BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2016-10-02 19:13 30d nem megy 3000 alatt

YELLOW írta: hi!
30d 192 lovas alapjáraton konkrétan masszíros az egész autó. olyan mintha felülről kavarnák a kasztnit. automata váltós, R-be téve még rosszabb lesz.
porlasztóknál az 5-ös henger kivételável -os értékek vannak, viszont az 5-ös hengeré +6-ost ír. egy rossz porlasztó okoz ennyire nagy gondot?
hibát izzítógyertyára, vagy annak reléjére ír.illetve üzemanyag nyomást.
jah és az autó nem is akar menni, nincs erő, pedig korábban nagyon durva volt.
dízelekben nem vagyok annyira sem jártas, de más gondot élő adatból nem láttam, ez tűnt fel nagyon.
okozhat ennyire nagy egyenetlenséget, erőtlenséget? olyan mintha nem menne egy henger egyébként, de megy. meg amikor nem ment, ahhoz képest táltos paripa volt, mint most.


6-os?! Normálisan +/-1körül/alatt vannak a korrekciók, 2-nél már érezhető, hogy az a porlasztó tönkrement. 6-nál nem esik ki a motor? Én egy métert se mennék vele így.

BarG Elküldve: 2016-09-02 19:28 Motor-váltó

EstokSzabi írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni, méghozzá abban, hogy megtaláljam tényleg a legjobb autómata váltó szerelőt aki végre meg tudja javítani az autómat. 2 különböző váltós javította már a váltómat, mind a ketten 2x estek neki, mert reklamáltam, végül majdnem 1 millát otthagytam nálunk és még mindig nem jó a váltó sajnos.

E46 2005-ös 320Cd-ről beszélünk, ami GM váltós. Röviden a probléma ami jelentkezik, általában mindig közepes gázadásnál tapasztalható jobban és általánosan érezhető, hogy a váltó nem vált szépen (hidegen természesen rosszabb, ha melegedik az olaj/valtó akkor valamivel jobb):

- 100km/h felett, kb. olyan 110 körül, ha közepes gázt adok akkor a fordulatszám mérő visszafelé esik és nehezen gyorsul az autó, miközben búgó hangot adi ki. Ez hatványozottan jelentkezik, ha emelkedőn megyek fel. Ha kiteszem "manuális" módban 5. sebességbe akkor nem csinája. (Amikor legelösszőr elvittem váltóshoz akkor még emelkedőn rángatózott is az autó, de ezt a szerelő állítása szerint azzal megoldotta, hogy a vezérlésben található szelepben kicserélt egy dugattyút ami kicsit el volt deformálódva. Ez a jelenség azóta nem is volt érezhető.)

- legfőképpen kanyarodás után 40 km/h környékén az autó búg egyet és érezhetően ránt is

- ha egyenesen is megyek és közepes gázt adok és olyan 40-50 km/h között felengedem a gázpedált, hogy guruljak akkor is jelentkezik a bugó hang és esetenként a rántás is (kicsit olyan az érzésem bár nem értek a váltókhoz) mintha valami szorulna, aminek nem kellene és csak nehézségek árán erő hatására enged el...)

- és az utóbbi időben mintha észrevettem volna valami kopogó ütést is, ugyan nagyon ritkán

Összeségében azt hiszem, ennyi a hibajelenség. Nincs rázás alapjáraton, nincs semmilyen hibakód, visszajelzés. Az autóval lehet közlekedni, de igencsak bosszantó - bár már hozzászoktam.

Nagyjából a beavatkozások, amik történtek:

- vandler / citromot 2x kettévágták és felújították. másodjára is azt mondták, hogy szerintük rendben van (de én valójában még mindig nagyon erre gyanakszom...)
- vezérlésben az 5. fokozatért felelős szelepben dugattyú cseréje
- olaj ás szűrő csere gyárira minden beavatkozás alkalmával
- felújítő kit, amibe beletartozik a lamellák cseréje is

Azt hiszem összeségében ennyi. Imádom az autómat és nagy becsben tartom, ezért is szeretném már végre megoldani ezt a problémát, de nem szeretnék megint egy vagyont rákölteni.

Nagyon bízom benne, hogy tudtok nekem segíteni és előre is köszönöm a segítségeteket!

Üdv.


Azok számára, akik a jövőben automataváltó problémába futnak, leírhatnád ide, hogy ki volt az a két cég, akik nem boldogultak a váltóddal!!!! Mindössze azért, hogy ne menjünk hozzájuk.

BarG Elküldve: 2016-08-26 19:14 Teligumiszett

YELLOW írta:
tbadzs írta:
YELLOW írta:
Wyto085 írta: Sziasztok!

Remélem tudtok tanácsot adni, vagy bízok benne, hogy lesz valakinek tapasztalata.

Szóval egy téli szettet szeretnék összepakolni egy e46 coupe-ra és erre a e60 gyári 17"-os lemezfelnijét néztem ki, ami ugye 7" széles és et20-as erre egyébként 205/50 vagy 225/45 gumikat néztem bár inkább a 205 felé húz a szívem.
Kérdés az lenne , hogy szerintetek jól állna e a kocsinak, meg van egy kis aggodalmam a "túlzottan" megnövekvő nyomtávról remélem ez a felni az et20 miatt nem lóg ki.
Esetleg ha valakinek van jobb ötlete 17es ( esetleg 16 ) méretben lemezfelni ami jól áll e46-nak az is szívesen fogadom!

Ui.: Légyszi ne gyertek olyanokkal hogy et kalkulátor meg gumi méret kalkulátor, mert igen ismerem ezeket és néztem, csupán tapasztalatra várok esetleg képekre!

Válaszokat előre is köszönöm!

Jav.: Bocsi elnéztem e60-ra nem is 17es hanem 16os a felni

Így már végképp nincs ötletem



205/50 elég télire. de én jobban vennék 16-ost a helyedben. a gumi is olcsóbb abban az árkategóriában, kicsit ballonosabb is, ami nem hátrány. A 17-es el fog férni 205-ös gumival, de 225-tel is.
tapasztalatom nincs konkrét, nem használtam ilyen szettet, csak véleményem van.


Egyrészt, a 225/45r17 váltója inkább a 205/55r16. Másrészt szerintem ne vegyél ET20-at, télire meg pláne ne. Nekem az e46 coupe-n ET34 van, és így is összeb@assza az oldalát, most gondold el, hogy mindez hatványozódik (mert még kintebb lesz) és sós trugyival persze. Vegyél inkább egy masszív 16-os gyári alifeint, gyári ET47-el (pl: styling 46), 30 ezer pénzért veszel egy garnitúrát, jobban is néz ki, mint a lemezkerék, és nem is drágább... én így használom.


ez azért kicsit hülyeség.
ha kifordítod a kereket is össze fogja verni. mutathatnék téli képet, pedig gyári 15-ös acél van ET47-tel, vagy 43-mal. nem is tudom.
azért egy 7"-os ET20 egy 205 széles gumival nem fog kilógni. és a 205/50 R17 váltója a 205/55 R16-nak.
én speciel csak azért nem veszek 17-est télire, mert legalább ballonoson utazik, pihen a futómű, és a gumi is olcsóbb, bár lehet megint nem kell venni. amennyi hó van, totál felesleges, télen úgysem száguldozok, jó még ez az öreg.



E46-ra pont létezik gyári lemezfelni, 17", ET47 - erre 205/50R17 gumi a megoldás. A fékméreted miatt elegendő a 16"-os felni is, 205/55 gumival, ami célszerűbb télire. Ha napi, nem presztízs használatban van az autó, akkor én inkább a ballonosabb 16"-os lemezfelnit választanám.

BarG Elküldve: 2016-08-19 14:36 Autóvásárlás

elgeri írta:
erber írta: Kedves Forumozó Kartársak!

Egy tökéletes 107e km-t futott 118i-t használok (105e km.nél szelepszárszimering cserén vagyok túl a tanácsotokra).

Egy, még a klasszikus hethengeres piszkálja a fantáziámat:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...i-10462693

Minden véleményt, gondolatot, észrevételt szívesen fogadok és megköszönök!


Szia!

Biztos vannak még csodák, de valahogy nem tartom reálisnak, hogy egy ilyen motorral, ilyen idősen, ilyen áron, csupán csak ennyit futott volna az autó.
Persze attól még lehet jó kocsi, de nekem ez nem szimpatikus.

Más: miért is kellet 105e-nél szelepszárszimering cserét végezned? Volt valami konkrét hibajelenség?


Azt kellene felfogni, hogy nem mindenki akarja a legutolsó fillért is kicsikarni, amikor eladja az addig használt autóját. Aki megvette annak idején a 130i-t, nem egy fillérbaszó polgártárs volt, mert akkor eláruljam, mit vett volna?! Használta, valószínüleg nem az első számú autó volt a családban, de hát eljött a továbblépés ideje és most el akarja adni. Ha nem hónapokig akarja nézegetni, akkor lejjebb vesz az árból - én ezt egy reális scenarionak tartom. És ez nem csoda, hanem egy a lehetőségek közül. Van persze arra is esély, hogy 3 darabból legyen összehegesztve, de ez némi szakértelemmel felvértezett szerelő/fanatikus által kiszűrhető. Vagy megszorult a tulaj és gyorsan kótyavetyére teszi a gépét.
Nem kell feltétlenül paranoidnak lenni.

BarG Elküldve: 2016-08-05 20:45 Keréknyomás

Tano írta:
zlatan23 írta: 118d, 2005, 17"
Mennyi az optimális guminyomás? Most 2.2-n van mind a 4.
Köszi.


Itt megnézheted minden mérethez.


Ez az oldal 4-5 éves elmaradásban van a valósághoz képest.

BarG Elküldve: 2016-07-31 16:57 Chip tuning

Bitu79 írta:
Mike83 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Mike83 írta: Sziasztok!

Ismeri valaki MMC Autochiptuning céget?
Valaki volt már náluk? Bármi tapasztalat? Megbizhatóak?

Köszi


Ha a 116i-t akarod chippeltetni,már most felejtsd el.Semmit sem ér kis teljesítményű szívómotornál.


ha pedig csak azért kell, hogy lehessen mondani, hogy Chip-pelt, akkor azt lehet anélkül is. kicsit erősebb autók ellen, sem így, sem úgy nem ér semmit, így legalább nem bánkódik, hogy pénzt dobott ki az ablakon a semmire.
anno a tuningláz őrületében 8-9 éve én is akartam, sőt már odáig jutottam, hogy árajánlatom volt turbo illetve kompresszor beépítésre. szerencsére letettem róla. nyilván ezek többet érnek mint egy sima Chip (ami vagy valós vagy nem és csak placebo), én úgy voltam vele, hogy nagyobb teljesítményhez több mindent kell cserélni, még több pénz, ha nem cserélek, akkor hamar gallyra megy minden, inkább maradjon tartós a motor, amennyire csak lehet.
én is szeretem a teljesítményt, a sebességet, ezért csábultam már el több esetben nagyobb motoros autók irányába. de a kontra még mindig több, mint ami mellette szólna.

szerintem sem erőltesd, inkább a pénzt költsd karbantartásra.


Nekem előtte egy Alfa 147 -em volt 1.6 - 120 lóerős ami valamennyivel jobban gyorsult nekem csak az a kis plusz hiányzik. 10 lóerő chiptuning káros a motor élettartalmára?



Sztem azt észre sem venni teljesítményben.De a te pénzed,arra költöd,amire gondolod.
Biztosan nem tesz jót a motornak sztem.Az más,hogy a tuningcégek mit mondanak.Nekik az az érdekük,hogy pénzt keressenek,legyen ügyfelük.


Nekem mostanában kezd változni a véleményem a chiptuninggal kapcsolatban. Mégpedig azért, mert ahogy egyre magasabb Euro 5-6 környezetvédelmi besorolásúak lesznek a gépek, úgy lesznek egyre tohonyábbak, egyre rosszabb a gázreakció, egyre kevésbé a vezető akarata szerint működnek, egyre inkább más szempontok alapján vannak programozva, nem a vezető igényei szerint. Hát ezen lehetne segíteni átprogramozással. És nem arra kell gondolni, hogy vérre menő küzdelmet folytatunk az utolsó lóerők kicsikarásáért, hanem csak arra, hogy a vezető akarata szerint működjön a gép. Lehet, hogy egyetlen lóerőt se kell pluszban beleírni, mindössze a gázreakciókat kell közvetlenre állítani. Az igazi gond itt kezdődik, mert a hazai csipesek közül nem tudom, ki az, aki olyan mélyen ismeri a motorvezérlő programokat, hogy egy ilyen beavatkozást el tud végezni. Vagy ki mögött áll egy olyan német/olasz/francia/angol tuningcég, ahol elegendő szakember dolgozik megfelelő szaktudással, akik ezt a házifeladatot elvégezték és árulják a kapcsolataiknak. Én 4 autóval ezelőtt próbálkoztam először és utoljára csiptuninggal internetről választott céggel akik persze nagyon profinak tűntek, de csúnyán elbaltázták a dolgot, még azelőtt visszacsináltattam (1nap után) hogy nagyobb baj nem lett a dologból. Szóval a legnagyobb probléma, hogy nem ismerjük a cégeket, sőt ha egy cég egy autóval sikeres volt, az nem garancia arra, hogy egy más típusú autóval is sikeresek lesznek.

BarG Elküldve: 2016-07-10 15:43 Futómû és hibái

YELLOW írta:
rvilike írta:
YELLOW írta:
persze meg lehet csinálni, E36-okat is javítanak.
csatis kollégáék nem rég javítottak ilyet azt hiszem. de lehet tévedek és nem ő volt.
én is parázok, hogy vajon jól meg lehet-e csinálni, de megszokták.
egyébként ha minden igaz a BMW-nél hivatalosan is lehet venni lemez darabokat, amiket utólag kell felhegeszteni, mint erősítés. tehát ha még nem repedt, szakadt ki, akkor is szokták erősíteni.

Értem, köszi! Ezek szerint akkor nem kell ettől annyira félni, ha esetleg jelentkezik a gond akkor lehet orvosolni ..


hát javítják, de attól függetlenül én is félek tőle most azért mégis milyen már, hogy kiszakad valami a kasztniból. mondjuk én már attól is parázok, ha a lökösröl lepattan egy festék, vagy kavicstól a tükör borításról lepattan a festék
mások meg 3 autóból csinálnak egyet. oszt mennek vele.
sőt olyat is tudok, mondjuk ő profi, aki kompletten elemeket gyárt le és épít meg egy régi BMW-t.


Nem mindegy, hogy valakinek az kell, hogy a gép akárhogy is, de guruljon, más meg 200-ról kanyarban fékezve életben akar maradni ....

BarG Elküldve: 2016-05-09 20:00 kipufogó_

spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta: Sziasztok.
Valakinek volt már olyan hogy az M57D306 D2-es motoron a kipuff tömítést kifújta az öntvény csonknál?
Üdv.


az az öntvény csonk tutti öntvény? mert akkor valószínű valóban a tömítésnél fúj ki.
de ha nem öntvény, akkor szoktak gondok lenni a leömlővel, reped. és ott fúj ki.



Szia, tényleg az tuti öntvény komletten rendeltem a facebbokon árolta az ember tömítés készlettel. A nagy hőterhelés miatt tud-e ez az öntvény is deformálódni és jó megoldás ha 2-3 fémtömítést berakok alá a mostani 1 helyett? Hol tudnám megkérdezni valakinek volt -e már hasonló.


Egyszervolt-holnemvolt nekem is m57306d2 motoros autóm. Én is eljutottam oda, hogy kicseréltem a lemez kipufogót, aminél kifújt a tömítés, öntvényre, amivel aztán sose volt bajom. Ha a tied nem repedt, akkor ugyanúgy meg lehet síkoltatni, mint a hengerfejet , mert csak akkor fúj ki, ha vagy elvetemedett, vagy rosszul szerelték. Több darab tömítést semmiképp se tegyél/tetess, mert attól csak nagyobb lesz az esélye, hogy egyből rossz lesz.

BarG Elküldve: 2016-05-04 19:08 E90 vásárlás

sutius írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
(Én vagyok a ritka kivétel, én évi 6e-t megyek vele, mégis évente cserélem az olajat... de ki tudja mit csinált az előző tulaj vele.)


ne legyél ebben olyan biztos
én igaz 2 évente cserélek olajat, de most a 2 év alatt 7600 vagy 7900km-t mentem. oszd el. amúgy én is meglepődtem, mert nekem semmivel nem tűnt kevesebbnek, mint korábban. eddig a legtöbb 2 évi 12ezer km volt. szóval majdnem győztem. mert tudok, aki még ettől is kevesebbet megy. de nekem fater sem megy többet. munkahely itt van mindkettőknek, sőt én oda is bringával járok, de ő is 4,5 km-re autóval, de nem minden nap. neki is a lassan 10 éves autóban 45ezer km lesz. és valós. de hazudok, mert kb 300-400km úgy lett megtéve, hogy a km/h nem működött, pont hétfőn lett az ABS tömb elektronikája cserélve.

épp ma cseréltem olajat, szürőket. 2 év alatt 11ezer körül ment bele



Csak gazdasági szempontokat figyelembe véve taxizással jobban jártál volna ...

BarG Elküldve: 2016-05-03 20:28 Részecskeszûrõ_

nickname írta:
lantika írta:
nickname írta:
BarG írta:
uggla írta: Sziasztok
Az a nem kicsi gondom , hogy nem tudom eldönteni mikor kell a dpf - et hszabb útra vinni ?
Van valami visszajelző ha a dugulás mértéke nagy vagy csak ezt a motor teljesítményén lehet észrevenni ?
/520D a 2007.09 -es/


Ha eddig nem vetted észre, akkor csak akkor fogod, amikor már késő. Ha komolyan érdekel és áldozni is hajlandó vagy rá, akkor vegyél OBD olvasó kütyüt, amivel direkt olvashatod a dpf paramétereit. Nekem egy ilyenem van:
http://diagbolt.hu/autodiagnos...eppel.html

Ha érdekel, meg tudom mutatni, mert ott dolgozok, ahova a tartózkodási helyedet megjelölted.



LoL
"gyári szintű diagnosztika" Ezen azért jót nevettem.



Valahogy el kell adni a fost....
Akkor inkäbb egy OBD käbelt vegyel,es szerezd be az INPA progit. Sokkal inkäbb gyäri szintü diag es nem kerül 35000 ft-ba..


Arrol nem is beszelve,hogy ezt a valamit 35000 ft helyett 23€!!!-ert talältam ebay-en.


DPF már nem alkalmas az INPA, söt 2007 es fórisitett FW autónál már a DIS sem működik.



Nyilván nem gyári szintű diagnosztika és a hamisított példányokat megveheted tized áron. De a sok nem működő OBD-s, meg kínosan gyengén használható laptopos módszerrel ellentétben mobil eszközön akár folyamatosan monitorozhatod az élőadatokat. Turbónyomást, töltőfeszültséget, railnyomást, töltőlevegő hőfokot, részecskeszűrő ellenállást, kipuff hőmérsékletet, kiégetési státuszt stb lehet vele nézni, én erre használom. Nem autószerelőknek való, ahhoz keveset tud, de olyan nem átlagos júzernek, akit érdekelnek a rejtett dolgok is, jó. Kb annyit tud, amit az OBD olvasóknak kellene - az ELM327-eseknek - de a bmwknél valamiért nem mennek. Ja elnézést, nem a 2 szériával ezelőttiekre gondoltam.

BarG Elküldve: 2016-05-02 19:38 Részecskeszûrõ_

uggla írta: Sziasztok
Az a nem kicsi gondom , hogy nem tudom eldönteni mikor kell a dpf - et hszabb útra vinni ?
Van valami visszajelző ha a dugulás mértéke nagy vagy csak ezt a motor teljesítményén lehet észrevenni ?
/520D a 2007.09 -es/


Ha eddig nem vetted észre, akkor csak akkor fogod, amikor már késő. Ha komolyan érdekel és áldozni is hajlandó vagy rá, akkor vegyél OBD olvasó kütyüt, amivel direkt olvashatod a dpf paramétereit. Nekem egy ilyenem van:
http://diagbolt.hu/autodiagnos...eppel.html

Ha érdekel, meg tudom mutatni, mert ott dolgozok, ahova a tartózkodási helyedet megjelölted.

BarG Elküldve: 2016-03-25 23:37 Chip tuning

hil írta:
Tano írta: Hasznos cikk a Totalcaron.

Szia Tano!
Érdekes írás és még érdekesebb a vázolt adócsalás kérdése.



Tipikus újságírói alkotás. Megpróbálja elhitetni velünk, hogy átfogóan vizsgálódott - és valóban kicsit mélyebbre nézett, mint a szokásos újságírói förmedvények, mert elmentek teljesítményt és emissziót mérni - de aztán a kapott adatokat nem elemzik tovább és nem állapítják meg a valódi lehetséges következményeket. A teljesítmény adatok impozánsak és ezért tényleg reklámízű az iromány. Elég röviden utal a nagyobb teljesítmény gépromboló hatásaira, amit vagy bír a jármű és csak az élettartama rövidül meg, vagy nem bír és már rövid távon törik valami. Legyen az üzemanyag pumpa, befecskendező szelep, akármi. A háromszoros füstölési adatot is érdemes lett volna elemezni kicsit, mert akkor ettől harmadidő alatt fog alkokszosodni az EGR szelep, a szívócső, leragadni a turbót vezérlő lapátsor. Ennyivel jobban fog a korom dúsulni a motorolajban, etc ..... Ezt én nem a boxok ellen írom, mert enyhe tuningra szerintem a boxok alkalmasabbak, max 10% növekedésre, mert ez majdnem belefér a szenzorok mérési pontatlanságaiba. Aki meg efölötti tuningra vágyik az csináltasson valódi vezérlő átiratást és vállalja annak minden következményét. Mert nincs ócsó plussz erő, csak késleltetett büntetés.

BarG Elküldve: 2016-02-02 20:55 Autóvásárlás

Kabi írta:
rviky írta: Sziasztok,

autóvásárlás előtt állok és lenne pár kérdésem, hátha tudtok segíteni.


1.) Az autónak a sebváltója nagyon szét van kopva,pedig elvileg csak 120.000 kmvan benne, több autót megnéztem ebből a szériából, azok nem voltak, de azért rákérdezek, találkoztatok ilyennel? Nyilván használatfüggő, mit gondoltok mennyinél tud teljesen szétkopni? Lehet ez szériahiba?
3.) Az autó forgalmijában 2006 van, de az alvázszám alapján 2005-ös, ez mitől lehet?

Előre is köszönöm

Viki


a második kérdést inkább megtartottad magadnak?
a harmadikra pedig egyszerű a válasz, az én autóm gyártási ideje is 2005, de az első forgalomba helyezés 2006-ban történt, ez szerepel a forgalmiban.


Hát, én 29x 000 km-rel adtam el az E46-omat és a sebváltója abszolút hibátlanul működött. Ha a Tied szét van kopva, akkor abban nagyon-nagyon-nagyon sok km lehet!


BarG Elküldve: 2016-02-01 21:14 Bugok

martinale93 írta: Sziasztok!
Lehet felesleges, de említésre méltó.
Most regisztráltam és nem tudtam a saját autótípusomat megadni, mert nem szerepel még az F30 a listában, pedig egy ideje már gyártják. Nekem nem életbe vágó a probléma, csak gondoltam szólok, hogy orvosolhassátok.
Elvileg valami nagy BMW-s oldal ez vagy mi...
Jó éjt!


Hogy én már mióta szóltam ....

BarG Elküldve: 2016-01-10 19:20 Motorolaj

YELLOW írta:
BarG írta:
Hm, még az előző autómmal, (E46 330Cd) a szervízvezető azt mondta, hogy a normál szervíztevékenység része a motormosás olajcsere szervízkor. Ha tiszta a motor, akkor lehet, hogy csak betartották az előírásokat!

Mióta mindenki a koszos motorokat szereti - mint egyfajta ártatlanság szimbólumot - a szervizek szívesen megspórolják ezt a tevékenységet.


én elhiszem ezt neked. de akkor a koszos motor legyen egyenlő azzal, hogy nem is volt olaj cserélve mondjuk 10ezer km alatt, és pedig azt mondják 2ezerrel korábban volt?
mellesleg a motormosás nem túl jó feltétlen, mert azért tud beázni pár dolog, főleg ha nagy nyomással dolgoznak.
nem azt mondom, hogy az a jó, ha egy egész hód család bele van fészkelve. de a nagyon csilli-villi motortér (minden zug) azért lehet gyanús.
úgysem lehet eladni egy autót, ha okádék a beltere, tehát az az alap, hogy az ember fotózás előtt kiglancolja, vagy mikor jön megnézni a vevő, ha háznál van a téma. de amikor több 10ezret költenek el arra, hogy patyolat legyen, amivel vevőt akarnak fogni, vagyis csak ezzel tudják megfogni, az is fura.
kollégámmaé pár éve autót néztünk. off autó. mondták mindjárt jön, mert azt ahzsnálják szaladgálós autónak, mert az a legjobb hát kis próba után, ha nekik ez a legjobb, akkor köszönjük, de a többire nem is vagyunk kíváncsiak.
az igényességet álcázni akaró dolgokkal van a gond. de az úgy is kiderül ha a tulajjal beszél az ember, hpgy valóban igényesség, vagy csak álca. kereskedések nagy %-a meg úgysem oké.


Ha elegendően paranoiás alkatú valaki, akkor annak minden gyanús, főleg akkor a leggyanúsabb, ha ne gyanús semmi!