BarG Elküldve: 2014-05-16 19:21 Autóvásárlás
YELLOW írta:BarG írta:Totyasrac írta:kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.
Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.
Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.
valamikor megnézném a géped
Hát, minden munkanap járok a városodban ...