Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2016-07-11 20:13 Autóvásárlás

brigitta írta: Sziasztok! Szeretnék vásárolni egy 2008-2010 közötti BMW 116 kis csodát,125 ezer alatti kilométerrel Németországban. Mire figyeljek? Olvastam vezérműlánc típus hibáról) Mennyiben másabb a Sport változat? Természetesen vezetett szerviz könyvel s privát hirdetőtől. Kérlek segítsetek jó tanácsokkal! Vagy beszéljetek le, miért ne vegyem ezt a modellt) Megbízható,kényelmes autót keresek 1000 km távolság egy huzamban. Köszönöm!!!


1000 km-t 100% nem megy,max olyan 800 körül sztem ha normálisan mész vele,persze országúton.Sztem akkor6-6,5 literes fogyival elvan.Városban 8-9 liter körül eszik.Jó kis kocsi.Sztem csajoknak ideális cirkálós autó.Hátul nem olyan nagy a tér,és a csomagtartó sem túl nagy.330 literes.De sztem beleszeretnél,mert könnyen irányítható autó,akár a többi Bömcsi
Ha nagy helykínálat kell,akkor ez nem a te autód.Elöl el lehet lenni.Sportfutóművel nem venném erre a jó magyar utakra.

Itt egy kis olvasnivaló.

http://www.autonavigator.hu/ha...eszt-13639



Bitu79 Elküldve: 2016-07-11 19:41 Most vettem BMW-t

tradlerpeter írta: Sziasztok. Kb nekem is már 1 éve megvan a bömös imádom. Csak most lett olyan gondom hogy a kulcsot nem tudom elforgatni. Leakatram állitani a kocsit de nem sikerült. A kulcsot kitudom venni. Mi lehet a gond?


Pótkulccsal sem sikerül?Mert akkor lehet a zárbetét kopott.Esetleg fujkáld meg valami kenőanyaggal a zárat.Wd 40-el mondjuk.

Itt a téma amúgy:

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...csere.html

Bitu79 Elküldve: 2016-07-11 16:01 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

Amúgy van Cascom is.Meg kiegészítő biztosítások is.Kátyú,vadkár,üvegkár.Csak a Casco ugye önerős.Ez esetben nem érne semmit.A parkolás biztosítás erre van kitalálva.Ez önerő nélküli.Ha kapok kártérítést leírom,hol lehet kötni,aki nem találta meg a neten.Addig nem,mert lehet hogy semmit nem kapok.Amilyenek a biztosítók ugye...
Az biztos,hogy pár napig idegbeteg leszek a történtek miatt...Ha vadi új kocsim lenne,azzal vajon mit csinálna a sok irigy?Bele sem gondolok.Tuti,h. szemétkedésből csinálta ezt valaki.Remélem leszárad a keze.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-11 15:43 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

.






Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 21:29 Segítsetek!

Tippy írta: Hello. A féklámpa folyamatosan világít. Hol keressem a hibát?


Mikrokapcsoló a pedál felett sztem.

Ez:

http://www.pelicanparts.com/BM...cement.htm

Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 10:00 Mi lehet a baj?

Minimális olaj úgyis lesz ott.Elméletben nem lehetne,de a gyakorlat az más...Sztem ne félj.Lehet csak a bilincs lazult meg,és ennyi.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 09:46 Mi lehet a baj?

Kabi írta:
abkapos74 írta:
YELLOW írta:
Kabi írta: sziasztok
milyen meghibásodás lehet az, ha egyik napról a másikra eltűnik az erő a kocsiból? Vasárnap este tettem le a kocsit, előtte voltam városban és autópályán is, semmi gond nem volt, ment szépen ahogy kell neki. Ma voltam vele városban és országúton, aztán feltűnt hogy nem húz, nagyon pörgetni kell, hogy menjen. ISTA-D-t rá is dugtam, semmi hibakód nincs. Live adatokat ellenőriztem, nem találtam kifogásolható dolgokat. Holnap talán lesz időm, megnézem a csöveket, EGR-t. Mi mást kellene még ellenőrizni?


nem tankoltál más kúton mint szoktál?
+ súly az autóban?
szembeszél? viccesnek tűnhet, de....
párásabb levegő?
a légtömegmérő által mért levegő hőfokát is érdemes nézni, lehet az intercooler hatásfoka nem jó, pl olaj jutott bele a nagyobb táv alatt.


a csöveket nézd át mindenekelőtt


átnéztem a kocsit, már amennyire a mélygarázsban, nagyobb szerelés nélkül lehetőségem volt rá. ami feltűnt, hogy a turbónál az intercooler csövének csatlakozásának tövében olajos a cső. gondolom nem kellene olyannak lennie. Megnéztem az EGR-t is, nem tűnik nagyon kormosnak, bár decemberben tisztább volt (akkor szedtem le és néztem meg a szívósorral együtt). Azt nem néztem meg, hogy az EGR-t működteti-e a vákuum szelep. Mentem egy kisebb tesztkört. Ami feltűnt, hogy 2000-es fordulat környékén hallom, ahogy elkezd dolgozni a turbó, de azután 2300 környékén el is tűnik a hangja. Ebből arra következtetek, hogy valahol szökik a turbónyomás. Jó a meglátásom, vagy valaki jobban hozzáértő adhatna némi tanácsot. Hétfőn akarok hazautazni, nem tudom a 800km-t bevállaljam-e így. ISTA-D -vel megnéztem a légtömegmérő hőfokát is, 41 fokot mutatott 2km megtétele, majd kb 15 perc leállított motor,majd beindítás után. Nem tudom ez jó vagy rossz. A turbó töltését is néztem, annál két érték volt, "kell" és "aktuális". volt köztük eltérés, az aktuális le volt maradva valamennyivel. Ebből is arra gondolok,hogy elmegy valahol a töltőnyomás. Jó helyen keresgélem a hibát, vagy tök eltévedtem és tök más dolog is lehet?


Olajat nagyon fogyasztja?Esetleg füstöl a kocsi?Ha igen,akkor lehet a turbó miatt is...
Sztem a csövet ellenőrizd,ahol a szivárgást észlelted,és a bilincset is.Attól is lehet gyenge az autó sztem ha az lyukas,vagy lelazult a bilincs.Sztem csak ennyi a baja.Szóval cseréld a csövet,és a bilincset.Kicsit túlaggódod.


Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 09:31 légzsak_

Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom.
Köszönettel, Norbi


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 08:54 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta:
suprajets írta: Sziasztok!
2000/01-es E46 touring 320d-nél 136 le (kéziváltós) kell aggódjak pillangó miatt?
Előre is köszi.


amiatt nem.


Ha M47-es a motorkódod,akkor nincs benne.Jól mondja Yellow.A 150 lovas Common Rail-os dieselekben van ilyen.

Itt egy cikk róla,ha érdekel.Google fordítóval érthető ez is.

http://www.bmwforums.info/gene...flaps.html

Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 08:38 Index relé

Nem is értem amúgy minek kellett ilyen című topik,mert az e46-ban sincs relé,ott is a világításmodul működteti az indexet ugyanúgy.Csak e46-nál ugye ez a világításkapcsolónál van.Max a klikkelős hangot adja relé a műszerfalon belül,mint az e39-nél...







Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 08:16 Index relé

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/473258

Itt találod(képekkel illusztrálva)

Google fordítóval érthető a szöveg is.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 08:02 Index relé

Ha netalán mégis rosszul tudom,akkor a kormányoszlop alatt lesz.
De szerintem tuti az LCM vezérli elektronikusan.

Ez:

https://www.rjnunnally.com/bmw...placement/



Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 07:52 Index relé

adani530 írta:
YELLOW írta:
adani530 írta: Sziasztok! Nem tudom tapasztalat e már valaki hasonlót, de amikor rá adom a gyújtást az autóra magától elkezd jobbra indexelni, pedig a kar alap állásban van. Aztán ha kiveszem a kulcsot és lezárom, akkor pedig a jobb oldalon a parkoló lámpa elől hátul világít. Valaki valami megoldást tud erre?? Előre is köszönöm!!


valami össze van kontaktolva ez tény.
érdemes kiszerelni az indexkart, és a megfelelő helyen kontakt spray-vel befújni, megjáratni. ha azután is változatlan, akkor másfelé kell menni. ha minden igaz E39-nél még relés megoldás van, tehát azt is meg lehet nézni, megcserélni egy másik hasonló relével, és kipróbálni ezt a gyújtásos dolgot.



És az index relét hol találom??


Sehol,mert az LCM vezérli(számítógép vezérli a világításmodulon keresztül)...
De tegnap már írtam.


Bitu79 Elküldve: 2016-07-06 20:29 Segítsetek!

adani530 írta:
Bitu79 írta:
adani530 írta:
Sziasztok! Nem tudom tapasztalat e már valaki hasonlót, de amikor rá adom a gyújtást az autóra magától elkezd jobbra indexelni, pedig a kar alap állásban van. Aztán ha kiveszem a kulcsot és lezárom, akkor pedig a jobb oldalon a parkoló lámpa elől hátul világít. Valaki valami megoldást tud erre?? Előre is köszönöm!!


Sztem behalt az indexkarod.


Nem, próbáltuk másikkal


Akor lehet beszart az LCM modul.Világításmodul.
Itt egy szerelési útmutató.
Google fordítóval simán érthető.

https://www.rjnunnally.com/bmw...placement/

Csere másikra,és újraprogramozás.
Más ötletem nincs.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-06 20:18 AIR-BAG (légzsák)

Sky írta:
szicsu írta:
Takiii írta:
Sansz írta:
Bero írta:
lorand007 írta: Sziasztok, aki potolta mar az ules szenzort diodaval ha megkerem leinra a tapasztalatait, koszonom


ment a p.ü


Sziasztok!
Engem is érdekelne ez a diódás pótlás, ha valaki megszánna megköszönném.



Sziasztok,

Legyetek szívesek az ülésszenzor kiiktató dióda leírását küldjétek át nekem is!

Előre is Köszönöm,


Sziasztok!
Ez a dolog sajnos engem is érint.Ha valaki nekem is elküldené azt nagyon megköszönném...


Sziasztok!
Valaki márka(fórum)társ tudna segíteni abban, hogy az autómon, számítógéppel ki tudná kapcsolni az ülésfoglaltság jelző figyelést? Székesfehérváron (vagy a közelben).
Jöhet PÜ is.
Köszönöm szépen.


Keresd Kasza mestert.Sztem ebben is tud segíteni.Esetleg ajánlani ott valakit.

Kaszamester BMW bontója Székesfehérváron: 70/5799225