Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2018-04-04 21:17 Társalgó

Ma volt olajcsere,és fékolaj csere.Ezenkívül a hosszbordás szíj,és kettő darab görgő lett cserélve,amik kissé hangosabbak voltak megpörgetve.A szíj amúgy szép állapotban volt,de jobb a békesség,így az autó kapott újat.Az olajleeresztő csavarra mondta a szerelő,hogy jól meg volt tépve,alig tudta betekerni a helyére...Szerencsére sikerült.Olajfolyást sem találtam a kocsi alatt pár óra múlva.Annyi a kérdésem,ha esetleg metszeni kell új menetet az sima ügy lesz?A másik szerelő azt mondta,hogy ennél nem nagyon lehet,mert dupla vastag ott az anyag,ahol a leeresztő csavar van...Gondolom már volt másnál is,hogy menetet kellett metszeni,mert tönkretették a menetet.Ezért nem akarok új tálcát venni,ha esetleg holnap olajat találok majd a betonon a kocsi alatt.Ugye elég rossz helyen van,gondolom azt több óra kiszedni.Bocs,ha nagyon bugyuta a kérdés,de inkább előre felkészülök az eshetőségre,ha esetleg olajfolyást találok holnap a verda alatt.

Bitu79 Elküldve: 2018-04-02 17:16 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

Ennek a srácnak a videóit szeretem nézni.Ez a helyes leszedése a díszléceknek:
A díszléc helyes leszedése

Bitu79 Elküldve: 2018-04-02 17:11 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

Nézzétek ezt az idiótát...Na így kell jól összekarcolni a díszléceket,és eltörni a patentokat.A jómadár a díszléc leszedő készletet nem ismeri...Az legalább nem fém...
A díszléc rossz leszedése

Bitu79 Elküldve: 2018-04-02 17:04 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

rece65 írta:
Bitu79 írta:
rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Hi!
A műszerfal díszléc felfogató patenteknek Ezek megfelelnek?
Ha nem akkor melyik lehet jó erről az oldalról?(vagy másik olcsóbb helyről?

valami ilyesmi.
Ránézésre jó de rákerestem több helyen és képek alapján mind jónak tűnik.Egyikből berendeltem aztán meglátjuk!Érdekes mert van amelyik 20 ft-ba jön ki darabja,van amelyik meg 100!
Itthon 250 körül adták a BMW szervizben db.-ját!
100% hogy jó lesz!Én már cseréltem díszlécet,és ilyenbe megy a fém tüske.

Én is most cseréltem 5 db-t de nem veszem ki hogy megmérjem mert tuti megsérül a patent,a régiek is már alig tartották!
Kinézetre mind olyan amit betettem,de a pontos méretét nem tudom.

Ja elég hülyén van kitalálva.Egyszer kiszedi az ember,másodszorra már törik a műanyag klip...De amúgy a fém tüske miatt,mert az eldeformálódik,és alig akar kijönni a piros műanyagokból.A piros műanyag gyengébb,és eltörik.Ilyen aluminiumból van amúgy a tüske,amikbe belemegy a műanyag.Én a díszlécekkel is szívtam,mikor kicseréltem őket.Ami a világításkapcsoló felett van,az alig akart kijönni például.Vettem a díszlécekből újakat,mert enyhén karcosak voltak.Egyszer meg légzsák csere volt az anyósülés előtt ugye,akkor is ki kellett venni.De az könnyen ment.

Bitu79 Elküldve: 2018-04-02 16:40 Első ablaktörlő

Ennek is like-olják a videóját,pedig azt a flexibilis ablaktörlőt tette fel.Szerintem időközben rájött ő is,hogy egy kalap sz*r. link Emlékszem anno 30 000 körül vettem a szett ablaktörlőt a BMW-től.Ilyen flexibiliset.A mostani BOSCH 394S sem volt olcsó,valami 15 000-ért vettem...Valamelyik boltban van 11 000 körül is már.De ez jól is töröl,és úgy is néz ki mint az eredeti gyári volt!

Bitu79 Elküldve: 2018-04-02 16:17 Első ablaktörlő

Megosztom tapasztalataim ablaktörlőkkel kapcsolatosan.Kipróbáltam a Bosch Aerotwin ablaktörlőjét.Egy kalap sz*r.3-4 évig hallgattam a "nyekergését".Néha olyanokat is csinált a bal oldali,hogy pattogott a szélvédőn...
Ezt megelégelve pár hete vettem A BOSCH 394S-t.Ez szintén gyári.De ez ugye a hagyományos kialakítású.Ehhez vissza kellett tenni azt a kis műanyagot ugye,ami a lapátot "vezeti".A hajlékony ablaktörlőnél azt ki kellett venni.Most nagyon jól töröl,és semmi elpattogás.Az az AEROTWIN egy szégyen...

Aerotwin Retrofit
BOSCH 394S

Bitu79 Elküldve: 2018-04-02 16:05 Műszerfal díszléc befogató (1279211078136)

rece65 írta:
YELLOW írta:
rece65 írta: Hi!
A műszerfal díszléc felfogató patenteknek Ezek megfelelnek?
Ha nem akkor melyik lehet jó erről az oldalról?(vagy másik olcsóbb helyről?

valami ilyesmi.
Ránézésre jó de rákerestem több helyen és képek alapján mind jónak tűnik.Egyikből berendeltem aztán meglátjuk!Érdekes mert van amelyik 20 ft-ba jön ki darabja,van amelyik meg 100!
Itthon 250 körül adták a BMW szervizben db.-ját!
100% hogy jó lesz!Én már cseréltem díszlécet,és ilyenbe megy a fém tüske.

Bitu79 Elküldve: 2018-04-02 15:54 Felniméret E46/316

Tettem fel YT-ra hd-ben videót.Aki akarja,itt megnézheti a kocsit milyen lett takarítás után az új felnivel a gép.A múltkori képek elég rosszul sikerültek...
Most ilyen a gépsárkány az "új" felnikkel
A profilomban frissítettem a képeket is,kár hogy csak kicsiben jelenik meg jól...

Bitu79 Elküldve: 2018-03-28 04:13 manuális váltó

csabika0810 írta:
norbeet írta: Sziasztok,

Több kérdésem is lenne 2010 E90 LCI manuális 6-os váltóval kapcsolatban.
1. 1-2 sebesség nehezen kapcsolható. Bemelegedés után kicsit könnyebb. Olajcsere megoldhatja ezt a problémát? (170eKM)
2. Váltókar nagyon remeg alapjáraton. Több hozzászólást visszaolvasva talán ez is megoldható viszonylag könnyebben.
3. A 3. fokozat váltásakor ritkán, de főleg elindulás után párszor fémes ütközést érzek a karon, de a sebességet veszi. Találkozott már valaki ilyesmivel?
Egyszer már az is előfordult, hogy kidobta 1-es fokozatból, de akkor nem én vezettem és lehet rosszul rakta sebességbe. Nekem még sosem volt ilyen. Egy szerelőt már kérdeztem és ő azt mondta, hogy ezeknél a szinkron szokott elmenni és akkor már nincs mit tenni cserélni kell a váltót illetve a meglévőt addig használni amíg szét nem pereg.
Vélemények, tanácsok?
Előre is köszönöm az előre mutató hozzászólsáokat.

Üdv!
Nekem teljesen ugyan ez a problémám.
Kicseréltettem a kuplung + lendkereket elötte is csinálta de most rosszabb.
kicseréltettem az olajat is a váltóban Febi váltóolajra, de semmit nem javult.
Szerelő szerint fel kell újítani a váltót mert elment a sebességek között a szinkron.
Szerintetek is ez lehet a probléma?

Szia.Az egyes és kettes az enyémnél is nehezebben kapcsolható hidegen(télen),bemelegedés után már okés.Az tuti normális.A többire nem írok semmit nagyon,mert nem vagyok szerelő.A sebesség kidobás nálam is előfordult már tolatásnál,mert nem rendesen toltam a helyére a kart szerintem.Ez hidegen fordult elő ugyanúgy párszor.Az enyémben pedig csak 108 000 km van...

Bitu79 Elküldve: 2018-03-26 04:14 Felniméret E46/316

.


Bitu79 Elküldve: 2018-03-18 06:55 Rohadás

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Holnaptól ismét ígérnek havazást ugye.Ha esetleg bejön,és lesz megmaradó hó,akkor sem viszem ki többet a kocsit.2000 pénz volt az alvázmosás,meg kábé 5000 a karosszéria mosása.Most megint tiszta.De ez a felnin kijövő rozsdásodás ez nálam betett...A só tényleg nagyon durván hazavágja a kocsit.Ja,és a garázsban is moshattam fel ugye.Akinek nem hobbiautó a Bömös,azt megértem persze,hogy nem pátyolgatja.Nekem ugye hobbi csak.Épp ezért megkímélem az "öreglányt".Többet nem is viszem ki télen,meg ugye már 15 éves.Várom a jó időt,addig meg pihenget a garázsban.
én sosem mostam még le az alját telibe, meg amúgy sem igazán. sokszor télen le sem mosom, pedig koszos. még sem rohad. patika az alja.kamionmosóba nekem 1ezresért mossák, igaz az alját nem. tél végén szoktam mondani, hogy ameddig beérnek nyomják le, de nem igazán erőltetik meg.
hát idén voltam vele, ilyen jó vizes hóban.este volt, kapu előtt megálltam, sárvédőnél levertem ami volt. nem is látszott nagyon több. beálltam a garázsba, ami egyébként nem fűtött. 1 óra múlva valami miatt lementem, mondom belesek már, már úszott minden. de az semmi. a hátsó lökös két oldalán a kipufdob felett is, vastagon a hó, nagy tömbbe összeállva. kiálltam vissza. majd kormány ide oda kellett tekerni és piszkálni, mert a motor és a váltó között, az első lengőkar felett vastagon be volt állva a hó. legalább 50kg havat szedtem még ki az autóból hagyhattam volna kint is, nem fagyott, egy pulcsiban dolgoztam az autón, olyan jó idő volt. akkor megfogadtam soha többet. pedig 1-2 hét múlva volt nagyon jó porhó. és nem is kezdték el takarítani. de munka után volt, fáradt voltam. na de hátha most hétvégén még lesz lehetőség.
aztán megy a mosóba őkelme is. nekem az acélfelnikkel sem volt gond 9 évig, pedig én nem annyira takarítgattam azokat sem. lehet itt nem sóznak annyira.
nekem olyan hihetetlenek azok a videók. ahhoz sérült fényezés kell, teát valami kavicsos felverődés, ami úgy leveri, aztán valóban árthat neki a só. meg a pára, stb.
Soha nem mostad le az alját 10 év alatt,akkor ott biztosan nem rozsdamentes már.Vitázni nem akarok,nem is azért írtam.Néha még alaposabb alvázmosásra is elviszem a kocsit,ahol gőzborotvával lecsapatják,előtte pedig vegyszerrel fellazítják a koszt.Lehet ha lemosatnád,akkor meglepődnél,hogy mennyire "szita" az alja...De tényleg nem akarok vitát ebből,nem is azért írtam.Mindenhol ugyanúgy sóznak szerintem,és egy 15 éves kocsinál elég pár hét hogy kirügyezzen,mint tavasszal a fák...Nem rosszból írom,de egy koszos alvázon nem fogod meglátni,ha nekiállt rohadni.Pár hónapja írtad,hogy a feketén amúgy is másképp látszik,mint a szürke kocsin.Szerintem minnél hamarabb mosasd le az alját,illetve a késöbbiekben a használattól függően csináltass alvázmosást is.
adtál volna elérhetőséget, amivel YT-ra regisztráltál megnézhetted volna.
látták páran a videót az aljáról. nem kristály tiszta, de ha rozsda lenne azt látnád. az alja ennek sem fekete azt azért tudd.
ez garantáltan rozsda mentes. ez nem vita kérdése, hanem tény.
Küldtem privátot.Ha egyszer vegyszerrel alaposan lemosatnád az alját,akkor sokkal több mindent meglátnál,és az autónak is csak használna.Tudom,hogy te is csak annyit használod a kocsit kb,mint én.Szinte semennyit.A sózáson kívül a sima sáros-poros víz is ugyanúgy eszi a kocsit alulról,csak az lassabban.Várom a választ,megnézem a vidit majd persze.Aztán lehet,hogy feléd nem sóznak.De az csoda lenne.Én nagyon esőben sem viszem ki a kocsit,és itt-ott van pici rozsda mégis,pedig tényleg ápolom az alját is...Ezért nem nagyon tudom elhinni a full rozsdamentességet.Ha tényleg csak nézegetnéd a garázsban,akkor elhinném.Na majd a videót megsasolom.Amiket eddig láttam e46-osokat,szinte az összesnél jobb bőrben volt az enyém.Olyan 30-40 kocsit nézegettem át kb 6 év alatt alaposabban.Én ezért is vagyok ám ilyen hitetlen.Mondjuk a te autód is megvigyázott gép,akár az enyém.De ápolás nélkül szépen elkezdi enni a rozsda a kocsit alul.Remélem a vidin tényleg látni lehet rendesen az alját.

Bitu79 Elküldve: 2018-03-17 18:02 Mi lehet a baj?

tade írta: Sziasztok!
Autópályázáskor megállt a motor épp kanyarodtunk le a lehajtón. Úgy húztuk haza. Azóta csak tekeri az önindítót nem indul. Eddig mindig pöccre indult és semmi probléma nem volt vele. Műszerfal fények és úgy általában minden normálisan működik egyébként. A képen látható hibát írta ki. Viszem majd szerelőhöz de mire számítsak
Ötletek?
Itt olvasgass kicsit

Bitu79 Elküldve: 2018-03-17 16:53 Rohadás

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Holnaptól ismét ígérnek havazást ugye.Ha esetleg bejön,és lesz megmaradó hó,akkor sem viszem ki többet a kocsit.2000 pénz volt az alvázmosás,meg kábé 5000 a karosszéria mosása.Most megint tiszta.De ez a felnin kijövő rozsdásodás ez nálam betett...A só tényleg nagyon durván hazavágja a kocsit.Ja,és a garázsban is moshattam fel ugye.Akinek nem hobbiautó a Bömös,azt megértem persze,hogy nem pátyolgatja.Nekem ugye hobbi csak.Épp ezért megkímélem az "öreglányt".Többet nem is viszem ki télen,meg ugye már 15 éves.Várom a jó időt,addig meg pihenget a garázsban.
én sosem mostam még le az alját telibe, meg amúgy sem igazán. sokszor télen le sem mosom, pedig koszos. még sem rohad. patika az alja.kamionmosóba nekem 1ezresért mossák, igaz az alját nem. tél végén szoktam mondani, hogy ameddig beérnek nyomják le, de nem igazán erőltetik meg.
hát idén voltam vele, ilyen jó vizes hóban.este volt, kapu előtt megálltam, sárvédőnél levertem ami volt. nem is látszott nagyon több. beálltam a garázsba, ami egyébként nem fűtött. 1 óra múlva valami miatt lementem, mondom belesek már, már úszott minden. de az semmi. a hátsó lökös két oldalán a kipufdob felett is, vastagon a hó, nagy tömbbe összeállva. kiálltam vissza. majd kormány ide oda kellett tekerni és piszkálni, mert a motor és a váltó között, az első lengőkar felett vastagon be volt állva a hó. legalább 50kg havat szedtem még ki az autóból hagyhattam volna kint is, nem fagyott, egy pulcsiban dolgoztam az autón, olyan jó idő volt. akkor megfogadtam soha többet. pedig 1-2 hét múlva volt nagyon jó porhó. és nem is kezdték el takarítani. de munka után volt, fáradt voltam. na de hátha most hétvégén még lesz lehetőség.
aztán megy a mosóba őkelme is. nekem az acélfelnikkel sem volt gond 9 évig, pedig én nem annyira takarítgattam azokat sem. lehet itt nem sóznak annyira.
nekem olyan hihetetlenek azok a videók. ahhoz sérült fényezés kell, teát valami kavicsos felverődés, ami úgy leveri, aztán valóban árthat neki a só. meg a pára, stb.
Soha nem mostad le az alját 10 év alatt,akkor ott biztosan nem rozsdamentes már.Vitázni nem akarok,nem is azért írtam.Néha még alaposabb alvázmosásra is elviszem a kocsit,ahol gőzborotvával lecsapatják,előtte pedig vegyszerrel fellazítják a koszt.Lehet ha lemosatnád,akkor meglepődnél,hogy mennyire "szita" az alja...De tényleg nem akarok vitát ebből,nem is azért írtam.Mindenhol ugyanúgy sóznak szerintem,és egy 15 éves kocsinál elég pár hét hogy kirügyezzen,mint tavasszal a fák...Nem rosszból írom,de egy koszos alvázon nem fogod meglátni,ha nekiállt rohadni.Pár hónapja írtad,hogy a feketén amúgy is másképp látszik,mint a szürke kocsin.Szerintem minnél hamarabb mosasd le az alját,illetve a késöbbiekben a használattól függően csináltass alvázmosást is.

Bitu79 Elküldve: 2018-03-16 20:21 Rohadás

Holnaptól ismét ígérnek havazást ugye.Ha esetleg bejön,és lesz megmaradó hó,akkor sem viszem ki többet a kocsit.2000 pénz volt az alvázmosás,meg kábé 5000 a karosszéria mosása.Most megint tiszta.De ez a felnin kijövő rozsdásodás ez nálam betett...A só tényleg nagyon durván hazavágja a kocsit.Ja,és a garázsban is moshattam fel ugye.Akinek nem hobbiautó a Bömös,azt megértem persze,hogy nem pátyolgatja.Nekem ugye hobbi csak.Épp ezért megkímélem az "öreglányt".Többet nem is viszem ki télen,meg ugye már 15 éves.Várom a jó időt,addig meg pihenget a garázsban.

Bitu79 Elküldve: 2018-03-16 20:13 Rohadás

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Azt mondják,hogy az e90 kevésbé rohad...E90 rohadásItt van még egy kis nyalánkság,ez pedig egy e46:E46 rohadásEzért mosassátok rendszeresen az alvázat,főleg télen!
neked a rozsda fétisizmusod van
Dehogy.Csak YT-on épp láttam ezeket a vidiket,és gondoltam belinkelem a fórumra,mert nagyon betegek.Igazából az emberek 70 %-át tényleg nem érdekli az autójuk alja,még télen sem.Én múlt héten voltam csúszkálni a géppel,amikor itt péntek-szombaton nagy hó esett.Jó volt,és élveztem is a mókázást.1 hét múlva viszont mostam is le a kocsiról a sós cuccot,meg vittem alvázmosásra is.Addig nem lett volna értelme,mivel latyak volt.A téli acél felnin 1 hét alatt elkezdett kijönni a rozsda,pedig csak 4 órát "drifteltem" összesen,nem is latyakban,hanem hóban...1 hétig állt a garázsban a gép,rajta a sós lével.Sokan szinte soha nem mosatják a kocsijuk alját.Talán észhez térnek a vidik végett.Nem is csoda,ha sok gép alja így néz ki.Alvázmosásra amúgy egy kamionmosóba vittem.Átgurultam az alulról feltörő magasnyomású víz felett vagy 5-ször,6-szor.Az alja így ismét ragyog.Az acélfelnimen megjelenő rozsda azért nálam betett rendesen...Lehet ez volt az utolsó tél,mikor kivittem a kocsimat csúszkálni.Vannak országok,ahol nem sóznak.Szerintem jobb is volna amúgy...