Bryan fórum hozzászólásai

Bryan Elküldve: 2023-08-24 22:41 Kuplung

Sziasztok.

E46 330d 204le.

A kuplung olajköre honnan megy?
Összfolyadékcserét tervezek, csak nem nagyon tudom van-e külön tartály a féknek, és a kuplungnak, vagy egy közös tartályból megy mind a kettő?

Hogyan érdemes cserélni a DOT4-et, légteleníteni?
Fék az menni fog, ettől tartok kicsit mert azt még nem csináltam.

Bryan Elküldve: 2022-03-11 22:10 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

lacek71 írta:
Bryan írta: Sziasztok!

Adott egy E46 320d, abból is a 136 lovas.
Eleinte feltűnt, hogy eléggé lassan melegszik be az autó indulás után. Eléri az üzemi hőmérsékletet, viszont lassan és ez reggel eléggé kellemetlen tud lenni.

Menetirány szerinti jobb oldalon a szélvédő alatt van egy zseb. Ott található a fűtés rásegítő doboz, illetve az ahhoz van egy fűtéscsappal egyesített fűtés rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump).

Itt vannak a működési paraméterek:
Kikapcsolás:
-40C° külső hőmérsékletnél (vagy ha nincs külső hőmérséklet szenzor) - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
-5C° külső hőmérsékletnél - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
+5C° külső hőmérsékletnél - 50C° hűtővíz hőmérsékletnél
+20C° külső hőmérséklet felett 50C°-ig melegít.
Illetve nem kapcsol be, ha:
-Rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump) nem működik, hibát ír.
-Alternator Load Signal error (Generátor terhelés szenzor hiba)
-Electric Auxiliary Heater hiba esetén

A napokban fel véltem fedezni, hogy nem működik a rásegítő fűtés szivattyú. Kicseréltem, működik jól, de nem kapcsol be a fűtés rásegítés.
Akkor egye fene, vettem egy bontottat.
Azzal se működik, nem emel alapjáraton, és nem is melegedik.
ISTA-ban indítottam egy Auxiliary Heating Activation tesztet, ahol megemelte az alapjáratot, és mintha fűtött is volna. De ezt majd hideg motorral újrapróbálom. Levettem a pozitív sarut róla, majd hozzáérintettem a pozitívhoz a rásegítő tápkábelét, és elég szépen ívet húzott, úgyhogy valószínűleg áramot vesz fel.
Miért nem kapcsolhat be magától? Vagy találkoztatok ilyen jelenséggel? Még alapjáratot sem emel...

Üdv: Bryan


Szia! Nekem manuális klíma van az autóban, akkor működik a kiegészítő fűtés ha max-ra tekerem a fűtést és akkor emeli meg az alapjáratot is.


Nálam digitklímás a történet, viszont egyáltalán nem emel. Viszont, ha valaki erre téved, és van egy facelift elötti digitklímás,elektromos fűtéses E46-ja, hálás lennék ha feltöltené ide a digitklíma beállítását. (NCS experttel kiolvasod, aztán vagy jegyzettömbbel megnyitva kimásolod, vagy lefotózod nekem.)

Bryan Elküldve: 2022-03-09 09:52 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése

Sziasztok!

Adott egy E46 320d, abból is a 136 lovas.
Eleinte feltűnt, hogy eléggé lassan melegszik be az autó indulás után. Eléri az üzemi hőmérsékletet, viszont lassan és ez reggel eléggé kellemetlen tud lenni.

Menetirány szerinti jobb oldalon a szélvédő alatt van egy zseb. Ott található a fűtés rásegítő doboz, illetve az ahhoz van egy fűtéscsappal egyesített fűtés rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump).

Itt vannak a működési paraméterek:
Kikapcsolás:
-40C° külső hőmérsékletnél (vagy ha nincs külső hőmérséklet szenzor) - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
-5C° külső hőmérsékletnél - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
+5C° külső hőmérsékletnél - 50C° hűtővíz hőmérsékletnél
+20C° külső hőmérséklet felett 50C°-ig melegít.
Illetve nem kapcsol be, ha:
-Rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump) nem működik, hibát ír.
-Alternator Load Signal error (Generátor terhelés szenzor hiba)
-Electric Auxiliary Heater hiba esetén

A napokban fel véltem fedezni, hogy nem működik a rásegítő fűtés szivattyú. Kicseréltem, működik jól, de nem kapcsol be a fűtés rásegítés.
Akkor egye fene, vettem egy bontottat.
Azzal se működik, nem emel alapjáraton, és nem is melegedik.
ISTA-ban indítottam egy Auxiliary Heating Activation tesztet, ahol megemelte az alapjáratot, és mintha fűtött is volna. De ezt majd hideg motorral újrapróbálom. Levettem a pozitív sarut róla, majd hozzáérintettem a pozitívhoz a rásegítő tápkábelét, és elég szépen ívet húzott, úgyhogy valószínűleg áramot vesz fel.
Miért nem kapcsolhat be magától? Vagy találkoztatok ilyen jelenséggel? Még alapjáratot sem emel...

Üdv: Bryan

Bryan Elküldve: 2021-12-14 07:49 Hûtés probléma

YELLOW írta:
Bryan írta: Sziasztok!
Alany egy 2001 E46 Touring, 100 kW-os 20d motorral.
A napokban tapasztaltam, hogy hosszabb pályázás során gyenge lesz a fűtés. Az üzemi hőmérsékletet nem éri el, éppen hogy megemelkedik a mutató a kék zónából.
Egy helyben állva alapjáraton jó a fűtés, nagyjából melegedik is, de közel se üzemire.
Én termosztátra gyanakszom, de a fene tudja, nincs kedvem feleslegesen szétszedni, és újra felfagyállózni a verdát ebben az időben. (úgyis ez lesz a vége...)
Egy 2 órával ezelőtt álltam meg az udvaron, hosszabb pályázás után (120 km), meg Nyomkodtam az alsó és felső vízcsövet ami a hűtőből jön ki. Kissé kluttyog, mintha levegős lenne a cső.
Tágulási tartály maxon van. Én eléggé gyanakszom hogy légteleníteni kell, ezek mentén.
Valaki tud valami ötletet? Netán leírni a légtelenítés menetét pontosan?
Érdekes, hogy lassan, városban haladva jó a fűtés, csak nagyobb tempónál szar.


ez inkább termosztát probléma. legalábbis erre utal a dolog. előfordulhat, hogy nem csak 1 termosztátod van. ha több, akkor érdemes mindkettőt cserélni.
légtelenítés párszor le van már írva. vagy vízszintesen kell állni, vagy az orra legyen magasabban. motor legyen hideg. légtelenítőket kitekerni. motor beindít, fűtést ráad, bent középen a pirosba tekerni, felvenni a hőfokot és a ventit közepesre állítani minimum. aztán hagyni kell, míg teljesen üzem meleg lesz a motor. közben a kiegyenlítőn keresztül lehet nézni a szintet. és mindig szintre kell tölteni közben, hogy ne tudjon levegőt beszívni a körbe. aztán ahogy a légtelenítőkön megjelenik a víz, el lehet zárni őket., majd a jó szint után a kiegyenlítőre is felmehet a kupak. kupakot lehet menet légtelenítés közben ki/be tekerni, csak vigyázni kell, mikor már meleg. aztán másnap hideg motornál újra szint ellenőrzés. és pár napig érdemes figyelni a szintet.


Végül EGR termosztát csere meghozta az eredményt! Köszönöm.

Bryan Elküldve: 2021-12-14 07:45 Olvasólámpás belsõ világítás

YELLOW írta:
Bryan írta: Sziasztok! Adott egy facelift előtti E46 touring.
Gondoltam kicserélem a belső világítást. Elsőt beraktam, jó is. Hátulra is beraktam, ezáltal egyik lámpa de működik. Gyújtás le és vissza, bekapcsolom a lámpát, felvillan az első és hátsó, és ennyi is volt.
De, ha berakok egy hagyományos T10-és izzót az egyikbe, már működik is a másik, csak a kettő led nem megy egyszerre. Valakinek valami ötlete van?
Vagy inkább engedjem el?


előtét ellenállás kellene. vagy normális LED-es sofita, aminek legyártásakor figyeltek erre.


Nos, nagyon egyszerű a megoldás! Mivel a C-BUS miatt bizonytalanul működött, ezért elég volt kikódolni a GM5-ből az "interior light fault"-ot.

Bryan Elküldve: 2021-12-09 16:49 Porlasztó

Sziasztok!
Van egy E46 2001, FL előtti 20d-m, M47 136 lovas motorral.
Fél éve kezdődött durván, hogy hidegen pöccre indul az autó (gondolom az izzítás miatt).
Utána, feltűnt hogy elég durván füstöl (kéken?). Jó, annyira nem vészes, de zavaró az a gomolygó kék füst.
Melegen, ha áll az autó fél órát, utána indítom be, akkor viszonylag sok fordulatra indul be, akkor is hatalmas fehér felhő kíséretében.
Gatya fel, mondom a kék füst biztos a turbó lesz. Vettem egy 1749v-t, felraktam, ugyanúgy füstöl. Hát mondom basszus, ez nem igaz.
Direkt átnéztem minden cooler csövet, sehol nem volt jelentős mennyiségű olaj, még a coolerben sem.
Aztán feltűnt, hogyha alapjáraton jár az autó, akkor adok neki fix gázálással egy pörgetést, akkor "dupláz" mintha 1800-as fordulaton egy pillanatra elengedtem volna a gázt.
Továbbá, ha hideg a motor, picit álló helyzetben pörgetném, akkor olyan 2000-es fordulat tájékától mintha nem nagyon akarna fordulni jobban (nem is akarnám!), dadog, és füstöl mint a szemét. Mellesleg -arról a szívinfarktusról nem is beszélve, mikor először találkoztam azzal a jelenséggel, hogy durván 90 körül fix gázálással haladva mintha pillanatokra torpanna az autó- mintha fogyasztásom is nőtt volna.
Először pánik, biztos az adagoló a szar! Azért egyelőre áldozok az ördög oltárán, nemsokára megyek négy biztosan működő, garanciális porlasztóért.
Addig is, lehet tippelni mi lehet a gond!
Sok reményt nem fűzök ehhez, de hátha találkozott ezzel más is -vagy ha megoldódik valahogy, akkor aki épp ezzel szembesül, az tudjon informálódni a probléma valószínüleges okáról!-.

Bryan Elküldve: 2021-02-01 16:45 Olvasólámpás belsõ világítás

Sziasztok! Adott egy facelift előtti E46 touring.
Gondoltam kicserélem a belső világítást. Elsőt beraktam, jó is. Hátulra is beraktam, ezáltal egyik lámpa de működik. Gyújtás le és vissza, bekapcsolom a lámpát, felvillan az első és hátsó, és ennyi is volt.
De, ha berakok egy hagyományos T10-és izzót az egyikbe, már működik is a másik, csak a kettő led nem megy egyszerre. Valakinek valami ötlete van?
Vagy inkább engedjem el?

Bryan Elküldve: 2021-01-27 14:30 Hûtés probléma

Sziasztok!
Alany egy 2001 E46 Touring, 100 kW-os 20d motorral.
A napokban tapasztaltam, hogy hosszabb pályázás során gyenge lesz a fűtés. Az üzemi hőmérsékletet nem éri el, éppen hogy megemelkedik a mutató a kék zónából.
Egy helyben állva alapjáraton jó a fűtés, nagyjából melegedik is, de közel se üzemire.
Én termosztátra gyanakszom, de a fene tudja, nincs kedvem feleslegesen szétszedni, és újra felfagyállózni a verdát ebben az időben. (úgyis ez lesz a vége...)
Egy 2 órával ezelőtt álltam meg az udvaron, hosszabb pályázás után (120 km), meg Nyomkodtam az alsó és felső vízcsövet ami a hűtőből jön ki. Kissé kluttyog, mintha levegős lenne a cső.
Tágulási tartály maxon van. Én eléggé gyanakszom hogy légteleníteni kell, ezek mentén.
Valaki tud valami ötletet? Netán leírni a légtelenítés menetét pontosan?
Érdekes, hogy lassan, városban haladva jó a fűtés, csak nagyobb tempónál szar.