Coyote Elküldve: 2012-06-27 11:31 Az E46 Üzembentartási költsége.
Alesi írta:Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:
Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)
Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.
Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...
Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!
Nekem van
Futóműben mi ment tönkre és mennyiért?
SA226-os sportfutómű van alatta, és 172000 km után kellett az első két lengéscsillapítót kompletten cserélni. 88 000 Ft volt munkadíjjal együtt, ebben a lengécsillapítók és porvédő gumik voltak benne, meg persze futóműállítás, stb.
Az autó másfél éven át kb. 8000 km-t futott, így számítottam rá, hogy az állás miatt szívni fogok - az első 3000 km-es lengyel túra után elkezdett ömleni a teleszkópokból az olaj.