Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2012-06-27 11:31 Az E46 Üzembentartási költsége.

Alesi írta:
Coyote írta: Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!



Nekem van

Futóműben mi ment tönkre és mennyiért?

SA226-os sportfutómű van alatta, és 172000 km után kellett az első két lengéscsillapítót kompletten cserélni. 88 000 Ft volt munkadíjjal együtt, ebben a lengécsillapítók és porvédő gumik voltak benne, meg persze futóműállítás, stb.
Az autó másfél éven át kb. 8000 km-t futott, így számítottam rá, hogy az állás miatt szívni fogok - az első 3000 km-es lengyel túra után elkezdett ömleni a teleszkópokból az olaj.

Coyote Elküldve: 2012-06-27 10:53 Az E46 Üzembentartási költsége.

Elkészültem a saját kis szervíznaplómmal. Az eredmények:

Az autó 13 hónapja van meg, és 1 069 131 Ft-ot költöttem rá eddig, ebben nincs benne az üzemanyag ami 36 000 km-re és 6,3-as fogyasztásra, átlagosan 400 Ft/literrel számolva 907 000 Ft (2 268 liter gázolaj)

Az 1 069 131 Ft részletei:
- 222 991 Ft hibajavításra (pl. elromlott az izzításvezérlő, de ide számoltam a lengéscsillapítókat is). Ebből az összegből 94 231 Ft motorral kapcsolatos (termosztát, izzításvezérlő)
- 361 730 Ft normál karbantartásra (pl. olajcserék, szűrőcserék, fékcsere, gumik cseréje)
- 82 607 Casco biztosításra (a cascot is autófüggőnek, és extra költségnek veszem, mert nem kötelező)
- 401 803 Ft (a maradék) olyan számomra fontos, de másnak talán lényegtelen dolgokra ment el, mint a Dension kiegészítő, a porral oltó, az alubetétek, az angel eyes, az M kormány, a bőröztetés, stb.

Kiegészítő gondolat:
Szóval, a "szar szemét, mocskos drága" dízelmotor miatt 94 231 Ft-ot kellett fizetnem. Mivel 6,3-at evett, ami 907 000 Ft (400 Ft-os átlagárral) akkor ha ugyanennyibe került volna a benzin, de 1 literrel többet eszik, azaz 7,3-at benzinből, akkor 1 051 200 Ft-ot kellett volna fizetnem. A különbség bőven betakarja a karbantartás árát, és a 7,3-as benzinfogyasztással nagyon jóindulatú voltam, illetve nem vettem figyelembe, hogy 345 Ft-ért tankolok havonta egyszer, mert ugye gázolajat lehet szerezni...

Remélem tanulságos. Ha kérdésetek van, hajrá!



Coyote Elküldve: 2012-06-26 15:49 Társalgó

jons írta:
Coyote írta: Rohadt jól néz ki, és bár utálom az esernyőket, ezzel mindenhol villantani lehet LOL


És ahogy te szoktál fogalmazni még a barátnőd is nedves lesz tőle!


Mondjuk ebben az egy esetben épp az lenne a cél, hogy ne legyen nedves

szerk: na nem, mintha kölcsönadnám neki

Coyote Elküldve: 2012-06-26 12:38 Társalgó

YELLOW írta:
Coyote írta: Ma reggel megérkezett minden idők esernyője
Igen, ettől én most jobb ember lettem, és büszke vagyok rá, hogy ezt is elérhettem

Itt nyitogatom a szobában mert gecire tetszik LOL Még a tokja is odabasz.


nekem is kell. honnan mennyiért? tegnap szükségem lett volna rá. így is esőbe kivittem az autót tegnap, úgy szakadt, 700m ide a munkahely max, de amíg a parkolóból beértem, szarrá áztam


Schmiedmannál 10 ropi. Van olcsóbb is, de nekem ez tetszett. Nincs esernyőm (elhagytam vagy ellopták) és úgy gondoltam most adok a divatnak nagyon megtetszett, de amit a képeken nem látsz, pedig mindent visz, az a vállpántos tokja. Rohadt jól néz ki, és bár utálom az esernyőket, ezzel mindenhol villantani lehet LOL

Coyote Elküldve: 2012-06-26 08:33 Társalgó

Ma reggel megérkezett minden idők esernyője
Igen, ettől én most jobb ember lettem, és büszke vagyok rá, hogy ezt is elérhettem

Itt nyitogatom a szobában mert gecire tetszik LOL Még a tokja is odabasz.

Coyote Elküldve: 2012-06-26 08:27 Társalgó

csbalu írta: Mosóban voltunk

http://youtu.be/P7h5eB0reCg

Érdekes hogy a kerékmosó fél méterrek a kocsi előtt mossa a kerekeket (2:45)..... Szerintem Wax-ot sem tett a kocsira... legalább a port lemosta



"Mit mos ez bazmeg? Mossa a kerekeimet, igen, tényleg? Ez fantasztikus bazmeg."

Rommá mentem ezen a dumán

Coyote Elküldve: 2012-06-25 13:17 Társalgó

vivaladiesel írta:
Coyote írta:
vivaladiesel írta:
K_Gergo írta:
öcsém tt-jét "díszíti" ez a krómcsík, minden alkalommal elmondom neki milyen igénytelen bazári hülyeség, de neki tetszik...


Egy rövid jellemzést kérhetnék a TT-ről? Kényelem, stabilitás, tapasztalatok stb...


Mercid van, és Audiról érdeklődsz a BMW fórumon. El vagy te tévedve


Bmw-m volt, mercim van audim viszont nem lesz. Mindig is kíváncsian nézegettem ezeket a kis méregzsák TT-ket bár magamnak nem vennék. (Ezért tettem fel a kérdést)


Kábé annyira méregzsákok, mint egy 143 lovas Celica vagy egy 1.6-os Ford Puma... Menni megy, lehet vele vonulni, meg lehet vele jelenni, de nem sportgép, az elsőkerék-hajtás miatt meg az élménynek is lőttek. Audinál dolgozó ismerősömnek volt TT-je, de nem sokáig - lecserélte egy újabb A3-ra, mondván, hogy ha már nem megy, és nem élvezetes, akkor legalább férjen el benne. A kinézete miatt szerette meg, de a hétköznapjait megkeserítette a kupé forma. Mondjuk ehhez az is fontos, hogy a srác 190 magas.

Coyote Elküldve: 2012-06-25 12:53 Társalgó

vivaladiesel írta:
K_Gergo írta:
öcsém tt-jét "díszíti" ez a krómcsík, minden alkalommal elmondom neki milyen igénytelen bazári hülyeség, de neki tetszik...


Egy rövid jellemzést kérhetnék a TT-ről? Kényelem, stabilitás, tapasztalatok stb...


Mercid van, és Audiról érdeklődsz a BMW fórumon. El vagy te tévedve

Coyote Elküldve: 2012-06-25 11:12 Társalgó

jons írta:
Coyote írta:
Ha szépen megkéred (vagy megfizeted ) Jons kollégát, biztosan szívesen bekarbonozza neked a keretet. Attól meg aztán olyan menő lesz a navid, hogy a csajod eláztatja tőle a jobb egyet...


Még maradt fóliám! A napokban már a hamutál is karbonos lett... Telefonok hátulja, eleje minden bazzeg... minden


ez olyan vazzeg mint mikor a faterom megtalálta az öntapadós krómcsíkot... azóta a 406-os megszégyeníti a Rolls-Royce-okat.

Coyote Elküldve: 2012-06-25 09:37 Társalgó

csbalu írta:
jokerface írta: Feltúrtam a világot,de semmi nálam is.
Azért köszi.

szerk.
Már találtam a világ másik felén,Ausztráliában. 1dodó az ára.
De onnét azért nem rendelem meg. Drágább lenne a leves,mint a hús


Ha nem veszel meg a TomTom feliratért akkor fóliáztasd le egy matricással vagy fényeztesd le egy autófényezővel ( ha fúj rá egy lakkot akkor az is ugyan olyan szép lesz mint a gyári vagy talán szebb, akár ALPIN BLUE színbe is


Ha szépen megkéred (vagy megfizeted ) Jons kollégát, biztosan szívesen bekarbonozza neked a keretet. Attól meg aztán olyan menő lesz a navid, hogy a csajod eláztatja tőle a jobb egyet...

Coyote Elküldve: 2012-06-25 09:08 Klíma

vivaladiesel írta:
lbalog írta:

Hát Srácok megnézettem itt kint:
- a gáz félig volt benne /340g vs 680g/ eddig ok...de a többi

- amiért nem ment, hogy a kompresszort hajtó ékszíj le volt dobva
- azért volt ledobva, mert a vezérműtengelyen lévő tárcsa belseje félig szét volt szakadva (gyári eredeti)
- mivel amikor ezt megláttam, már egy métert sem gurulhattam az autóval így jól beszívtam, ott kellett megcsináltatnom: tárcsa+2 ékszíj+340gr gáz+szerelés= 4000kn (160.000Ft)



Szia! Örülök, hogy végül megoldódott a klíma problémád. Vigasztaljon, hogy egy olyan meseszép helyen mint a Vir sziget javították az autódat.


Így van! Remélem szervízelés közben megittad a Karlovacko-készletüket!

Coyote Elküldve: 2012-06-23 16:58 Klíma

lbalog írta:
Hát Srácok megnézettem itt kint:
- a gáz félig volt benne /340g vs 680g/ eddig ok...de a többi

- amiért nem ment, hogy a kompresszort hajtó ékszíj le volt dobva
- azért volt ledobva, mert a vezérműtengelyen lévő tárcsa belseje félig szét volt szakadva (gyári eredeti)
- mivel amikor ezt megláttam, már egy métert sem gurulhattam az autóval így jól beszívtam, ott kellett megcsináltatnom: tárcsa+2 ékszíj+340gr gáz+szerelés= 4000kn (160.000Ft)



Ciki, de a tárcsa halálát előre lehet látni, ha az ember néha bekukkant a motorháztető alá. Nekem pl haldoklik már, ilyenkor búgó hangja is van, ha bekapcsolom a klímát.
Sajnálom, hogy beszívtad, bízok benne, hogy nálam fokozatosan szarik be, és nem egyszerre adja meg magát. Jövő héten megyek én is Horvátországba...

Amúgy hova vitted? Jó fejek voltak legalább?

Coyote Elküldve: 2012-06-23 16:55 Díszlécek

Alesi írta: Sikeresen eltörtem a mászerfalon az anyós oldali díszléc jobb szélső patentjét (gyakorlatilag a fém szegecs tört ki a helyéről eltávolítás közben), így az most ocsmányul eláll.

Kérdésem, mivel ez egy nagyon szép csiszolt aluminium betét, amit az ebay-en ahogy látom kizárólag szettben, aranyért ehet venni, hogy van bárki ki ugyanígy járt, mint én, és sikerült megragasztania valahogy? Bivalyerős 3M kétoldalú ragasztóval próbáltam, de egyszerűen nem akar odaragadni a műszerfal gumis anyagához... bármilyen tipp jól jönne!!!


Kőkemény 7600 Ft, ami nem éppen aranyár, és nem is szett...

lásd itt

Coyote Elküldve: 2012-06-23 16:52 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

hil írta:
YELLOW írta:

arról nem is beszélve, hogy amilyen szemét vót, még nekem ajándékba is küldött egy kártyát önköltségen. amit persze sosem használtam és tavaly lejárt, de a tárcám becses dísze azóta is és az is marad.

amúgy nem én vótam.

kivolt az? kapjuk el, és.... eresszük le az aurója kerekét


meg nyomjuk ki 5 üveg szódáját.......


nyúljunk nyálas ujjal a fülébe!

Coyote Elküldve: 2012-06-22 10:43 Klíma

lbalog írta:
Coyote írta:
lbalog írta:
Coyote írta:
vivaladiesel írta:
lbalog írta: Sziasztok! remélem jár erre valaki mostanság.....
Szóval a szitu: beül "hideg" motorú (40 fok van kint) autó, klíma bekapcs, ami jól működik, megy 25km majd leáll 2 órára , újra beül indít és klíma NEM HŰT!
- a digit panel mindent jól mutat, a ventik mennek és szabályozható minden csak a hideg nem akar jönni
- a biztosítékok jók, megnéztem ( 28,62,63)
- olyan mintha a klíma kompresszor nem indulna el: nincs az a jellegzetes hang, sem a fordulatszám nem emelkedik alapjáraton amikor ki-be kapcsolgatom a hópihét (világít-nem világít)
E46 320D 2004 kombi
valaki esetleg????
Kint vagyok Horvátba és a szervíz itt nem a legolcsóbb, főleg magyar rendszámmal
thnx


Elképzelhető, hogy fűtéscsap... Nincs véletlenül kevés gáz a rendszerben? Mikor volt töltve utoljára?


Nálunk egy gázfeltöltés 10.000 alatt van, szóval annyira azért nem is horror, mint amennyit ér...


töltve bizony régen volt de eddig jól hűtött, azt gondoltam, hogy ha már csak hűvöset lehel akkor kell tölteni, ha elér egy kritikus szint alá a gáz mennyisége, akkor 1x csak nuku hideg? és még a kompresszor sem kapcsol be



A kevés gáznál nuku hideg, egyik pillanatról a másikra: velem is előfordult Mazdánál. A kompresszor be nem kapcsolását nem tudom, hogy ez megmagyarázza-e, talán figyeli a nyomást? Nem tudom

remélem igazad lesz: még ez a leg 1xűbb és azt még itt kint is meg tudom csináltatni nagy lehúzás nélül
majd visszajelzek mi volt a gigszer /már ha elkészült /
köszi mindenkinek a gyors infokat



Azért ahol feltölteted, előtte nézzenek rá - lehet, hogy ránézésre megtalálják, hogy problémád van. Ha kételkedsz, akkor inkább hozd haza, nehogy lehúzzanak.