BazsaMW Elküldve: 2015-07-21 16:20 hûtõ
Turbo73 írta:BazsaMW írta:KGR írta:BazsaMW írta:Norbi988 írta: Sziasztok! Kérdés a következő lenne: adott egy 99 20d, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 102 fokra is de a mutató középen áll. Nem hallom, hogy a venti bekapcsolna. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy működne. Klímánál bekapcsol ott nincs gond. A ventillátort cseréltem kb 1 hónapja mert klímánál nem kapcsolt be és csak kattogott meg forrósodott. Azóta ez a rész jó de nem tudom mikor kéne kapcsolnia alapból. Lehet, hogy marhaságot írna a menü és nincs az 100 fok fölött? Termosztátok cserélve kb 1,5 éve. Víz nem fogy.
Sziasztok! Nekem is hasonló lenne a kérdésem mint a "kollégának": nálam adott egy 99 18i, "titkos" menübe figyelve a víz hőfokát fölmegy akár 99 fokra is de a mutató középen áll. A venti bekapcsol viszont szépen lassan komótosan fújja a levegőt nem ordít mint ahogy más autótípusoknál hallani. Nem tudom mikor kéne de még soha nem hallottam hogy nagyon pörögne. Klímánál bekapcsol, azonban ott is csak szépen komótosan "gyenge-közepesen" tolja a levegőt, ha bekapcsol akkor sem nagyon akar 95-100 fok alá menni a hőméárséklet. A ventillátort nem cseréltem. Azonban tavaly egy dugóba keveredve klímázva elnyomta a hűtőmet (ergó cserélve lett) illetve tavaly előtt a kiegyenlítő tartályt nyomta el pont amikor szintén klímáztam. Azóta cseréltem még a kiegyenlítő tartály sapkáját is, hátha valami túlnyomás keletkezik a rendszerben.
Lehet, hogy csak 1-2 elem fáradt meg, de azért érdekes, hogy mindig a hűtésnél jön elő valami. A víz minimálisan is de fogy, ha klímázok jobban. (Talán azért mert forralhatja???). Azt a tanácsot kapcstam ventihűtőt cseréljek a hozzá tartozó elektronikával együtt.
Illetve még annyit hozzátennék, hogy a motoban lévő vízhőfokjeladóm cserélve lett.
Szia!
Gyárira cserélted a vízhőfok jeladót?
Viszkót ellenőrizted?
Nem gyárira cseréltem, de ha jól tudom van benne 3 darab jeladó..
Hideg/meleg motornál is könnyedén lehet hajtani magát a ventillátort, nem akad nem darál.. szépen meg lehet pörgetni.
Bár szerintem a jeladó valós adatokat közül, 90 meg 100 fok között nem lehet szemmel különbséget tenni, de tényleg el akar olvadni az a motor...
Ez nem hiba, hanem tulajdonság. A dízelekről nem tudok sokat, de a dupla VANOS-os benzinesek városban 105 fokon üzemelnek, míg pályán visszahűlnek 85 fokra, mindez a jobb hatásfok és fogyasztás érdekében.
Tehát akkor ha jól értem, egy helyben járató autómnál teljesen normális, ha 94 foknál elindul a ventilátorom kb 1 percig, majd miután felmegy 96 fokra a víz megáll és hagyja h tovább melegedjen??? :O