Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta:
Tegnap értem haza a horvátoktól, és a mögöttem jövő haver szólt, hogy füstöl az autó.
4 (ebből kettő nehéz) személlyel mentem, és koppig rakott csomagtartóval, a hátulja teljesen ült.
A füstölés nem füstfelhőt jelent, de azt mondta, hogy látta, hogy a pályán folyamatos, egyenletes gáznál is "takarított" a kipufogó. Az előzménye az volt, hogy előzéskor, visszaváltás után erőteljes gázrataposásnál megjelent a fekete füstfelhő. Na nem olyan mindent beborító méretben, de a tükörben láttam, hogy mögöttem "nem tiszta a levegő", illetve a bal tükörben láttam fodrozódni a felhőt.
A fenti tünetek szerintem a dízelautók 80%-ánál tuti jelen vannak, legalábbis ilyen durva terhelésnél - engem csak azért érdekel, mert amikor megvettem az autót (40.000 km-rel ezelőtt) akkor még nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam neki.
A kérdéseim:
1. Minek a fáradását jelezheti? Porlasztócsúcsok? Turbó? Esetleg valamelyik szűrőm?
2. Lehet köze ahhoz, hogy a szokásomtól eltérően Auchan kúton tankoltam tele 400 Ft-os gázolajjal? Füstölhet azért, mert esetleg gagyi a gázolaj?
3. Kell-e, érdemes-e vele foglalkozni, ha nincs más tünet?
4. egy diag segíthet kimutatni a füstölés okát?
köszi
Elsősorban nyugalom. Euro3 vagy 4-es a gép? Ha négyes, akkor folyamatos, nem gyorsulós haladásnál nem kéne hátranézve füstöt látni, de aki mögötted jön, az láthat kis pamacsokat. Van injektortisztító lötyi, pl Wynns, használj el egy-két flakont. Ha kopnak az injektoraid, azt a csúcskorrekciós tényező nem kötelező jelleggel mutatja ki, mert ha egyformán kopnak, akkor egyformák lesznek a korrekciós értékek is. Gondolom, kiszerelni és szórásképet nézni nem akarsz, amíg lehet. Nekem 234e km-nél volt motorbajom, ki volt minden befecsi szerelve és meg lettek szakszervízben nézve, mennyiségre és szórásképre is. Legnagyobb meglepetésemre azt mondták, hogy gyári értéken vannak! Szóval ha nálad valós a 190e km, - 216-os a fúvókáid bosch számának a vége - akkor jónak kéne lenni. Mindezektől függetlenül ha tőgázt nyomok, bizony szép koromfelhőt hagyok magam után, de ez így volt 0 km-esen is. Én Euro3 vagyok, padon zöldkártyán amikor a csóka felállt a méréshez, köpött egy olyan koromfoltot, hogy azt hittem, itt a vég, de forgatva meg a határérték tizedét mérte a műszer. Szóval vegyes érzelmeim vannak a füstöléssel kapcsolatban. Alapjáraton semmi füst sincsen.
Köszi.
Netes infók alapján eléggé biztosnak tűnik, hogy az enyém (2004 20D) Euro 4-es, de részecskeszűrő ezekben nincs. Jól értesültem?
Alapjáraton valóban nincs füst, csak ha tolom neki. Még azt kell megnézetnem, hogy most, ~400 kilóval kevesebbel is füstöl-e, ha csak egyenesben tolom neki.
Az egyetlen ami bosszant az az, hogy 40.000 km-rel ezelőtt nem füstölt, akkor sem, ha odarúgtam.
Valaki azt mondja, hogy a füst nem feltétlenül hibajel...
Van még egy paraméter, mégpedig a külső hőmérséklet. Ha meleg van, akkor az interqler után a levegő nem tud úgy meghűlni, a computer meg azonos nyomást állít nem figyelve a hőfokot - ebből az következik, hogy KEVESEBB levegő fog bemenni a motorba, ergo nagyobb az esély a füstölésre.
Ajánlok egy érdekes kísérletet. Reggel, amikor ~20°C van, gyorsíts egy egyenes szakaszon úgy, hogy közben nézed a füstöd. És nyomd neki egyre jobban, figyelve, hogy mikor látod meg a füstöt. Majd ugyanezt csináld meg délben - délután 35 fokban, vagy amennyi éppen van. Bizony azt fogod tapasztalni, hogy nagy melegben hamarabb léped át a füsthatárt.
Igen, 2004 környékén adtak ki Euro4-es dpf nélküli gépeket.
És még-még egy. A befecskendezők kopnak. Még ha nem is pusztultak meg, fokozatosan vesztik el a szórásképüket, haladnak a végzetük felé. Aztán egyszer majd kicsúsznak abból a tartományból, ahol még elfogadhatóan működnek. Ha szerencséd van, akkor már a következő tulajánál.