- autója adatai
- Széria: 3
- Típus: E46
- Kivitel: Touring
- Modell: 330d
- Évjárat: 2005
Elküldve: 2021. december 14. kedd, 07:49
YELLOW írta:Bryan írta: Sziasztok!
Alany egy 2001 E46 Touring, 100 kW-os 20d motorral.
A napokban tapasztaltam, hogy hosszabb pályázás során gyenge lesz a fűtés. Az üzemi hőmérsékletet nem éri el, éppen hogy megemelkedik a mutató a kék zónából.
Egy helyben állva alapjáraton jó a fűtés, nagyjából melegedik is, de közel se üzemire.
Én termosztátra gyanakszom, de a fene tudja, nincs kedvem feleslegesen szétszedni, és újra felfagyállózni a verdát ebben az időben. (úgyis ez lesz a vége...)
Egy 2 órával ezelőtt álltam meg az udvaron, hosszabb pályázás után (120 km), meg Nyomkodtam az alsó és felső vízcsövet ami a hűtőből jön ki. Kissé kluttyog, mintha levegős lenne a cső.
Tágulási tartály maxon van. Én eléggé gyanakszom hogy légteleníteni kell, ezek mentén.
Valaki tud valami ötletet? Netán leírni a légtelenítés menetét pontosan?
Érdekes, hogy lassan, városban haladva jó a fűtés, csak nagyobb tempónál szar.
ez inkább termosztát probléma. legalábbis erre utal a dolog. előfordulhat, hogy nem csak 1 termosztátod van. ha több, akkor érdemes mindkettőt cserélni.
légtelenítés párszor le van már írva. vagy vízszintesen kell állni, vagy az orra legyen magasabban. motor legyen hideg. légtelenítőket kitekerni. motor beindít, fűtést ráad, bent középen a pirosba tekerni, felvenni a hőfokot és a ventit közepesre állítani minimum. aztán hagyni kell, míg teljesen üzem meleg lesz a motor. közben a kiegyenlítőn keresztül lehet nézni a szintet. és mindig szintre kell tölteni közben, hogy ne tudjon levegőt beszívni a körbe. aztán ahogy a légtelenítőkön megjelenik a víz, el lehet zárni őket., majd a jó szint után a kiegyenlítőre is felmehet a kupak. kupakot lehet menet légtelenítés közben ki/be tekerni, csak vigyázni kell, mikor már meleg. aztán másnap hideg motornál újra szint ellenőrzés. és pár napig érdemes figyelni a szintet.
Végül EGR termosztát csere meghozta az eredményt! Köszönöm.