BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2007-12-16 12:46 Chip tuning

Tano írta: Ja, nekem a 20d érdekelt, mert most látom, hogy másnál is megvan az az árok. Nekem is produkál ilyen hullámzást, de én eddig csak a fenekemmel éreztem, mert még sosem mérettem le. És kiváncsi lennék hogy mi okozza, mert ha lehet akkor jó lenne kiküszöbölni.


Szerintem ez a kis visszaesés - én nem nevezném ároknak - a geometriás turbó szabályzásának a pontatlanságából van. Ahogy öregszik a gép, egyre pontatlanabbak lesznek a szenzorok, romlik a szabályzás pontossága, úgy lesz egyre nagyobb a visszaesés. Én még ezt a visszaesést nem érzem, és ez a visszaesés 0 km-es kora óta megvan. Volt egy gyenge kísérletem sportlégszûrõvel és akkor is lemérettem a gépet gyári légszûrõvel meg sportlégszûrõvel is, az a kis csúcs már kb 5000 km-es korában is úgyanúgy megvolt. Én már egy csomó ilyen görbét láttam, a legtöbbön bizony csúcs látható.

BarG Elküldve: 2007-12-15 21:22 Chip tuning

Tano írta: Hoppá, végre egy E46 valós diagrammot is látok.

Azt meg tudná valaki mondani, hogy mi okozza azt a nagy hullámzást 1900-as fordulat környékén? Ez nagyon érdekelne.



A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu[/img]

Csak ennyi hiányzott a boldogsághoz? Ha kell, van még! (Sajnos telefonosok.)
üdv

BarG Elküldve: 2007-12-14 17:53 Ajánlott chip, beszerelõk

paircraft írta:

Szia,

meg van ,ég a Küberl boxod? Esetleg érdekelne...


Szia!
Megvan még, hiszen ezért is panaszoltam a dolgot. Csak akkor jó a Tiedbe, ha 150, 163 LE 2d, vagy 204 LE 3d, 218 LE 530d. Más autókhoz is jó, ha azok CRII-esek és beszerezhetõ a gyári csatlakozókkal ellátott kábelük és a forgalmazótól sikerül megkapni az adott típushoz szükséges programparamétereket.
voda-3739-128-on elérsz, ha komolyan gondolod.

BarG Elküldve: 2007-12-13 20:34 E46 TÍPUSHIBÁK [VITA]

wagusty írta: Szia BarG!

Köszi a választ!
Az említett 45e Ft-os csúcs az hol és milyen állapotban kapható?
Nekem egy 2003.01-es 320d-m van ami euro3-as.

Köszi


Próbáld meg ezt a számot: 70/536-4140

BarG Elküldve: 2007-12-13 09:21 Ajánlott chip, beszerelõk

csu2 írta: Üdv!

Egyetértek, a chiptuning egy erõsen bizalmi dolog! A legkevésbé sem paranoiásoknak való. Egy kicsit én is az vagyok. Jól meggondolnám, hogy a TuningElek-et közelébe engedjem, egy letöltött crackelt winols-al a gépem motorvezérlõjének egy kertvárosi garázsban... Mégha azt állítja, hogy heti 3 e46-ot készít fel az F1-re. Az sem nyugtatna, meg hogy odadja az eredeti eppromtartalmat - amit, a jóég se tud, hogy valóban az e.... Meg rákenhetem a cédét a szétcsúszott motorra vagy automata váltóra...
Ellenben érdekel a dolog, csak valahogy máshogy...

Nem tudja valaki véletlen, hogy forgalmazza nálunk valaki, neves tuningcégek (Hamann, Schnitzer) programjait (persze bizonyitottan! )?


Én vagy két éve megkerestem a Schnitzert, hogy mit ajánlanak. BOXOT !!! 2000euróért, így letettem róla. Végül vettem egy Küberl boxot, amit aztán itt is ajánlgattam megvételre, de a kutyának se kellett, mert végül az elektronikai tuning helyett metanol/víz befecskendezést csináltam.
Hamann képviselet van Mo-on, google megmondja.

BarG Elküldve: 2007-12-12 23:51 E46 TÍPUSHIBÁK [VITA]

vxc írta: Mivel épp szerelõbácsinál van a "dönci", sokat beszélgettem egy fiatal, egész szimpatikus szerelõsráccal éppen valami hasonlóról.
Tudniillik rákérdeztem, hogy az elsõ látogatásomkor említett egyenetlen járást, motor rázkódást, okozhatta-e, hogy a késõbb szétdurrant fõtengelyékszíjtárcsa rakoncátlankodott már akkor is. Nem, hangzott a válasz. A srác mondta, hogy ha emlékszem rá, lehetett látni a pcn a kompresszió-viszonyokat, és az bizony egyenetlen volt, amibõl õ egyenesen arra következtet, hogy bajban vannak a porlasztóim. Common rail ugyebár, és szerinte részecskeszûrõs is (320d 2004 aut 150 LE).
Azt javasolta, hogy cseréljünk szûrõt, pucoljuk ki az üzemanyag-rendszert, és adalékkal tisztítsuk meg a csúcsokat, amíg nem késõ, kb 25ezerre mondta cakk-pakk.
Javasolta továbbá, hogy a literes adalék, ami 3e HUF 1-1/4-e minden tankoláskor, azaz teletöltéskor kerüljön bele, így megelõzi a magyar gázolaj "csodás" hatását a csúcsokon.

Szóval, elég az hozzá, hogy emiatt ráz szerinte a motorom kicsit, illetve óva intett tõle, hogy egy cserét (160e HUF / db) bevállaljak.
Juteszembe tempomattal, vagy anélül, nekem 50nél picit hullámzik a dönci.


Bocs, de a Te autódba a csúcs (a Bosch szám vége 216) 45 pénz, az enyémbe is ilyen van, csak több , ha elegendõ energiával keresed. Amúgy én is adalékpárti vagyok, a mendemondákkal ellentétben szerintem inkább használnak, mint ártanak.

BarG Elküldve: 2007-12-12 19:08 Ajánlott chip, beszerelõk

Sziasztok!

Ha egy gépbõl nagyobb teljesítményt veszünk ki, akkor annak az élettartama csökkenni fog. Aki másképp gondolja, annak a mûszaki felkészültségén jelentõs javítani való van. Az élettartamcsökkenés viszont lehet elviselhetõ mértékû, általában arányos a teljesíménynövekedéssel és lehet olyan intézkedéseket hozni, amikkel az élettartam növelhetõ, akár ellensúlyozni is lehet a csökkenést, pl jobb motorolaj használata, gyakrabban cserélve, minõségibb üzemanyagok, stb.....de ez csak akkor mûködik, ha nem szaladt el a ló túlzottan a tunerrel....

A chiptuning egy bizalmi jellegû kérdés, mert nem tudható, hogy milyen fejlesztõmunka áll a program mögött és milyen tapasztalt a tuner. Egy Hamann, Hartge, Schnitzer program nemhiába kerül aranyárba, valószínüleg így a legkisebb a rizikó. Ha parázós típusú a kedves tulaj, akkor jobb, ha a chiptuning közelébe se megy, mert az autó minden rezdülésére hibát fog vízionálni. A boxokról sokaknak nagyon rossz a véleményük, a boxok egy része tényleg átverés, és nagyon sokan le is ragadtak ezen a szinten. Ma már több komoly mûszaki produktum is kapható, csak fel kell ismerni, hogy melyek ezek. A boxoktól jóval kisebb teljesítménynövekedés várható, márha nem akarsz füstokádó sárkányt, és nyommentesen eltávolítható szükség esetén, pl ha meghibásodik valami. Hiba esetén tuti a tuning lesz a hibáért felelõs garanciaidõben a márkaszervíz szerint, még akkor is, ha a világítás lett rossz, akkor is.

A tisztelt tuningoló persze a maga lovát fogja dícsérni, objektív választ a kérdésekre nehéz így kapni........

BarG Elküldve: 2007-12-11 23:14 E46 TÍPUSHIBÁK [VITA]

WAGUSTY
Szia BarG!

Kérlek ird meg ,hogy mit jelent az ,hogy "korrekciós tényezõ kezdett kilógni" ?

Nekem Igaz egy 320d-m van de azt produkálja idöként egyre gyakrabban ,hogy ha megyek a kocsival és üresbe teszem és csak gurulok vele akkor fel le járkál az alapjárat aztán egyszercsak beáll a korrektre kb.~850-900-ra. Nem tudom ,hogy ennek köze van e ahoz amit irtál de gyanítom.

Sorry ha most elrontottam ezzel a topik témáját.
De ha valakit zavar akkor nyugodtan törölheti és megjegyzem probáltam küldeni PÜ-t de nem megy.
Köszi


Szia!

Ha elviszed a gépedet egy mûszeres bevizsgálásra, akkor a computerébõl kiolvashatóak a csúcsokra jellemzõ számok, amik megmondják, hogy a csúcsok mennyire egyformák, meg hogy van-e valami bajuk. Valami 2 táján állítólag megérezni, hogy problémák kezdõdnek. Nekem az amit cseréltettem, 1 fölé ment, míg a többi messze 1 alatt maradt. Állítólag az égési fázisoknál a szöggyorsulások különbségeibõl számítódik ez a szám. Az egyik jele a csúcshibának hallomásom szerint az alapjárat ingadozása.
üdv

BarG Elküldve: 2007-12-11 20:10 E46 TÍPUSHIBÁK

OK, akkor összefoglalva: 2004-es 330Cd

Ami rögtön rossz volt:
- olajszint szenzor - garanciában cserélve
- az ablak mozgatásáért felelõs groundmodul - gari

- két év után a kédergumi plüsscsíkja levált mindkét oldalon - garancia
- visszahívásban kipufogó öntvény csere
- kb 70e-nél elsõ féktárcsák, betétek cserélve, rázott. Kopva 1mm volt csak. Zimmerman tárxcsa+Ferodo betét berakva - 25e múlva csere! Gyárira.
- 75e elsõ szilentek erõsebbre csere, a régi hibátlan volt
- 90e-nél ékszíjtárcsa csere, elkezdett szétválni
- 90e termosztát csere - nem melegedett be rendesen
- 90e 1db porlasztócsúcs csere - korrekciós tényezõ kezdett kilógni, egyéb jele még nem volt
- 100e bal oldali lengõkar csere - nagytudású szerelõ megrángatta, megállapította - csere után kiderült, hogy a réginek semmi baja! Nem kell valakinek?!
- 115e EGR termosztát csere - bemelegedés megint
- ja a legujabbat elfelejtettem: compu szerint rossz egy izzítógyertyám - 6db cserélve 116e km - az autón semmi se volt érezhetõ

A kilométerek hozzávetõlegesek.
üdv

BarG Elküldve: 2007-12-10 22:36 Klímaékszíj

peetie írta:
BarG írta:
peetie írta: "Ezért célszerû márkaszervízbe járni, "

És ezért jó ide járni a fórumra is Szóval fõtengely ékszíjtárcsát köv szervíznél ellenõríztetni. Van estelg más köztudott típushiba is?

Kéne nyitni ezeknek egy külön topicot, E46 típushibák címmel, aztán oda összegyûjteni, nem ?


Hát ez az egész fórum nagyjából háromnegyed részben errõl szól!!!Nem?!
Egy-két hónappal ezelõtt már én is írtam az ékszíjtárcsa cserérõl, de az akkor nem okozott ekkora felzúdulást. RENGETEG típushiba le lett már írva, sokat lehet profitálni, ha valaki figyelmesen olvas.
Na ja, de annyi topicot kell hozzá átolvasni ha valamit keres az ember, mert sokszor más témában van kitárgyalva. Így ugye hogy nincs karbantartva az oldal elég kavaros már


Hát ebben igazad van!
Egy bizonyos idõ után , ha ugyanaz a kérdés 26-odszor vetõdik fel, már nem válaszol senki, mert belefáradt, hogy az elsõ 5 alkalommal már belinkelt képet, forrást meg leírta a saját tapasztalatait az adott témában. Csak úgy tûnik, egy - két hét elmúltával amit leírt, feledésbe is merült.

BarG Elküldve: 2007-12-10 21:43 Klímaékszíj

peetie írta: "Ezért célszerû márkaszervízbe járni, "

És ezért jó ide járni a fórumra is Szóval fõtengely ékszíjtárcsát köv szervíznél ellenõríztetni. Van estelg más köztudott típushiba is?

Kéne nyitni ezeknek egy külön topicot, E46 típushibák címmel, aztán oda összegyûjteni, nem ?


Hát ez az egész fórum nagyjából háromnegyed részben errõl szól!!!Nem?!
Egy-két hónappal ezelõtt már én is írtam az ékszíjtárcsa cserérõl, de az akkor nem okozott ekkora felzúdulást. RENGETEG típushiba le lett már írva, sokat lehet profitálni, ha valaki figyelmesen olvas.

BarG Elküldve: 2007-12-10 18:47 Klímaékszíj

vxc írta: Na, elkeserítõ kép tárult a szemem elé: ez a tárcsa, cafatokká ment, egyszerûen leszakadt a gumírozott része. Nem hiszem el! A szervíz nyugtatgat, hogy örüljek, hogy nem sztráda 150nél türtént, mert akkor most milliós károm lenne, az fix, és romokban heverne az egész gönc.
Felötlik bennem a gondolat, hogy egy 3 éves, 130e km körül futott bmwben ez az alkatrész, így, külsérelmi nyom nélkül nem mehet tönkre. Szerintem legalábbis nem. Láthatólag nem volt kalapáccsal odaverve, nem tört össze ütközéskor stb.
Logikusan az következik most, hogy felveszema kapcsolatot a bmwvel, mert ezt nonszensznek tartom, és kérem, hogy térítsék meg a károm, mivel nyilvánvalóan anyaghiba.

Naív vagyok igaz? Vélemény? Fontos lenne. Esetleg ha vki tudja, hová kell pampogni.


Ez egy nyomorult típushiba mid a 2d, mind a 3d motoroknál. Nekem kb 90 000-nél jött el a csere ideje úgy, hogy kb 3 éves volt a gép. Nem vártam meg, amíg szétszakad, valójában a szerelõ jó nagy csavarhúzóval megfeszegette és mutatta a kifényesedett részt a fémrészen, ami annak a jele, hogy nagyobbat mozdult a két gumival összekötött elem, mint kellett volna. Ezért célszerû márkaszervízbe járni, mert õk tudják, mik a típushibák és rákeresnek, ha kéred. (Persze jó lehet a független szerelõ is, ha gyakran találkozik az adott típussal.) És akkor kell szerelõhöz menni, amikor valami szokatlan kezdõdik, nem amikor már szétesett.

BarG Elküldve: 2007-12-10 18:27 Érdekes hiba...:(

chris528i írta: hi all olyat tapasztalt már vki, hogy a board szerinti fogyasztás több olyan 4-8 decivel mint a valós számolt érték. Mindíg ugyanott tankolok megbízhtó kút és mindíg egy kattanásig. Ma tankoltam 7,4l/100km a számolt érték és a board 8,2l/100km -t mutat ez csak városi helyben járás. Jobb mintha fordítva lenne.


Nekem is mindig többet mutat a board, mint amit a kútnál mérek. Nyáron melegben majdnem pontos, ahogy hûl az idõ úgy nõ a különbség, kemény mínuszokban felmegy 1 literre is.

BarG Elküldve: 2007-12-09 22:30 Érdekes hiba...:(

Zotyi30d írta: Igen.Ha jól emlékszem BarG kollégának is hasonló problémája volt ,de még nem jelzett a fejleményekrõl


Szombaton(!!!) megejtõdött az izzítógyertyacsere , kidobtuk mind a 6-ot, de még nem mentem vele annyit, hogy véleményt merjek mondani. Amúgy elég szívatós meló, kb 2 óra folyamatos elfoglaltság olyannak, aki már többször csinált ilyet. A gyertyákon nem látszott semmi különös, a bebeszélés szintjén talán kormosabb volt az, amelyiknél a gép hibát jelzett.
Majd pár nap múlva, mikor túl leszek néhány hidegindításon, fogok jelentkezni a fejleményekkel.
üdv

BarG Elküldve: 2007-12-05 19:42 Csinált már valakivel ilyet a gépe?

3.0d Urak elárulhatnátok, hogyan teszitek a nyomatékot az útra mostanában, mert nekem ilyen idõben téligumival nem megy : :