Bitu79 fórum hozzászólásai

Bitu79 Elküldve: 2021-08-31 15:44 N46 és N42 motorok

Bitu79 írta:
PTamas7894 írta:
Bitu79 írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,Az alábbi jelenségre keresem a választ:Miért van az hogy ha az autó több napot áll, (min3-4) akkor bemelegedés után is az első ujraindításig erőtlenebb a kocsi illetve jobban kerreg, mint ahogy szokott, talán a vanos mintha hangosabb lenne. Ha újraindítom hibátlan.
nem rángatózik a motor, mintha 3 hengerezne? mondjuk azt nagyon éreznéd...de nekem inkább arra utal a dolog... vagy fellevegősödik a rendszer...
Megy mindegyik henger az tuti, illetve a gyengülés sem nagy mértékű.Kicsit olyan, mint ha a vanos haldokolna olyankor. Beindítás után pár percig semmi különbség nincs, majd néha csinálja, néha nem.Szerintem más lehet észre sem venné feltétlenül, csak már használom annyi ideje hogy feltűnjön. Kicsit kerregősebb hang illetve gyengébbnek érződik.A vanos vagy a valvetronic csinálhat ilyet ?
Saját magadnak írod az ellentmondásokat:Gyengülés nem nagy mértékű,illetve más észre sem venné feltétlenül...A vanos vagy rossz vagy nem.Ugyanúgy a valvetronic is.Lehet a láncod zörög,ki tudja(azt cseréltetted azt írtad,erre talán kevesebb az esély)...Vidd el megnézetni,távgyógyítani nem tud senki. Néztem a hsz-eidet,és már 1 éve is írtad ezt a vanos topikban...Ennyi idő alatt már megnézethetted volna a vanost ha az xar. Szerintem te nem is akarsz pénzt költeni rá... De vicces azért h.így használod Tipikus magyar hozzáállás.Használjuk amíg szét nem hullik.
[img]http://static.bmwfanatics.hu/u...391800.jpg[/img
Igazad van, kicsit kusza az írásom, sajnos minden miatt meg tudok ijedni a kocsival kapcsolatban, viszont nem akarom folyton a szerelőt zargatni. De én is érzem hogy feleslegesen írtam ezzel kapcsolatban.
Gondoltam hátha pont valaki tapasztalt már ilyet, de ha nem hát nem.
Egyébiránt 1 éve kb meg lett nézve vanos, akkor annyi infót kaptam hogy igen picit már hangosabb a kipufogó oldal, de szépen működik még. Lehet lassan jelzi most már hogy cserélni kell. Amúgy volt elég dolog amit javítani / cserélni kellett a kocsin az elmúlt időszakban, ne haragudj hogy nem számoltam be róla tételesen
Az utolsó amúgy a kettőstömegű volt kuplunggal együtt, de említhetném a komplett fékcserét vagy az összes hütővízcső cseréjét. Az elmúlt 1 évben össze sem merem számolni mennyit költöttem ra, mondom ezt úgy hogy igen kedvezményes áron jutok az alkatrészekhez.
Sajnos viszont egyszerre mindent kicserélni nincs kapacitásom
Mégis írok egy választ,hogy mi volt a problémám ezzel.Ma például állok ki a garázsból,és a garázs ajtó becsukásánál feltűnt,h. picit fehéren füstöl a kocsim...Most sikítva rohanhattam volna a fórumra segítséget kérni,hogy hengerfejes a kocsim...De jó lett volna.Ehelyett átgondoltam az egészet,és az csak pára volt,és tényleg az is volt...Te is kicsit túlgondolod a dolgokat.De látom ezt te is beláttad utólag. Amúgy írj nyugodtan azért van a fórum.Nem én vagyok itt a góré csak leírtam a véleményem... Mostanában egyre több a "zagyva" kérdés,az a bajom amúgy,amiknek semmi értelme sincs. Csak ennyit akartam még hozzáfűzni a dologhoz.Én is túl szoktam aggódni a dolgokat,és még mások is innét.Nem te vagy az egyetlen.Legközelebb gondold át,hogy egyáltalán érdemes e feltenni a kérdésed a fórumban.Néha az ember egyedül is tudja a válaszokat... Azt látom viszont,hogy jó gazdája vagy a gépnek. Nekem az utóbbi kérdéseimre nem jött semmilyen válasz(kormánnyal kapcsolatban például),de már nem is érdekel.Utánajártam saját magam a dolognak.Amúgy meg már nem vagyok olyan gyagya,mint mikor friss volt a kocsi nálam. Már nem ijedek meg mindentől,illetve sok dolgok megoldok saját magam amikben a fórum amúgy sem tudna segíteni.A valvetronic és a vanos hangokról Yt-on találsz elég sok videót feltöltve.Párat nézz meg azt javaslom,esetleg tölts fel a fórumra videót a tiedről.Akkor esélyesebb,hogy valaki tud segíteni,javaslatot tenni esetlegesen a témában.De elég kihalt a fórum sajnos mostanában,sok válaszra ne nagyon számíts innét.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-29 14:17 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta:
Bitu79 írta:
PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,Az alábbi jelenségre keresem a választ:Miért van az hogy ha az autó több napot áll, (min3-4) akkor bemelegedés után is az első ujraindításig erőtlenebb a kocsi illetve jobban kerreg, mint ahogy szokott, talán a vanos mintha hangosabb lenne. Ha újraindítom hibátlan.
nem rángatózik a motor, mintha 3 hengerezne? mondjuk azt nagyon éreznéd...de nekem inkább arra utal a dolog... vagy fellevegősödik a rendszer...
Megy mindegyik henger az tuti, illetve a gyengülés sem nagy mértékű.Kicsit olyan, mint ha a vanos haldokolna olyankor. Beindítás után pár percig semmi különbség nincs, majd néha csinálja, néha nem.Szerintem más lehet észre sem venné feltétlenül, csak már használom annyi ideje hogy feltűnjön. Kicsit kerregősebb hang illetve gyengébbnek érződik.A vanos vagy a valvetronic csinálhat ilyet ?
Saját magadnak írod az ellentmondásokat:Gyengülés nem nagy mértékű,illetve más észre sem venné feltétlenül...A vanos vagy rossz vagy nem.Ugyanúgy a valvetronic is.Lehet a láncod zörög,ki tudja(azt cseréltetted azt írtad,erre talán kevesebb az esély)...Vidd el megnézetni,távgyógyítani nem tud senki. Néztem a hsz-eidet,és már 1 éve is írtad ezt a vanos topikban...Ennyi idő alatt már megnézethetted volna a vanost ha az xar. Szerintem te nem is akarsz pénzt költeni rá... De vicces azért h.így használod Tipikus magyar hozzáállás.Használjuk amíg szét nem hullik.
[img]http://static.bmwfanatics.hu/u...391800.jpg[/img
Igazad van, kicsit kusza az írásom, sajnos minden miatt meg tudok ijedni a kocsival kapcsolatban, viszont nem akarom folyton a szerelőt zargatni. De én is érzem hogy feleslegesen írtam ezzel kapcsolatban.
Gondoltam hátha pont valaki tapasztalt már ilyet, de ha nem hát nem.
Egyébiránt 1 éve kb meg lett nézve vanos, akkor annyi infót kaptam hogy igen picit már hangosabb a kipufogó oldal, de szépen működik még. Lehet lassan jelzi most már hogy cserélni kell. Amúgy volt elég dolog amit javítani / cserélni kellett a kocsin az elmúlt időszakban, ne haragudj hogy nem számoltam be róla tételesen
Az utolsó amúgy a kettőstömegű volt kuplunggal együtt, de említhetném a komplett fékcserét vagy az összes hütővízcső cseréjét. Az elmúlt 1 évben össze sem merem számolni mennyit költöttem ra, mondom ezt úgy hogy igen kedvezményes áron jutok az alkatrészekhez.
Sajnos viszont egyszerre mindent kicserélni nincs kapacitásom

Bitu79 Elküldve: 2021-08-28 11:57 Fogyasztásmérõ hiba?

YELLOW írta:
Lando írta: Sziasztok!
Az alany E46 23i és lenne egy furcsa hiba aminek szeretnék a végére jutni: alaphelyzetben a pillanatnyi fogyasztás mérő kb. 6 l értéknél van, mintha ez lenne a 0-as állás. Menet közben gyorsítva pedig túlmutat a skálán. A fogyasztás a digitális kijelzőn normál értéket mutat. Ha valaki találkozott hasonló problémával vagy esetleg tudja a megoldást, kérem ne tartsa magában!
ha gyújtás nélkül 6 literen áll, akkor a mutató van elmozdulva.
ha gyújtás nélkül nullát mutat, akkor ott valami gáz van. pl azt érzékeli, hogy a kerék forog. de akkor mutatna a sebességmérő is álló helyzetben.de lehet már maga a kis mutatós műszer rossz.
Csinálj egy cluster testet(műszerfal öntesztet),úgy látod h. mit csinál a mutató az analóg fogyasztásmérőnél.Ha nem megy nulláról 20-ig,majd vissza 20-ról 0-ig öntesztnél akkor a mutató van elmozdulva,amit kötve hiszek...Ha szét lett szedve az óracsoport akkor elképzelhető...

https://www.youtube.com/watch?v=W5kQDQpcAjI

Bitu79 Elküldve: 2021-08-28 11:27 N46 és N42 motorok

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
PTamas7894 írta: Sziasztok,Az alábbi jelenségre keresem a választ:Miért van az hogy ha az autó több napot áll, (min3-4) akkor bemelegedés után is az első ujraindításig erőtlenebb a kocsi illetve jobban kerreg, mint ahogy szokott, talán a vanos mintha hangosabb lenne. Ha újraindítom hibátlan.
nem rángatózik a motor, mintha 3 hengerezne? mondjuk azt nagyon éreznéd...
de nekem inkább arra utal a dolog... vagy fellevegősödik a rendszer...

Megy mindegyik henger az tuti, illetve a gyengülés sem nagy mértékű.
Kicsit olyan, mint ha a vanos haldokolna olyankor. Beindítás után pár percig semmi különbség nincs, majd néha csinálja, néha nem.Szerintem más lehet észre sem venné feltétlenül, csak már használom annyi ideje hogy feltűnjön. Kicsit kerregősebb hang illetve gyengébbnek érződik.A vanos vagy a valvetronic csinálhat ilyet ?
Saját magadnak írod az ellentmondásokat:Gyengülés nem nagy mértékű,illetve más észre sem venné feltétlenül...A vanos vagy rossz vagy nem.Ugyanúgy a valvetronic is.Lehet a láncod zörög,ki tudja(azt cseréltetted azt írtad,erre talán kevesebb az esély)...Vidd el megnézetni,távgyógyítani nem tud senki. Néztem a hsz-eidet,és már 1 éve is írtad ezt a vanos topikban...Ennyi idő alatt már megnézethetted volna a vanost ha az xar. Szerintem te nem is akarsz pénzt költeni rá... De vicces azért h.így használod Tipikus magyar hozzáállás.Használjuk amíg szét nem hullik.


Bitu79 Elküldve: 2021-08-27 06:05 izzók / izzókészlet

SzuperBandee írta: Üdv.
Olyan problémával kűzködöm, hogy BMW e90 gyári xenon és angel eyes lámpák közül a jobb oldali szórakozóra vette a figurát. Ugyanis egyszer világít rendesen.. Aztán X km után meg elfelejt. A gyári sárga angel eyes égőt kicseréltem MTEC-es 9w fehér ledekre. Eddig semmi bajuk nem volt. Biztoítékokat megnéztem, kicseréltem semmi nem változott. Most pl egy ideje nem világít (kb 2 napja megint). Viszont feleslegesen nem akarok egy másik párat venni, ha nem kell.Hogy tudom leellenőrízni, hogy az angel eyes jó a kocsiban vagy nem, anélkül, hogy a fél autót lebontanám, illetve szerviz igénybevétele nélkül?
Szerintem valami kontakthiba a csatlakozójánál.Villamossági szerelővel méresd ki.Esetleg a kábel van megtörve valahol.Én pótféklámpával jártam így.Ott a lámpa volt rossz...Ha előtte nem volt ilyen,akkor a cserélt cuccal van valami gebasz valószínűleg.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-27 06:00 Társalgó

Elég halott sajnos a fórum mostanában.Ez elég szomorú.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-27 05:39 Fék

Azóta megint mentem a kocsival,és semmi dsc hibajelzés nem volt,illetve a tartály kupakja is porszáraz kopp-kopp. Faszán működik a dsc,ma gyors kikanyarodáskor villogott vidáman.A pótféklámpában már megint volt pár bogártetem,lövésem sincs hogy mennek oda be.Már lassan rutin lesz szétszedegetni azt is ez miatt...
A burkolata miatt utálom lebontogatni,mert nem erre van kitalálva ugye.

Anno a pótféklámpám is csinált olyat,hogy hol működött hol nem.Először a kábelre gyanakodtam,de a lámpa volt a rossz.Vettem egy bontottat bele,3000ft-ért Annyi a hibája h. ez nem szürke,hanem fekete színű De nem gondoltam volna,hogy a lámpa a rossz,és nem a vezeték ,vagy a csatlakozó... Ezt sem volt egyszerű kideríteni,sokszor nem is tudtam h. nem működik a 3. féklámpa.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-26 14:54 Társalgó

Másnak patyolat tisztának számító szélvédőt megtisztítottam kívül-belül az alábbi módon:Első lépésként kivül és belül is áttöröltem ablaktisztítóval(Clin szerintem a legjobb),másodjára jött a degreaser(szilikon lemosó,van több féle,én Lotus degreasert használtam) kívül-belül egy másik mikroszálassal,harmadjára ioncserélt vízes áttörlés kívül-belül(5 liter 400 ft a tescoban) egy harmadik mikroszálassal.Ezt eljátszottam az összes üvegen.Az ablaktörlő lapátokat leszereltem,és alaposan átmostam őket,főleg a törlőgumit.Az ablaktörlő karokat is leszedtem és megpucoltam a forgó részeket wd 40-el majd teflon-zsírspray-el.Levélrácsot nem szedtem ki,csak a tengelyt puckáztam és kentem meg a levélrácsig.Ráment így is 4 órám az egészre...Nem volt nagyon koszos a tengely,mert sűrűn mosom a kocsimat.Átlag autónál viszont érdemes ezt megtenni.Csak jobb lesz.A üvegek annyira tiszták,hogy olyan mintha nem is lennének A végeredményről lehet töltök fel Yt-ra vidit,annyira szép lett.
Akinek nagyon koszos a szélvédője első lépésként átnyalhatja koszradírral(magic eraser),majd alapos törlés.Ha nem sajnáljátok a lóvét,akkor lakktisztító gyurmával is át lehet dolgozni az üvegeket.Ebből a legdurvább kell üveghez. A többi lépés ugyanaz a tökéletes eredmény érdekében.Fontos,hogy a legvégén ioncserélt,vagy desztilált vizet használjatok,csak így lesz csíkmentes az üveg.Én jó nagy mikroszálasokat használtam,amiket többször össze lehet hajtani a méretükből adódóan.Minden üvegnél hajtogattam egyet a mikroszálason,a száraz felére,így kezdtem neki a következő üvegnek.A tisztító szereket nem az üvegre fújtam,hanem a mikroszálasra.Így nem kellett a fényezést újra letörölgetnem,mert tegnap mostam ugye kocsit.Ezt leírtam nektek,mert régebben kérdeztétek hogy lehet szépen és csíkmentesen ablakot tisztítani.

Esetleg wd 40-el érdemes befújni az ablaktörlő gumi élét,majd áttörölgetni?Youtubon láttam.Vélemények erről? Én marhaságnak tartom személy szerint.Egyenlőre ezt kihagytam,csak átmostam alaposan a lapátokat és a gumi részt is rajtuk vödörben ablaktisztítós vízben.Ehhez is mikroszálast használtam.Elég barna lett a víz,de szerintem a gumi él fog csak,nem kosz volt...Aki nem takarítás mániás mint én,azoknak hasznos tipp volt ez is.Sokan az ablaktörlőket sem tisztítják soha...

Extra:Mindig áttörlöm a pedálokat is,de kábé ennyi.A résekből nem hozza ki a koszt az áttörölgetés...Lepucoltam a pedálokat most profin,és a taposót,ezeket mindenki el szokta felejteni.Fogtam egy használt fogkefét,fújtam rá ablakpucolót.Így a pedálgumi réseiből is kijön a kosz.Amíg molyoltam,addig a pedálok alá tettem egy rongyot,hogy arra csöpögjön a kosz.Én arra is figyeltem,hogy ne fröcsköljön mindenfele a koszos lé.A pedálok most olyanok,mintha újak lennének.Hátha ezt sem tudta mindenki. Ha van kérdésetek kérdezhettek tőlem autóápolás témában. PEACE.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-26 09:34 Társalgó

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.

pedig ez tipikusan viasz szerű dolog, csak valami rossz anyag.
de lehet állítani a dőlésszöget a lapátnak. a "bosch" karra, ahogy visszahajlik J alakban, oda van egy spéci eszköz, amit oda kell rakni és egy szerszámmal lehet rajta tekerni. ezzel lehet szöget módosítani. vannak hivatalos értékek is. a neten találni ilyeneket.
Én is gyanakxom a vízükre...Köszi a válaszod Yellow.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-25 20:28 Társalgó

Önkiszolgáló mosóba járok,ahol ozmózisos öblítővíz van.
A gondom a következő: Ugrál az ablaktörlő,olyan mintha tapadna az üveghez...
Ablakmosó folyadékkal(nyári bogároldós szélvédőmosó) befúlyom,akkor szépen siklik.Sima csapvízzel lelocsomom,utána is szépen töröl.De ha az autómosóban lemosom,és kiállásnál bekapcsolom a törlőt,akkor elkezd rezegni az ablaktörlő,majd kiszakad a helyéről...A mosóban azt mondják nincs semmi a vízben...De én nagyon gyanakszom arra mostmár.Hónapok óta zavar ez.A mechanika nem sérült,és a lapátok is újak.Mi lehet a baj?Ti nem tapasztaltatok hasonlót?A szélvédő patyolat tiszta,nincs rajta semmi,még viasz sem.Degreaserrel is átmostam.Ez zsírtalanító ugye.A karok dőlésszögét esetleg lehet állítani valahogy?Én úgylátom nem lehet ilyet.Várom a válaszokat.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-19 00:42 E46 Kormánymű

Bitu79 írta: A kormány akadásra visszatérve pár kérdés a tagokhoz.
Senki nem tapasztalta még ezt?

https://www.bimmerforums.co.uk...ght.92168/

https://www.e46fanatics.com/th...ck.711676/

Ahogy olvasom a neten sokak tapasztalják ugyanazt amit leírtam.

Egyik fúrumozó ezt írta:

Complaint
When the steering is at full lock, the steering wheel can only be turned back from the hydraulic steering lock with more effort than usual. The complaint only occurs when the steering is at full lock.
--------------------------------------------------------------------------------

Cause
Steering gear: the overflow grooves are at their limit position.
--------------------------------------------------------------------------------

Measure
Service measure:
In the event of a customer complaint, do not replace the steering gear. A "stroke limitation retrofit set" repair kit is available instead.

BMW part number:
32 10 6 777 239 stroke limitation retrofit set

Repair kit:
Instructions for fitting 2 end collars to the steering gear.

Unscrew track rods from rack, fit washers, re-assemble. Adjust tracking.

Ti is tapasztaltátok a kormány akadást végállásoknál?
Külföldi fórumokon gyakori problémaként szerepel ez a dolog.
Valaki szerint ez teljesen normális.
Ezt a kitet érdemes beépíttetni? BMW cikkszám:
32 10 6 777 239

https://www.e46fanatics.com/th...me.991843/

Ebben a fórumban is hasonlo a hibaleírás,és itt is emlegetik a 32 10 6 777 239 számú kit beépítését...
Nálam kopogó hang sincs például csak végállásnál nehéz visszaszedni a kormányt egy ponton mindkét irányban.Ahogy olvasom azt írják sok autó érintett ebben...Számomra elég para azért ez a kormány akadás vágállásnál...
Megkérném a tagokat hogy nézzék meg náluk hogyan viselkedik a kormány.Tapasztalják e amit én.Elég sok ember szerint ez teljesen normális e46-nál ahogy olvasom...
Gondolom ezt a retrofit kitet sem véletlen adta ki a BMW.

A Schneider Pécsnél ez nem rendelhető De létező cikkszám.
A szervízben azt mondták ne foglalkozzak vele...
A ti véleményetek?

Bitu79 Elküldve: 2021-08-17 11:50 E46 Kormánymű

A kormány akadásra visszatérve pár kérdés a tagokhoz.
Senki nem tapasztalta még ezt?

https://www.bimmerforums.co.uk...ght.92168/

https://www.e46fanatics.com/th...ck.711676/

Ahogy olvasom a neten sokak tapasztalják ugyanazt amit leírtam.

Egyik fúrumozó ezt írta:

Complaint
When the steering is at full lock, the steering wheel can only be turned back from the hydraulic steering lock with more effort than usual. The complaint only occurs when the steering is at full lock.
--------------------------------------------------------------------------------

Cause
Steering gear: the overflow grooves are at their limit position.
--------------------------------------------------------------------------------

Measure
Service measure:
In the event of a customer complaint, do not replace the steering gear. A "stroke limitation retrofit set" repair kit is available instead.

BMW part number:
32 10 6 777 239 stroke limitation retrofit set

Repair kit:
Instructions for fitting 2 end collars to the steering gear.

Unscrew track rods from rack, fit washers, re-assemble. Adjust tracking.

Ti is tapasztaltátok a kormány akadást végállásoknál?
Külföldi fórumokon gyakori problémaként szerepel ez a dolog.
Valaki szerint ez teljesen normális.
Ezt a kitet érdemes beépíttetni? BMW cikkszám:
32 10 6 777 239

https://www.e46fanatics.com/th...me.991843/

Ebben a fórumban is hasonlo a hibaleírás,és itt is emlegetik a 32 10 6 777 239 számú kit beépítését...
Nálam kopogó hang sincs például csak végállásnál nehéz visszaszedni a kormányt egy ponton mindkét irányban.Ahogy olvasom azt írják sok autó érintett ebben...Számomra elég para azért ez a kormány akadás vágállásnál...
Megkérném a tagokat hogy nézzék meg náluk hogyan viselkedik a kormány.Tapasztalják e amit én.Elég sok ember szerint ez teljesen normális e46-nál ahogy olvasom...
Gondolom ezt a retrofit kitet sem véletlen adta ki a BMW.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-15 22:47 Társalgó

YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.
Köszönöm Yellow.Nyomtam is rá egy köszit.

ideje volt, mert a %-os arányom erősen megy lefele. rosszul is aludtam már pár napja emiatt.


Bitu79 Elküldve: 2021-08-13 23:26 Társalgó

YELLOW írta:
Bitu79 írta: Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...

szerintem ezt már írtam.
rossz a technika. nem úgy kell, hogy mikor ki van tárva megindítod, majd elengeded. mert a végére nincs meg a lendület.
1. technika: fogod a kilincset, zárod az ajtót, és az utolsó 5cm-en kilincsnél fogva benyomod, erősebben.
2. technika. a zárás előtti utolsó kb 10-15cm-en lendíted meg az ajtót.
faternak anno az új OFF autója is ilyen volt, igaz kombi és a hátsó ajtó. vissza akarta vinni a szalonba, hogy szar. ablak amint egy picit le volt engedve, simán záródott. sajnos nagy a légtér, az ajtó hatalmas, és nagy mennyiségű levegőt mozgat meg ráadásul előre. ha messziről és hirtelen csapkodja valaki, annyira is megnő a nyomás odabent, hogy egy idő után akár a szélvédő ragasztás is elengedhet.
azt nem tudom miért nem tud hátul távozni a nyomás... de kb minden autóban ilyen.
annyi a lényeg, hogy a zárás végére kell belevinni az erőt, nem messziről beb*szni.
Köszönöm Yellow.Nyomtam is rá egy köszit.

Bitu79 Elküldve: 2021-08-12 09:58 Társalgó

Egy dolog zavar a kocsiban a mai napig,hogy az ajtókat izomból kell becsapni.Szilikonzsírral kezelem a kédereket h. jobban csússzanak,és a lökhárító mögött megnéztem a kis csapóajtókat is,és működnek.Ha le van engedve egyik ablak,vagy ki van nyitva egyik ajtó akkor kisujjal is be lehet csukni az ajtókat...Ez normális amúgy?Nem nagyon szeretem csapkodni bevallom.Ezt utálom ebben a kocsiban nagyon.Hátó ajtóknál igazi para,mert az ablak körüli díszléc ez miatt is el szokott törni a ragasztásnál...Régebben glicerinnel kentem a kédereket,de attól meg ragadnak és még jobban kell csapni az ajtókat.Az ajtó zsanérokat,és a zárakat is bekezeltem kenőanyaggal,de semmi változás.Nagyon utálom h. izomból kell bevágni az ajtókat.Ugye nekem sedanom van.Szerintem coupenál és compactnál nincs ez a hiba,csak sedanoknál...Esetleg valami megoldás van erre?Az ajtók szintben vannak és a zárak is szépen működnek.Nagyon kezd zavarni ez az ajtócsapkodás mostmár.Főleg este égő...
Olyan mintha a belső vákuum miatt lenne,de ugye a kis csapóajtók működnek hátul a csomagtartó kárpit mögött.Nekem nem lehajtható az ülésem ugye,esetleg ez miatt is csapkodnom kell az ajtót talán.Sízsákos kialakítású sedanoknál azért jobban bejár a levegő a csomagtartó fele is szerintem...Esetleg még mit tehetek az ajtócsapkodás enyhítésére?Csapni kell a nyavalyás ajtókat mint az ólajtót...