Csabika136 fórum hozzászólásai

Csabika136 Elküldve: 2015-09-17 13:44 Klíma

Srácok! Már tudom nagyjából, hogy mit kellene csinálni Klímatisztításkor, de azt nem, hogy milyen tisztítószerrel, habbal, vagy egyébbel lenne tökéletes elvégezni a munkát?
Tesco-ban ven egy 3000 forintos Perlix, vagy hasonló nevű spray, azt hiszem cső is lenne hozzá. Metróban is van 1500 körüli árért. Jók lehetnek ezek? Vagy van ennél profibb is?
Kéne pedig tisztítanom, mert ha kikapcsolom a klímát, nagyon büdi van a kocsiban.

Köszönöm!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-14 23:09 20d gázadásra megtorpanás

toki24 írta:
Tano írta:
Csabika136 írta: ...1000-1200-as fordulaton mondjuk megyek 2-ben és odataposok neki, hogy gyorsuljon. Nem igazán indul meg, mondhatjuk, hogy kb. 2-3 másodpercig csak simán folytatom az utam és utána szép fokozatosan kezd gyorsulni. Később igazán megjön az ereje, de már 1600-as fordulat bőven kell neki. De lehet hogy már 2000-is. Annyira nem néztem még.


Ezek ilyenek, 1500 alatt nagy a turbólyuk, ott még erőtlen.


Ahogy Tano mondja ott még nagy a turbólyuk ne várj tőle csodát nekem olyan 1550-nél kezd el már élni igazán


Akkor jó. Jaj de jó!Akkor lehet hogy nincs is baja a kocsimnak?
És mi van a nagy füstfelhővel ami ilyenkor kilép a csövön?

Csabika136 Elküldve: 2015-09-14 19:17 20d gázadásra megtorpanás

toki24 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nekem a E46 320d 136 lovas motorom gázadásra alacsony fordulatnál kidob egy elég nagy füstfelhőt. Légyszi segítsetek! Hol kezdjem a hiba keresését? Nem mondom hogy torpan, de azért szerintem az elején nem igazán lép. Nemrég van még csak BMW-m, nem tudom milyennek kell gyárilag lennie, de szerintem füst helyett kicsit korábban kéne erőt kifejteni a motornak. Múlt héten kicsit belenéztem a motortérbe, mert volt időm. Kitisztítottam a szívócsövet, az EGR szelepet, és ráellenőriztem az izzítógyertyákra is. Kettő biztosan nem működik. Később majd kicserélem őket. Megmozgattam a turbón lévő szabályzó rudazatot, nem akadozik, szépen mozog. Kicseréltem a motor bal oldaláról átjövő hosszú vákum csövet, mert elég gatya volt kinézetre. Amúgy jó volt még. Nem vártam ezektől a tisztítgatásoktól sokat, inkább egy kis karbantartás szerű dolognak szántam és ismerkedtem a kocsival. Induláskor is lök egy csúnya füstöt.
Szerintetek mi lehet a problémája? Amúgy rendben van a kocsi szerintem. Imádom! Alig várom hogy vezethessem.
Köszönöm!


lehet nem ártana neki egy autópályás menet. dízeleknél előfordulhat, hogy sok alacsony fordulat használat mellett iylet produkál. vagy ha nem is autópálya, de 90-nél 4-es fokozatban menni.had pörögjön jobban az a motor.
bár ugye ha jól emlékszem neked volt a benzines mizériád. lehet amiatt van.


Szia!

Most torpan is vagy csak ide irtad?!

Egyébként én azzal kezdeném,hogy lecserélném a vákumcsöveket újakra mindenhol!
Majd egy kartergázszűrő csere aztán egy diag.
Az hogy az elején nem igazán lép mittakar?


Köszönöm a válaszokat!
Yellow: A benzines mizéria előtt ugyanilyen volt a kocsi mint most utána. Azzal semmi probléma nem keletkezett szerintem, mert szinte teljesen üres tankra tankoltam fullra a tankot. Lehet mondani hogy tök tiszta benzint kapott és ezért azonnal le is állt, mikor előre ért a porlasztókhoz a benzin. Utána egy métert sem mentem, kijárattam a nyomócsöveket is, mielőtt indítani próbáltam. kb.5 másodperc forgatás után szépen be is indult a motor. Alapjáraton járattam pár percig. Még gázt sem adtam semmit.
Toki24: Egy vákumcsövet láttam kifogásolhatónak, a karterszűrőt igaz hogy nem házastól, de a filtert kicseréltem. A membrán jó állapotúnak tűnik.
A diagnosztikát szerintem hamarosan meglépem szerintem.
1000-1200-as fordulaton mondjuk megyek 2-ben és odataposok neki, hogy gyorsuljon. Nem igazán indul meg, mondhatjuk, hogy kb. 2-3 másodpercig csak simán folytatom az utam és utána szép fokozatosan kezd gyorsulni. Később igazán megjön az ereje, de már 1600-as fordulat bőven kell neki. De lehet hogy már 2000-is. Annyira nem néztem még.

Csabika136 Elküldve: 2015-09-13 20:32 20d gázadásra megtorpanás

Sziasztok!
Nekem a E46 320d 136 lovas motorom gázadásra alacsony fordulatnál kidob egy elég nagy füstfelhőt. Légyszi segítsetek! Hol kezdjem a hiba keresését? Nem mondom hogy torpan, de azért szerintem az elején nem igazán lép. Nemrég van még csak BMW-m, nem tudom milyennek kell gyárilag lennie, de szerintem füst helyett kicsit korábban kéne erőt kifejteni a motornak. Múlt héten kicsit belenéztem a motortérbe, mert volt időm. Kitisztítottam a szívócsövet, az EGR szelepet, és ráellenőriztem az izzítógyertyákra is. Kettő biztosan nem működik. Később majd kicserélem őket. Megmozgattam a turbón lévő szabályzó rudazatot, nem akadozik, szépen mozog. Kicseréltem a motor bal oldaláról átjövő hosszú vákum csövet, mert elég gatya volt kinézetre. Amúgy jó volt még. Nem vártam ezektől a tisztítgatásoktól sokat, inkább egy kis karbantartás szerű dolognak szántam és ismerkedtem a kocsival. Induláskor is lök egy csúnya füstöt.
Szerintetek mi lehet a problémája? Amúgy rendben van a kocsi szerintem. Imádom! Alig várom hogy vezethessem.
Köszönöm!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-11 23:27 Izzítás vezérlõ

Bitu79 írta:
Tano írta:
Bitu79 írta: Sztem elég ha kikapod a gyertyát,szemrevételezed,és ennyi.Gyújtás kihagyásnál sztem jelezne a kocsi.Észrevennéd az tuti.
Nekem még az eredeti gyertyák vannak benne 97 000 km-nél


Dízelről van szó és izzítógyertyáról, nem gyújtógyertyáról. Szóval ha nála égéskimaradás lenne emiatt akkor nagy gondban lenne.

Csabika136: Szerintem jobban jársz egy ellenállásméréssel, az pontosabb és kevésbé káros mint szikráztatni. Nem lehetetlen hogy két gyertyád is rossz, az autód kora alapján simán előfordulhat. Kérdés volt-e már cserélve és mikor.


Ezt akkor benéztem.

Egy kis google keresgélés eredménye,hátha hasznos valakinek:

Szikráztatás:

http://www.ndsmondeo.hu/fittin...szt_nd.htm

https://www.youtube.com/watch?v=w8zCdgDUA48

Multiméteres:

https://www.youtube.com/watch?v=4Po_1pNHE1Y

Bocs a figyelmetlenségem miatt.





Köszönöm szépen a válaszokat! Igen, szerintem rossz az a két gyertya. Hamarosan úgyis olajat kell cserélnem. Nem várom meg a hidegeket, veszek bele 4 gyertyát. Ha esetleg lesz köztük jó is, azt meg elteszem hátha jó lesz még valamire. Bár ahogy magam ismerem, szükség esetén újat fogok venni akkor is.
Még egy kérdés: NGK, vagy Bosch? Vagy van még jó ezeken kívül?

Csabika136 Elküldve: 2015-09-11 13:07 Izzítás vezérlõ

Sziasztok!
Az E46-320D-m izzítógyertyáit akartam valamelyik nap leellenőrizni egy vezeték segítségével úgy hogy simán 12 Voltot érintek hozzá. Más kocsin is szoktam így csinálni, de BMW-n mos először. Ugyebár, ha jó az izzítógyertya,akkor az áramfelvétel miatt, picit szikrázik a vezeték, ha nem jó, akkor pedig nem.
Én az első kettő gyertyát teszteltem így és nem csinált semmit a vezeték, Szikrasehol. Bevallom őszintén, hogy bánom már miért nem néztem meg a többit is, de ez már nem lehetséges, mert összeraktam. Csodálkoztam, hogy nem szikrázik, mert ez azt kell jelentse, hogy minimum két gyertyám rossz. Viszont a motor mindig szépen elindul és nem pipál a kipufogó. Akkor most mi van szerintetek? Valamit rosszul gondolok? Jó a Gyertya, csak nem működik a kiszikráztzatós módszer? Ti hogy szoktátok ezt csinálni?

Köszönöm!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-09 00:21 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok!
Ma felöntöttem a kocsim tankját gázolajjal, felkapattam a gázolajat, lelazítottam a porlasztókon a hollandykat és kb. 30-40 mp-ig önindítózva kijárattam az adagolóból a benzint. jól tele köpködött nekem mindent, de nem probléma, mert levegővel mindent szépen leszárítottam. Utána féktisztítóval többször megismételtem a mosást. A csöveket visszahúzva tettem egy indítási kísérletet és gyakorlatilag 4-5 mp után ve is indult a paripa. Picit járattam, aztán leállítottam. Kitisztítottam az EGR szelepet, a könyök csövet ami rámegy. Visszaépítettem és kitakarítottam a hátsó ülést, amit lebontottam a benzin lefejtése miatt. A szívócsövet szépen kimostam ultrahangos mosóval és magasnyomásúval. Kicseréltem a szívócső végén található szenzor gumigyűrűjét és a turbónyomás vákum csövét újra. Nagyon gatya volt. Kitisztítottam és leteszteltem a karterszűrő vákum membránját, hogy jó lesz-e még a következő olajcseréig, vagy sem? Szerintem kifogástalan. A szűrőt természetesen kicseréltem nóvüj csentóra, mert az szerintem még ebben az életben soha nem volt cserélve. Szégyen. Sajnos leejtettem az EGR szelep egyik csavarját a 4 db közül és nem találtam meg. Ez bánt, mert levettem az alsó burkolatot is. Sajnos maradok a csavar pótlásánál, ami nem annyira zavar. Inkább az, hogy nem tudom pontosan, hogy most hol van a másik?
Egyenlőre ennyit csináltam, mert délután dolgozni mentem. Holnap nem fogom csinálni a vasat. Csütörtökön készre teszek mindent. Majd megírom hogy állok.

Csabika136 Elküldve: 2015-09-07 20:03 Üzemanyag fogyasztás

Tano írta:
Csabika136 írta: ...Ja? Leszereltem a szívócsövet és nem találtam benne egy árva pillangószelepet sem. Nekem mindenki azt mondta, hogy ezeket meg kell nézni, mert beszívja a motor. ???? De itt nyoma sincs, hogy mondjuk honnan hiányzik? Sem membránház, sem rudazat, sem semmi.
Akkor most van vagy nincs?
Sziasztok!


Az M47 motornál még nem volt ilyen pillangószelep, csak az M47N-nél jelent meg.


Köszönöm a segítséget! Gondoltam hogy ez lehet, mert nem hinném, hogy egyiken van a másikon meg nincs. De akkor vannak itt még akik ezt nem tudják jól, mert régebben valaki azt írta nekem, hogy vegyek face-s E46-ot, mert azon már a német megoldotta a pillangószelep beszívós problémát. Elég jól elmondta, mert nem hogy megoldott a a német, hanem a 150 lovason hozta létre?

Csabika136 Elküldve: 2015-09-07 19:42 Üzemanyag fogyasztás

Tomi88 írta:
Csabika136 írta: Hát urak! Tegnap előtt megtörtént az E46-om üzemanyag rendszerének teljes tisztítása. Tank-tól a porlasztócsúcs-ig. Meg is állt a kocsi. Nem értem...Ez tényleg nem megy 95-ös benzinnel? Ma megyek lefejteni belőle. Kicserélem a szűrőt, ha lehet, akkor kiengedem az adagolóból és a nyomócsövekből a benzint és újra légtelenítem. Nem mentem vele szinte semmit, talán nem lesz baja semminek. A lefejtett benzint pedig beöntöm anya kocsijába. Végülis alig van benne gázolaj.
Bocsi! Nem tudtam hova kéne beírni ezt, viszont mindenképp szerettem volna megosztani veletek.


Szia!
Mindenképp írd le a folytatást is!
Ki rontotta el a tankolást, Te vagy a kutas? Sajnálom, hogy így alakult, remélem nem lesz nagy baja!


Sziasztok!
Ma kiszivattyúztam a tankból a 65 liter benzint, amit beletettem tévesen. Egy régi Merci benzinszivattyút használtam, és az ülés alatti szerelőnyílásoknál támadtam meg a problémát. Mivel csurig volt a tank, ezért nem vehettem ki egyik fedelet sem, mert locsogni szándékozott a benzin. Inkább lehúztam a jobb oldali fedélen lévő csövet és kiszivattyúztam annyit, amennyit onnan engedett. Utána már nem volt probléma, kiszerelhettem a fedeleket és betettem a csövet,amivel felszívattam a benzint. Egyik oldalról lejött kb 30 liter, utána át kellett tenni a másik oldalra a csövet. Persze közben ellenőrizgetni kellett, meg igazgatni hogy ne csak buborékokat szürcsöljön a szivattyú. Szerintem elég frankón lefejtettem, mert a lámpa világít és a szivattyúk nem hoznak előre semmit a gázolajszűrő házba. Gyújtással is és rövid indítózással is próbáltam. (remélem nem a szivattyúkat tiltotta le valami okosság, mert akkor megszívom.)
Lebontottam a motortérben egy csomó dolgot, de bevallom csak azért, mert ki akarok pár dolgot tisztítani. Kicserélem a levegőszűrőt, a gázolajszűrőt, és lehet hogy a karterszűrőt is, mert nagyon ronda a filter benne. A membrán az szép. Viszont 2001-es évjárat, ha a rajta lévő évszám igaz. Miért ne lenne igaz? Érdekes, hogy akkor nem lett volna soha cserélve? Vagy csak a filter? Nem tudom. Egy biztos, hogy a membrános része nagyon szép. Szájjal megszívogatva és fújogatva szépen szutyog is. Úgy kell ennek működni?
A folytatás holnap következik. Viszek gázolajat és megpróbálom elindítani.
Ja? Leszereltem a szívócsövet és nem találtam benne egy árva pillangószelepet sem. Nekem mindenki azt mondta, hogy ezeket meg kell nézni, mert beszívja a motor. ???? De itt nyoma sincs, hogy mondjuk honnan hiányzik? Sem membránház, sem rudazat, sem semmi.
Akkor most van vagy nincs?
Sziasztok!

Csabika136 Elküldve: 2015-09-07 08:32 Üzemanyag fogyasztás

Hát urak! Tegnap előtt megtörtént az E46-om üzemanyag rendszerének teljes tisztítása. Tank-tól a porlasztócsúcs-ig. Meg is állt a kocsi. Nem értem...Ez tényleg nem megy 95-ös benzinnel? Ma megyek lefejteni belőle. Kicserélem a szűrőt, ha lehet, akkor kiengedem az adagolóból és a nyomócsövekből a benzint és újra légtelenítem. Nem mentem vele szinte semmit, talán nem lesz baja semminek. A lefejtett benzint pedig beöntöm anya kocsijába. Végülis alig van benne gázolaj.
Bocsi! Nem tudtam hova kéne beírni ezt, viszont mindenképp szerettem volna megosztani veletek.

Csabika136 Elküldve: 2015-08-26 08:50 Multikormány beszerelése utólag...

YELLOW írta:
Csabika136 írta:
Tano írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Múltkor valamelyiktek írta, hogy a multikormányhoz tud olyan kábel köteget adni, amit utólagos multikormány beszereléshez kell beépíteni. Nem tudja valaki hogy ki volt az? Szerintem engem is érdekelne.
Meg lenne mégegy kérdésem: 4 küllős nem multi kormány van az E46 320D touring-BMW-m ben. Ez vajon dupla indítós légzsákos lehet, vagy sem? Hogy lehet ezt egyszerűen megállapítani? Ha leveszem a kormányt, akkor látom?
Bocsi a túl egyszerű kérdésért, de ez az első BMW-m és még nem ismerem annyira.


Legegyszerűbb ha kiveszed a légzsákot és egy csatlakozó van rajta akkor egy indítós, ha kettő, akkor két indítós.
Valamint évjárat is adja. Ha a kicsi kerek, akkor dupla, ha a régebbi nagyobb téglalap alakú négyküllős kamionkormány, akkor szimpla.

Értem. Nekem a 4 küllős van. 2001-es évjáratú a vas. Ezek szerint ez szimpla lesz. Van ehhez olyan vezeték? Vagy lehet csinálni is?
Az a baj, hogy a Youtube-on csak a kerek közepű kormány okosításáról találok videót, ahogy a kormány alatt a csatlakozóba teszik azt a 3 vezetéket, a világítás kapcsolóra menő kötegbe beágaztatnak két vezetéket, és egy kéket kinn a motortérben a nagy csatiba. Ez lenne talán a motorvezérlő?
Na mindegy, a lényeg, hogy ezt találtam, és nem tudom mi újság pontosan? Tudom, vagyis gondolom hogy lerágtátok párszor ezt a csontot, de jó lenne most nekem is kicsit jobban képben lennem. De engem csak akkor érdekel ez a dolog, ha az én 4 küllős kormányomat multi 4 küllősre ki lehet cserélni. A másik két formátum nem jöhet szóba, mert nem tetszenek. Még a háromszögletű esetleg, de a kör alakú nekem nem illik a képbe.


szerintem nem jelent semmit. biztosra csak akkor mehetsz, ha kiveszed a légzsákot. mert 2001 már majdnem facelift, nekem a 2002-esben 4 ágú volt és dupla indítós.


Oké. Kiveszem. megnézem.

Csabika136 Elküldve: 2015-08-26 00:44 Multikormány beszerelése utólag...

Tano írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Múltkor valamelyiktek írta, hogy a multikormányhoz tud olyan kábel köteget adni, amit utólagos multikormány beszereléshez kell beépíteni. Nem tudja valaki hogy ki volt az? Szerintem engem is érdekelne.
Meg lenne mégegy kérdésem: 4 küllős nem multi kormány van az E46 320D touring-BMW-m ben. Ez vajon dupla indítós légzsákos lehet, vagy sem? Hogy lehet ezt egyszerűen megállapítani? Ha leveszem a kormányt, akkor látom?
Bocsi a túl egyszerű kérdésért, de ez az első BMW-m és még nem ismerem annyira.


Legegyszerűbb ha kiveszed a légzsákot és egy csatlakozó van rajta akkor egy indítós, ha kettő, akkor két indítós.
Valamint évjárat is adja. Ha a kicsi kerek, akkor dupla, ha a régebbi nagyobb téglalap alakú négyküllős kamionkormány, akkor szimpla.

Értem. Nekem a 4 küllős van. 2001-es évjáratú a vas. Ezek szerint ez szimpla lesz. Van ehhez olyan vezeték? Vagy lehet csinálni is?
Az a baj, hogy a Youtube-on csak a kerek közepű kormány okosításáról találok videót, ahogy a kormány alatt a csatlakozóba teszik azt a 3 vezetéket, a világítás kapcsolóra menő kötegbe beágaztatnak két vezetéket, és egy kéket kinn a motortérben a nagy csatiba. Ez lenne talán a motorvezérlő?
Na mindegy, a lényeg, hogy ezt találtam, és nem tudom mi újság pontosan? Tudom, vagyis gondolom hogy lerágtátok párszor ezt a csontot, de jó lenne most nekem is kicsit jobban képben lennem. De engem csak akkor érdekel ez a dolog, ha az én 4 küllős kormányomat multi 4 küllősre ki lehet cserélni. A másik két formátum nem jöhet szóba, mert nem tetszenek. Még a háromszögletű esetleg, de a kör alakú nekem nem illik a képbe.

Csabika136 Elküldve: 2015-08-25 14:34 Multikormány beszerelése utólag...

Sziasztok!
Múltkor valamelyiktek írta, hogy a multikormányhoz tud olyan kábel köteget adni, amit utólagos multikormány beszereléshez kell beépíteni. Nem tudja valaki hogy ki volt az? Szerintem engem is érdekelne.
Meg lenne mégegy kérdésem: 4 küllős nem multi kormány van az E46 320D touring-BMW-m ben. Ez vajon dupla indítós légzsákos lehet, vagy sem? Hogy lehet ezt egyszerűen megállapítani? Ha leveszem a kormányt, akkor látom?
Bocsi a túl egyszerű kérdésért, de ez az első BMW-m és még nem ismerem annyira.

Csabika136 Elküldve: 2015-08-16 20:15 CD fejegység, Navi....

Sziasztok! Ma egy hosszú utat tettem meg az E46-ommal. Végig hallgattuka CD lejátszót. A kislányaim viszonylag hangosan szeretik hallgatni a kedvenc zenéjüket, amitől nekem általában feláll a szőr a hátamon. Egyszer csak léptetni akartunk a számok között és azt tapasztaltuk, hogy gyakorlatilag ami a CD lejátszással kapcsolatos, semmire sem hajlandó a készülék. Átkapcsolni tudtam rádióra. Szólt is szépen a rádió adás, váltani is tudtam az adók között, hangszínt is gond nélkül állíthattam volna, ha akartam volna. Ha viszont átváltottam újra CD-re, akkor újra semmi, mintha az teljesen bekrepált volna. Kikapcsoltam. Később Szombathelyre értünk, bementünk egy hambit enni, amivel elment kb. 3/4 óra. Kijöttünk, megpróbáltam újra és érdekes módon újra tökéletes minden. Mi volt ez?

Csabika136 Elküldve: 2015-08-12 11:10 Tempomat - utólag?

papamaci199 írta:
csbalu írta:
papamaci199 írta: Sziasztok!

2000-es évjáratú e46 320d 136le fedélzeti számítógép nélküli autómba lehet utólag tempomatot szerelni ha veszek kormányt és kábelköteget? Esetleg tudtok linket küldeni milyet kellene pontosan venni?

Köszönöm!


Szia!
Igen elég egy gombsor a kormányodba, ha 4 ágú akkor légzsákkal együtt ha pálcikás sportkormány akkor csak a felső betét. Kábelköteget tudsz hozzá venni (nálam) és kapsz hozzá beszerelési útmutatót is (vagy beszerelem Neked Pesten).

Beszerelés után nem kell semmi aktiválni, azonnal megy a multikormány és a tempomat!
BC-s indexkart sem sokkal nehezebb beszerelni, azonban oda már kell "kódolni" a kocsit.

Üdv
Balu


Rendben, nekem a tanga kormányom van sajnos majd tervben van egy új és akkor már multisat veszek, köszönöm a választ!

Szia! Az E39 multikormánya jó az E46-ba? Köszönöm!