BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2014-05-16 19:21 Autóvásárlás

YELLOW írta:
BarG írta:
Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.



valamikor megnézném a géped


Hát, minden munkanap járok a városodban ...

BarG Elküldve: 2014-05-16 15:52 Autóvásárlás

Totyasrac írta:
kempelen írta:
Általában azok az emberek félnek az automatától nagyrészben, akiknek soha nem volt, kisebb részben pedig akik már megégették magukat vele.


Ezzel maximálisan egyetértek. Aki kijár szerpentinezni (Dobogókő, Mecsek stb.) attól én is bármikor elfogadom a "kéziváltó a vezetési élmény alapja" dolgot. De sem autópályán nem jobb a kézi (úgysem gangolsz), sem városban (sőt, ott pont kellemetlenebb).
Fenntartási költségben csak akkor olcsóbb a kézi, ha az nem romlik el, az automata meg igen (tudtommal egy váltó le/fel magában van vagy 30-40e Ft, és akkor még nem vettünk kuplungot, kettőstömegűt, meg nem kellett megbontani a váltót - előző OFF-omon 90e Ft volt csak egy csapágy cseréje meg a váltó szét-össze, leszerelés és felrakás nélkül!).
Ezzel szemben áll az automata ~300e Ft-os javítása, de ha az megtörténik, onnéttól 0km-es a mechanikája, olajcserékkel ~4-500e km-en át nemigen lesz baja, épeszű használat mellett.


Tegyük gyorsan hozzá, hogy bizonyos motorverziókat - és hát pont azokat, ahol a vezetési élmény lakik!!! - már nem is árulják kézi váltóval. És a trend az, hogy egyre jobban kopik ki a kéziváltó, hamarosan már csak az 1,2-es gépekben kapsz manuált, komolyabb motorerőhöz automata lesz az alap. 3d, 35d, 40d, 50d csak automata van.
Ha meg megátalkodott váltáshívő valaki, akkor a jobb automaták bizony tudnak kézi üzemmódban működni, de a kuplungolás kimarad. Én most szokom az új 8 fokozatú automatát, eddig olyan 500e km körül vezethettem szummában manuált, szóval nem egyszerű a kérdés, de amit eddig láttam, az tetszik. Szinte észrevehetetlen a váltás, csak a fordulatszámmérő mutatja, hogy emelkedik vagy visszaesik a pörgés. Hogy aztán mi lesz 200e km-nél, azt majd meglátjuk.

BarG Elküldve: 2014-05-07 19:37 vizpumpa

si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.

BarG Elküldve: 2014-05-07 19:14 Mi lehet a baj?

Totyasrac írta:
YELLOW írta:

ezt rosszul csinálod... én általában felénél tankolok, csak néha megyek le sárgáig. ezzel csak kínzod a szivattyút.


Nem mondod, hogy ez "kínzás" neki
És nem szándékozom 300km-enként benzinkútra járni, így is hetente megyek, a végén veszek valami takarékosabbat
Utoljára a céges 1.6-os Swift volt ami ~400km-enként kutat keresett, de ez egy ~utazóautó... Nem tudom elfogadni, hogy fél tankonként telerakjam


E46 tank 63 literes.

BarG Elküldve: 2014-04-18 20:49 karbantartás

Hali,

Aktualizáltam volna a profilomban az autóm adatait. De nem tudtam. F30, 31, 32 sorozat hiányzik, de éppúgy az F10, meg úgy általánosan az utóbbi 2-3-4 év termése. Van már ugye 4-es sorozat, meg rövidesen jön a 2-es is, ezekre lehet számítani, hogy valamikor felkerülnek?
üdv,

BarG Elküldve: 2014-04-13 22:08 Autóvásárlás

Szemy írta:
Coyote írta:
Blaze írta: Sziasztok!

Úgy döntöttem BMW-t szeretnék következő autókat. Megnézve az alternatívákat és lehetőségeket, az E46 320i tetszik a legjobban. Elég sokat végignéztem, németeket is, viszont arra jutottam onnan tapasztalat nélkül nem vágnék bele hogy behozzak egyet. Szóval ő lenne a végleges választás, tudtok róla valamit esetleg?

http://www.hasznaltauto.hu/aut...ci-7805430


Mellette szól a kellemes ár és a jó állapot, ha az igényeidnek megfelel, menj rá.

Én személy szerint, ha már kupét választanék, akkor nem adnám m-packet, combtámaszos bőrülés, nagynavi, tetőablak alá, ez kupénak kicsit fapad szerintem. A navit meg a xenont leszámítva ez ilyen opel astra felszereltségű cucc, amit feleannyiért megkapsz, kétszer ennyi ajtóval


Teljesen igazad van, viszont ez az arany szinte mindig megvan. Jelenleg egy uj alap 4-es BMW 35.750 euro, mig egy uj alap 5 ajtos Astra 16.950 euro. Arrol nem is beszelve, hogy a BMW nem arrol hires, hogy az alapfelszereltseget telerakja "extrakkal". Peldanak okaert az uj 5-ös BMW-ben (F10) a hatso osztottan dönthetö üles extranak szamit, ami azert elgondolkodtato...

Szemy



10 év, közel 300kkm alazz a hátsó üléstámlám se osztottan, se osztatlanul egyetlen egyszer sem volt lehajtva. Tehát számomra ez a feature teljesen felesleges. És az extralistán található dolgok 90%-a detto. Az a kedvencem, ha valaki azért vesz puttonyos teherautót (egyesek kombinak, touringnak nevezik) mert lehet, hogy 5 év múlva egyszer majd vesz egy hűtőt, tv-t és mekkora királyság lesz, ha nem kell tehertaxit hívni.

BarG Elküldve: 2014-04-13 17:54 Üzemanyag minõsítés és átverések!

negativ0001 írta:
compact írta:
rece65 írta: Egyik ismerősöm keveri a gázolajat a sima napraforgó olajjal(tisztával!) és azt állítja hogy semmivel nem rosszabb így mint amikor a tiszta gázolajat tankolta.
Sztem csak szarabb lehet a keverés de kíváncsi vagyok a véleményetekre!
E46 320D-je van 150 lovas és 2003-as..



Akinek nincs pénze gázolajra az miért nem jár bringával vagy gyalog?
Ráadásul a sima napraforgóolaj ára is 350-400ft körül van ha jól tudom.
Gratulálok neki kiváncsi leszek rá, hogy pár hónap használat után hogy áll majd a szája.
Mennyit is spóról vele 1 tanknál?...


Ebbe semmi kulonos sincs, en annak idejen amikor meg olcsobb volt az olaj, akkor csak azzal jartam (Peugeot Partner 1.9 D ) ugyan ugy megy, csak fank szagu a kipufogo fustje es csak nyaron lehet menni vele, mert telen nem inditod be.
A biodiesel is ilyen, csak abban van methanol es meg valami parafingatlo cucc....
.... amugy sokkal tisztabb es tisztito hatasu, mint a sima gazolaj.... ket tank olaj utan szurocsere, mert osszeszedi a mocskot a tankbol.
ui ismerosom hasznalt motorolajjal jar VW 2es Golf.... na az aztan fustol.....szerintem az szet is fogja cseszti a pompajat


Az étolajnak van egy kellemetlen tulajdonsága, mégpedig az, hogy gyantásodik levegővel érintkezve. Azok tudnak vele járni, akik minden nap mennek és relatíve nem sokat tartózkodik az étolaj a tankban. Ha sokat áll a rendszerben, akkor bajt tud csinálni. Kevés százalékban elmegy még a legmodernebb motorokban is, de akkor meg minek? Appropo - van jó tulajdonsága is, az étolaj jobban ken, mint a gázolaj. A biodízelre ez nem igaz. Talán ezért megérheti a gázolajhoz keverni, de vannak jobb kenésjavítók is.

BarG Elküldve: 2014-04-08 18:38 Hűtővíz..:S

Neo954 írta:
laleeboy írta:
Neo954 írta:
vick666 írta: sziasztok!

ötletek tapasztalatok kellenének!

vásároltunk havernak kinntről egy vasat! (E46 318i 199
alapjáraton üzemmelegre áll ás szépen jár!
ha elindulunk vele felmegy a víz.... probáltuk légteleniteni és a légtelenítője olyan mint a kukta, cső bekeményedik és gözt enged ki.

ott tartunk hogy hengerfej le, 1es 2es henger picit mosott és tömítés se az igazi. új tömítéssel, síkolással vissza és a jelenség megmaradt!!! most megint hengerfej le gépműhely, persze semmi baja....

kifogytunk az ötletből.

vízpumpa új, temosztát jó!

előre is köszi.

Vick


Szia!

Lehet dugulás van valahol, takony hűtőtömítő nem lett beleöntve valamikor?

Üdv.:Neo


Nem tudom hogy ebben van e még viszkó, de ha van benne és sz@r az is okozhat hasonló jelenséget.
Ha nem viszkós akkor a venti elindul amikor felmegy a hőfok?


Elektronyos

318i M43 1998 kühler



Blokkot nem kell síkolni?

BarG Elküldve: 2014-04-06 12:57 Üzemanyag fogyasztás

rece65 írta: Fogyasztásban nem hiszem hogy befolyásolna de..
Ha kannából töltünk rendszeresen gázolajat az autómba(benzinkútról valót)abból lehet gondja az üzemanyag rendszernek vagy vmi másnak?
Tiszta kanna és csak diesel lenne benne tárolva...
Vmint meddig lehet letárolni így gázolajat hogy ne romoljon a minősége?(ha romlik egyáltalán)



Nincsenek jó híreim. Sok éve veszegettem gázolajat, mindenféle kútról 5 literes ionmentes vizes átlátszó PET edénybe. Csak azért, hogy lássam, hogy is néznek ki. Aztán sok ideig álltak a garázsban. Ami szomorú, hogy mindegyikből vált ki valami szilárd üledék, pedig a kútnál mindegyik kristálytiszta volt. Ami változatos, hogy az egyikből sárga pelyhes, a másikból fehér por szerű, a harmadikból barna ragacsos valami. Amúgy minden gázolaj szemre tök azonos színű volt, kivéve a Shell és az OMV prémiumját, amik halvány zöldesek voltak. De kb egy hónapi napfényen állás után ezek is megsárgultak, mint a többi.
Tanulság: lehet kannából tankolni, de szivattyúval és szűrővel szabad csak a tankba tenni az üzemanyagot. És nem fémszitával meg harisnyanadrágon keresztül, hanem olyan finomszűrővel, ami a kocsiban is van.

BarG Elküldve: 2014-04-05 21:46 Motor-váltó

szabo1985 írta: helló
Érdeklödni szeretnék hogy egy e46-os 320cd kaszniba motort cserélnék és bele lehet e rakni egy m5 ös bmw motorját s85 v10 est? van e neki hely ebbe a kaszbiba és miket kelene modositani hozzá ha megvan a válto és a motor is mik kelenek még hozzá? köszönöm a választ..


Én már láttam ilyen beépítést. Valamelyik nagyobb német tuning csapat csinált ilyet. De hogy a szerelőd el fog átkozni, ha ilyen autóval odamégy, hogy szerelni kéne valamit, mert már az én sor6-om is feladja a leckét rendesen, mert így is hozzáférhetetlen sok minden. Én inkább az eggyel most alatti széria V8-át céloznám meg.

BarG Elküldve: 2014-03-22 21:53 Nagyobb sebességnél rezonálás

Tranceboy írta: Kedves autórajongó társaim, ismét felkerült az autóra a nyari kerek, kapott tok jo gumikat de nagyobb temponal picit razza a kormanyt, centir ok, felni ok, es idegesit. Vmi otletetek?


Az eggyel ezelőtti nyárigumi szériámnál nekem is volt ilyen. Ki volt egyensúlyozva, aztán mégis rázott. Visszavittem oda, ahol vettem a gumikat, indikátorórával megmérték és az egyik gumi 1mm-t ütött. Kicserélték. A rázás nagyrésze elmúlt de maradt valamennyi. Addig nem múlt el, amíg olyan helyre nem vittem egyensúlyoztatni, ahol az 5 kerékcsavarnál fogatták fel. Furcsa módon előtte elhasználtam már 3 garnitúrát, meg utána is már van egy újabb, de ez a körmös vagy milyen felfogatás se előtte, se utána nem kellett. Azzal az egy garnitúra gumival meg 5* mentem ide-oda egyensúlyoztatni, sikertelenül.

BarG Elküldve: 2014-03-18 21:30 Akkumulátor

YELLOW írta:
si3rrabravo írta:
YELLOW írta:
nem okoz gondot a nagyobb indítóáram. sőt télen csak jó. azért egy 30d-nek kell, főleg ha agyon van extrázva. lehet nincs benne kiegészítő fűtés vagy ilyesmi akkor elképzelhető, hogy kisebbet raktak bele. attól függ hol jársz az autóval. ha sokat mész hosszútávot (30d-vel illő), akkor mehet bele 100Ah-s is, ha viszont a rövidtáv a sok, akkor inkább kisebb, vagy mehet a nagyobb csak télen érdemes töltőre rakni. szóval én 90-100Ah-sat választanék.


Nincs se kiegészítő fűtés, sem egyéb fogyasztót nem használok álló motornál, még riasztó sincs.

Olvastam valahol, hogy programozni kell újabb bmw-ket ha más kapacitású akksit teszünk bele. Van bennük ez az intelligent battery sensor, ha jól olvastam. De mint kiderült ilyen nincs az E46ban.


így van. én mondjuk mindenképp nagyobbat akartam az enyémbe, meg eleve a gyári 55-ös volt, MonBat Premium-ban nem volt csak 50-es meg 65-ös a legközelebb, kisebb mondom kizárt.
egy korábbi linken néztem a MB 65Ah-s 18ezer körül van, a többi nagyobb márka, meg 22-23ezer. hát csak ennél maradok ha cserélni kell, de szerintem egy 2 év még simán van benne, és akkor már az is 7 évet ment. sok Bosch meg 2-3 év után kuka.
mondjuk az tényleg durva, hogy a gyári BMW-akksik mint nekem is bő 7 évet bírt, meg sokaknak 10-et is, apám GM-es (amúgy nem tom ki gyárja) akksija meg 2-3 év után kuka. neki is a MonBat Premium van benne és tökéletes. viszont a BMW gyári akksija nem biztos, hogy ennek fényében ér ~45ezret, mert annyival nem bír többet.


Nekem 6 éves korában kellett cserélni a gyári akksit. Az Exide prémium se volt sokkal több 30-nél, 100Ah-ban, csak szét kellett nézni a vásárlás előtt.
És nagy kapacitású meg nagy indítóáramú akksi pont a rövid távú közlekedésekhez kell, amikor nehezebben töltődik vissza az indításokra elment energia.

BarG Elküldve: 2014-03-17 21:28 Akkumulátor

ZoleeSRB írta:
SirToma írta:
si3rrabravo írta: Akksi csere előtt állok! Ötletek 30cd-be? Most bmw 80ah akksi van benne.

Milyen gyártó milyen termékét válasszam?


Szia.

Én exide premium-ot vettem a dízelhez,elégedett vagyok vele.85ah/800 -as inditoaram
Haver varta silvert-azt hiszem,az is frankón muzsikál,bár ő garázsos,én meg csillaggarázs

Üdv:Toma


Exide
Amikor én vettem itt voltak a legjobb árakon az aksik:
http://www.akkumax.hu



Én is az Exide-ot ajánlom, a prémiumot, de ne 80-ast, hanem 100Ah-t, 900 vagy 1000? A-es indítóárammal. 80-as nem is tudom, hogy kerülhetett bele, gyárilag 90-essel adták.

BarG Elküldve: 2014-03-01 17:27 Autóvásárlás

nickname írta:
leroyclub írta: Erről mi a véleményetek?


Szerinted mennyire reàlis ez az àr egy valos elöéllettel, jol karbantartott autóért ?


Esetleg el akarja adni és nem hónapokig nézegetni a hirdető oldalon?

BarG Elküldve: 2014-02-20 21:07 Motorolaj

YELLOW írta:
BarG írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta:
jons írta:
negativ0001 írta:
Ma fogok kapni egy olajtesztelo gepet es letesztelem a mar 20.000 km-t futott Xado olajat, na meg a frisset is, majd megirom, ha erdekel.


Ez igencsak érdekel!! Kiváncsi vagyok mi a tapasztalat... mondjuk jó lenne egy kontroll olaj, bmw vagy castrol, mobil1 ilyesmi... de kiindulásnak jó lesz így simán is.



Megvolt a teszt. Holnap mas markakat is osszehasonlitok, de eddig volt egy CAstrol, egy Aral es Xado 5w-40. A motorban XAdo 5w-40 van es nincs benne adalek.

(Szerelo haverom ugy fogalmazott, hogy BP, Aral, Castrol-t... mind egy furdokadban toltik.)

A Castrol es az Aral igen csak egyforman viselkedett. A teszteren a 7 Kg-os beosztasnal (20ig van a skala) a surlodo femek osszeragadtak.
A Xadonal 16 Kg-nal ragadt meg, igaz a surlodott kopas nagyobb volt, mint az elozoke, (gondolom, mert hosszabb ideig ment), de a kopas nyoma nem matt volt, mint a masik ket olaje, hanem fenyesre polirozodott.
A 22.000km-t futott Xado olaj 7Kg-nal ragadt meg es egy kicsivel volt nagyobb a kopasnyom, mint az uj CAstrol/Aral olaje.

Roviden ennyi, holnap lesz letesztelve valami Vat nevu holland olaj es a VeryLube-tol ket fajta adalek.



BP, Aral, Castrol. mind BP csoport tag, de kijelenteni azt, hogy egy kádban/ból töltik azért erős. főleg, hogy 5w-40-ből is van több típus márkákon belül, tehát azon belül sem ugyanaz.
mondjuk egy ilyen tesztet én is elvégeznék, hogy magam is lássam amit mutat, értékel a gép.
mellesleg egy BMW dobozos olajra lennék kíváncsi az mit tud. meg egy Eneos-ra is.


Jo jo, csak viccelodve mondta, hogy furdokadban......
Sajnos meg csak ma lehet nalam a gep, de lehet, cson csinaltatok magamnak egy ilyen gepet, mert egyszerre nem ferek ennyi fele olajhoz hozza.


szivesen küldtem volna mintát a leengedett olajamból,kiváncsi lettem volna. amúgy egy kicsit arra utalt az írásom, hogy én azért azt nem hiszem, hogy egy 22ezret futott akármilyen olaj jobb, mint egy új, ami azért nem a full gagyi márka. mint hil is írta korábban, neki nagy csalódás volt a Xado, azt hiszem vagyunk olyan viszonyban, hogy nem áll szándékunkban félre vezetni vele egymást. ez nem a Xado ellen szól, de nem hiszem, hogy annyival jobb lenne. lehet jobb, de nem ennyivel. persze ez az én véleményem én nem mértem.


Több éve volt egy kollégám, aki olajadalékos képviselő volt mellékesen. Egyszer kölcsönkértem a demonstrációs masináját, szerintem pont olyan volt, mint amiről itt és most szó van. Nálam volt néhány hétig, sok új olajat kipróbáltam vele. A flakonos új motorolajok közt alig volt valami különbség. Csak akkor lett különbség, ha valami csodaadalék került bele, de akkor durván megnőtt a beragadáshoz szükséges erő. A csodaadalékolt olajok közt se volt túl nagy különbség, mindegy, hogy metabond, prolong vagy lubtec volt a delikvens.
Viszont ez csak egy tulajdonsága az olajnak, tíz másik meg homályban marad.



egyszer már írtál valamit, hogy vizsgálódtál. bent a cégnél nincs ilyen vagy hasonló masina? csak valami hasonlóval foglalkoznak ott.


Még csak közel eső dolgokkal se foglalkozunk. Persze a főváros közeli kollegák igen, de azokkal nincs direkt kapcsolatunk. Az üzemanyagosokkal igen, de abba most ne menjünk bele. Az olajmizériával kapcsolatban minden amatőr vizsgálódás csak még több kérdést vet fel, nem kapunk jó válaszokat.