John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 22. szerda, 00:06


Sziasztok.M43b16-ban van auxiliary waterpump? Csak mert Inpában off állásban van és nem engedi bekapcsolni.A másik kérdésem hogy olyan 90-es tempónál kb 105 és 110 fok közötti a vizem annyi kell neki vagy sok? (kint 20 fokban)

anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 20:29


zsozseszka írta: Sziasztok!
A verdámba lassan 150.000Km lesz. Mikor kell vízpumpát cseréltettnem?
Köszönöm!

ha szétment,vagy köpi a vizet. Persze ha tele vagy lével cserélhetsz mindent ami már kopott de még jó.


zsozseszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2002

státusz zsozseszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2015. január 31. szombat, 20:11


Sziasztok!
A verdámba lassan 150.000Km lesz. Mikor kell vízpumpát cseréltettnem?
Köszönöm!

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. január 26. hétfő, 18:34


[quote="hil"]
gfeco írta: Sziasztok
Vízpumpát szeretnék cserélni,mert még a gyári van benne 300e km.
Ha szij nélkül megforgatom hallani hogy szol a csapágy.
Inkább nem várom meg mig meghal.
Viszont nem tudom milyet vegyek.Fém lapátosat szeretnék,de sehol nem irják hogy melyik az.
Bármelyik vebáruházban 12-15 ezer forintért már Skf et Grafot kapni.
Nagyon olcsónak találom es nem tudom jo vétel lesz e.
Mi a véleményetek?
Valaki nem tudja melyikből van fém lapátos?
M43 motor
Köszi


Szia!
pl: Dolz az fémlapátos, nekem ilyen van és jónak tartom
hil

Köszönöm a hasznos infót.
Igy mar tudom mit vegyek.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. január 26. hétfő, 17:52


gfeco írta: Sziasztok
Vízpumpát szeretnék cserélni,mert még a gyári van benne 300e km.
Ha szij nélkül megforgatom hallani hogy szol a csapágy.
Inkább nem várom meg mig meghal.
Viszont nem tudom milyet vegyek.Fém lapátosat szeretnék,de sehol nem irják hogy melyik az.
Bármelyik vebáruházban 12-15 ezer forintért már Skf et Grafot kapni.
Nagyon olcsónak találom es nem tudom jo vétel lesz e.
Mi a véleményetek?
Valaki nem tudja melyikből van fém lapátos?
M43 motor
Köszi


Szia!
pl: Dolz az fémlapátos, nekem ilyen van és jónak tartom
hil



gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. január 26. hétfő, 13:03


Schmiedmannban kapható vizpumpáról van vkinek tapasztalata?

gfeco
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz gfeco

Törzsvendég

Elismertség: 15% (27 pont) | Hozzászólások: 170

Elküldve: 2015. január 25. vasárnap, 10:18


Sziasztok
Vízpumpát szeretnék cserélni,mert még a gyári van benne 300e km.
Ha szij nélkül megforgatom hallani hogy szol a csapágy.
Inkább nem várom meg mig meghal.
Viszont nem tudom milyet vegyek.Fém lapátosat szeretnék,de sehol nem irják hogy melyik az.
Bármelyik vebáruházban 12-15 ezer forintért már Skf et Grafot kapni.
Nagyon olcsónak találom es nem tudom jo vétel lesz e.
Mi a véleményetek?
Valaki nem tudja melyikből van fém lapátos?
M43 motor
Köszi


lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2014. október 17. péntek, 19:36


Üdv!
Érdeklődnék hogy ennek mi lehet az oka:
Mozoga cső és ha ráfogok olyan mintha (valami) levegő menne át rajta.Ez a cső az elektromos előmelegítőből jön.De nem mindig csinálja inkább csak hidegen.
És 1.5 év után kb 0,5 liter hiányzott a rendszerből.

Köszönöm a segítséget!

Bero

státusz Bero

BMWfanatic

Elismertség: 6% (126 pont) | Hozzászólások: 2018

Elküldve: 2014. július 22. kedd, 10:42


törölve

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. július 22. kedd, 10:56

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2014. július 02. szerda, 21:19


bmw320d4 írta:
pneurob írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


A pici lötyögés nem hiba, sőt pl az N47 vízpumpánál egy kismértékű szivárgás is teljesen normálisnak számít (a gyári új is szivárog), még az is meg van adva, hogy mennyi.


Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.


Azért annyira nem minimális, hogy évek alatt se vegyék észre. Mondhatnám azt is, hogy láthatóan szivárog. (N47, N57)


Akkor az N57-emben nem fogom nézegetni. Appropo: az N57 motorról van valami részletes leírás valahol? Lehet angolul.



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2014. július 02. szerda, 18:13


pneurob írta:
bmw320d4 írta:
BarG írta:
valter320d írta:
BarG írta:
si3rrabravo írta: Látom sokan cserélik a vízpumpát, mielőtt megadná magát. Sokatoknak 320d illetve egyéb benzines gépeik vannak, miben más az én típusomnál a vízpumpa és annak meghibásodási hajlama?

http://bmwfans.info/parts-cata...ter_valve/

A nyári utazgatások előtt gondoltam rá, hogy kicserélem, nehogy ott maradjak valahol. Vízpumpa problémára utaló jelek, mint lentebb írták páran, egyelőre nem jelentkezett még. Viszont az elmúlt 80ezer kilóméter alatt nem volt cserélve ez biztos.


2004-es 330Cd-s tapasztalataimat osztogatnám
Először kb 100e-nél cseréltem vízpumpát. Nem folyt, nem zajongott, kicsit lötyögött. Kapott gyárit. Másik 80-100e környékén megint volt valami alkalom, amikor megnéztük, hát megint lötyögött kicsit, egyéb tüneteket nem produkált. Kapott GRAF-ot. Ezután 20-30e környékén jött megint valami alkalom a megnézésre - hát megintcsak lötyögött kissé. Na mondtam, most kivárom, amíg a lötyögésen kívül produkál valami egyéb tünetet is. De azért vettem egy GK-t, mert többen állították, hogy az fasza. Aztán kicsivel 300k alatt, amikor eladtam, adtam mellé a vízpumpát is a dobozában. Szóval most azt gondolom, hogy az a pici lötyögés nagyon gyorsan kialakul és nem kell foglalkozni vele, amíg más tünetek elő nem jönnek.


Ha előirt jó minőségű fagyállót használsz,nem kell cserélgetni a vipumpát egy közös ismerősünknek első vizpumpája van a kocsiba és 550k nál jár



Akkor ezek szerint a gyári BMW fagyálló meg a Castrol fagyálló szar, mert csak ilyenek voltak betölte, 3 évente, plusz a szereléseknél cserélve.
Közhelyezünk?


A pici lötyögés nem hiba, sőt pl az N47 vízpumpánál egy kismértékű szivárgás is teljesen normálisnak számít (a gyári új is szivárog), még az is meg van adva, hogy mennyi.


Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.


Azért annyira nem minimális, hogy évek alatt se vegyék észre. Mondhatnám azt is, hogy láthatóan szivárog. (N47, N57)

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. július 01. kedd, 09:37


pneurob írta:
hil írta:
pneurob írta:

Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.

Szia pneurob!
Dehát a vízpumpa tengelyére rá van sajtolva a lapát gyárilag, csak úgy lehet kapni, legalábbis én még csak olyat láttam.
hil



Szia pneurob!

Jaj,ja, másra gondoltam itt a vízpumpa topikban nem a hűtő venntillátorra
hil

Szia Hil

Akkor szerintem nem egyről beszélünk, én a ventilátorlapátra céloztam. Nem lehet rásajtolva, mert még ott van közte és a vízpumpa között a viszkó.


ETK





autója adatai
Széria: 7
Típus: E65
Kivitel: Sedan
Modell: 730d
Évjárat: 2003

státusz pneurob

Fórumlakó

Elismertség: 7% (17 pont) | Hozzászólások: 220

Elküldve: 2014. július 01. kedd, 09:04


hil írta:
pneurob írta:

Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.

Szia pneurob!
Dehát a vízpumpa tengelyére rá van sajtolva a lapát gyárilag, csak úgy lehet kapni, legalábbis én még csak olyat láttam.
hil



Szia Hil

Akkor szerintem nem egyről beszélünk, én a ventilátorlapátra céloztam. Nem lehet rásajtolva, mert még ott van közte és a vízpumpa között a viszkó.


ETK



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2014. július 01. kedd, 07:16


pneurob írta:

Tényleg a gyári újban is van szivárgás, de annyira minimális, hogy hosszú évek alatt sem veszed észre a fagyálló fogyását. Valószínű többen nem tudják, hogy a vízpumpa általában nem a fagyálló minőségétől megy tönkre, hanem a ventilátorlapát kiegyensúlyozatlanságától. Persze egy új lapát rendesen ki van centírozva, de egy idő után a nagy hőterheléstől kissé vetemedik a műanyag. Ez elég ahhoz, hogy szétverje a vízpumpa tengelyét. Ezért illik vízpumpa cserekor lapátot is cserélni.

Szia pneurob!
Dehát a vízpumpa tengelyére rá van sajtolva a lapát gyárilag, csak úgy lehet kapni, legalábbis én még csak olyat láttam.
hil



si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2014. június 30. hétfő, 23:48


Nyári utazgatások előtt elvittem egy nagyobb átnézésre az autót, direkt kértem a Ricsit, nézze meg a vízpumpát, nehogy emiatt a "kis" tétel miatt maradjak ott valahol. Azt mondta, kicsit lötyög, de ő ehhez nem nyúlna! Részemről amen! Közel 100ezret mentem vele, előtte nem tudom cserélték-e. Fagyállót én magam cseréltem le, gyári lötyit tettem bele, annak is már egy éve! Azóta max 1-2 decit pótoltam.