Bitu79 írta:
Mike83 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
Mike83 írta:
Sziasztok!
Ismeri valaki MMC Autochiptuning céget?
Valaki volt már náluk? Bármi tapasztalat? Megbizhatóak?
Köszi
Ha a 116i-t akarod chippeltetni,már most felejtsd el.Semmit sem ér kis teljesítményű szívómotornál.
ha pedig csak azért kell, hogy lehessen mondani, hogy Chip-pelt, akkor azt lehet anélkül is.
kicsit erősebb autók ellen, sem így, sem úgy nem ér semmit, így legalább nem bánkódik, hogy pénzt dobott ki az ablakon a semmire.
anno a tuningláz őrületében 8-9 éve én is akartam, sőt már odáig jutottam, hogy árajánlatom volt turbo illetve kompresszor beépítésre. szerencsére letettem róla. nyilván ezek többet érnek mint egy sima Chip (ami vagy valós vagy nem és csak placebo), én úgy voltam vele, hogy nagyobb teljesítményhez több mindent kell cserélni, még több pénz, ha nem cserélek, akkor hamar gallyra megy minden, inkább maradjon tartós a motor, amennyire csak lehet.
én is szeretem a teljesítményt, a sebességet, ezért csábultam már el több esetben nagyobb motoros autók irányába. de a kontra még mindig több, mint ami mellette szólna.
szerintem sem erőltesd, inkább a pénzt költsd karbantartásra. ![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_wink.gif)
Nekem előtte egy Alfa 147 -em volt 1.6 - 120 lóerős ami valamennyivel jobban gyorsult nekem csak az a kis plusz hiányzik. 10 lóerő chiptuning káros a motor élettartalmára?
Sztem azt észre sem venni teljesítményben.De a te pénzed,arra költöd,amire gondolod.
Biztosan nem tesz jót a motornak sztem.Az más,hogy a tuningcégek mit mondanak.Nekik az az érdekük,hogy pénzt keressenek,legyen ügyfelük.
Nekem mostanában kezd változni a véleményem a chiptuninggal kapcsolatban. Mégpedig azért, mert ahogy egyre magasabb Euro 5-6 környezetvédelmi besorolásúak lesznek a gépek, úgy lesznek egyre tohonyábbak, egyre rosszabb a gázreakció, egyre kevésbé a vezető akarata szerint működnek, egyre inkább más szempontok alapján vannak programozva, nem a vezető igényei szerint. Hát ezen lehetne segíteni átprogramozással. És nem arra kell gondolni, hogy vérre menő küzdelmet folytatunk az utolsó lóerők kicsikarásáért, hanem csak arra, hogy a vezető akarata szerint működjön a gép. Lehet, hogy egyetlen lóerőt se kell pluszban beleírni, mindössze a gázreakciókat kell közvetlenre állítani. Az igazi gond itt kezdődik, mert a hazai csipesek közül nem tudom, ki az, aki olyan mélyen ismeri a motorvezérlő programokat, hogy egy ilyen beavatkozást el tud végezni. Vagy ki mögött áll egy olyan német/olasz/francia/angol tuningcég, ahol elegendő szakember dolgozik megfelelő szaktudással, akik ezt a házifeladatot elvégezték és árulják a kapcsolataiknak. Én 4 autóval ezelőtt próbálkoztam először és utoljára csiptuninggal internetről választott céggel akik persze nagyon profinak tűntek, de csúnyán elbaltázták a dolgot, még azelőtt visszacsináltattam (1nap után) hogy nagyobb baj nem lett a dologból. Szóval a legnagyobb probléma, hogy nem ismerjük a cégeket, sőt ha egy cég egy autóval sikeres volt, az nem garancia arra, hogy egy más típusú autóval is sikeresek lesznek.