BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2017-08-29 21:59 Féktárcsa és fékbetét

MattM325 írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta: gondoltam híreskedek egy kicsit
műszakin voltam tegnap é nagyon büszke vagyok, hogy a fék első és hátsó tengelyen oldalanként 1-2%-os eltérést hozott. a fékhatás kifejezetten jó. 120-nál simán bele merek taposni a fékbe, hogy elengedem a kormányt. ha az út nem lejt oldalra az autó nem húz semerre. egyébként sem győztem a dicséretet hallgatni, de én nem vagyok ennyire elégedett.


Gratula
Nekem most lesz első tárcsa+betét csere.
Csak kíváncsiságból ki mit hallott... nekem ATE vs Zimmermann dilemmám van.
Egyik szerelő erre esküszik, a másik meg arra... olyan még nem volt aki szerint mindkettő jó. Több ismerőst is megkérdeztem és van aki szerint ATE-vel lesz gond, vegyem a gyárit. Van aki szerint csak az ATE a jó a másikkal szar lesz
Ár nem igazán lényeges, a kettő között nincs nagy különbség.
Az E46-on nekem is ATE volt, az jó volt... de az E90-re a másik felé hajlok jelenleg.


mindegyik fékkel lehet gond, ha nem jól koptatják be, és rögtön satuzza az ember.
ha valamikor is elkopik én ugyanilyet veszek.
azt tudom, hogy az ATE pont olyan fék, amit célszerű a saját betétjével rendelni. nincs hang, van fékhatás, és szerintem marha dögösen néz ki ez a fajta bevágás.
nem szabad a gyári szürkés felületkezelést letakarítani róla, mert sokan megteszik.
Zimmermann-nal az a gond, hogy szerintem nehéz a megfelelő betétet megtalálni hozzá. az egyikkel hangja lesz, a másik túl puha, és porol mint a rossznyavaja, a másik túl kemény, megeszi a tárcsát hamar.
régebben szerettem a Jurid tárcsa+betét kombót ajánlgatni, de már a honeywell gyártja, aki a suzukinak is beszállító és szinte nem látok olyan suzukit, aminek ne sípolna a fékje. az is fura, hogy az ára eléggé lement. régen a középmezőnybe volt, sokak meg voltak vele elégedve. most viszont lehet az ára tükrözi a romlott minőséget. pedig a honeywell egy igényes gyár, igaz én inkább méréstechnikában ismertem korábban.


Köszi az infót!
Hát szerintem most Zimmerman lesz amit a szerelő ajánlott, aztán ha nem jön be akkor legközelebb visszatérek az ATE-ra.
A lényeg úgyis az, hogy megálljon az autó amikor kell


Tudom nem mostani, gondolom azóta már túl vagy a fékcserén, de...
Ha esetleg bárki hasonló fékkombináción dilemmázna, akkor egyértelmű: Zimmermann!!!
Ate Powerdisk és Brembo társa a kínai utángyártás eltorzult darabjai.
Kb. 40e km-es tapasztalatomból beszélek, kibróbáltam ezt is, azt is. Ráadásul 2 különböző autón. Eredmény: Az első pár Ate ütött-rázott az első km-eken, szinte fékezés sem volt bennük, a következő garanciában cserélt széria szintén. Majd a 3. turnus bírta kb. 8000km-t. Ezután jött a Brembo Max, ugye ez egy és ugyanaz az előzőekben említett típussal. Első km-ekben rázott, de ezután már gyárira cseréltem. Ezt követő két évre jött a 325i, gondoltam kipróbálom a Powerdisk/Ceramic kombót, rázott, igaz inkább 80-tól. Lehet, hogy kissebb fékátmérőben beválik, nem tudom. Nekem soha többet kínai Ate.



Mielőtt az égbe menesztenénk a Zimmermannt, hadd áruljam el, hogy az előző autómon (E46 330Cd) 4* volt gyári tárcsa, mind a 4* kb. 70 000 km-t mentem velük, mire elkezdtek rázni és cserélni kellett őket. 1* tettem fel Zimmermannt, ami 30 000 km után produkálta ugyanazt a rázást, mint a gyári 70k után. Szóval NEM!

BarG Elküldve: 2017-08-25 20:09 turbo gond

MattM325 írta:
vodaqua írta: Sziasztok,
Lenne egy olyan kérdésem, hogy e39 520i....
Pár napja eltűnt az erő a kocsiból. Illetve ha eléri az üzemi hőfokot magas fordulaton néha rángat.
A hibát azóta tapasztalom, mióta olajat cseréltem (2 nap eltéréssel) -> bár nagyon kötve hinném, hogy ez befolyásolja ezt...
Hozzátartozik hogy a fogyasztás is megnőtt, idáig 9 literrel járkáltam el, most 12-14 liter alá nem tudom engedni.
Gyertyákat a tegnapi nap folyamán cseréltem, és ez se segített rajta.

Valakinek esetleg volt más hasonló problémája? Vagy ölette, hogy mi lehet a gond?

Segítséget előre is köszönöm, minden tanácsot örömmel fogadok


A túrbód biztosan jó még, ebbe a típusba élettartamra tervezték.
Befolyásolhatja az olajcsere is, elsőnek nézzél szintet sík terepen (bár gondolom megvolt). Nem lehet, hogy más fajta olaj került bele, mint a csere előtt?
Amire így látatlanban gondolnék, az a kopogásszenzor.


E39 520i - turbó? Biztos lemaradtam valamiről...

BarG Elküldve: 2017-08-23 19:51 Karosszéria (javítás?)

hil írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
John írta:
Mondom hogy lüktet a fejem,majd kipihenten holnap meg írom de előbb átküldöm neked holnap

előre szólok, azonnal ne várj választ. előfordulhat, hogy csak este leszek. légy türelmes.

Ne kamuzzál.Egész nap a fórumot lesed szerintem.Max telóról,ha nem a gép előtt ülsz
Itt te vagy a legnagyobb "fanatics"


csak, mert nem lépek ki? attól nem vagyok előtte.
te vagy itt, mert ezt nézed


Ha párhuzamot vonnánk a youtube nézettség és a fórum hozzászólások száma között, akkor mondhatnánk, Te vagy a fórum Despacito-ja


emlékszel még annak idején, amikor időt számolt a fórum, mennyit vagy jelen? akkor is balhéztak, hogy nekem mennyi volt.
pedig csak nem léptem ki. egy ideje már inkognito módot használok otthoni gépen (ne gyűjtse a szemetet), így ha bezárom a böngészőt ki is léptet. legalább is a chrome. de egyébként belépve marad. én meg nem lépkedek ki.
inkább PSY lennék , jó? opppa yellow style


OK

Sziasztok,
én már kicsit megcsömörlöttem ettől az oldaltól, bár minden nap benézek, de valahogy bután érzem/éreztem magam, hogy ha egy hozzászóláshoz, kérdéshez írtam (szerintem hasznos választ), azt rendre figyelmen kívül hagyták, pl. a pramisból az én írásom rendre hiányzott. Ezért inkább nem is írogatok semmit. Más: ami az FB-n van csoport, na ott igazán fura emberek vannak, valaki kérdez valamit, válaszként hatalmas f...ságokat írnak.
bye:hil



Én már 2014 óta nem vagyok E46-os, csak akkor írok, ha eldurran az agyam a hülyeségtől. Ezerszer feltett és ezerkétszázszor megválaszolt kérdéseket figyelmen kívül hagyok. Valljuk be őszintén, esik a színvonal rendesen.

BarG Elküldve: 2017-08-12 21:53 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Tudtommal mindegyik e46-ban van már kettőstömegű.Az autó megemelése valóban nem ártott volna,akkor észre lehetett volna azért venni ezt a nagyobb rohadást.Ez szerintem is látszik alulról a küszöb levétele nélkül is.De én megértem,miért nem tetted.Túlságosan megbíztál az eladóban.Az átvizsgáláson nem szabadott volna spórolni viszont,bármennyire is volt megnyerő az eladó.


M43 motorkódban még nincs, ha minden igaz.

De, abban is van!

M43b16tu-ban ami 1.6 miért lenne,nem a b19-ben maximum?

A realoem szerint az 1.6-os,illetve az 1.9-es mocisban sincs kettőstömegű ha jól néztem.

Azt néztem én is,de valami twin-nek írja de szerintem kis nyomatékosba miért lenne a kis 105 pacijával?



Ha véletlen mégis lenne benne kettőstömegű(realoem szerint nincs)akkor sem gond,mert a benzinesekbe szerintem soha nem megy tönkre. A vibráció csökkentése végett találták ki.Főleg ilyen kényelmi dolog.Benzinesekbe nem is nagyon van haszna,hisz nem remegnek úgy,mint a dieselek.

Meg hát úgy tudom attól is függ mekkora a nyomaték viszont a benyás csak fordulaton adja le a Diesel meg alacsony fordulaton,szóval akkor sima van benne? (Ha nincs benne az csak jó,a kettős ott kezdődik hogy 4-kiló....)

Szerintem sima van benne.


Nem a nyomaték miatt van kéttömegű lendkerék, hanem a járásegyenetlenség simítására. Viszont a nyomaték teszi tönkre.

BarG Elküldve: 2017-08-12 13:37 Karosszéria (javítás?)

YELLOW írta:
BarG írta:
Megintcsak azt kell, hogy mondjam, el vagytok tévedve. Ismeritek ezt a mondást? Caveat emptor. Több mint kétezer éve a rómaiak találták ki. Ha ismernétek, akkor nem menne itt a síránkozás, hogy jaj, mit vettem. A vevő felelős azért, hogy mit vett meg, miért nem nézte meg az árut, főleg, hogy nem két fillért adott érte. A tulajdon átruházás egy olyan pillanat, amikor, ha nem direkt elkendőzött valami nagyobb hiba, akkor bizony a hibával együtt átkerül az új tulajdonoshoz az áru. Az elkendőzött hibán mondjuk azt értem, hogy a rohadás ki van kenve gittel és frissen lefestve, vagy olyan adalék van a motorba, váltóba öntve, ami a mechanikai zajokat csillapítja, hogy az új tulaj ne hallja a bajt. Ha ilyen jellegű baj nincs, akkor bármi egyéb a vevő hibája, hogy baszott a kocsi alá nézni a vétel előtt.
Másik dolog, hogy ha az átadás után két hónappal megjelenne a vevő, hogy szétszakadt a kéttömegű lendkerék vagy tönkrement két befecskendező fúvóka, akkor jól elküldeném, mert ennyi idő alatt simán elcseszhette ő maga ezeket a dolgokat. Vagy hengerfejes lett a gép, kiment a gumiszilent, a lengőkar, etc...
Ezért kell dokumentált átvizsgálásra elvinni a megvétel előtt a kinézett autót, ahol értenek hozzá. Ha ez elmaradt, "Caveat emptor".


persze igazad van. viszont azért mert valaki laikus, akkor át kell vágni? elviszi bevizsgáltatni. mivel laikus, el fogja vinni oda, amit az eladó ajánl, ahol le van paktálva minden.
ezért van az, ha magánszemély az eladó, akkor a vevőnek kell bizonyítani, hogy a hiba a megvételkor is jelen volt.
viszont tény, ezzel nem tudsz hadakozni, hogy a legtöbb eladó autóval valami gríz van, és ezt az eladó el is hallgatja. és igen, különböző trükkökkel palástolják ezekkel.
csak magánszemély pont ezt fogja kihasználni, hogy majd a vevő bizonyít. ha olyan a hiba, amit lehet hack-kelni, majd később kiderül, de rá lehet fogni, hogy a vevő hajtotta szét az autót, akkor ezt ki is fogják használni.
de pont ezért írtam, hogy le kell szarni az eladó mit magyaráz, át kell nézni tüzetesen, hiszen nem kis pénzekről van szó, de akkor is, ha kis pénz. ha nem tetszik neki, akkor ott lehet hagyni. persze van aki túlzásba viszi és mindenféle kifogáson lovagol, csak, hogy olcsóbban tudja elhozni az autót. képes a 10-15 éves autón a kavicsfelverődést megszámolni, majd számolgatni neki azt fényező mennyiért csinálja meg. vagy odamegy egy a piaci ár legaljáról kinézett autóhoz és számolja a kopott féket, hogy cserélni kell, meg a gumikat, aztán háborog ha elhajtják. annyi pénzért az is mire számított? a fejekben van probléma, egyre kevesebb a logikus gondolkodás. sz*ré-h*gyé kellene mindenkinek hibátlan. elvárás van, de hogy esetleg azért többet fizessen az már nem.


A "lepaktált helyre vivés" az bizony csalás és fel lehet lépni ellene. Ezért említettem a dokumentált átnézést, mert akkor nyoma marad, hogy az átvizsgáló mit talált. De itt most olyasmiről beszélünk, ami kifejezetten jól látszik laikus szemmel is - mert az a rohadás tipikusan ilyen. A motorba, váltóba az ember nem lát bele, az kényesebb kérdés, mivel ráadásul a vevőnek szinte sose volt ilyen autója, nem tudja, hogyan kell szólnia egy olyan motoros autónak, amit meg akar venni.

Azt meg mindenkinek tudnia kell, hogy a használt dolgot azért adja el valaki az esetek nagy százalékában, mert már nem akar költeni rá, vesz egy jobbat, etc... Nagyon ritka madár az, aki eladás előtt elmegy a szervízbe átnézetni és megcsináltat rajta mindent, ami akár kezdődő hiba is lehet. (egy ilyet azért ismerek)

BarG Elküldve: 2017-08-12 12:59 Karosszéria (javítás?)

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
John írta: Köszönöm,de a srác utoljára két éve nem lépett be,de azt nem látom hova valósi (Am nem rég kb 2 órája jártam Jászkiséren (Negyedévente egyszer...)és az úton egész végig azon gondolkodtam hogy,szegény szépen el visz ahová kell,jó a klíma,(Nem felvágásból írom csak nem értem a régi tulajcsajt...)megbámulják mert szép állapotú de ez a tudat hogy pont a küszöb ami nem látszik ott lyukas és idén erre nem lesz keret az inkasszó miatt elkeseredtem kissé ma,na mind1,ma elküldtem a lyukat a volt tulajcsajnak a videósat és kíváncsi vagyok őt meghatja-e? (10 évig az övé volt mint Yellownak most,szerintem őt biztos nem hagyná hidegen a volt autója állapota utólag sem,biztos valahol neki is a szívéhez nőtt ennyi idő alatt.. ) Szerintem baszik reagálni,női tulajok a leg rafináltabbak..........) Szerintem ezt a témát is zárolom tavaszig..és kösz mindkettőtöknek az eddigi tanácsait :'(

Nincs mit megköszönni.Ha előbb észrevetted volna,akkor talán lehetett volna lépni a volt tulaj ellen jogilag.Úgy tudom fél évig lehet használt autónál.Ez ugye rejtett hiba volt.Szerintem nem fogja érdekelni a dolog,tudott róla szerintem...Szemét módon átvert.Yellow szerintem el sem adná az autóját,és most kezdek én is úgy lenni,hogy megtartom.Fórumon le is írta,hogy miért nem akarja eladni.Nincs alternatívája a jelenleginek.Én is csalódott vagyok,mert amiket megnéztem eddig,szinte mindegyik bontószökevény volt az enyémhez képest.Persze a tulajok szerint makulátlan,szalon,gyári állapotúak voltak...A mostaninál ezerszer rosszabb állapotú autót meg nem akarok venni,hiába van benne nagy 6 hengeres motor,az nem bolt nekem.2 millió forint felett talán vannak szebb e46-osok is nagy motorral.De ugye annyi zsém nincs.

a 6 hónap nem csak kereskedésre vonatkozik? lehet nem, de valami olyasmi van, hogy magánszemély esetén a vásárlónak kell bizonyítani, hogy a hiba a vásárláskor is fennállt, és nem lett tájékoztatva, kereskedés esetén a kereskedésnek kell bizonyítani, hogy náluk nem volt jelen a hiba, hanem utólag keletkezett.
egyébként úgyis azt mondaná a volt tulaj, hogy őt mit érdekli már 1 év után, de akár 1 hónap után is. mert azt mondja ott voltál megnézted, ő nem tudott róla, nem érdekli. részben megérthető. ha pedig tudott is róla, akkor is ezt mondaná és tulajdonképpen igaza is van valamilyen szinten. nehéz ügy ez.
a legtöbben mindig kummantanak valakivel, néha eljátszom a gondolattal, hogy ha eladnám, hogy játszanék, őszinte lennék, vagy mint az átlag, szépítenék? az őszinteséggel magam ellen játszok, nem sokan értékelik. jobb szeretik ha meg vannak vezetve.

Ez így van.De szerintem te nem vagy az a hazudós faszi.Talán ezt csípem benned.Én is igyekszem őszinte lenni.Sokan tényleg nem értékelik.De jobb az igazság,mint később a lelkiismeretfurdalás.Igaz,a legtöbben szemrebbenés nélkül kapásból,és lelkiismeretfurdalás nélkül hazudnak.Autóvásárláskor érdemes poligráfot is vinni magunkkal.

tudod az a baj, hogy én hiába lennék korrekt ha a lehetséges vásárló nem az. 90%-a a vásárlóknak is olyan, mint az eladók. ha gyorsan el akarom adni, akkor nekem is olyanná kell válnom. végül is miért legyen bárki maga ellensége. na ezért sem akarom eladni. én sem akarok olyanná válni és nem is akarok olyan vevőket.
én is megtaláltam az első tulajt, kérdeztem tőle,de arra már nem adott választ. arra voltam kíváncsi az oldalán milyen jellegű sérülés volt. eddig a kérdésig készségesen válaszolt, mondta igen az övéké volt. direkt írtam, hogy 8-9 év után nem azért kérdezem, csak tudni akartam. még sem válaszolt ezek után. akitől én vettem, egy értelmes gyereknek tűnt, de mikor elhoztam az autót és kérdeztem tőle, már az a tipikus f*szkalap volt, mint amit vázoltam, hogy mit érdekli már őt, mikor elhoztam, megvettem.
telefonszám. oké, hogy a google kidobja, de így kiírni nem jó, számtalan olyan program pásztázza az oldalakat, amik gyűjtik az e-mail címeket, telefonszámokat. ezért van sok helyen, hogy külön kattintani kell, a teljes cím, szám eléréséhez (jofogas), vagy épp igazolni kell, nem vagy robot. más különben ilyenek miatt kap az ember kéretlen e-mail-eket,hívásokat minden féle hitellel, és a többi.

Betettem linkbe(így nem látszik közvetlen),és elküldtem neki privátba is.Én sajnálom ezt a John gyereket bevallom őszintén...Akitől vette az autót az megérdemelne egy pofára esést legalább.
Közben mikor válaszoltál,én jó szokásomhoz híven ugye írtam még(szerkesztettem).Azért a te féléd más,mint akitől vette a szétrohadt autóját.Ez látszik az autó állapotáról is(rozsda,meg az újságpapíros dolog pl)Végülis ezt írtam még pluszban.A fórumtársunk talán annyiban hibás,hogy hagyta magát megcumiztatni.Nem látta az erdőtől a fát,szerintem nem volt nehéz őt megvezetni.Az eladó meg kapott az alkalmon,így megszabadulhatott a lerúgott autójától...De ez undorító dolog.Remélem az élet majd visszaadja neki.





Megintcsak azt kell, hogy mondjam, el vagytok tévedve. Ismeritek ezt a mondást? Caveat emptor. Több mint kétezer éve a rómaiak találták ki. Ha ismernétek, akkor nem menne itt a síránkozás, hogy jaj, mit vettem. A vevő felelős azért, hogy mit vett meg, miért nem nézte meg az árut, főleg, hogy nem két fillért adott érte. A tulajdon átruházás egy olyan pillanat, amikor, ha nem direkt elkendőzött valami nagyobb hiba, akkor bizony a hibával együtt átkerül az új tulajdonoshoz az áru. Az elkendőzött hibán mondjuk azt értem, hogy a rohadás ki van kenve gittel és frissen lefestve, vagy olyan adalék van a motorba, váltóba öntve, ami a mechanikai zajokat csillapítja, hogy az új tulaj ne hallja a bajt. Ha ilyen jellegű baj nincs, akkor bármi egyéb a vevő hibája, hogy baszott a kocsi alá nézni a vétel előtt.
Másik dolog, hogy ha az átadás után két hónappal megjelenne a vevő, hogy szétszakadt a kéttömegű lendkerék vagy tönkrement két befecskendező fúvóka, akkor jól elküldeném, mert ennyi idő alatt simán elcseszhette ő maga ezeket a dolgokat. Vagy hengerfejes lett a gép, kiment a gumiszilent, a lengőkar, etc...
Ezért kell dokumentált átvizsgálásra elvinni a megvétel előtt a kinézett autót, ahol értenek hozzá. Ha ez elmaradt, "Caveat emptor".

BarG Elküldve: 2017-08-04 20:51 Nem tudom mi a baja az autómnak

John írta:
bricktopm írta: Sziasztok!

Kisautómmal autópályáztam, stabil 130-140km\h-s sebességet tartva egyszer fentebb ment a víz hpmérőm a középállástól, picit elvettem a gázt, majd hazáig nem csinálta többet.. Illetve mig nem értem a városba. Ahogy elértem kb az első lámpáig megint kezdte, majd elment egészen az első fehér csíkig is, mire hazaértem.
Mennyire gond ez? A hűtőrendszeremmel elvileg nincs gond, városban soha nem produkál ilyet, vízpumpám új(skf fém,) víz van benne, légtelenítést próbáltam.

Fűrés maxra állítva forgatttam a vizet kiszedett légtelenítő csavarral, és leszedett kupakkal, majd mikor már nem jött légbuborék a légtelenítő csavart visszatettem és beindítottam. járt 5percet, a tágulási tartályt töltögettem néztem, ahogy priccol a viz a kis kiegyenlítőn át. Lehetséges, hogy itt a hiba és még levegős?
Hy.Nemtudom hogy a termosztátod neked is kenfeld-e,nincs-e szakadás a fűtőszáljában,vagy esetleg nem nyit,nekem volt hogy későn nyitott az is okoz melegedést,nézd meg az hogy a hűtőd alsó csöve is forró-e amikor forr a motor,ha meleg akkor nyit a termosz ha forró az alsó ekkor elvileg nyit csak kérdés hogy mikor? (Ez csak egy tipp,nem szentírás de nekem ez okozott ilyent.. )



Időnként ki kell szedni a hűtőt és kitakarítani, mert a bogarak eltömik, azt összeszerelt állapotban nem tudod kimosni még magasnyomású mosóval sem. Ha a mutató megmozdult, az már baj, mert kb 115°C felett mozdul csak ki középről.

BarG Elküldve: 2017-08-02 19:12 Katalizátor

John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
Bitu79 írta:
John írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
John írta: Sziasztok,katalizátort ha kiherélném az igaz hogy olyankor "katalizátor mentes progit kell telepíteni,vagy nem kell fossni?"(nem tuning miatt hanem hogy városi kocsi volt 10 évig és szerintem tele van lerakódással)M43b16


Tedd meg,és mondj búcsút utána a műszakinak...Ha baja van a katalizátornak,akkor jelzi az autó.


honnan tudod, hogy az ő autója alól való? lehet eladta az autót és ez megmaradt.
de a kérdésre válaszolva, lehet egyszerűbb lenne rákeresni a neten, racing-bazár, duen, és hasonló oldalakon az árak ügyében.
Most olvasom,ki adta el az autót és maradt meg a kat-belőle? Biztos hogy én el nem adom egy jó darabig,egyébként a kérdésem lényege az lett volna hogy ha ki herélem a kat-ot igaz hogy olyankor kell olyan progi hozzá ami kat-mentes,vagy csak herélni és a szondáknak mind1?



Ha kiveszed a katalizátort,azt a computer szerintem érzékeli,és világítani fog a műszerfalad,mint a karácsonyfa. Meg katalizátor nélkül magas lesz a károsanyag kibocsátás,és nem fogják átengedni műszakin.Ha uj kell,akkor sztem lehet hozzá kapni univerzálisat is,ami sokkal olcsóbb,mint az eredeti.

Esetleg veszel bontóba működő eredetit olcsóért



Az univerzálisból melyik gyártó amit ajánlasz vagy mind1? De ha bontóból vennék akkor az is lutri mert úgy tudom a kat élettartama 100.000 km vagy mennyi?



Kutya fülét 100 000 km az élettartama.Ennek a háromszorosa is lehet akár,vagy több.De ne heréld ki,mert világítani fog a műszerfalad.Autósboltokban(Bárdi,Unix) is tudnak ebben segíteni.A lambda szondák szoktak inkább elromlani,de azok is több százezer kiló méter alatt.Egy jó kipufogó szervízben biztos segítenek.Én biztos,hogy bontottat vennék,ha az enyém elromlana.

Rendben de én mint hozzá nemértő honnan látok bele a bontott kat-belsejébe? Vagy mi a trükk mit kell nézni rajta



Garanciát kell kérni rá, hogyha 3 napon belül visszaviszed, akkor visszaadják a teljes vételárat.
A 3 nap elég rá, hogy felszereltesd és megmérjék műszeresen az emissziót. Ha rendben van, akkor jó, megtartod, ha nem jók a mérési eredmények, akkor visszaadod. Így is buksz néhány szerelési költséget és a mérés díját.

BarG Elküldve: 2017-07-31 19:56 Méhecske virágpor ürülék eltávolítás,házi praktika??? :)

Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta: na bekentem a hil féle cuccal a kéder és műanyag dolgokat. ez biztos, hogy jobb, mint az én 30 éves glicerinem. ezek szerint meg tud romlani. kicsit olyan az, mintha vizes lenen nagyon, felvizesedett volna. persze a glicerin szívja a nedvességet, de hát ez le volt zárva.
mindegy kíváncsi leszek. ugye az előző akciót már alapból elpárolgott, de mosás után (meglepő, de kb. egy hónapja mosattam) olyan volt, mint volt. szóval az semmit nem ér.
erre most nagyon kíváncsi leszek. a gumikat a régi cuccal kentem át, mert azoknak úgyis mindegy, jövőre új lesz.
de, hogy a kasznit, hogy oldja meg az ember, hogy ne kenje össze. hiába figyel, pár nap múlva, mintha valahogy lepárologna oda.


Mikroszálassal vidd fel a cuccot,és utána egy másik szárazzal töröld át újra.Legutoljára pedig egy nedves mikroszálassal töröld át a karosszériát,ahol összekented.A műanyagra nem a legjobb a glicerin.Oda valami műanyagápolót használj.


már megint beleütöttél vagy 6 ENTER-t
nem törlöm le, mert ezt szépen beissza. csináltam már úgy szilikonnal, de mintha semmit nem csináltam volna. tegnap a tükörnél kentem le, meg kívül az oldal ablakoknál körbe. ma a kédergumikat, szélvédőnél körbe, levélrácsot, külső díszleceket, meg a régi cuccal a gumikat. meg többször áthúzom rajta.
nem mikroszálast használtam, mert rendelés alatt van, de hasonló anyagú valami ezer éves régi gönc. teljesen jó volt rá.


Vegyél egy gyorsviaszt(pl armor all speed waxot),esetleg a turtle wax zip wax samponját.Mosd le a kocsit azzal,vagy mosás után viaszold be a kocsit.Ezek a műanyagokat is fényesítik.A műanyagokra semmit nem ér a glicerin.Oda használj valami műanyagápolót,és próbálj meg nem összekenni mindent.
Az én vasam most így néz ki puceválás után.A kédert is mutatom benne,plusz a külső műanyag,illetve gumi részeket:

https://www.youtube.com/watch?v=VyutBObTzug



most polírgép után kajtatok. de ezt a gyurmát nem értem, amikor egyszer polírozták nem használták pedig kellett volna. hát nekem kb. az egészet át kellene gyurmázni. na nekem ahhoz nem sok kedvem volna. mert szerintem egy polírnak neki mernék állni, még ha sok időbe telik akkor is.


A mosást,gyurmázást csináld meg te,a polírozást pedig csak kézzel.Időigényes,de látod az én autómon az eredményt.Géppel hamar hazavághatod a fényezést gyakorlat nélkül.


pont tökölni nem szeretnék vele nekem a kézi polír sajnos kevés néhol. nem egy nagy dolog azért ez a polír. mostanában megnéztem pár videót. az a baj, hogy szerintem akárhova vinném, sehol nem szánnák rá az időt. csak rámondanák. nekem semmi kedvem már vitatkozni az ilyenekkel. inkább magamnak. ha elbaxom, akkor újrafújatom az autót, aztán kész. úgy sem hiszi már el senki, ha egy autó tökéletes, sőt eladhatóbb ha hibái vannak. mert az valósabbnak hat.


Az a vicc,hogy 1 800 000 ft-ot is sajnálnak az autóra,mert senki nem hív,csak a videókat,meg a hírdetést bambulják meg nagyon sokan...Aprópénzért akarnak jó kocsit.De ez már a béka segge alatt van,amit kérek érte.


A véleményem, hogy qva drágán kínálod a géped. És ezt tökéletesen visszaigazolja, amit írtál, miszerint senki rád se csörrent. 15 éves, még ha most ki is van tükörfényezve, ez akkor is egy rohadós fajta autó.
Amikor kicsivel több, mint 3 éve úgy döntöttem, hogy továbblépek a 2004-es E46 330Cd-mről, amiben volt akkor ~290k km, akkor két út kínálkozott. Vagy kitalálok rá valami olyan árat, amivel elviszik gyorsan, vagy kitartom az árát és megpróbálom a legtöbbet kihozni belőle. NA DE HOL VAN A BÁZISPONT? A BMW szalon beszámítási árát vettem alapul, ami akkor ott 1 300 000 HUF lett volna. Na ehhez viszonyítsd a Teáltalad kért 1 800 000 HUF-ot! Na ezért nem fogod ennyiért eladni. Végül a szalonártól némileg többért adtam el. Hogy közhellyel éljek, minden annyit ér, amennyit adnak érte. Én a gyors eladás mellett döntöttem, akkoriban kínáltak az enyémhez hasonlóakat,2 500 000 HUF-ér, annyiért lehet, hogy ma is itt állna a ház előtt. Te döntesz, meddig akarod nézegetni. Van-e időd kivárni azt, aki beleszeret - még ha esetleg 1-2-3 évig is tart ...

BarG Elküldve: 2017-03-01 20:50 Termosztát

Norbo20 írta: Sziasztok!
Segítségeteket kérném!
Problémám a következő. Vízhőfokom 90-95 c° közt mozog, fűtésem jó, de az alsó vízcső hideg. 2 hónapja lettek cserélve a termosztátok és a vízpumpa.
Mi lehet a probléma?


Talán az, hogy nem tudod, mi a probléma és mi nem az.

BarG Elküldve: 2016-11-23 20:19 Keréknyomás

Sziasztok,
Na, ma 60000 Ft a szenzorokra, +5000 Ft tanítás árán a télikerék készletembe is felkerült a keréknyomás szenzor készlet. Pár km inicializálás után elkezdte olvasni a központ a szenzor adatokat és kizöldültek a kerekek, majd néhány újabb km után a hibajelzés is elment magától. öröm-bódottá'
Rohadt egyszerű volt az egész. Időpontot kapni nem volt egyszerű a kicsit emeltebb szintű gumisnál, akik ilyesmit is meg tudnak csinálni.

BarG Elküldve: 2016-11-10 21:24 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

tusi_ írta: Most futottam bele a temaba, de nagyon jokat irnak es bizonyitjak is.
Nemetul tudoknak boseges olvasmany.
http://www.motor-talk.de/forum...23039.html
A lenyeg, hogy felszintetikus 2 utemo motorolajat kevernek a gazolajba es ezaltal
- tisztul a motor
- csendesebb lesz
- a DPF regeneracio intervallum duplazodik, triplazodik. (ca. 400 helyett 800, vagy akar 1300km is eltelhet)
http://www.motor-talk.de/blogs...36205.html

Persze megfelelo olajjal, nem Tescossal. En most rendeletem egy litert, hetvegen proba.


Én ezzel nagyon óvatos lennék. Ezek a motorolajok tele szoktak lenni olyan adalékokkal, amik úgy égnek el, hogy hamu marad utánuk. Az meg nem igazán használ a részecskeszűrőknek. Létezik olyan módszer, amivel eldönthető a megfelelőség, meg kell nézetni az olaj hamutartalmát laborban. Ha ott átmegy, én csak akkor tenném bele.

BarG Elküldve: 2016-10-27 18:16 320d Motor

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta: hi,
- 20d 150 lovas, ha a rail nyomás hibára panaszkodik, az mitől lehet? élőadatban nem látszik semmi gond.
- hozza mind a 4 izzítógyertyát hibának + az izzításvezérlőt. nyilván a vezérlő lesz rossz, a tipikus baja. de lehetséges, hogy az izzító relé rossz vagy a biztije?
köszi!


Hali,
- tudod, hogy milyen fordulaton mekkora gázpedál nyomásra mennyinek kell lennie a rail nyomásnak? Ha élőadat olvasásnál látsz valamekkora railnyomást, az nem azt jelenti, hogy annyinak is kell lennie
Ha nem annyi a nyomás, amennyinek kéne lenni, az lehet:
- bármelyik gázolaj pumpa hibája
- szabályzó szelep hiba
- railnyomás érzékelő hiba
- fúvóka visszaereszt
- benzint tankolt a jóember


elvileg nem tankolt benzint, bár a párja járt az autóval, szóval kitudja.
viszi majd szerelőhöz, csak volt aki nem vállalta el, nyilván a sok hibalehetőség miatt, mondjuk ezt említette is.
mondjuk az a baj, hogy hibatörlés után néztem neki élő adatot, és akkor nem produkálta azt, hogy berángat a fordulat. mire elpakoltam, indított és már megint. csak nekem is dolgom volt. szóval lehet majd látok rajta valamit. ahogy jártam a járását, rögtön porlasztót mondtam, de azokra nem dobta a hibát. de a rail miatt lehet, már amikor éppen csinálja.


Ha ilyen egyszer csinálja - egyszer meg nem, az nem lehet gépészeti kopások miatt, mert akkor állandó lenne a hiba. Ez inkább valami szenzor vagy szabályzó hiba lehet.
A nem vállalás inkább márkaismeret hiányt, vagy diagnosztikai eszköz hiányt jelent.

BarG Elküldve: 2016-10-27 18:07 Futómû és hibái

flenfer írta:
notoriusbg írta:
flenfer írta: Sziasztok!
Komplett hátsó futómű szilentek cseréje kb. mennyibe kerűl?


Szia,

Nem tudom, emnnyire segítség számodra, mindenesetre nekem 45 körül volt nemrég + munkadíj (Meyle HD, illetve Lemförder, illetve kupéba).


Szia!
Az még belefér. Köszi.


Aha!
Ha jól választod meg a helyet, ahol csináltatod. Én a hátsó futóművemben (E46) anno 17db szilentet, guminyavaját cseréltettem, két embernek 12 órát tartott a művelet. Jó, volt egy óra ebédszünet benne. 10 000 Ft-os órabérrel ez mennyi lenne?

BarG Elküldve: 2016-10-13 20:23 320d Motor

YELLOW írta: hi,
- 20d 150 lovas, ha a rail nyomás hibára panaszkodik, az mitől lehet? élőadatban nem látszik semmi gond.
- hozza mind a 4 izzítógyertyát hibának + az izzításvezérlőt. nyilván a vezérlő lesz rossz, a tipikus baja. de lehetséges, hogy az izzító relé rossz vagy a biztije?
köszi!


Hali,
- tudod, hogy milyen fordulaton mekkora gázpedál nyomásra mennyinek kell lennie a rail nyomásnak? Ha élőadat olvasásnál látsz valamekkora railnyomást, az nem azt jelenti, hogy annyinak is kell lennie
Ha nem annyi a nyomás, amennyinek kéne lenni, az lehet:
- bármelyik gázolaj pumpa hibája
- szabályzó szelep hiba
- railnyomás érzékelő hiba
- fúvóka visszaereszt
- benzint tankolt a jóember