BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2015-04-18 21:21 Márkakereskedések

si3rrabravo írta: Nickname, ez olyan mint a Magisz vagy a Wallis?

Barg, garanciálisan mi van meghatározva egy új bmw nél? Oda kell hordani x évig egy adott hivatalos helyre? Hogy megy ez? Soha nem volt új autóm..


Karistolj egy X-et az olajszűrődbe! Aztán csekkold olajcsere után! Olajra nincs tippem, én sem merném felügyelet nélkül ott hagyni.



nickname írta:
BarG írta: Sziasztok,

Na, eljött az első szervíz ideje.
Kinek milyen tapasztalatai vannak a márkaszervizes ügyfélkezeléssel? Hol lehet a kocsi mellett lenni, amikor a szervíz történik? Pl a Wallis Dunában a kedves hölgyemény szerint lehetetlen, mert ütközik a munkavédelmi és tűzvédelmi előírásaikkal. Az nem érv, hogy nekem sokkal komolyabb munka- és tűzvédelmi vizsgáim vannak, mint nekik együttvéve.


www.1st-auto.hu/

De miért akarsz minden áron ott lenni ?




Nem kötött a szervíz egy adott márkakereskedéshez, Mo-on bármelyik márkaszervízbe lehet vinni. Normálisan ez úgy működne, hogy ahol az ember az autóját vette, ott elkezdi kiépíteni a bizalmi viszonyt a szervízzel is. Ehhez kellene olyasmi, hogy ott legyen a tulaj a gépénél, amikor azzal történik valami. Beszél a szerelővel, látja azok hozzáállását, munkavégzését. Ebből jönne a bizalom. Ehelyett van az elzárkózás. Sőt még hozzávehetjük azt is, hogy a márkaszervíz nem hajlandó/nem képes bizonyos beavatkozásokat elvégezni, amikre a tulajoknak szükségük van. Lásd start/stop , övfigyelmeztetés kiprogramozás. És hogy még fokozzam, a márkaszervízben gyakran kezdő szerelő gyerekek dolgoznak, akik addig maradnak ott, amíg egy kis tudást, tapasztalatot össze nem szednek, mert addig fogcsikorgatva elvannak a minimálbérhez közeli jövedelmükkel, de a tudással megjön az önbizalom is és szépen otthaggyák a márkaszervízt, ahol aztán megint kezdőkkel folytatják a műsort. Az előző bmw-mnél működött a bizalomépítés, ott beengedtek a szereléseket nézni és nem csak engem, másokat is. De őket elsodorta a válság és most másik márkakereskedésbe kényszerültem. Most el kellene azt az állapotot érnem, amit sikerült más egyszer a miskolci csapattal.

BarG Elküldve: 2015-04-18 20:58 Márkakereskedések

bmw320d4 írta:
BarG írta:

Na, eljött az első szervíz ideje.
Kinek milyen tapasztalatai vannak a márkaszervizes ügyfélkezeléssel? Hol lehet a kocsi mellett lenni, amikor a szervíz történik? Pl a Wallis Dunában a kedves hölgyemény szerint lehetetlen, mert ütközik a munkavédelmi és tűzvédelmi előírásaikkal. Az nem érv, hogy nekem sokkal komolyabb munka- és tűzvédelmi vizsgáim vannak, mint nekik együttvéve.


BSI van a kocsihoz?


Igen.

BarG Elküldve: 2015-04-18 16:04 Márkakereskedések

nickname írta:
BarG írta: Sziasztok,

Na, eljött az első szervíz ideje.
Kinek milyen tapasztalatai vannak a márkaszervizes ügyfélkezeléssel? Hol lehet a kocsi mellett lenni, amikor a szervíz történik? Pl a Wallis Dunában a kedves hölgyemény szerint lehetetlen, mert ütközik a munkavédelmi és tűzvédelmi előírásaikkal. Az nem érv, hogy nekem sokkal komolyabb munka- és tűzvédelmi vizsgáim vannak, mint nekik együttvéve.


www.1st-auto.hu/

De miért akarsz minden áron ott lenni ?


Még a legelső autómnál a maszek szerelőm kérdezte, hogy akarok-e olcsón Castrol olajat az autómba, durván féláron. Kérdeztem honnan van? Mondta, hogy az audi szervízben a nagyobb motoroknál nem cserélik le teljesen az olajat, csak félig, így "megspórolnak" egy 4 literes kannával. Na azóta ott vagyok az olajcserénél.

BarG Elküldve: 2015-04-18 11:56 Márkakereskedések

Sziasztok,

Na, eljött az első szervíz ideje.
Kinek milyen tapasztalatai vannak a márkaszervizes ügyfélkezeléssel? Hol lehet a kocsi mellett lenni, amikor a szervíz történik? Pl a Wallis Dunában a kedves hölgyemény szerint lehetetlen, mert ütközik a munkavédelmi és tűzvédelmi előírásaikkal. Az nem érv, hogy nekem sokkal komolyabb munka- és tűzvédelmi vizsgáim vannak, mint nekik együttvéve.

BarG Elküldve: 2015-04-17 17:30 Társalgó

blueman írta: BMW eloiteletet nem eppen pozitiv iranyba fogja elmozditani a kovetkezo video: http://www.vezess.hu/vezetunk/...set/60073/


Hát szerintem ez a video a rasszistákat igazolja. Tökmindegy, hogy Londonban készült, vagy Kairoban, esetleg Teheránban.

BarG Elküldve: 2015-03-03 20:52 Ajtónyítási Gondok!

polacsekzs írta: Sziasztok,

Van ötletetek, hogy az mitől lehet, hogy a központi zár az esetek kb 90%-ában kinyitja a csomagtartót is? Azt vettem észre, hogy ha zárás után egyből nyitom az autót újra, akkor nem nyílik ki a csomagtartó automatikusan, viszont ha kb 30 perccel a lezárás után nyitom, akkor a csomagtartó is nyílik az ajtókkal együtt a távirányítóról gombnyomásra.

Ez valami beállítás lehet? E87 az autó egyébként.


Nekem a beállításokban meg lehet adni, hogy a csomagtartó nyitásra nyissa-e az ajtókat is, ajtónyitásra mindig nyitja a csomagtartót is.

BarG Elküldve: 2015-02-18 18:09 Az ilyenek se tesznek jót a BMW-sek megítélésének

Sajnos van alapja a "kötsög BMW-s" stereotípiának. Extra sok márkatárs tartozik ebbe a kategóriába. Múlt pénteken Miskolcon egy kis utcába fordultam a Soltész-Nagy Kálmán mellett és egy E60 állt az út közepén, vészvillogó felb@szva, senki semmilyen irányból nem tudott elémenni mellette. Volt még egy hondás is, dudáltunk kicsit, de semmi se történt, csináltam egy fotót, de szembesütött a nap és így elég rossz lett a kép, nem teszem fel ide.

Vagy két hónapja meg egy öreg 7-esben ment néhány kisebbségi, csak amíg láttam őket, vagy 4 életveszélyes helyzetet csináltak az agresszivitásukból fakadóan, füstfellegeket eregetve, szintén Miskolcon, a József Attilán. Szóval tesznek a kollégák a jó hírnevünk megőrzése érdekében! (De mekkora király csávóknak érezhették magukat!)

BarG Elküldve: 2015-02-13 23:06 Üzemanyag fogyasztás

lela írta:
tiha_m írta: Sziasztok!
Nem olyan regen lettem tulajdonosa egy e46-os 316-os 1.9-es motorral elatott vasnak . Nos minden szep es minden jo benne csak az etvagyaval vannak oriasi problemak, ami azt jelenti h kb 17-18L 100km-en. Igaz h elegge rovid tavokat megyek vele mit mondjak 3-4 km a munkahelyemig aztan delutan haza, ez a mindennapos. Ma kicsereltem 1-2 dolgot mint pl-ul a termosztat, vizhomerseklet szenzorok, legtomeg mero, 4 iridium beru gyertya, vizpompa. Sajnos nem oldodott meg a problema. Teszter szerint az injektorok is teljesen rendben vannak. A motor az ugy jar mint a svajci ora, semmi rezzenes..... Mi lehet a problema, mert se a penztarcam sem az idegrendszerem nem birja lassan


3-4 km az annyi lesz és a motorodat is megnézheted.Nem hogy üzemire nem tud bemelegedni, de még jó ha 65 fokos lesz a vized mire leállítod.A szelepfedél meg tele lesz párával.Ha ilyen rövideket mész akkor vegyél bele egy webastot, de könyörgöm ilyen távra kurva felesleges a kocsi.


Csatlakozom az előttem megszólaló két kollegához.
Van egy olyan funkciója a gépemnek, hogy minden utazáshoz tud átlagfogyasztást nézni. Ha csak a városban - Miskolc ugye azért nem Pest - cirkulálok, akkor bizony arra az útra 11-15 liter is szokott lenni az átlagom. Szóval a fogyasztásod nem kiugró. Emellett átlagban 7 alatt elvagyok 3d-vel. Én is egy vidéki országutas legalább 200km-es úttal deríteném ki, hogy van-e baj.

BarG Elküldve: 2015-01-31 21:32 Gumi

Szemy írta:
BarG írta: Szia,
Az éve 30-35e km-ből kb 20e esik nyári gumira, 2 év alatt ez 40e km. És igen, az E46 is 3d volt, meg a mostai is az. Volt rá precedens, hogy Michelin PS2-ot vettem augusztusban, mert már kopásjelzőre értem és nem akartam nekimenni az őszi esőknek a kicsi mintával , majd a következő nyár végén kukázni kellett a gumikat, mert villámsebesen elkoptak - cca 25e km volt amit tudtak. Azt be kell hogy valljam, hogy amíg mentek, addig a legjobb tapadást biztosították. De ez a módi nekem se volt túl szimpatikus és áttértem a kicsit kevésbé kopó gumikra, vagyis kicsit tüzetesebben böngésztem a teszteket és a kompromisszumot a kicsit rosszabb tapadás, de többszörös élettartam környékén kötöttem meg. Ilyen gumi volt a Pirelli P7, az kb 50-60e km környékéig tudott működni nálam és a tapadás se volt annyival rosszabb, mint amennyivel jobb lett az élettartam.
Az F32-vel még nincsenek tapasztalataim gumikopásra, mert most tartok 21e km-nél tavaly április vége óta. Viszont téli kereket már kellett vennem rá, az elég nagy fejtörő volt a lemezfelni hiányában.
üdv, BG



Szia BarG!

Köszi szepen az infokat, mindenkeppen hasznosak szamomra. Nekem is Michelin (teli es nyari) gumik voltak es vannak a paripan, de en nem tapasztaltam nagyon gyors gumikopast. A nyari hatso gumikat tavaly nyaron "kellett" cserelnem, de azok is elmentek 60-65 ezer km-t. A teli garniura most erett meg a cserere, de nem a profilmelyseg miatt, hanem a kor (8 eves) latszik meg rajta. Viszont en mar nem szeretnek uj teli gumikat venni, majd a következö gazdaja olyat vesz az autora, amilyet jonak lat.

Valoszinüleg a vezetesi stilus is jelentösen közrejatszik abban, hogy ki mennyi km-t tud elmenni az adott gumival. En tudom magamrol, hogy eleg deffenziv stilusban vezetek es igyekszem kimelni az autot. Emiatt a kopo alkatreszek lassabban kopnak nalam, mint akik pl. elmenyautoznak.

Szemy




Egy kicsit hadd pontosítsak!
Az, hogy Michelin, nem mond semmit. Minden gumigyárnak - már amiket igazi gumigyárnak lehet nevezni - több sorozatú a portfóliójuk. Van a sportos tapadós - van a félút, ami kicsit keményebb, kevésbé tapad, de sokkal jobban tart - meg van az ECO gumi, ami alig tapad, de baromi sokat lehet velük menni meg kevés üzemanyagot fogyasztanak. A Michelin-nek a Pilot Sport sorozata a tapadós, aztán van a Primacy, azt hiszem, ez a középút, meg van az Energy Saver, ami a nem kopó, üzemanyag megtakarító. Nem minden méretben elérhető mindegyik fajta gumi. Neked valószínűleg nem Pilot Sport gumid volt, mert azt akárhogy óvod, 1-2 tízezer km alatt leradírozódik.



BarG Elküldve: 2015-01-31 16:00 Gumi

Szemy írta:
BarG írta: Nincs általánosan jó recept. Én az éves 30e km futás miatt kb 2 évente veszek egy gumi garnitúrát. Amikor esedékessé válik, akkor átnézem a webshopok kínálatát és kiválasztok pár jelöltet. Néha a weboldalon hirdetett gumik csak a monitoron palimadárfogónak vannak, a valóságban nem elérhetőek. Aztán itt Miskolcon van a TyreTrans, sokszor ők a legjobbak mind minőségben, mind árban és nagyjából az esetek felében végül ők a nyerők. Sőt olyat is bevállaltak, hogy mivel az F32-re nincs téli lemezfelni, egy elvileg jó, de más bmw-re való felnigarnitúrát beszereztek, hogy ha jó akkor viszem, ha meg nem, akkor náluk marad. Jó lett és vittem végül, náluk vett gumival.
Vettem már gumit a gumilog-nál is, nonstopguminál is, csak hogy mást is említsek.


Szia BarG!

Igazan ne vedd tolakodonak a kerdest, de a tudomanyos kivancsisag hajt. Ha evi 30.000 km-t mesz az autoval, es van teli-nyari gumigarniturad, akkor 2 ev alatt (2x ca. 15.000 km futasteljesitmeny) tenyleg elkopnak a gumijaid? Vagy mi miatt kell ujakat venned?

Szemy


Szia,
Az éve 30-35e km-ből kb 20e esik nyári gumira, 2 év alatt ez 40e km. És igen, az E46 is 3d volt, meg a mostai is az. Volt rá precedens, hogy Michelin PS2-ot vettem augusztusban, mert már kopásjelzőre értem és nem akartam nekimenni az őszi esőknek a kicsi mintával , majd a következő nyár végén kukázni kellett a gumikat, mert villámsebesen elkoptak - cca 25e km volt amit tudtak. Azt be kell hogy valljam, hogy amíg mentek, addig a legjobb tapadást biztosították. De ez a módi nekem se volt túl szimpatikus és áttértem a kicsit kevésbé kopó gumikra, vagyis kicsit tüzetesebben böngésztem a teszteket és a kompromisszumot a kicsit rosszabb tapadás, de többszörös élettartam környékén kötöttem meg. Ilyen gumi volt a Pirelli P7, az kb 50-60e km környékéig tudott működni nálam és a tapadás se volt annyival rosszabb, mint amennyivel jobb lett az élettartam.
Az F32-vel még nincsenek tapasztalataim gumikopásra, mert most tartok 21e km-nél tavaly április vége óta. Viszont téli kereket már kellett vennem rá, az elég nagy fejtörő volt a lemezfelni hiányában.
üdv, BG

BarG Elküldve: 2015-01-30 20:13 Gumi

ute107 írta: Be akarom szerezni a nyári garnitúrát. Ki hol ajánlaná a nyári gumi vételt?!

A helyi gumis "szakiknak" valahogy nem hiszek.


Nincs általánosan jó recept. Én az éves 30e km futás miatt kb 2 évente veszek egy gumi garnitúrát. Amikor esedékessé válik, akkor átnézem a webshopok kínálatát és kiválasztok pár jelöltet. Néha a weboldalon hirdetett gumik csak a monitoron palimadárfogónak vannak, a valóságban nem elérhetőek. Aztán itt Miskolcon van a TyreTrans, sokszor ők a legjobbak mind minőségben, mind árban és nagyjából az esetek felében végül ők a nyerők. Sőt olyat is bevállaltak, hogy mivel az F32-re nincs téli lemezfelni, egy elvileg jó, de más bmw-re való felnigarnitúrát beszereztek, hogy ha jó akkor viszem, ha meg nem, akkor náluk marad. Jó lett és vittem végül, náluk vett gumival.
Vettem már gumit a gumilog-nál is, nonstopguminál is, csak hogy mást is említsek.

BarG Elküldve: 2015-01-22 19:51 Üzemanyag fogyasztás

S4MU3L írta: Üdvözlet mindenkinek !

Múlt héten vettem egy BMW f10 es modell 520 d 2010 es évjáratú kocsit. Automata.

Kicsit sok a km benne, de szerintem nem vészes. 177 ezer.

Egy olyan kérdésem lenne, hogy van valakinek bármilyen tapasztalata a fogyasztási adatokkal?

Elvileg ez a típus nagyon jó kéne legyen fogyasztásban, benne van a nevében is efficient dynamic.

Sajnos nekem egy kicsit csalódás, 7.6 os átlaggal, úgy hogy a lehető legfinomabban próbálom nyomni neki. Ha picit elengedem magam akkor üti a 9 et, városban simán.

Ha esetleg valaki már használta ezt a típust, el tudná mondani a tapasztalatat a fogyasztással kapcsolatban, mert tudni szeretném, hogy az enyémmel van gond, vagy ez ilyen, és így kell elfogadni.
Esetleg van valakinek, valami ötlete, hogyan lehetne javítani a fogyasztáson? Adalékok? Vagy hasonló tipp?
Mivel Angliából Utazok haza, így nem egy elhanyagolt tény, hogy mennyibol lehet megúszni az utazási költségeket.

Válaszokat előre is köszönöm!


Elég kevés F tulaj mozog errefele, még kevés a probléma velük így nem járnak fórumokra.
Egy F32 3d-m van, automata, ami súlyilag és méretileg majdnem akkora, mint az F10. A nagyobb motor ellenére ha hajtom, akkor fogyasztok 7 litert, ha óvatoskodok, akkor meg 6 liter környékén, ez kevés város, kevés autópálya és sok országúti szakaszból összerakva. Ezzel azt mondanám, hogy nálad valami baj lehet! Hacsak nincs túl sok városi hajtás az összeállításodban, mert az felülírhat mindent, a reklámokkal ellentétben városban ezek az autók is simán 10-15! litert benyelnek. Menj el egyszer egy legalább 300 km-es útra, amit kímélő módban, országúton teszel meg, max 100-zal. Tankolástól tankolásig 7 liter alatt kell lenned, ha több, akkor menj el diagnosztikára.

BarG Elküldve: 2015-01-20 16:49 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta: talán legyen itt, bár fogyasztáshoz is mehetne

Fogyasztásmérés: prémium vs. normál gázolaj vs. étolaj


ÓÓÓÓÓ, ha egyszer én egy ilyen kütyüt a kezem közé kaphatnék!
Tuti letesztelném a főbb gázolajokat meg az összes csodaadalékot is, amik ígérgetnek mindenfélét, de sokszor csak a hit van mögöttük, hogy talán érnek valamit.
Amúgy a fogyasztás mennyiségénél nem csak az számít, hogy mennyi az üzemanyag fűtőértéke - bár nyilván ez a legfontosabb - de az is, hogy milyen hatékonysággal lehet elégetni a hengerben. Ha a cetánszám nagyobb, akkor elvileg jobban kontrollálható maga az égési folyamat, jobban, pontosabban adaptálódhat az ECU/DDE az adott üzemanyaghoz, ami fogyasztás csökkenésben nyilvánulhat meg. Elvileg az újabb motorok újabb motorvezérlőkkel ezeket a fejlett funkciókat jobban tudják alkalmazni, minél régibb a gép, annál kevésbé tudja kihasználni az üzemanyag jellemzőit. Kicsit olyan ez, mint a 100+ oktános benzin, a legtöbb motor nem tudja kihasználni, komolyabb motoroknál meg teljesítmény csökkenés van, ha nem ilyet tesz bele a gazda.
Jó lenne, ha valaki egyszer átfogóan nekiállna elemezni, mert ezek a cikkecskék elég korlátoltan tekintenek a kérdéskörre. Bár így legalább nem ezer cég szorongatja a torkukat, hogy rontják az üzletüket.

BarG Elküldve: 2014-12-15 19:51 Üzemanyag fogyasztás

csbalu írta:
BarG írta:
csbalu írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Sziasztok!

Eddig Omv és Shell normál dieselt tankoltam az autómba.
Most kipróbálnám a Lukoil alap diesel-jét.
Mennyivel rosszabb mint az előzőleg tankolt üzemanyag,van-e tapasztalat vkinek a Lukoil dieseljéről?(aki esetleg huzamosabb ideig tankolta)

Úgy csinálom majd hogy teszek hozzá minden alkalommal a piros Spuri adalékot!
Így rendben lehet vagy felejtsem el a Lukoilt??

Üdv!


elvileg az alap, NEM prémium üzemanyagok mindenhol ugynaazok, max másképp van színezve. tehát MOL-os. az hogy adott kutakon játszanak-e valamivel, kevbernek hozzá pl benzinhez több E85-öt az már urban legend téma, hogy menniyre igaz vagy sem. szóval én ezt tudom elmondani.

Köszi!

Másnak nincs tapasztalata a Lukoil-al,fogyasztás,minőség,mennyire szennyezi a motort stb..?
A Spurival lehet arra a szintre hozni az alap dieselt mintha a prémium-ot tankolnám,vagy annak a közelébe?(gondolom nem.. )


Kútja válogatja. Ahol tankoltam többször semmi baj nem volt. Aztán 1x tankoltam egy forgalmas LUK-on 17. kerületben és iszonyat rossz fogyasztás valamit eszetlen füst jött ki a kocsiból.... 130nál evett vagy 8 litert... a következő tankolásnál ismét visszaállt a rendes fogyasztás és füst. Aztóta többször tankoltam LUK-on, nem volt semmi de azt a kutat hanyagolom.
Igazából az E85 mentes diesel lenne a legjobb, de azt sajna nehéz beszerezni.


Szerintem minden kúton kapni E85 mentes dízelt!


És melyik az? A barátomék Schwechatból hozatják az aggregátoraikba 3000 literével, gondolom van valami különbség azért.


Mindegyik.
Szerintem valamivel kevered az E85-öt. Az azt jelenti, hogy olyan keverék, amiben 85% etanol van, 15% benzinnel keverve. Na ilyen nincs egyik gázolajban sem. Már csak azért se, mert egyszerűen nem keveredik a gázolajjal. Na jó, 1 literben 1/2deci talán. Ami viszont kötelező európában, az a megújuló üzemanyag tartalom, ami gázolajnál valami növényolaj-metilésztert jelent, FAME-nek is szokták hívni. (Fatty Acid Methyl Ester) Ezt akkor se tudod kikerülni, ha Portugáliából hozatod a gázolajat. Maximum nem repceolaj metilészter lesz a gázolajban, hanem pálmaolaj származék. Legrosszabb esetben dögzsír metilészter. Mert már ilyen is van.
Ezzel persze nem azt mondom, hogy a gázolajok közt nincs különbség, mert hát van, mégpedig óriási. Az egyik cég orosz köolajból dolgozik, a másik arabból, a harmadik északi tengeriből. Az egyik cég A-B-C technológiákból rakja össze a gázolajat, a másik A-G-F-ből, a harmadik meg A-T-D-ből. Ezeket nem kötik az orrunkra, csak azt érezzük, hogy az egyikkel jobban megy a gép, halkabb, talán később kell javítani az üzemanyag rendszer elemeit. Dehát szinte senki sincs, aki kategórikusan mindig ugyanannál a kútnál tankol, ezért sosincs összehasonlítási alapunk, csak hiedelmeink.
A schwechatiaknak van egy kőolaj vezetékük Triesztbe, onnan tudnak arab olajat venni, ha akarnak, de van orosz olajhoz is vezetékük, úgyhogy ki tudja, mit kaphatunk onnan, az viszont tény, hogy a prémium olajuk még csak nem is hasonlít a mol-os csodához.

Nemrég vettem Shell V Power Nitro-t, meglepődtem, mert 1-2 évvel ezelőtt az igen hasonlított az OMV prémiumra, most meg úgy néz ki, mint a Castrol SLX motorolaj kicsit hígabban, sárga, de bizonyos szögből nézve sötétzöld! Pár éve víztiszta, halványzöld volt ez is. Szóval nincs itt állandóság.

BarG Elküldve: 2014-12-13 14:23 Társalgó

Coyote írta:
csbalu írta:
Pocses írta:
Robin68 írta: Az emberbarát intézkedés egyike...

Fizetős lesz az M0-s és a budapesti autópálya-bevezetők is


Erről mindig az jut eszembe amit régen szajkóztak: Az Önök pénzén épül, Önöknek!
Menjenek a retkes pi..ába.
Rengeteg honfitársunk meg az autópályára sem megy fel, mert épp elég neki megtankolni a verdáját.


Azért azt tegyük hozzá, hogy az ingázóknak akik Pest környékéről járnak be autópályán az éves 42.000Ft-os pályamatrica helyett 5000Ft-ot kell fizetnie egy évre, vagy annak aki balatonra csak 15-öt.
Ettől függetlenül rohadtul nem kéne a bevezető szakaszokat és az M0-t fizetősség tenni...
Azok az emberek, akik napi szinten használják, biztos ki fogják fizetni, mert rengeteg időt és üzemanyagot spórolnak, viszont azok akik tényleg csak 1x 1x használnák a kisebbe mellékutakra fognak terelődni ami forgalom szempontjából nem előnyös. Ettől függetlenül, szerintem egy pesti autós ki fogja fizetni, mindannak ellenére, hogy rohadtul nem kellett ezt eddig fizetni, ez még egy bőr az autósokról.
Viszont leszaladhatsz Mogyóródra, vagy épp Gödöllőre a pályán, minden féle extra költség nélkül, nem kell nézni a pályamatrica érvényességét stb... Nekem személy szerint ez nagyon jól jönne, én örülnék neki. De más ember, vagy egy átutazó szemével nézve egy SZ*R!
Azt viszont nem tudom, hogy hogyan tudják majd ezt együtt kezelni, ha mondjuk januárban veszek egy pestit, márciusban mennék debrecenbe, juniusban pécsre, aztán meg szeptemberben miskolcra, akkor össze vissza fognak lejárni az éves matricáim??? SHIT.... faszság....



Én vidékiként igazságosnak tartom, bocs. Siófok kérte, de nem kapta meg a díjmentességet a Siófok nyugat - Sóstó közti szakaszra.

Amúgy a Budapest-Balaton nem 15 hanem 20ezer, csak a tájékozatlan újságírók elrontották. Kifelejtették, hogy a Füred felé menő kijárat környékén pár km Veszprém megyéhez tartozik, ami +5000.



Csatlakozok!
Én Miskolc-Tiszaújváros viszonylaton ingázok, eddig évi 43000(?) Ft-ért tettem ezt. Most majd 5000 Ft lesz? Ha minden hónapban 1* megyek Pestre, valahova, akkor kétezer körül van a 10 napos? Tizenezer Ftos megtakarítás évente. Ja, hogy szegény pestieknek fizetni kell majd? Hát, vérzik a szívem rendesen.