküldve: 2013-08-02 00:40 Üzemanyag fogyasztás

És még egy dolog.
Volt már nem egy húzósabb utam, általában M3, Pest-Miskolc. Volt, hogy addig nyomtam, amíg gyorsult, vagy akadály nem keletkezett előttem. Ez azt jelenti, hogy jelentékenyen 200 fölött mentem. Nem 10-20-szal. Garantáltan volt egy-két életveszélyes szituáció út közben, mert senki nem számít arra, hogy hiperűrsebességgel jön valaki. Mo-on nem divat se a szétnézés, se az, hogy hagyunk másokat menni. Kijön az idióta 110-zel megelőzni a 90-nem menő kamiont akkor is, ha belehal, legfeljebb az lesz az utolsó gondolata, hogy bezzeg ő volt a szabályos.
Tehát Mo-on ma nem lehet sietni, mert elég nagy az esélye, hogy meghalsz. Mióta meg van ez az objektív felelősségnek nevezett baromság, azóta a birkák vannak még jobban bátorítva, megtámogatva, hogy nekik van igazuk, ők az etalon. Azelőtt jobban odafigyeltek a sofőrök. Talán 150-160 km/h az a sebesség, amivel még értelme van közlekedni, ott könnyebb a szituációkat kivédeni, ott is le fognak szarni, de nem kerülsz át egy másik dimenzióba, könnyebben visszafékezel, ha az öngyilkosjelöltek próbálkoznak. 200-nál állandó a gáz-fék módszer, az le tudja szívni az embert rendesen.

BarG Elküldve: 2013-08-02 00:23 Üzemanyag fogyasztás

YELLOW írta:
zoliika írta: Nosztalgiáztam itt egy kicsit ebben a fórum témában és eldöntöttem ,hogy leírom két nappal ezelőtti élményemet.Ehhez hasonló "tesztet" még nem csinált itt senki,nem azért ,mert nem szeretett volna hanem ,mert M.O-on ez már gyakorlatilag bűncselekmény
Helyszín :Németország,azon belűl Erfurt- Passau útvonal.Ezen táv 496km jelent.Munkahelyem elhagytam kb:4km-re volt egy töltőállomás megtankoltam tele term.(nem első kattanásra meg másodikra és egyéb varázs hangokra nem izgulok teljesen tele) ellenőriztem az olajszinetet nem mintha problémám lett volna eddig az olajfogyival,mivel 15e km-t cserélem Én a több mint 3 év alatt mérhető olajfogyasztásom nem volt eddig,a lényeg megnéztem.Tötyögés Erfurtban 5-6km,30-40km(bau-stauzone)autópálya építés-javítás,torlódások,és még kb:60-70km 120-130km/h korlátozások.A többi ami a csövön kifér.....Ezt az jelenti,hogy 200km/h felett pontosabban 200-215km/h-val mentem gyakorlatilag 400km-t,lehet sokan megszólnak ezért,hogy egy diesel motorral ez teszem,ráadásul 2 lityissel,Én úgy gondolom ennyit ki kell bírnia.Ki is bírtaCsak Én fáradtam le agyilag úgy,hogy az nem igaz.....jobban lefáradtam mint általában az 1200km alatt,nem is csinálok ilyet többet.
Szóval a lényeg,a határátkelőnél Passau-nál ismét tankoltam és olajat is megnéztem ,mert gondoltam most először lesz olajfogyim.....és lett is kb:1,5dl.A gázolaj fogyasztásom pedig egész pontosan:13,78liter/100kmHa valaki ilyesfajta száguldozásra adja a fejét akkor,ilyen és ehhez hasonló fogyasztásra számoljon a 150le-s olajkályhályával


ááá persze neked valami rossz az autóval, ha nosztalgiáztál a kommentek között, akkor találhattál olyat, akinek ilyen körülmények között is termeli az üzemanyagot, sőőőt.... de 7 literrel elmegy

na kiégetted a rendszert rendesen


A németek pont ugyanígy csinálják a 2d-kkel. Egyébként nem a 200-zal menés eszi az üzemanyagot. Mert 200-nál se fogyaszt a gép többet 10 liternél. Hanem amíg felgyorsulsz, addig van kiakadva a fogyimérő. Ha tudsz 200-zal folyamatosan menni, az nem egy durva fogyasztás, de mivel említetted, hogy agyilag lefáradtál, ez azt mondja nekem, hogy állandó gyorsítás, fékezés volt, és EZ AZ ami eszi a gázolajat. A motorolaj fogyás se biztos, hogy túl nagy baj, mert gyakran a motorolaj gyűjti a gázolaj maradékokat, amik egy húzósabb menet közben kipárolognak az olajból. Most az a kérdés, hogy valóban ez történt, vagy a turbó tengelynél ment be az olaj a szívócsőbe, vagy a nagyobb kartergáz vitt magával kicsi olajpárát, estleg a kopottabb gyűrűk mellett bennmaradt az égéstérben és elégett .... ki tudja.