Sziasztok!
Van egy E46 2001, FL előtti 20d-m, M47 136 lovas motorral.
Fél éve kezdődött durván, hogy hidegen pöccre indul az autó (gondolom az izzítás miatt).
Utána, feltűnt hogy elég durván füstöl (kéken?). Jó, annyira nem vészes, de zavaró az a gomolygó kék füst.
Melegen, ha áll az autó fél órát, utána indítom be, akkor viszonylag sok fordulatra indul be, akkor is hatalmas fehér felhő kíséretében.
Gatya fel, mondom a kék füst biztos a turbó lesz. Vettem egy 1749v-t, felraktam, ugyanúgy füstöl. Hát mondom basszus, ez nem igaz.
Direkt átnéztem minden cooler csövet, sehol nem volt jelentős mennyiségű olaj, még a coolerben sem.
Aztán feltűnt, hogyha alapjáraton jár az autó, akkor adok neki fix gázálással egy pörgetést, akkor "dupláz" mintha 1800-as fordulaton egy pillanatra elengedtem volna a gázt.
Továbbá, ha hideg a motor, picit álló helyzetben pörgetném, akkor olyan 2000-es fordulat tájékától mintha nem nagyon akarna fordulni jobban (nem is akarnám!), dadog, és füstöl mint a szemét. Mellesleg -arról a szívinfarktusról nem is beszélve, mikor először találkoztam azzal a jelenséggel, hogy durván 90 körül fix gázálással haladva mintha pillanatokra torpanna az autó- mintha fogyasztásom is nőtt volna.
Először pánik, biztos az adagoló a szar! Azért egyelőre áldozok az ördög oltárán, nemsokára megyek négy biztosan működő, garanciális porlasztóért.
Addig is, lehet tippelni mi lehet a gond!
Sok reményt nem fűzök ehhez, de hátha találkozott ezzel más is -vagy ha megoldódik valahogy, akkor aki épp ezzel szembesül, az tudjon informálódni a probléma valószínüleges okáról!-.