BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2015-10-04 14:42 Motorolaj

sutius írta: Az új Shell-es csodaolajat próbálta már valaki? A héten voltam pár alkatrész után és láttam, hogy kb 700-1000 forinttal drágább literje...
Kiváncsi lennék, hogy annyival jobb is? vagy egyáltalán megéri többet fizetni érte...


Én elvileg a kötelező szervizemkor ilyet kaptam. (azért elvileg, mert a márkaszervízben kannában hozták ki az olajat, nem láttam a hordót, amiből fejtették) Előtte Castrol Edge Titanium FST 0W-40 volt benne, semmi különbséget nem érzékelek. 15k-t megyek egy töltettel, felezem a csereperiódust.

BarG Elküldve: 2015-09-28 20:42 Kippuffógó rezgéscsillapító?

spencer írta: Sziasztok!

Kicseréltem rezonátorcsövet de még mindig érezni a kipuff szagot. Majd ma levegőszűrő cserénél megláttam a kipuff öntvényem külseje elég kormos. Az alany egy M57 306 D2-es motor ezen ilyen könnyen megrepedne az öntvény és nem lemez leömlő? Van valakinek esetleg valami tapasztalata erről?
Köszönöm Üdv.



Azon a motoron ~2006 környékén visszahívásban cserélték a leömlőt, ami gyárilag lemez volt, és újfenn lemez leömlőt kapott. Öntvény leömlőt valamelyik gazdája tetetett rá, E39-ről. Az nem szokott elrepedni, de nyilván semmi sem lehetetlen. Inkább a tömítés mehetett ki, de meg kell nézni tüzetesebben.

BarG Elküldve: 2015-09-25 17:41 Társalgó

YELLOW írta:
hil írta:
Tomi88 írta:
hil írta:
Sziasztok!
Ma megnéztem és kipróbáltam egy 143Le-s touringot. Kicsit csalódás volt számomra: az volt a benyomásom, hogy a 118Le-s, 8 szelepes szedánom jobban gyorsul. Ugyanez volt az érzésem, amikor a 80Le-s A Vectrából átültem a 100Le-s B Vectrába.
Vajon mi okozhatja ezt az érzést, a 16 szelepesek valamitől mégis lomhábbak lennének mint a 8 szelepesek???
bye:hil


Szia!
A kevés szelepes motorok lent mindig nyomatékosabbak. Hiába nézzük a teljesítményadatokat, és a nyomaték-, illetve teljesítménygörbéket, a valóságban mást tapasztalhatunk mint vártuk, a motor karakteréről ezek nem sokat mondanak el.
Érdemes lenne összevetni az autók tömegét és a váltójuk áttételezését is. Megtévesztő lehet, hogy csak érzésre gyengébb az új, közben mégis gyorsabb vele az autó. Magas fordulaton, biztos, hogy a 16 szelepes motor lesz az erősebb.


Szia!
Köszi a választ, szerintem a súly nagyjából azonos, az áttételezés sem lehet nagyon más, amit írtál a nyomaték görbéről, abban lehet igazság. Korábban én is gondoltam erre, de gyorsan el is hessegettem ezt. A 150 Le-s e36 (320i) sem gyorsult úgy mint a 8 szelepes, legalábbis nekem ez volt az érzésem, mérni nem mértem.
bye:hil



a 4 hengeresnek kisebb a tehetetlensége, jobban pörög azért olyan. és valóban a 16 szelepeseket pörgetni kell. anno ezért volt mindneki odáig, amikro a sok 16V japán vasaknál a fogyaztással riogatták őket. igen, ha menni keleltt, akkor nyomni kellett. de nem azért fogyasztott többet, mert plusz szívó szelep volt benne.


Ne felejtsük el, hogy a 16 szelepes gépek újabbak, magasabb Euro besorolásúak, ezért a gázpedálra kevésbé vehemensen reagálnak, hogy ne szennyezzenek annyira.

BarG Elküldve: 2015-09-22 19:05 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
gabor1987 írta: Sziasztok!

Csütörtökön vettem egy 2003-as évjáratú 318d-t. Lementem vele kb. 50km-t, felvillant az üzemanyag-jelző fény, ezért elmentem tankolni. Jó minőségű gázolajat tankoltam, úgy 40 liter körül. Biztos vagyok benne, h nem benzint, ezzel nem lehet gond. Tankolás után gondoltam, megjáratom még egy kicsit a kocsit. Finoman, érzéssel vezettem, kb. 25km után leparkoltam, üresbe tettem, kézifék. Másfél-két perc után lefulladt. Még újra tudtam indítani, de elindulni már nem tudtam vele. Ahogy engedtem fel a kuplungot és nyomtam le a gázpedált, lefuladt, mintha nem kapott volna üzemanyagot.
Eddig két szerelő látta, de egyik sem tudta megmondani, mi lehet a gond, egyik sem tudta rácsatlakoztatni a diagnosztikát (Delphi).

Kizárható:
- az akkumulátor hibája
- sokáig állt eladás előtt vagy régen volt teletankolva, így a nafta lemosott valamiféle szennyeződést a tank faláról és az eltömődött

Megkerestem az előző tulajt. Ő azt állítja, sosem tapasztalt hasonlót.

Van valami tippetek?


a gázolaj nem igazán mos le, bár állítólag abban is van E85, aminek vannak ilyen jelleggű, maró tulajdonságai. ha régi anyag miatt lett volna, akkor 50km-t nem mentél volna le vele.
nem lett bikázva a gép? (főleg ha sokat állt)
esetleg próbáld meg a légtömegmérőt lehúzni, mármint a csatiját. próbáld meg úgy.
hirtelen ennyi tippem van.
viszont simán lehet, hogy valami ganély anyag ment bele korábban, ami le volt ülve. most, hogy rátankoltál felkavarta, és az AC szűrőjét eltömítette, és nem kap anyagot.


E85 NINCS a gázolajban! Gyárilag nem raknak bele semennyi alkoholt és benzint se, amiből az E85 áll. Pár %-ot lehet csak elegyíteni, ha többet tesz bele az ember, elválik két fázisba.

BarG Elküldve: 2015-08-25 18:07 Chip tuning

spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.


Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.


de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.


Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!


Ezt jól elcseszte valaki. Én néztem a turbónyomást a saját E46 330Cd-nél V Checkerrel és 1300-as fordulaton megvolt az 1,5 bar turbónyomás nagy gáznál!!! 1800-as fordulaton meg megvolt a 410Nm nyomaték padon mérve. Meg kell javítani azt az autót, nem tuningolni!

Szia köszönöm. 1300-as fordulaton 1,5 bar nyomás már van és 6. Fokozatban? A 410 nm csak 3150-este fordulaton van meg 2000 -nál 220 nm van csak. Ez nagy kulömbség tényleg köszi az adatokat.


Vegyél valami olyan eszközt, amivel legalább néhány adatot látsz, pl turbónyomás, beszívott levegőmennyiség, etc. A régi gépemhez volt egy V Checker-öm, az újabbhoz Launch. Vagy jó lehet valami ELM327 alapú egyszerűbb eszköz. A lényeg, hogy láss objektíve adatokat, mert az egyértelműen mutatja, ha nem olyan valami, amilyennek lennie kéne. Anélkül meg simán elbeszélünk egymás mellett.

Még egy: 1,5 barg töltőnyomás 6. fokozatban volt meg, pár másodpercig, mert ennyi túltöltést engedélyezett a vezérlő, a hosszú távú turbónyomás 1,3 barg volt. Viszont ez a túltöltés igen elősegítette az autó meglódulását gázra. A max nyomaték meg 3000 fordulat felett már lehajlóban volt, nem ott ébredt. Talán a plató 1800-3500 között volt mérés szerint, persze a marketing szerint már 1500-tól megvolt a max érték.



BarG Elküldve: 2015-08-24 20:51 Chip tuning

spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
YELLOW írta:
spencer írta:
toki24 írta:
spencer írta: Sziasztok!Akinek van tapasztalat a 330d chip után csak jobban használhatóbb lesz alulról is meg rúgósabb nyomatékú nem? Köszi



De igen csak ha nem jól csinálják utánna bánni fogod azt a napot is amikor eszedbe jutott a chip


De amilyen buta most alul kb 2400-es fordulatig nehéz megszoknom, főleg 5-6-ba 2300-2400 alatt jobb ha visszakapcsolok mert szenvedés előzni. Van egy ugyan ilyen 320d szedán a 150 lovas egy füstmentes 185 lovas chippel azzal rendesen élmény ehhez képest menni.


nem lehet, hogy valami nem oké azzal a motorral? azért egy 30d igen csak jól tud menni. mondom ezt úgy, hogy nem vagyok dízeles.


Végignéztem mindent rajta géppel is meg élő adatban és minden jó, légtömegmérő oké, turbó új (egy gt23-mat kapott egy 11 lapátos sűrítőkerékkel nem is a gyári gt2260v van rajta). Kipuff kinyitva(katalizátor off), szívósor alu dugóval ledugózva kuplung új, hajtáslánc hibátlan. Remélem nem hagytam ki semmit a listáról. Megadtam neki amit csak lehetett. A chipnek adok egy utolsó esélyt még hogy megszeressem az autót. 10-12 évvel ezelőtt az első autóm egy e36 320i volt de boldogabb voltam kehet még ha zabálta is a benzint...
Lehet túl sokat vártam ettől a 204 lovas 330d-től.


de most oké, hogy a kipuff oldal szinte ki van herélve. egy motornak az sem jó, ha nincs fojtása. ha a szívó oldal nincs összehangolva hozzá. írtad, hogy más turbó van. na most ahogy elnézem, pont nagyobb lett a turbo lyukad. vagy nem jó a geometria szabályzása. vagy túl nagy a turbo oda, és későn érkezik miatta a töltés. vagy épp a túl nyitott rendszer miatt a fojtás hiánya miatt nem hajtja meg úgy a kipufogó gáz a lapátot.
chip-pel ugye több anyagot fog tolni. na de ha nézted géppel, és azon a fordulaton jó a keverék képzés, akkor a több anyaggal sem lesz jobb. vagyis nekem így lenne logikus.


Géppel csak a légtömegmérőmet néztem meg a turbó éledésem. És a gyári anyaggal nem tudom mekkora nyomásnak kéne lennie pl 2000-es fordulaton de most csak 0,7bar van meg tehát nincs meg az 1 bar még ott sem ami karcsú. A turbón geometrián nyitni kellett 1 mm-et mert különben nagyon szűk hangja volt és azt se szeretném ha idő előtt lehulna a turbó. Mondjuk ha minden igaz a gyári turbó 193000 km-et bírt idáig.
Itt a nagy turbó lesz ami elvihette a dolgot + a geó elnyitása 1 picit ahogy mondod, de ennyire ez megdöbbentő.
Olyan lett mint egy benzines a motor karakterisztikája!


Ezt jól elcseszte valaki. Én néztem a turbónyomást a saját E46 330Cd-nél V Checkerrel és 1300-as fordulaton megvolt az 1,5 bar turbónyomás nagy gáznál!!! 1800-as fordulaton meg megvolt a 410Nm nyomaték padon mérve. Meg kell javítani azt az autót, nem tuningolni!

BarG Elküldve: 2015-08-20 19:55 Üzemanyag fogyasztás

SimoCsaba írta: Es esetleg valakinek valami ötlete hogy mit kellene csinálni ?


Hogyne lenne!
Mivel kb ezer féle baja lehet, kezdve akár a vezetési stílusodtól, ezért távgyógyításban az első tanács, hogy el kell vinni szakértőhöz, aki műszeres alapon tud valamit mondani a gép állapotáról.

BarG Elküldve: 2015-08-20 19:49 Turbo

spencer írta:
spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
kecsurobi írta:
spencer írta: Sziasztok!
Találkozott már valaki olyannal hogy M57 306 D2 motoron (vadi új) turbó csere után levegőszűrő csere meg ami ilyenkor illik a szívócsőbe belevezetett kartergázcsőn keresztül olajos újra eléggé a szívócső(kb 1500km után) meg a cooler is. Kicseréltem a kartergázszűrőt(amiben 13000 km volt) és kivezettem egy edénybe hogy megtudjam melyik a beteg megint! Esetleg jobb ötlet vagy valaki már járt így turbó csere után?
Köszi üdv.


milyen turbót vetél bele?


Nem kínai középrészt hanem Mahle vagy Male volt a dobozon amit a felújítós adott, már felújított nekem vagy 15 garret turbót ami idáig nagyon jól mennek azért nem értem a helyzetet. a gt2260v helyett kapott 1mm vastagabb középrészt meg egy 11 lapátos sűrítőkereket. mindenből megkapta a drágábbat.


Nem láthatom, hogy MENNYIRE olajos a szívócsöved. Az előző autómban pont ilyen M57306D2 motor volt. A szívócső nulla km-es kora óta enyhén olajos volt. Nagy mennyiségű olaj ott nem ment el, tizenötezrenként olajcseréltem, szummában 1 liter alatt volt a veszteség ezen a távon. Szóval egy enyhe olajveszteség nem tragédia. A mérték a lényeg.



Inkább az zavar hogy kicsit csepeg is az olaj.raktál a szívócsőre egy erősíti bilincset hogy ne csöpögjön vagy nem foglalkoztat vele? Köszi


Az interqler és a szívócső csatlakoztatása egy spéci műanyag idommal ment, ott fizikailag lehetetlen erősítő bilincset rátenni. Meg aztán nem is csöpög úgy, hogy az autó alatt olajfolt legyen, ezért én nem törődtem vele tovább. Ha nálad erős a dolog, akkor szét kell csatlakoztatni a szívócsövet és az interqlert, meg kell takarítani mondjuk féktisztítóval a felületeket, mondjuk szilikonzsírral megkenni és precízen összecsatlakoztatni újra, talán akkor nem fog csöpögni.
De továbbra is kérdés, hogy mennyi olajod is megy így el?


Nem sok olaj megy el ahogy írtad nekem se csöppen le csak csöpög. Igena bilincs nem fogja meg a műanyag gyűrű miatt sem. Már próbáltam zsírral loctitle motor tömítővel de nem lett 100%-ék. A turbó+coolercső csatlakozást azt megfogta a motortömítő. De zavar az előző német autómon ez a turbó 2,2 baron ment persze nem gyári csatlakozásokkal hanem egy 60-as coolerezéssel de por száraz volt.

Meg egy kicsit maximalista is vagyok és mindent megadtam ennek a 330d-nek de nem jön át a varázsa. Szinte minden csili vili lett rajta persze ésszerű kereteken belül, és mégse tetszik.


Hát pedig a 330d egy elég meggyőző autó. Ha Neked nem jön be, akkor vagy túl magasak az elvárásaid és Ferrarit kellene venned, vagy nincs minden rendben a géppel.

BarG Elküldve: 2015-08-18 16:16 Turbo

spencer írta:
BarG írta:
spencer írta:
kecsurobi írta:
spencer írta: Sziasztok!
Találkozott már valaki olyannal hogy M57 306 D2 motoron (vadi új) turbó csere után levegőszűrő csere meg ami ilyenkor illik a szívócsőbe belevezetett kartergázcsőn keresztül olajos újra eléggé a szívócső(kb 1500km után) meg a cooler is. Kicseréltem a kartergázszűrőt(amiben 13000 km volt) és kivezettem egy edénybe hogy megtudjam melyik a beteg megint! Esetleg jobb ötlet vagy valaki már járt így turbó csere után?
Köszi üdv.


milyen turbót vetél bele?


Nem kínai középrészt hanem Mahle vagy Male volt a dobozon amit a felújítós adott, már felújított nekem vagy 15 garret turbót ami idáig nagyon jól mennek azért nem értem a helyzetet. a gt2260v helyett kapott 1mm vastagabb középrészt meg egy 11 lapátos sűrítőkereket. mindenből megkapta a drágábbat.


Nem láthatom, hogy MENNYIRE olajos a szívócsöved. Az előző autómban pont ilyen M57306D2 motor volt. A szívócső nulla km-es kora óta enyhén olajos volt. Nagy mennyiségű olaj ott nem ment el, tizenötezrenként olajcseréltem, szummában 1 liter alatt volt a veszteség ezen a távon. Szóval egy enyhe olajveszteség nem tragédia. A mérték a lényeg.



Inkább az zavar hogy kicsit csepeg is az olaj.raktál a szívócsőre egy erősíti bilincset hogy ne csöpögjön vagy nem foglalkoztat vele? Köszi


Az interqler és a szívócső csatlakoztatása egy spéci műanyag idommal ment, ott fizikailag lehetetlen erősítő bilincset rátenni. Meg aztán nem is csöpög úgy, hogy az autó alatt olajfolt legyen, ezért én nem törődtem vele tovább. Ha nálad erős a dolog, akkor szét kell csatlakoztatni a szívócsövet és az interqlert, meg kell takarítani mondjuk féktisztítóval a felületeket, mondjuk szilikonzsírral megkenni és precízen összecsatlakoztatni újra, talán akkor nem fog csöpögni.
De továbbra is kérdés, hogy mennyi olajod is megy így el?

BarG Elküldve: 2015-08-17 21:12 Turbo

spencer írta:
kecsurobi írta:
spencer írta: Sziasztok!
Találkozott már valaki olyannal hogy M57 306 D2 motoron (vadi új) turbó csere után levegőszűrő csere meg ami ilyenkor illik a szívócsőbe belevezetett kartergázcsőn keresztül olajos újra eléggé a szívócső(kb 1500km után) meg a cooler is. Kicseréltem a kartergázszűrőt(amiben 13000 km volt) és kivezettem egy edénybe hogy megtudjam melyik a beteg megint! Esetleg jobb ötlet vagy valaki már járt így turbó csere után?
Köszi üdv.


milyen turbót vetél bele?


Nem kínai középrészt hanem Mahle vagy Male volt a dobozon amit a felújítós adott, már felújított nekem vagy 15 garret turbót ami idáig nagyon jól mennek azért nem értem a helyzetet. a gt2260v helyett kapott 1mm vastagabb középrészt meg egy 11 lapátos sűrítőkereket. mindenből megkapta a drágábbat.


Nem láthatom, hogy MENNYIRE olajos a szívócsöved. Az előző autómban pont ilyen M57306D2 motor volt. A szívócső nulla km-es kora óta enyhén olajos volt. Nagy mennyiségű olaj ott nem ment el, tizenötezrenként olajcseréltem, szummában 1 liter alatt volt a veszteség ezen a távon. Szóval egy enyhe olajveszteség nem tragédia. A mérték a lényeg.

BarG Elküldve: 2015-06-22 21:40 Intenziv Kormolás

[quote="kecsurobi"]

Ez a "nagyobb" flakon ami a képen van és ebből egy egységet ajánlanak 50 literhez ha jól emlékszem.Kicsit még nem láttam az mennyibe kerül?A nagy 3000 körül volt tavaly ha nem tévedek...

Hmm miért nem teszi külön hsz-be a hozzászólásomat?

elkezdtem használni a javaslatokra a spuri adalékanyagot. A kezdeti pozitív tapasztalatok ellenére azt kell mondanom nem javított a hibán. Hétvégén szétszedtem és kitakarítottam a szívósort(a pillangókat bent hagytam, remek állapotban vannak.) és az EGR-t. Rosszabbra számítottam, nem volt komoly lerakódás rajtuk. Tegnap elkezdtem nézegetni a turbó csöveket és az egyiken találtam egy szakadást.Minimális repedés, nehezen vettem észre, de elkaptam. Cseréltem a csövet ééééééés tárááááám ! Zéró füst!



már nem ajánlom a spurit szárítja az üzemanyagot és adagolót is tönkrevágja
[quote]





Olyan spuri nekem se kéne, ami nem fódozza be a szakadt turbócsövet ....





BarG Elküldve: 2015-05-29 17:12 kormány

Szerintem nem a varrás típusa a lényeg, hanem a munka minősége és a bőr minősége. Én majdnem beleugrottam még a régi autómnál a kormány bőrözésbe, akkor mutogatott a bőrös többféle minőségű bőrt. Volt olyan bivalybőr, ami igen minőséginek tűnt, én azt választottam volna.

BarG Elküldve: 2015-05-25 18:27 RunFlat / defektmentes

Coyote írta:
BarG írta:
Coyote írta: Akinek gyárilag defekttűrő gumis az autója, lecserélte "normál" gumisra?

engem eléggé bosszant, hogy minden apró útegyenetlenséget megérzek, ezért gondolkodom egy normál gumi + defektjavító készlet kombón.

Van ennek bármi hátránya a hétköznapokban? (tehát nem defekt esetén)


Az autót nyári Conti SportContact defekttűrő gumikkal kaptam, 225/45R18 méretben. Üt, ráz, utálom. Télre Dunlop 225/50R17 nem defekttűrő, normál gumit vettem (meg lemezfelniket)és rendszeresítettem egy mankókereket a csomagtartóba. Ezzel sajnos a csomagtartóm lenullázódott, meg minden indulás után reklamál a gép, hogy nem megy a guminyomás ellenőrző rendszer. De sokal jobban tetszik a normál gumi. Ha a nyári elkopik, akkor ahelyett is normál gumi lesz véve. Az én esetemben a kétféle gumi között kb 15-20e Ft/db a különbség. De az igazi különbség a keménység, nem az ár.



Csodaszép a géped!

Nekem is ugyanaz a gumi van, R17-re, gusztustalanul kemény. Mankókereket honnan kehet szerezni? Miért telik meg a csomitartód, ezek eléggé keskeny kerekek, és ahogy youtubeon láttam, a hátsó ülés falára lehet őket erősíteni, el kellene férnie a kalaptartó alatt. Mondjuk R18-ban lehet hogy nem


Köszi
A 18-as mankókerék elég vékony, csak 135-ös, de Hans-ék odafigyeltek, hogy ne legyen hely a csomagtartóban. Amíg az E46-omnál egy teljes értékű 17"-os kerék volt a csomagtartó alatt, addig itt az F32-nél két pici lukacska van csak. Amit nem értek, mert még az üzemanyag tank is 6 literrel kisebb az E46-osénál. A lukakba a kompresszort és az emelőt tudtam betenni. Át se lehet alakítani, mert szép fémlemezek vannak a műanyag burkolat alatt.

Ja, mankókereket innen vettem:20/807-4371


BarG Elküldve: 2015-05-25 15:36 RunFlat / defektmentes

Coyote írta: Akinek gyárilag defekttűrő gumis az autója, lecserélte "normál" gumisra?

engem eléggé bosszant, hogy minden apró útegyenetlenséget megérzek, ezért gondolkodom egy normál gumi + defektjavító készlet kombón.

Van ennek bármi hátránya a hétköznapokban? (tehát nem defekt esetén)


Az autót nyári Conti SportContact defekttűrő gumikkal kaptam, 225/45R18 méretben. Üt, ráz, utálom. Télre Dunlop 225/50R17 nem defekttűrő, normál gumit vettem (meg lemezfelniket)és rendszeresítettem egy mankókereket a csomagtartóba. Ezzel sajnos a csomagtartóm lenullázódott, meg minden indulás után reklamál a gép, hogy nem megy a guminyomás ellenőrző rendszer. De sokal jobban tetszik a normál gumi. Ha a nyári elkopik, akkor ahelyett is normál gumi lesz véve. Az én esetemben a kétféle gumi között kb 15-20e Ft/db a különbség. De az igazi különbség a keménység, nem az ár.

BarG Elküldve: 2015-05-25 15:24 Üzemanyag minõsítés és átverések!

olaszauto írta:
YELLOW írta:
nickname írta:
YELLOW írta: talán legyen itt, bár fogyasztáshoz is mehetne

Fogyasztásmérés: prémium vs. normál gázolaj vs. étolaj


Nem a fogyasztás a lényeg a prémium üzemanyagnál.


nem azért írtam. hanem, hogy a cikkben azt mérték főként. de talán ez jobb topic volt neki.


Én azt hallottam egy Scwehátban dolgozó,motoros cimborámtól,hogy a prémium diesel nem csak alacsonyabb cetános,hanem nincs benne biodiesel adalék.Ezért dárgább is ,mert egy nem"ócsittya" a bio,meg Ausztriában nagyobb adó súlytja.Tehát a prémium végül is csak jó minőségű "hagyományos"pacsolatlan árú


Szerintem ebben több tárgyi tévedés található.
Európában KÖTELEZŐ megújuló üzemanyag komponenst keverni az üzemanyagba, tehát olyan nincs, hogy valamelyik üzemanyag ilyet ne tartalmazzon.
A "bio" komponens meg soha sem olcsóbbítja az üzemanyagot, hanem mindig drágítja, mert az alapolaja sokkal drágább, mint a kőolaj származék, meg egy csomó macera van vele az átészterezés miatt. A bio ugye direktben nem használható. (hivatalosan persze, mert technikailag megy a dolog)