RePTaiL írta:
Coyote írta:
RePTaiL írta:
Az mitől lehet, hogy ha alapjáraton ketyegtetem a gépet akkor az átlagfogyasztása 1-2 dl-el feljebb megy, ezáltal a még megtehető km is jócskán lejjebb esik! Ez a jelenség természetesen nem csak hideg motornál fordul elő
Nullázd le a fogyasztásmérőt téli hideg indításkor, vicces számokat fogsz látni
Alapjáraton (üresben) értelemszerűen nem a km alapján méri, hanem időarányosan - legalábbis így lettem felvilágosítva itt a fórumon. Hideg motornál nekem 70 liter körül kezdi, aztán olyan 35-40 liter, de 20 km múlva már beáll a normál átlagra, ami most 5.8, autópályán 6.5 (télen-nyáron)
Az klafa! 6.5 :O Basszus én egyszerűen 7.1-nél lejjebb nem tudom tornázni! Pedig nem is tolom neki, hímes tojásként bánok vele, ha kicsit meg is ugrasztom az csak akkor van ha eléri az üzemit! Itt fennállhat valami probléma? Mondjuk hozzá kell tennem, hogy csillaggarázsom van sajnos, betudható ennek?
Nem hiszem, hogy jelentős ez a különbség, de tekintve, hogy ugyanolyan autónk van, a következők számíthatnak:
- az enyém egy 10 autó férőhelyes, egyik oldaláról nyitott, de szélárnyékos teremgarázsban van. Ha több autó beáll meleg motorral, reggel simán 6-7 fokkal melegebb van a garázsban, mint kinn. Nagyjából 5-6 km kell az üzemi hőmérséklethez.
- hideg motornál nem megy 2000 rpm fölé a fordulatszám, legalábbis ügyelek rá, hogy ne menjen
- a téli felnijeim 16 colosak, gyári gumimérettel (ha a tiéd szélesebb vagy nagyobb, már meg is van a diffi)
- OMV vagy MOL dízel gázolajam van (nem prémium)
- a fogyasztásmérőm korrekt, decire pontosan megegyezik a papíron számított értékkel
Esetleg számolj utána te is, hátha nem jó a korrekciós tényező. Ez állítható az autóban.