ChrisRas fórum hozzászólásai

ChrisRas Elküldve: 2016-11-21 11:40 Mi lehet a baj?

Sziasztok.
Mivel nem tudom pontosan mi lehet a baj, ezert ide irom.
Par napja feltunt egy jelenseg. A BC es radio vilagitas villogni kezdett. Elobb csak a fenyero csokkent. ugymaradt par pillanatra, majd villant parszor es visszaallt a normalis fenyerore.
Szinten feltunt, hogy a sminktukor fenyereje nem valami acelos. korabban ilyen nem volt vele. Hogy a villogas volt elobb vagy a sminktukor fenyero csokkenes mar nem emlekszem. A tukor feny meg nem erte el az ingerkuszobomet ezert az nem is zavar annyira. De a fenyjatek a BC-n annal inkabb.
Erre ma jott az automata tulajok remalma. Valtohiba jelzes. Na bumm.(Mindamellett semmi valtozast nem eszleltem a mukodesben. Huz ahogy kell ,vajpuha valtasok szoval semmi rendellenes anomalia) Pont muszaki elott ez kellett csak. Konyvbol kiolvastam a tutit, valoban valtohiba ikon, gyerunk a szervizbe. Ott ert a kovetkezo hidegzuhany!
Nem kommunikal a kocsi a diaggal! Mivan?..... nemar. Holnap viszem mutetre, de.... Megbirizgaltam a kapcsolodo biztiket, Sminktukor, obd, szerelo emlitette a fek rendszer biztijet azt is meglestem. meg meg egy par masikat. Az egyik azt hiszem pont a fek biztinel amikor vissza akartam rakni vad zizegesbe kezdett a muszerfal mogott valami (kulcs nem volt benne). Vegulis vettem egy nagy levegot es visszaraktam. Minden bizti jo. se szakadas se egesnyom. Semmi.
Aztan lassatok csodat! A valto hibajel eltunt, viszont a sminktukor mar nem vilagit es indithato P allasban a fek lenyomasa nelkul is. Eddig ezt nem lehetett. Retesz kattog egyebkent szoval passz. Na ezt adjatok ossze!
Ha megvolt a mutet majd jelentem hogy van a beteg. Plusz egy adalek, az ulesfoglaltsag erzekelo nekem is haldoklik vagy mar halott. Vajon az lehet minden hiba forrasa?
Koszonom a turelmet es megertest, foleg az ekezetek hianya miatt!
Ha valakinek van vagy volt hasonlo tunet mindenkepp kovesse a fejlemenyeket! Remelem tudok majd hasznos infot adni ezek ugyeben.

ChrisRas Elküldve: 2016-11-09 13:15 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok!
Mostanában tűnt fel a jelenség. Hidegen melegen, gyorsításkor enyhe csörgő, zörgő hangot hallok. Finoman gurulva nem hallani. Legalább is nem tűnt fel. Csak gázadáskor jelentkezik.Pontosan nem tudom beazonosítani de a váltó előtt valahol. Tehát motor környéke. Lehet csak egy valami görgő vagy hőterelő lemez, de nekem láncparám van. Vanos cserélve lett nemrég. De lánchoz nem nyúltak. Ami ismert hiba az egy gyújtótrafó az egyes hengeren. Más egyébről nem tudok. Mennyire hallható a haldokló lánc? Nem volt még ilyen probléma egyik autómnál sem. Lövésem sincs milyen egy lánc csörgés bmw módra. Pláne ha csak kialakulóban van. Egyenlőre kifutottam a keretből, vásárlás után felemésztett kb 400 ezret eddig. De nem tudom mennyire égető a jelenlegi probléma. Kezdjek hamut szórni a fejemre? Vagy van még időm? Tippek?


hi,
ha lánc probléma lenne, az akkor hallható jobban, amikor fordulatról elveszed a gázt.
ugye amikor gázt adsz, akkor befeszül a lánc, nem szokás hangja lenni neki, hanem amikor elengeded a gázt, vagy alapjáraton.
azt nézd meg, hogy üresben állva, ha gázt adsz neki, akkor is hallani-e. ha nem akkor a hatás környékén keletkezik valami.
ha álló helyben is hallani, akkor is érdemes alámenni, valakit megkérni nyomja a gázt és védőlemezeket megfogni, kipuff tartót, stb, ami mozoghat.


Nos ma közelebb kerültem a problémához. Gyujtortafo csere után az Indításkor pár másodpercig alapjáraton a Vanos környékéről jött a szakaszos enyhe daráló hang. Kézrátétellel szintén érezhető, hogy egy vagy több kis harkály kopácsol a dekni alatt. Ha bemelegszik elmulik. Viszont amikor elengedem a gázt és beáll alapjáratra akkor is hallani. Egyenlőre csak szakaszos darálás. A korábbi csörömpölés nem tudom, hogy ezzel összefügg e. De így már nem természetes a mosolyom a volán mögött.

ChrisRas Elküldve: 2016-10-28 16:02 Motor-váltó

multifilter85 írta: Sziasztok!Kb.1 hete vettem a BMW met es kicsit furcs hogy amikor a valtot tennem D be akkor megakad a valtokar es kicsit nehez betenni sebessegbe.Rossz lenne a valtogomb?De minden hova tok konnyu berakni csak D be nehez.Vagy esetleg van valami technikaja?

Néha nekem is nehezen sikerül. Nálam a megoldás : Indításkor fék lenyom(nyilván másképp nem is menne) kapcsol fokozatba, kézifék ki. Leallitasnál fék nyom, kézifék, P. Ha így csinálom akkor nincs gond.
Valaki egyszer csak írta hogy a rudazatot kell megnézni mi valton, alul ugye.

ChrisRas Elküldve: 2016-10-05 20:08 au. váltó olaj

matecbr írta:
matecbr írta:
tusi_ írta:
matecbr írta: Helo!
325i automata váltóba milyen olajat tegyek?
Van aki azt mondja csak a gyárit,de hallok mást.
5000/liter lenne a gyári.
Merjek mást tenni bele? Ha igen milyet?


Ha ZF van benne, akkor vagy a gyarit, vagy Liqui Molly es Febi jo meg bele.
GM-nel nem tudom.
Nekem most csereltek ZF-nel. Sok kulonbseget nem vettem eszre, olaj sem volt dzsuvas, csak a magnes csapda volt tele.


Hogy tudom megnézni milyen váltó van alatta? Azt tudom hogy a karter és a szűrő egybe van, és ez ilyen műanyag cucc. Ez ZF?
Motor N52B25Af.


Erről beszélek, tudtommal ebbe a szűrő és a karter egybe van.

Nekem is ZF van. Elvileg látható a típus jelzés. Legalább is a enyemen. Pucold le a dzsuvát kicsit és ott lesz az. Ha mégsem akkor bocsi passzolok.


ChrisRas Elküldve: 2016-09-16 16:16 320d Motor

hil írta:
YELLOW írta:
Jano75 írta:
YELLOW írta:
Tano írta:
Jano75 írta: Köszönöm a segitséget. Nem sokra mentem veletek. Hmmmmm.


Szívesen máskor is, főleg ilyen stílussal...


én sosem értem, amikor valaki egyszerű dolgokat kérdez, olyanokat, amiket pikk-pakk megtalál a google segítségével. aztán ha nem kap rá választ, háborog, lenéző.
ez nem egy bontós oldal. ha új alkatrész kell, akkor vannak boltok, webáruházak, ha használt akkor bontók. ehhez olyan nagy ész kell? vagy mit várt, hogy valaki felajénl egy ingyen főtengelyt?
én direkt nem írtam erre, mert se nem írta, hogy sürgős, másképp az oldalt olvasva tanulmányozva megtalálta volna a választ, vagy ugye ott a google, ami azonnak dob több lehetőséget. de hát aki, h_lye...
attól meg kivagyok, amikor baj van a géppel, akkor beregisztrálnak 3 oldalra, 10 csoportba a FB-on. mindenhol kérdez, sokszor se köszönés semmi, aztán annyi volt. és ebből van nagyon sok, a néhány aktív törzsgárda tagtól, meg folyamatosan elvárják, hogy ugorjanak mindenre, de azonnal. aztán semmi feeedback, ha megoldódik a probléma. persze tisztelet a kivételnek, annak a néhánynak. követekőzés, lenézés az megy.
ez nem szeretet szolgálat, hanem egy rajongói oldal. ahol segítünk ha tudunk, és ha van időnk. ha sűrgős, akkor vannak fizetős autószerelők, vagy legalább írja ki az illető, de ne ilyen banális dolognál, amitől hemzseg a net. sokszor keresnek meg privátban, de én látom a fórumon is a kérdést, de ha nem tudok érdemben mit mondani, javasolni, akkor privátban sem tudok, csak "magyarázkodhatok". tudom milyen az, ha sürgős és ideges az ember, de gondolkozni is lehetne ha elszámol az ember 10-ig.
senki nem kap itt fizetést (legalábbis szerintem), hogy itt önszándékúlag segít.
sokszor melóban olvasok valamit, válaszolnék, de időm sincs rá, mondom jad 10 óra múlva, de már ott figyel a privát is. aztán ha nincs válasz, csak a leb_szás megy.

Bocsánat hogy nem vagyok net függő,bocsánat hogy nem vagyok autószerelő. Csak azt hittem hogy, ezen az oldalon elöbb találok minél olcsóbb alkatrészt. Csak egy kis felvilágosításra lett volna szükségem,de úgy látom itt elöbb megy a lebaszás mint a segitség! Egyébként vettem egy komplett motort, így jobban jártam. Mégegyszer köszönöm. Nem sértésböl irtam,csak tudatlanságbol. Sziasztok.


ahhoz nem kell autószerelőnek lenni, vagy net függőnek lenni, hogy ha sürgős valami, akkor odaírd, vagy jelezd valamilyen formában. és ha mégsem tud valaki segíteni, akkor sem ilyen hangnemben kell írni.
off autóhoz nekem is kellett cucc, nem az adott márka fórumára mentem, hanem konkrétan bontókat kerestem, vagy magára az alkatrészre keresve. gyorsabb a siker, mint adott esetben fórumon várni, vajon ki ír és mikor. én lecseszésből írtam, csak célszerű gondolkozni egy kicsit előtte. ha valami nagyon sürgős, akkor lehet nem a fórum a legjobb megoldás.

reméljük később tudunk majd segíteni, ha gondod akad.


Sziasztok!
Piramist nem zárom, mert fontosak az előzmények.
Tehát Jano75: azt gondoltad, hogy azért, hogy segíthessen Neked valaki, a saját működő autójából kiveszi Neked a főtengelyét? Gondaltam és szerintem mások is, hogy több linknek is birtokában vagy az autóddal kapcsolatban. Az alábbin (BMW Fanatics) elég sok bontós van:
http://www.powerfanatics.com/f...d7c9b550fc
Kritutól több alkalommal vásároltam már, nagyon korrekt srácnak ismertem meg.

Tano: Te aki a végletekig türelmes és segítőkész vagy, csodálkoztam az írásodon. (nagyon felharagíthattak. DDDD)

Y: való igaz, rengetegen vannak, akik regisztrálnak, kérdeznek (sok helyen is, mert úgy gondolják, ha erősebben nyomják a csengőt, akkor az hangosabban szól), majd köszönés nélkül eltűnnek.

bye:hil

Teljesen egyetértek! 
És nézzük a másik oldalt is. Aki tényleg tanácstalan egy kérdésben az sem mer kérdezni pont a felsorolt okok miatt. Én személy szerint akkor zaklatom a fórum tagokat ha nem jártam sikerrel a guglival. De nekem ég a pofám néha, hogy egyszerű aproságok miatt kell kérdeznem ( típus ismeret hiánya) . Remélem azért nem esik szét ez a társaság! Máshol láttam már ilyet sajnos.....




ChrisRas Elküldve: 2016-09-13 16:14 BMW318i E46

Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...

hy,
ha mindent fel akarsz ujitani akkor 300-400ezer forintnal kezdodik + munkadij...
ez persze fugg attol is, hogy milyen alkatreszeket teszel bele...




Köszi! Nekem 500-600 ezret mondtak, de mindkettő elég húzós összeg az autó árához képest...

mivel nekem is ugyanaz a motorom van es keresztulmentem ezen, azt tanacsolnam, hogy kezd a kartergazszurovel majd a szelepszar szimeringekkel es csak a legvegen a gyurukkel...
jaaaa es ne engedd. hogy kiszedjek a motort!!!!



Köszi szépen, jó tudni, hogy nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával. Megnyugtattál, hogy nem kell kiszedni a motort... Akkor, ha az új spéci olaj nem oldja meg a problémát végigmegyek ezeken, amiket Yellow és te is írtál. A leengedett olaj bronzos színe aggaszt még egy picit, a szervízben azt mondták, hogy ez nagyon rosszat jelent.


Hát minden esetre érdekes probléma. Nekem M43B18 volt korábban. Kicsivel 400 ezer felett járt amikor eladtam. Talán ha fél liter fogyott 10-12 ezer alatt. Durván kopott motor lehet az. Vagy valóban visszatekertek rajta egy keveset.

ChrisRas Elküldve: 2016-09-11 10:34 Mi lehet a baj?

Sziasztok!
Mostanában tűnt fel a jelenség. Hidegen melegen, gyorsításkor enyhe csörgő, zörgő hangot hallok. Finoman gurulva nem hallani. Legalább is nem tűnt fel. Csak gázadáskor jelentkezik.Pontosan nem tudom beazonosítani de a váltó előtt valahol. Tehát motor környéke. Lehet csak egy valami görgő vagy hőterelő lemez, de nekem láncparám van. Vanos cserélve lett nemrég. De lánchoz nem nyúltak. Ami ismert hiba az egy gyújtótrafó az egyes hengeren. Más egyébről nem tudok. Mennyire hallható a haldokló lánc? Nem volt még ilyen probléma egyik autómnál sem. Lövésem sincs milyen egy lánc csörgés bmw módra. Pláne ha csak kialakulóban van. Egyenlőre kifutottam a keretből, vásárlás után felemésztett kb 400 ezret eddig. De nem tudom mennyire égető a jelenlegi probléma. Kezdjek hamut szórni a fejemre? Vagy van még időm? Tippek?


ChrisRas Elküldve: 2016-09-03 22:36 Motorolaj

YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
germina írta:
ChrisRas írta: Uraim! Van egy kis problémám.
A kezelési könyvben más fajta nívópálca van mutatóban mint ami a motorba lóg. Így ( bár nem vagyok teljesen sötét) nem egyértelmű a jelzés. Hol a minimum /optimalis/ maximum szint? A két bevágás közt jó a szint? Vagy a maximum egészen a felső bütyökig tart? Csak linket tudok amin olyan pálca van mint az enyém.
http://static.schmiedmann.dk/P...94_big.jpg


A két bevágás között.


így van.

a bütyök csak a csőben való megvezetés miatt van.

Remek köszi! Egy picivel felette van a szint. Amúgy nem
6.5 liter ment bele. Az utolsó cseppig leengedtem. Nem egész 6 lityi ment bele. Most egy picit a felső bütyök felett van a szint. 


a szűrőházba is megy. leengedéskor a szűrőt ki kell lazítani. vagy kivenni, és még onnan is folyik le olaj. illetve első indításnál felvesz egy pár deci olajat.
szóval a 6,5 liter azzal együtt értendő, ami még a szűrőházban is van.


Ez eddig rendben is van. Viszont kb 300 km megtétele után sem változott a szint. Pont ugyan annyi mint a töltés utáni mérésnél. Lehet valahogy bent ragadt egy kicsi. Talán nem volt szintben a kocsi. Nem tudom. De tény hogy egy 5 lityis kanna plusz a literesből. Amiben maradt ugye egy kevés. Nem csörög, nem zakatol, nem jelez, hogy kevés lenne neki.

ChrisRas Elküldve: 2016-09-03 22:22 Motorolaj

YELLOW írta:
germina írta:
ChrisRas írta: Uraim! Van egy kis problémám.
A kezelési könyvben más fajta nívópálca van mutatóban mint ami a motorba lóg. Így ( bár nem vagyok teljesen sötét) nem egyértelmű a jelzés. Hol a minimum /optimalis/ maximum szint? A két bevágás közt jó a szint? Vagy a maximum egészen a felső bütyökig tart? Csak linket tudok amin olyan pálca van mint az enyém.
http://static.schmiedmann.dk/P...94_big.jpg


A két bevágás között.


így van.

a bütyök csak a csőben való megvezetés miatt van.

Remek köszi! Egy picivel felette van a szint. Amúgy nem
6.5 liter ment bele. Az utolsó cseppig leengedtem. Nem egész 6 lityi ment bele. Most egy picit a felső bütyök felett van a szint. 

ChrisRas Elküldve: 2016-09-03 09:42 Motorolaj

Uraim! Van egy kis problémám.
A kezelési könyvben más fajta nívópálca van mutatóban mint ami a motorba lóg. Így ( bár nem vagyok teljesen sötét) nem egyértelmű a jelzés. Hol a minimum /optimalis/ maximum szint? A két bevágás közt jó a szint? Vagy a maximum egészen a felső bütyökig tart? Csak linket tudok amin olyan pálca van mint az enyém.
http://static.schmiedmann.dk/P...94_big.jpg

ChrisRas Elküldve: 2016-08-31 12:26 Tolató radar

ChrisRas írta: Sziasztok! Nemrég sikerült szert tennem a kis aranyosra. A mai nap próbáltam ki mit is tud a technika. Pont amit vártam! Szóval nem csalódtam. Viszont...... A előző tulaj nem említette miért nem jelez a pdc. Nos ma kiderült. Nem tudom mióta haldoklott már, de ma kapta a kegyelemdöfést. Picit rásütöttem a lökhárítóra a kipufogó oldali szenzort. Konkrétan leolvadt a szigetelés a vezetekről, egybeolvadt a szenzorral a csatlakozó, egy kis darab kiolvadt a lökhárítóból is. Röviden ennyi. Volt már hasonló valakinél? Nem siratom mivel a szenzor valahol 15€ körül beszerezhető plusz egy kis matekolás és kész is. Esetleg tippje valakinek a csereről? Csak hogy ne szivassam magam. Van a kábelkorbácson több csatlakozási pont is? Vagy csak a szenzoroknál egy egy? Milyen módon véditek a hasonló esetektől? Hőálló szalag elég neki? Vagy valami speckó eljárás esetleg? Nem akarom nagyon taknyolni azért kérdezem inkább a tapasztaltabb társakat első körben. Köszönöm!

Nos.... Kicsereltem. pattog mind a negy. Korabban sipolt is a hangszoro. de ennek ellenere megsem jo. nem jelez egyaltalan. Gondolom diaggal kellene folytatni.

ChrisRas Elküldve: 2016-08-31 09:37 Motorolaj

YELLOW írta:
tusi_ írta:
Gratulálok a verdahoz. A tiedhez szvsz ll 01 kell, az ll04 az az aschearm változat a dpfes dizelekhez. Ha németben vagy, ebayon is kapsz occsoert.

Kérdés. A 30e-s intervallum persze baromság, de a 15e még elmegy? Városban szinte sosem megyek, max néha keresztül,d e nagyon ritkán. Sosem használom rövid távra, min 50 km. Nem tolom, néha nyomok egy 200 km/h s etapot hogy leegjen a dzsuva turborol még a kipuffbol, amúgy 120-140 között. (Asszony fel)
Így elmegy még? Gari miatt bmwnel kell csinálnom a nagy atvizsgalast,persze több száz euróért így megfeleznem az intervallumot. Minden 30e bmwnel közben egy olaj csere egy kis szervizben.
Köszi a választ


nagyon jó elgondolás. olvastam már több dolgot. esküsznek, hogy hosszú távokat menve, kibírják az olajok a 30ezret. ami lehet, főleg ha rosszabb 1000 km-ként 1 litert kell utána tölteni de ha 10 ezrenként 1 litert, akkor is frissül az olaj.
én akkor is sokallom. ha én sokat hazsnálnám az autóm, akkor sem mennék 15ezertől többet egy olajjal.
egyébként a hivatalos szerviz sem zavar el, ha odaviszed félidőben olajcserére. csak ugye drágább a művelet.
az általad vázolt gondolatot sokan űzik és alkalmazzák.
a nagy szerviz intervallum csupán vásárlócsalogató. cégek, sokat autózóknak számít, hogy minél kevesebb kiesést okozzon a szervizben töltött idő. cégeknek muszáj a hivatalos megoldás, tehát költséget is csökkentenek, és oylan típust választanak, amit ritkábban kell szervizbe vinni.



A címke szerint benzineshez is ajánlott. LL04. Épp ma cseréltem le. Bár nem vagyok szaki de mintha picit csendesebb lenne most. Ebayről nem veszek olajat. Nem tudom ellenőrizni a forrást. Így a boltban legalább bizhatok. Ott van némi garancia a minőségi forráshoz. Nálam 10 ezer a periódus. Sok a városi üzem. Hétvégente egy nagyobb etap 100-300 km. Akkor pár gyorsabb szakasz. De 130-150 km/h az átlag, illetve amit enged a forgalom. Nem sokkal olcsóbb máshol sem amúgy. Ez nekem még belefér. Igyekszem nem a legdrágábbat venni ha kell valami de nem is az alsó polcról válogatok. Inkább a munkadij amin karcsúsítok. Magam javítok ha olyan a feladat. Így nem kell horror óradijakat (60€/ó minimum) fizetni. Ezzel viszonylag kordában tartható a fenntartása. Köszönöm, még ismerkedünk csak de nagy a szerelem

ChrisRas Elküldve: 2016-08-27 21:06 Tolató radar

Sziasztok! Nemrég sikerült szert tennem a kis aranyosra. A mai nap próbáltam ki mit is tud a technika. Pont amit vártam! Szóval nem csalódtam. Viszont...... A előző tulaj nem említette miért nem jelez a pdc. Nos ma kiderült. Nem tudom mióta haldoklott már, de ma kapta a kegyelemdöfést. Picit rásütöttem a lökhárítóra a kipufogó oldali szenzort. Konkrétan leolvadt a szigetelés a vezetekről, egybeolvadt a szenzorral a csatlakozó, egy kis darab kiolvadt a lökhárítóból is. Röviden ennyi. Volt már hasonló valakinél? Nem siratom mivel a szenzor valahol 15€ körül beszerezhető plusz egy kis matekolás és kész is. Esetleg tippje valakinek a csereről? Csak hogy ne szivassam magam. Van a kábelkorbácson több csatlakozási pont is? Vagy csak a szenzoroknál egy egy? Milyen módon véditek a hasonló esetektől? Hőálló szalag elég neki? Vagy valami speckó eljárás esetleg? Nem akarom nagyon taknyolni azért kérdezem inkább a tapasztaltabb társakat első körben. Köszönöm!

ChrisRas Elküldve: 2016-08-24 06:46 Motorolaj

YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok!
Egy rendkivul boldog e46 323 coupe tulaj vagyok. Tegnap vettem,jovo heten viszem szervizbe de nem igazan tudom milyen olajat tegyek bele. Korabbi autoimnal vegigjartam minden markat. Tobb kevesebb sikerrel sikerult kifogni a jobbikat. Korabbi e36 318i-nel a motul nem jott be. csattogosabb volt picit a hideg inditas utan. Liqui Moly van most a vw-be. Nem tetszik. Most ratok hagyatkozom a temaban. Mi volna a javaslat? 256000 km ora szerint, viszkozitas es marka sorrend erdekelne! Koszonom elore is.
Chris


5w-40 Castrol, Aral, Mobil, Eneos. én ezekből választanék. ha németben veszed, valószínű nem fogsz ki hamisat.


Koszonom a gyors valaszt! Remelem nem. Bar itt is csak emberek elnek (rengeteg kulfoldi akik nem feltetlenul legalisan keresnek penzt). Eneos-t meg nem lattam a boltok polcain. Castrol volt a tippem elsore. Esetleg valami egyeb jeloles a flakonon? ugy ertem BMW specifikacio stb. Castrolbol is van tobb tipus. Tudsz valami kozelebbit esetleg?
(aztan le is pattanok a temarol)


szerintem ne magnatec-et. inkább Edge. BMW-LL01, LL04 ha rajta van, az jó, mint jóváhagyás. API SL, SM, SN ill. azt hiszem ACEA A3/B4. van amit nem tüntetnek fel, de azért mondom, a BMW-LL01 már oké ha rajta van. ja és ne olyat amin konkrétan szerepel a dízel jelölés. az a bibi, hogy szinte minden motorolaj jó már benzines és dízel autókhoz egyaránt. ezt le is írják, még az is jó benyásba, amihez oda van írva, hogy mondjuk Edge diesel.
kollégám 5w-40 Eneos-t tett 1.9 dízel fosvágen konszern skodájába, és neki szelephangos hideg indításra. nekem is ugyanez van benne, de én nem tapasztalok semmi negatívat.
szóval tényleg vannak olajok, amik nem éppen jók egy adott motorban. pedig ennek is emg volt a VW adott minősítése. apámnak 5w-30 Eneos van, már másodjára, neki sincs baja vele.


 Castrol Edge Titanium FST™ 5W-40. LL04 . Ez van jó áron.
Remélem nem lesz vele gond.


túl jó is. nem lesz vele gond.

70 euro/5 liter plusz a ket kicsi literes. Kb ennyiert vannak mas markak is. +- 10euro. Hamar lud legyen kover!
Nem a 10 euron fog mulni.

ChrisRas Elküldve: 2016-08-23 20:01 Motorolaj

YELLOW írta:
ChrisRas írta:
YELLOW írta:
ChrisRas írta: Sziasztok!
Egy rendkivul boldog e46 323 coupe tulaj vagyok. Tegnap vettem,jovo heten viszem szervizbe de nem igazan tudom milyen olajat tegyek bele. Korabbi autoimnal vegigjartam minden markat. Tobb kevesebb sikerrel sikerult kifogni a jobbikat. Korabbi e36 318i-nel a motul nem jott be. csattogosabb volt picit a hideg inditas utan. Liqui Moly van most a vw-be. Nem tetszik. Most ratok hagyatkozom a temaban. Mi volna a javaslat? 256000 km ora szerint, viszkozitas es marka sorrend erdekelne! Koszonom elore is.
Chris


5w-40 Castrol, Aral, Mobil, Eneos. én ezekből választanék. ha németben veszed, valószínű nem fogsz ki hamisat.


Koszonom a gyors valaszt! Remelem nem. Bar itt is csak emberek elnek (rengeteg kulfoldi akik nem feltetlenul legalisan keresnek penzt). Eneos-t meg nem lattam a boltok polcain. Castrol volt a tippem elsore. Esetleg valami egyeb jeloles a flakonon? ugy ertem BMW specifikacio stb. Castrolbol is van tobb tipus. Tudsz valami kozelebbit esetleg?
(aztan le is pattanok a temarol)


szerintem ne magnatec-et. inkább Edge. BMW-LL01, LL04 ha rajta van, az jó, mint jóváhagyás. API SL, SM, SN ill. azt hiszem ACEA A3/B4. van amit nem tüntetnek fel, de azért mondom, a BMW-LL01 már oké ha rajta van. ja és ne olyat amin konkrétan szerepel a dízel jelölés. az a bibi, hogy szinte minden motorolaj jó már benzines és dízel autókhoz egyaránt. ezt le is írják, még az is jó benyásba, amihez oda van írva, hogy mondjuk Edge diesel.
kollégám 5w-40 Eneos-t tett 1.9 dízel fosvágen konszern skodájába, és neki szelephangos hideg indításra. nekem is ugyanez van benne, de én nem tapasztalok semmi negatívat.
szóval tényleg vannak olajok, amik nem éppen jók egy adott motorban. pedig ennek is emg volt a VW adott minősítése. apámnak 5w-30 Eneos van, már másodjára, neki sincs baja vele.


 Castrol Edge Titanium FST™ 5W-40. LL04 . Ez van jó áron.
Remélem nem lesz vele gond.