BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2009-07-03 13:17 E46 TÍPUSHIBÁK

Hali,

Balra látható, hogy milyen autóról van szó
Megtett km: 168 000
- Fõtengely ékszíjtárcsa kezd szétmenni. Ez a 2. cserém, 95 000 környékén volt az elsõ. Akkor az új robusztusabb volt mint a régi, azt hittem tovább fogja bírni. Hát nem ....
- Hardy tárcsa is szétmenõben, érezni még nem lehet, de látni már lehet a végét.

üdv

BarG Elküldve: 2009-06-26 17:37 Legjobb nyári gumik...

hil írta:
Vangelis írta: Nekem is olyan michelin gumim van és nekem sikerült 180fokot pörögnöm, emelkedõn felfelé....

225/50 r16

Sajna csúszik ez is .. majdnem lezúztam a verdát.
de ezt már irtam is lejjebb.


Én írtam,és bocsánat Mindenkitõl elõre is, de a Michelinrõl nem tudok jó véleményt mondani.
Nálam alapszabály: a macskazabálóktól (Franciák) csak parfümöt és konyakot (nem brandyt).......
hil


...... azok az olaszok .......

BarG Elküldve: 2009-06-12 17:30 Füstprobléma!

Chipcad777 írta: http://www.bmw3er.hu/modules.p...fullsize=1

Nekem ez lett az injektor mérés eredménye... A jobb alsó táblázat mutatja az értékeket, állítólag a nulla a tökéletes, szóval ez jót mutat...talán légtömegmérõ is lehet, mert néha meg is torpan nekem mikor berakom egy nagyobb sebességfokozatba, váltáskor...meg van,h alapjáratom is ingadozik néha...jövõ héten megyek vissza...


Van egy rossz hírem. Ha jobban megnézed azt a tabellát, amit belinkeltél, akkor azt kellene hogy észrevedd, hogy azok a bizonyos értékek KORREKCIÓS értékek. Mit is jelent ez? Azt, hogy a kompjútered az egyes hengerek befecskendezéséhez ezzel a korrekciós faktorral számolja ki a befecskendezési mennyiségeket. Ha ezek az értékek szép egyformák attól még simán rendelkezhetsz 4 baromira egyforma rossz befecskendezõ szeleppel. Tehát ezek a korrekciós tényezõk csak a befecskendezõ fúvókák egyformaságára utalnak, az abszolut jóságukra nem. Valaki írta is itt korábban, hogy neki se mutatott ki a csúcsmérés hibát, mégis a csúcscsere volt a megoldás a füstölési problémájára. Szerelõtõl hallottam, hogyha ez a korr tényezõ eléri a 2-õt, akkor már érezni lehet a kocsi mûködésén is.

BarG Elküldve: 2009-06-11 17:58 Turbo

SoundkeY írta: http://www.vezess.hu/ha_tanacs...bol/18474/

Kek fustolesrol stb.


Továbbképzõ tanfolyam alapból paranoiásoknak

BarG Elküldve: 2009-06-10 20:34 Füstprobléma!

SoundkeY írta: Hol meressuk be a csucsokat ?
( pl itt tuti tudnak merni csak kerdes hol "profik" http://www.teljesitmenymeres.hu/common_rail.html )

itt foglalkoznak felujitassal is, csinalt mar vki ilyet ?


Elvileg szinte mindegyik BOSCH mûhely meg tudja csinálni, amelyik beruházott a spéci padba. A befecskendezõk felújíthatóak, de pl a múltkorában is láttam vagy a duen-en vagy a racingbazarban 35-ért árult vadiúj fúvókát.

Mérget nem vennék rá, hogy az emelt gázolajnyomás, amit a tuning csinált, nem segített be a csúcsok tönkremenetelének felgyorsulásában. Dehát segíthet a f@sza magyar gázolaj, a sok km , etc.

BarG Elküldve: 2009-06-10 18:12 hûtõ

Örülök, hogy segíthettem!

BarG Elküldve: 2009-06-10 18:00 Füstprobléma!

singletrack írta:
Chipcad777 írta: Csá.
Elkezdett keményebben kormolni (full fekete füst) a kocsim. Észrevettem,h 2000-es fordulat alatt nem igazán indul meg rendesen, fölötte ugrik meg hirtelen, de közbe füstöl mint állat. Elvittem a szerelõmhöz, ráakasztottuk gépre. Injektorok hibátlanok teljesen, (csodálkoztunk is ) Légtömegmérõre nem jelez hibát, turbo ok. Igazából nem tudott sokmindent mondani a szerelõ, pénteken szétszedik. Ja és ami még érdekes, h megnéztük álló helyzetben nem füstöl semmit, csak terhelés alatt (menet közben), huzattuk kicsit álló helyzetben és semmi füst. Szerinte vmi üzemanyag ellátási probléma lehet ...Annyit írt a gép,h vmikor egy hete üzemmeleg állapotba egy pillanatra induláskor alacsony volt a nyomás ...de máskor nem...Valaki esetleg találkozott már ilyennel? Bocsi a hosszú dumáért, de érdekel a dolog,h mi lehet.
De annak örülök,h injektorok rendbe vannak, mert attól paráztam ....

Köszi a válaszokat elõre is!
üdv: Bálint


Nekem is csak terheléskor füstöl! de én feladtam a hibakeresést, miután az injektorokat és a légtömegmérõt is már kicseréltem. gyanítom hogy a turbo, de majd mondd el, hogy ti mire jutottatok!


Hát, ha minden jó, úgymint légtömegmérõ, turbó - turbónyomásmérõ órával mérve, nem MAP szenzoron, befecskendezõfúvókák, kis hûlle szenzorok, mint gázolajhõfok, szívócsõhõfok, etc, akkor még dugulhat a katalizátor is, vagy sérült vagy a kipufogó dugul a koromtól.

BarG Elküldve: 2009-06-09 19:54 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Memmaao írta:
m_attila írta: SzIA

e46 be nem volt sper, kivétel M3

de egyébként ha megemeled a hátulját, és az egyik kereket elforgatod, akkor a másiknak is forogni kell, akkor sperdifis
de nem fog ....

üdv

m_attila

Tehát akkor castrol saf-x0-t rakhatok bele?


Nos akkor hatszázadszor belinkelem a következõ oldalt:
http://www.castrol.com/castrol...Id=7028046

Nem fog elsõre bejönni a motorolaj választó, rá kell kattintani a das richtige oil für ..... címre, majd innen már egyértelmû.
Szóval ne tölts bele SAF XO-t, hanem SAF-XJ-t, ami LS, vagyis Limited Slip olaj.

BarG Elküldve: 2009-06-09 19:38 hûtõ

Nem kell kivenni a hûtõt, elegendõ a viszkóventit meg a hûtõ hátsó mûanyag burkolatát levenni, slaggal mosva is kijön - több maroknyira számíthatsz!

BarG Elküldve: 2009-06-09 19:18 hûtõ

Szvsz a hûtõd teliment bogárral, falevéllel, porral, etc .... ki kéne takarítani!

BarG Elküldve: 2009-06-02 19:10 Olajokról általában - Amirõl nem tudod, hova írjad :)

Szabb1 írta:
Petike írta:
Szabb1 írta: Tudja valaki, hogy benzines, kéziváltós E46-ba hol kapok váltóolajat? Tudom, hogy "elvileg" lifetime olaj van benne, de le szeretnénk cserélni.

Csak szervizben? Mennyi megy bele? (323)

Thx.


szerintem a szervíz a legegyszerûbb, de rhantos-nak is szokott lenni, csörgesd meg: húsz-454-08harminc

petike


Ok. köszi!
Amúgy utána néztem Transmax Z kell bele, 1 liter.


NE tegyél bele Transmax Z-t!
Tudom, sok Castrol ajánló ezt mondja, de ne tedd. Én is betöltöttem manuálváltós 3d-be, de nagyon rövid idõ alatt megbarnult. A legjobb megoldás a gyári MTF LT1-2-3, vagy a Castrol SMX-S, ha nem kapsz mást.

BarG Elküldve: 2009-05-29 17:09 Ennyit a szervízekrõl!!!

YELLOW írta: egy "új" autót is nézhetnél, ott is érhet meglepetés... egyébként én csak csodálkozom... régen emlékeim alapján, sokkal több sérülésmentes használtautó volt... most meg látom az 1-2 hónapos autón, hogy meg van húzva, meg van roppanva, fél éves Suzu már 3x volt megtörve... én egyszerûen nem értem... nem vigyáznak az emberek? hát NEM! .


Végre talán elkezd az autó az lenni, amire kitalálták: használati tárgy! Egyre többen beépítik az életükbe az autó használatot, ezel járnak dolgozni, bevásárolni, üzleti útra mennek vele és ekkor bizony történnek "események" az autóval. Itt egy kis karc, ott egy horpadás. Aztán az ember ne javíttassa ki, mert ha eljön az eladás ideje, jön egy paranoiás és totálkárt vízionál egy vastagabb festékrétegbõl?! Régebben a hétvégi autók korában szinte mindenki busszal, villamossal, etc járt dolgozni, azon kevesek meg, akinek volt autója, a hétvégi telekre menésre, meg a nyári üdülésre vették csak elõ a féltve õrzött családi ereklyét, volt nem egy olyan járgány, amiben 10 éves korában lett 50 000 km. Na, ha egy ilyen autó megkarcolódott, az komoly családi tragédiát jelentett. Ma vannak olyanok, akik évente 60-80 000 km-t mennek, nekik egy autó értékét a használhatósága szabja meg, nem egy-két sérülés.

BarG Elküldve: 2009-05-21 18:27 Sportlégszûrõ

Tiba írta: Ez a sportlégszûrõ kb annyit ér szerintem mint a sportgyertya. Semmit...


Nincs igazad.
Vettem régebben sportlégszûrõt, olyat, amit az eredeti helyére kell beszerelni. Elvittem Budakalászra Istvánkóékhoz és nyomatékot, valamint teljesítményt mérettem a gépen, hagyományos és sportlégszûrõvel. Igenis meglátszott a görbéken a hatása, mert sportlégszûrõvel hamarabb , kisebb fordulatszámon ébredt a nyomaték. Amiért végülis eladtam, annak az volt az oka, hogy nem bíztam meg a szûrési képességeiben, sok turbón láttam a lapátok kirojtozódását , mert a szemcsék átmentek a szûrõn és kibombázták a lapátok éleit.

BarG Elküldve: 2009-05-14 21:16 Autóvásárlás

Robinson írta: 330d... hát jah, igazad van. Kedden este voltam olyan idióta, és vezettem Steve kocsiját ami ugye 330cd. Szerelmes lettem, nem is akármennyire. Most jó nagy gondban vagyok, mert a 320d-met is szeretem, de a 330d utánozhatatlan. 6 henger.. ez már alapból magáért beszél Kiegyensúlyozott csendes motor, és úgy szedi a lábát.. majdnemhogy sikongattam úgy élveztem. És a hangja... áá...

Én mostmár biztos nem vennék mást, csak azt.


Kombiban láttam a használtautón 4M alatt. Tiszta olcsóság, és már a 204LE.

BarG Elküldve: 2009-05-08 20:40 Társalgó

Woockie írta:
BarG írta: Ainek esetleg kell a fahangú gyári hangszóró, szóljon.

Rendes erositovel nem olyan fahangu am az, de ami a fejegysegben van, az .... Persze a hangszoro sem highend, az biztos.


A legelsõ, amit nyugdíjba küldtem, a reverse magnós rádió volt. A bömös elõtt seatjaim voltak, amikben gyárilag kb két nagyságrenddel minõségibb fejegységek szerepeltek. Amikor a bmw-s kereskedõ azt mondta, hogy jó az alap fejegység is, sajnos hittem neki. Amikor megérkezett a járgány, és kiderült, hogy milyen pocsék a reverse, már késõ volt. Aztán meghallgattam az emeltebb verziókat, de csak kicsit voltak jobbak. Így egy Blau Bremen ment bele, aminek a rádió része szenzációs, a CD-jébe még sose tettem lemezt és nem is fogok, mert nem érdekel. Sûrítményeket meg ..... brrrrrr.
És a legszebb, hogy ha az autó áll, nagyságrendekkel szebben szól, mintha megy.