Csabika136 fórum hozzászólásai

Csabika136 Elküldve: 2015-10-15 10:18 izzítógyertya

wizzaerr írta:
Csabika136 írta:
Itt mindent megtudsz amit az
Izzítógyertyákról tudni érdemes.
De ha nincs időd elolvasni, akkor M12 mentü gyertyára 22Nm az előírt.

e46 320d-ben is van utóizzítás, azaz indítás után még kb. 3 percig izzít, vagy az csak újabb motoroknál van?



Hát ugyebár azt is meg kell ehhez kérdeznünk, hogy mi számít "újabb" motornak?
Ha arra gondolok, hogy anno mikor még a szakmában dolgoztam a Golf 2-es is tovább izzított és a Clio 1-es is, akkor szerinted a 2001-es 320d izzíthat? Persze hogy izzít. Egyetlen ellenérv lehet ez ellen, méghozzá az, hogy múltkor már nálunk 6 fok volt az utcán és még mindig problémamentesen indul a 320d. Pedig biztosan tudom, hogy legalább két gyertya nem izzít. Itt vannak a 10 fok alatti reggelek és nem izgulok, hogy csak jövő hónapban vegyem meg a garnitúrát. Kicsit eltértem a témától, ezért bocs! De még mindig csodálkozom ezen az autón.

Csabika136 Elküldve: 2015-10-14 20:15 ESÕSZENZOR

YELLOW írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nem tudom jó-e vagy rossz az esőszenzor az E46 320d touringomon.
Ha az ablaktörlő kar alapból a szakaszos állásban van, és úgy indulok el a kocsival esős időben, akkor ahogy nézem, mindegy neki, hogy esik az eső, vagy sem. Lehet hogy nem győzöm kivárni, de valamit ilyenkor kapcsolnom kell a karon, hogy elinduljon a folyamat. Vagy a szakaszosság gyakoriságát, vagy a kart mozdítom kikapcsolás irányába, vagy rátöröltetek egyet, de valami kell neki. Utána már szerintem jól figyel és jól működik.

Szerintetek így kell ennek működni? Vagy valamit nem csinálok jól?

Köszönöm!


a karon lévő tekerővel az érzékenységet állítod. igazából sok értelme nincs. ha alap állásból indulsz, akkor ugye lefelé billentve töröl egyet, majd visszaáll alaphelyzetbe.
ha az automata mód aktiválva van, akkor nincs szakaszos törlés, hanem egyet felfelé kattontva van az automata mód. ami általában 3-at töröl egymás után, és utána működik automatán. pl ha megállsz lámpánál, akkor nem is töröl, max nagyon ritkán. ha elindulsz akkor törölhet akáér kettőt is egymás után gyorsan. akár úgy is maradhat, ha nem esik az eső, akkor nem töröl. de ha odacsattan valami dög, akkor biszony törölni fog.


Hogy érted hogy odacsattan valami dög?
Egyébként valóban úgy működik ahogy elmondtad. Nekem egyedül az a problémám, hogy amennyiben "örökre" úgy hagyom a kart a szakaszos állásban, akkor induláskor hiába esik az eső, olyan vizes már az ablak, hogy nem lehet kilátni és még mindig nem indul be magától. Ez miért lehet?


valami bogár pl. tehát nem célszerű úgy hagyni, mert szétkeni, és szárazon töröl, ami sem az üvegnek sem a lapátgumijának nem jó.
majd akkor fog törölni, ha elindulsz, ha úgy hagytad a akart leállításkor. ezért sem érdemes úgy hagyni.

Köszi! Én már elindultam és még nem indult el. Igaz, hogy sokáig nem vártam, mert alig láttam valamit. A parkolóban már kapcsoltam rajta és utána oké minden.
Jó, akkor ezt csak simán tisztán kell tartani és megszokni, hogy nem hagyjuk úgy.

Csabika136 Elküldve: 2015-10-14 20:11 izzítógyertya

lela írta: Mekkora nyomatékkal kell visszahúzni a gyertyát?
Kivétel előtt érdemes egy napig állni hagyni a tövét gázolajban, vagy csavarlazítóban?

Itt mindent megtudsz amit az
Izzítógyertyákról tudni érdemes.
De ha nincs időd elolvasni, akkor M12 mentü gyertyára 22Nm az előírt.

Csabika136 Elküldve: 2015-10-14 19:14 ESÕSZENZOR

YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nem tudom jó-e vagy rossz az esőszenzor az E46 320d touringomon.
Ha az ablaktörlő kar alapból a szakaszos állásban van, és úgy indulok el a kocsival esős időben, akkor ahogy nézem, mindegy neki, hogy esik az eső, vagy sem. Lehet hogy nem győzöm kivárni, de valamit ilyenkor kapcsolnom kell a karon, hogy elinduljon a folyamat. Vagy a szakaszosság gyakoriságát, vagy a kart mozdítom kikapcsolás irányába, vagy rátöröltetek egyet, de valami kell neki. Utána már szerintem jól figyel és jól működik.

Szerintetek így kell ennek működni? Vagy valamit nem csinálok jól?

Köszönöm!


a karon lévő tekerővel az érzékenységet állítod. igazából sok értelme nincs. ha alap állásból indulsz, akkor ugye lefelé billentve töröl egyet, majd visszaáll alaphelyzetbe.
ha az automata mód aktiválva van, akkor nincs szakaszos törlés, hanem egyet felfelé kattontva van az automata mód. ami általában 3-at töröl egymás után, és utána működik automatán. pl ha megállsz lámpánál, akkor nem is töröl, max nagyon ritkán. ha elindulsz akkor törölhet akáér kettőt is egymás után gyorsan. akár úgy is maradhat, ha nem esik az eső, akkor nem töröl. de ha odacsattan valami dög, akkor biszony törölni fog.


Hogy érted hogy odacsattan valami dög?
Egyébként valóban úgy működik ahogy elmondtad. Nekem egyedül az a problémám, hogy amennyiben "örökre" úgy hagyom a kart a szakaszos állásban, akkor induláskor hiába esik az eső, olyan vizes már az ablak, hogy nem lehet kilátni és még mindig nem indul be magától. Ez miért lehet?

Csabika136 Elküldve: 2015-10-14 18:33 ESÕSZENZOR

Sziasztok!
Nem tudom jó-e vagy rossz az esőszenzor az E46 320d touringomon.
Ha az ablaktörlő kar alapból a szakaszos állásban van, és úgy indulok el a kocsival esős időben, akkor ahogy nézem, mindegy neki, hogy esik az eső, vagy sem. Lehet hogy nem győzöm kivárni, de valamit ilyenkor kapcsolnom kell a karon, hogy elinduljon a folyamat. Vagy a szakaszosság gyakoriságát, vagy a kart mozdítom kikapcsolás irányába, vagy rátöröltetek egyet, de valami kell neki. Utána már szerintem jól figyel és jól működik.

Szerintetek így kell ennek működni? Vagy valamit nem csinálok jól?

Köszönöm!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-25 16:50 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
Csabika136 írta: A motorvezérlö adja ki a feszkót a gyertyákra? Az abban lévő relé közvetlenül adja nekik a tápot? És hol lesz az egy vezetékből 4db? Mert ugye a gyertyákhoz már külön érkeznek meg a vezetékek és minden gyertyáról külön kell lehúzni a pipát.


Félreértettél.
Nem a motorvezérlő, hanem annak a tárolódobozában, ami a motortér ablak felőli sarkában található, van az izzitásrelé.
A relé a biztosítéktáblától kap tápot, a motorvezérlő csak a kapcsolójelet küldi a reléhez, és a relé kimenő ágán, a csatlakozón van a 4 külön ág a 4 gyertyához.


Értem! Nagyon sokat segítesz és segít más is ebben a fórumban. Nagyon szeretek itt társalogni a bömiről. Csodálkoztam is, hogy az ECU adná ki a tápot, de tényleg félreértettem. Tehát a vezérlőegység csak "szól az izzításvezérlőnek, hogy izzítson, az meg teszi a dolgát. Köszönöm! Akkir a 4db kimeneten szerintem tudok is majd mérni.

Csabika136 Elküldve: 2015-09-25 11:40 Izzítás vezérlõ

Tano írta:
Csabika136 írta: Épp most próbáltam egy órája, nem indul rosszul a motorom. Annyi, hogy kb két fordulat mindig meg van hidegen indításkor. Nem az a pöcc, mint pl. apám Isuzu motoros Opel Corsája, ami ugye eleve hosszabb ideig izzít, de úgy indul, hogy a kezemből kikapja a kulcsot. Az a kocsi szerintem az első munkaütemnél beindul.
Az izzítóim közül mindenképp rossz két db. Kicserélem mind a 4-et, mert nem tudni mikoriak amik benne vannak, mert nem fél órás munka kicserélni, és mert akarom, hogy garnitúra legyen. A diag szerintem picit még várat magára, mert nem vettem még kábelt. Természetesen fogok venni, mert akarok foglalkozni vele. Remélem a vezérlővel nem lesz gond. Egyébként mi szokott lenni a hibája? Újra kell forrasztani valami reléket?


Neked még nem az a fajta izzításvezérlőd van mint amit Laci említ.
Neked a motorvezérlő dobozában lévő relé kapcsolja a tápot a gyertyákra. A gyertyákat ott is ki tudod mérni a csatlakozónál, így nem kell kiszerelni őket. Ennél még nem írja a diag külön-külön hogy melyik gyertya rossz, mert a relé miatt itt nincs megkülönböztetve. Valamint érdemes rámérni a relénél hogy eljut-e oda a táp. Ha nem, akkor meg kell nézni a biztosítékot is a biztitábla tetején (100A-es)
Hosszabb indítást az öreg indítómotor is okozhat. Nekem a csere előtt érezhetően többet pörgette mint most a csere után. Most egyből beröffenti.


A motorvezérlö adja ki a feszkót a gyertyákra? Az abban lévő relé közvetlenül adja nekik a tápot? És hol lesz az egy vezetékből 4db? Mert ugye a gyertyákhoz már külön érkeznek meg a vezetékek és minden gyertyáról külön kell lehúzni a pipát.

Csabika136 Elküldve: 2015-09-24 21:05 Izzítás vezérlõ

laszlo0918 írta:
Csabika136 írta:
szotakdavid írta:
Csabika136 írta: Sziasztok srácok!
Picit nehezebben indul t múltkor a 320d-m. Ilyen időben szeretne vajon izzítani? Az a két rossz gyertya ugyanis azóta is rossz, sőt lehet hogy a másik kettő sem jó, amiről a múltkor írtam. Ha viszont most kellene hogy izzítson, akkor a két rossz gyertya magyarázat lehetne a nehezebb indulásra.
Köszönöm!


Mindig izzít.

ki kell mérni lehet a gyertyák szarok de lehet a vezérlő is.


Mindig izzít? Akkor nagyszerű! Simán csak rosszak a gyertyáim. Kettő biztosan.
De ha már így elmondtad a frankót, tudnál nekem segíteni? Hogy tudnám jól kimérni amit kell? Ugye a gyertyákhoz hozzáférni most nem tudok, míg újra le nem veszem a szívócsövet. De a vezetékek nyilván kiindulnak valahonnan. Ott biztos tudnék valahogy mérni ellenállást,a testhez képest, és azt is hogy meg-e a gyertyákhoz feszültség?
Vagy mit szoktak és hogyan mérni?

Köszi!


Azok a kábelek az önindító alól az izzítás vezérlőből jönnek -alulról hozzáférhető az izzítás vezérlő.Szerintem vedd le a szívósort cseréld ki az izzítókat hogy tuti jók legyenek benne utána ha még mindig nem izzít lehet keresni tovább a hibát.Az izzításvezérlőt én meg tudtam javítani itt a fórumon leírtak alapján.Ha kicseréled az izzítókat és rá tudod tenni az autót diagra az kimutatja hogy melyik izzító rossz-és ha a csere után is rossznak írja akkor a vezérlő lesz a ludas. nekem amúgy mikor rossz volt egy izzítóm meg a vezérlő akkor is pöcc-re indult még hidegben is csak kéken füstölt pár másodpercig.


Épp most próbáltam egy órája, nem indul rosszul a motorom. Annyi, hogy kb két fordulat mindig meg van hidegen indításkor. Nem az a pöcc, mint pl. apám Isuzu motoros Opel Corsája, ami ugye eleve hosszabb ideig izzít, de úgy indul, hogy a kezemből kikapja a kulcsot. Az a kocsi szerintem az első munkaütemnél beindul.
Az izzítóim közül mindenképp rossz két db. Kicserélem mind a 4-et, mert nem tudni mikoriak amik benne vannak, mert nem fél órás munka kicserélni, és mert akarom, hogy garnitúra legyen. A diag szerintem picit még várat magára, mert nem vettem még kábelt. Természetesen fogok venni, mert akarok foglalkozni vele. Remélem a vezérlővel nem lesz gond. Egyébként mi szokott lenni a hibája? Újra kell forrasztani valami reléket?

Csabika136 Elküldve: 2015-09-24 17:44 Izzítás vezérlõ

szotakdavid írta:
Csabika136 írta: Sziasztok srácok!
Picit nehezebben indul t múltkor a 320d-m. Ilyen időben szeretne vajon izzítani? Az a két rossz gyertya ugyanis azóta is rossz, sőt lehet hogy a másik kettő sem jó, amiről a múltkor írtam. Ha viszont most kellene hogy izzítson, akkor a két rossz gyertya magyarázat lehetne a nehezebb indulásra.
Köszönöm!


Mindig izzít.

ki kell mérni lehet a gyertyák szarok de lehet a vezérlő is.


Mindig izzít? Akkor nagyszerű! Simán csak rosszak a gyertyáim. Kettő biztosan.
De ha már így elmondtad a frankót, tudnál nekem segíteni? Hogy tudnám jól kimérni amit kell? Ugye a gyertyákhoz hozzáférni most nem tudok, míg újra le nem veszem a szívócsövet. De a vezetékek nyilván kiindulnak valahonnan. Ott biztos tudnék valahogy mérni ellenállást,a testhez képest, és azt is hogy meg-e a gyertyákhoz feszültség?
Vagy mit szoktak és hogyan mérni?

Köszi!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-24 14:14 Izzítás vezérlõ

Sziasztok srácok!
Picit nehezebben indul t múltkor a 320d-m. Ilyen időben szeretne vajon izzítani? Az a két rossz gyertya ugyanis azóta is rossz, sőt lehet hogy a másik kettő sem jó, amiről a múltkor írtam. Ha viszont most kellene hogy izzítson, akkor a két rossz gyertya magyarázat lehetne a nehezebb indulásra.
Köszönöm!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-17 20:32 Klíma

YELLOW írta:
Csabika136 írta: Srácok! Már tudom nagyjából, hogy mit kellene csinálni Klímatisztításkor, de azt nem, hogy milyen tisztítószerrel, habbal, vagy egyébbel lenne tökéletes elvégezni a munkát?
Tesco-ban ven egy 3000 forintos Perlix, vagy hasonló nevű spray, azt hiszem cső is lenne hozzá. Metróban is van 1500 körüli árért. Jók lehetnek ezek? Vagy van ennél profibb is?
Kéne pedig tisztítanom, mert ha kikapcsolom a klímát, nagyon büdi van a kocsiban.

Köszönöm!


a hab a jó. de csak akkor ha közvetlen tudod a hőcserélőre nyomni. ahhoz viszont bontani kell. persze a lefolyója legyen jó.


Bontok én, nem probléma, csak ez érdekelne, hogy ha hab is, melyik hab a jó? Vagy mindegy melyiket veszem? Mindegyik kitisztítja rendesen?

Csabika136 Elküldve: 2015-09-17 16:30 320d Motor

Tano írta:
Csabika136 írta: Urak!
Ez lehet hogy kicsit egyszerű kérdés lesz: A forgalmiban az áll, hogy az E46 230d 136 lovas BMW-mnek a motorkódja 204d1. Az Unix alkatrész keresőjén viszont ez: M47 204d1 és M47 D20.
Akkor most ha valaki kérdezi a motorkódot, akkor mit kell mondani? Mi a helyes?
Egyébként mi a külömbség az M47 204D1 és a D20 között?

Köszönöm!


A kettő ugyanaz. A gyári megnevezés az M47D20, a nem gyári megnevezés a 204d1.


Köszönöm!
Vajon miért lehet a forgalmiban az amit írtam?

Csabika136 Elküldve: 2015-09-17 14:24 Valami zúg!!! hogy rohadjon meg:)

kzste írta:
Csabika136 írta:
kzste írta:
laszlo0918 írta:
kzste írta: Sziasztok! Sajnos valami elkezdett búgni nálam is. Ha sokáig áll az autó akkor 40-től 80ig hallani, ha már mentem vele pár km-t akkor csak 60 és 80 között hallani, ha már hosszabb ideig mentem vele akkor teljesen eltűnik a hang. A kardánalagút felől jön, de hol elől hallani hol hátul, nem lehet igazából eldönteni. Valakinek valamilyen ötlete esetleg erre a problémára? A hang amúgy olyasmi mit a régi ikarusokon szokott lenni. Hol magasabb hol mélyebb - fordulatszámfüggő. (E46 320D limo)


Nem tudom neked milyen hangok vannak de leírom az én történetem : Arra lettem figyelmes először hogy négyesben búg valami az autóban mint ha difi lenne na mondom szép... utána már 5-ös-ben is hallottam rájöttem hogy nincs köze a sebesség fokozathoz hanem a fordulathoz. próbálgattam mikor gurultam üresben is hallottam de nem mindig hideg motorral nem csinálta olyan hangosan szóval változó volt. később már arra is felfigyeltem hogy bal kanyarban más a hang halkabb jobb kanyarban hangosabb. Arra gyanakodtam hogy a kipufogó ér hozzá valahol a kasznihoz. átnéztem semmi.kifigyeltem hogy 1800 as fordulattól hallani erősebben.A turbóm már két éve mentőautó szindrómában szenved már arra is gondoltam hogy elhalálozik már már majdnem kicseréltem. ah mondom elviszem egy haverhoz autószerelő mondom neki a sztorit csak nézett rám oda állt az autó elé mondta hogy indítsam be a kocsit nyitott motorháztető mellet.Pár perc és mondja hogy várjak hozott egy 16- os kulcsot ledobta a klíma szíjat és láss csodát eltűnt az idegesítő hang.Utána még otthon 3-szor kipróbáltam le fel a szíjat nem hittem hogy ott a bibi.és ott volt kicseréltem a feszítőt és minden ok.szóval csalókák ezek a hangok nagyon.remélem valakinek hasznos lesz a történetem még ha kicsit hosszúra is sikerült


Nálam sajnos menet közben hallani, állóhelyzetben semmi hang, pörgethetem akármeddig... :/


Ha van téli gumid, vagy más kerék garnitúrád, akkor próbáld fel azokra cserélni. Nekem az előző kocsimmal volt úgy, hogy mikor sokat állt a kocsi, akkor mennem kellett vele 15-20 km-t, hogy kicsit újra "törjön a gumi. Utána megint halk lett.De lehet hogy csak simán rosszak. Furcsa, de a gumik még tojások is tudnak lenni ha hosszan áll egy helyben az autó. Egyszer egy hónapig szereltem a parkolóban a klímát a kocsimba (nem BMW). Nem gurítottam arrébb még 20cm-t sem. Utána úgy rángatták a kormányt a kerekek, hogy azt hittem szövetesek lettek. Lementem vidékre a szüleimhez és mire odaértem, rendben volt minden.


Sajnos ez sem nyerő. Most kerültek fel zsír új nyári gumik. Előtte utána ugyan az..


Rendben.

Csabika136 Elküldve: 2015-09-17 14:23 320d Motor

Urak!
Ez lehet hogy kicsit egyszerű kérdés lesz: A forgalmiban az áll, hogy az E46 230d 136 lovas BMW-mnek a motorkódja 204d1. Az Unix alkatrész keresőjén viszont ez: M47 204d1 és M47 D20.
Akkor most ha valaki kérdezi a motorkódot, akkor mit kell mondani? Mi a helyes?
Egyébként mi a külömbség az M47 204D1 és a D20 között?

Köszönöm!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-17 13:54 Valami zúg!!! hogy rohadjon meg:)

kzste írta:
laszlo0918 írta:
kzste írta: Sziasztok! Sajnos valami elkezdett búgni nálam is. Ha sokáig áll az autó akkor 40-től 80ig hallani, ha már mentem vele pár km-t akkor csak 60 és 80 között hallani, ha már hosszabb ideig mentem vele akkor teljesen eltűnik a hang. A kardánalagút felől jön, de hol elől hallani hol hátul, nem lehet igazából eldönteni. Valakinek valamilyen ötlete esetleg erre a problémára? A hang amúgy olyasmi mit a régi ikarusokon szokott lenni. Hol magasabb hol mélyebb - fordulatszámfüggő. (E46 320D limo)


Nem tudom neked milyen hangok vannak de leírom az én történetem : Arra lettem figyelmes először hogy négyesben búg valami az autóban mint ha difi lenne na mondom szép... utána már 5-ös-ben is hallottam rájöttem hogy nincs köze a sebesség fokozathoz hanem a fordulathoz. próbálgattam mikor gurultam üresben is hallottam de nem mindig hideg motorral nem csinálta olyan hangosan szóval változó volt. később már arra is felfigyeltem hogy bal kanyarban más a hang halkabb jobb kanyarban hangosabb. Arra gyanakodtam hogy a kipufogó ér hozzá valahol a kasznihoz. átnéztem semmi.kifigyeltem hogy 1800 as fordulattól hallani erősebben.A turbóm már két éve mentőautó szindrómában szenved már arra is gondoltam hogy elhalálozik már már majdnem kicseréltem. ah mondom elviszem egy haverhoz autószerelő mondom neki a sztorit csak nézett rám oda állt az autó elé mondta hogy indítsam be a kocsit nyitott motorháztető mellet.Pár perc és mondja hogy várjak hozott egy 16- os kulcsot ledobta a klíma szíjat és láss csodát eltűnt az idegesítő hang.Utána még otthon 3-szor kipróbáltam le fel a szíjat nem hittem hogy ott a bibi.és ott volt kicseréltem a feszítőt és minden ok.szóval csalókák ezek a hangok nagyon.remélem valakinek hasznos lesz a történetem még ha kicsit hosszúra is sikerült


Nálam sajnos menet közben hallani, állóhelyzetben semmi hang, pörgethetem akármeddig... :/


Ha van téli gumid, vagy más kerék garnitúrád, akkor próbáld fel azokra cserélni. Nekem az előző kocsimmal volt úgy, hogy mikor sokat állt a kocsi, akkor mennem kellett vele 15-20 km-t, hogy kicsit újra "törjön a gumi. Utána megint halk lett.De lehet hogy csak simán rosszak. Furcsa, de a gumik még tojások is tudnak lenni ha hosszan áll egy helyben az autó. Egyszer egy hónapig szereltem a parkolóban a klímát a kocsimba (nem BMW). Nem gurítottam arrébb még 20cm-t sem. Utána úgy rángatták a kormányt a kerekek, hogy azt hittem szövetesek lettek. Lementem vidékre a szüleimhez és mire odaértem, rendben volt minden.