DzsanniE fórum hozzászólásai

DzsanniE Elküldve: 2011-03-30 12:23 zavarszürés

Tiba írta: Ugyanez a földhurok volt nálam is, amit leírtál. Nekem abba az RCA ágba betett szűrő megoldotta, ami ment hátra az erősítőhöz, de sajna ez ront a jel minőségén.
Én nem foglalkoztam vele tovább, mert nálam inkább az első szett hangja dominált. A BMW extrán érzékeny erre a földhurok témára (ezt egy autóhifis mondta)




Elkezdtem átnézni mindent az elejéről. El sem akartam hinni, hogy milyen egyszerűen megtaláltam a hibát. Ki kellett venni az rca ágból a zavarszűrőt, és minden zavaró zaj eltünt. Kár, hogy erre hamarabb nem gondoltam, nem okoztam volna nektek fejtörést!
De azért mindent köszönök!

DzsanniE Elküldve: 2011-03-29 21:31 zavarszürés

[quote="hil"]
DzsanniE írta:
hil írta:
DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés.



Nem változott semmi a kábelezésben az előző fejhez képest. Viszont találtam egy kábelt a gyári kötegben, aminek a szigetelése sérült. Ezt szalaggal körbetekertem, így vmivel halványabb a zaj. Szóval azt hiszem a megoldás egy tök új tápkábel lesz zavarszűrővel ellátva. A gyári csatit kihagyom a sorból. Viszont ezt már szakemberre fogom bízni, mert a biztosítótábla nekem egy összekevert puzzle.



Mintha azt írtad volna."minőségi kábelezés". Mi változott a korábbihoz képest? Ha tettél be plusz erősítőt, vagy valami mást, akkor már változott az eredetihez képest. Példaként írom a földhurok kialakításának lehetőségét: tettél be egy plusz erősítőt. Oda elvezetted a tápfeszt, mert az ugye kell. A minusza az autó testje. Az erősítőt össze kötötted a fej egységgel árnyékolt kábellal, mindkét végén pl. RCA csatlakozó, ahol mindkét végen be van kötve az árnyékolás. Tehát így megvalósult az általam emlegetett földhurok: egyszer a tápfeszen keresztül ami az autó testje), másodszor a fejegység és az erősítő összekötésekor az árnyékolással. Ez sok baj forrása tud lenni és zavarszűréssel nem lehet megszüntetni az okozott hibát. Ebbe még profik is gyakran bele esnek.



Az változott, hogy fejegységet cseréltem a már jól működő rendszerben. A minőségi kábelezést arra értettem, hogy új táp- és földkábel az akksiról, rca-k, hangszórókábelek. De a fejegység a gyári csatihoz lett kötve ISO csatlakozóval.
Abban igazad van, hogy itt lehet a gubanc, a földhurok. Ezt a rendszert a Paradox Autóhifisek csinálták, jól működött.(zavarszűrővel) De a nejem kérésére kivettem a körből a high-end fejet. Ettől kezdve történt vmi amit nem értek.
Azt hiszem erre nincs más megoldás, mint kikísérletezni, hogy szűnik meg a földhurok és ezzel a zaj is.
Hálás köszönet a hasznos tippekért!!!

DzsanniE Elküldve: 2011-03-29 15:33 zavarszürés

hil írta:
DzsanniE írta: Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés. Szükség volt egy zavarszűrő beiktatására is az első jel ágba, a lámpakapcsoláskor hallatszó zugás miatt. Hátul csak a mélyközép lett bekötve, így ott nem hallatszott a zaj. A fejegységen volt 3 pár RCA kimenet, és rendben volt minden. Viszont most kicseréltem a fejet egy egyszerűbb, könnyebben kezelhető fejre. Na és most jött elő a generátor zaj. (fordulatszám függő) Ezen a gyengébb fejen csak egy RCA kimenet van a sub számára. Lehet ez a zaj oka? Esetleg nem szűri a fej a közép-magas zajokat???
Szerintetek?

Az nem lehet, hogy valahol sikerült földhurkot kialakítani a kábelezés során???



Nem változott semmi a kábelezésben az előző fejhez képest. Viszont találtam egy kábelt a gyári kötegben, aminek a szigetelése sérült. Ezt szalaggal körbetekertem, így vmivel halványabb a zaj. Szóval azt hiszem a megoldás egy tök új tápkábel lesz zavarszűrővel ellátva. A gyári csatit kihagyom a sorból. Viszont ezt már szakemberre fogom bízni, mert a biztosítótábla nekem egy összekevert puzzle.


DzsanniE Elküldve: 2011-03-28 21:41 zavarszürés

Helló mindenkinek!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Kicserélt(ett)em a teljes hangrendszert. Új fejegység, első-hátsó szettek, 4 csatornás erősítő, új minőségi kábelezés. Szükség volt egy zavarszűrő beiktatására is az első jel ágba, a lámpakapcsoláskor hallatszó zugás miatt. Hátul csak a mélyközép lett bekötve, így ott nem hallatszott a zaj. A fejegységen volt 3 pár RCA kimenet, és rendben volt minden. Viszont most kicseréltem a fejet egy egyszerűbb, könnyebben kezelhető fejre. Na és most jött elő a generátor zaj. (fordulatszám függő) Ezen a gyengébb fejen csak egy RCA kimenet van a sub számára. Lehet ez a zaj oka? Esetleg nem szűri a fej a közép-magas zajokat???
Szerintetek?

DzsanniE Elküldve: 2011-03-24 09:17 Xenonlámpa

hil írta:
vargazolika írta: Én utólagos xenont teszek be, egyrészt, mert nincs fölös 120 rugóm, másrészt meg ennyire olcsón nem láttam kompletten lámpát izzóstól, trafóstól, lámpatestestől. Igazából csak lámpatest kellet, egy balos, de olyan olcsó adta a srác az egész szettet, hogy nem volt érte sok..... Ami igazán izgat, utólagos, vagy nem utólagos xenontól függetlenül, hogy a lámpamosót hogyan tudom megoldani, mert felfúrósat nem szeretnék, gyárit meg nem látok sehol.....: Ebbe tud valaki segíteni??? Mert ha a rendőrbácsi nem látja a spricnitakaró kis műanyagot, akkor könnyen kivesz a sorból... Filccel meg nem akarok egy "ál"műanyagot rajzolni...


Egy újabb szembevakítós, pedig ha visszaolvasol (nem sokat), olvashatod a véleményeket. Gratulálok a döntésedhez! Ne haragudj, de ez kijött belőlem, mégegyszer bocs!



A lámpamosóhoz nem tudok hozzászólni, viszont az utólagos xenonhoz lenne pár szavam.
Én ilyennel vettem meg az autót. Nagyon rossz volt éjszaka vezetni. Nem terítette a fényt, csak fénysávokat láttam. Hamar megkaptam a volt tulajtól a gyári foglalatokat, visszatettem a H7-es emelt fényerejű OSRAM izzókat, és minden OK! Viszont olyan autókban nagyon jó, ahol a lámpa búra töri a fényt, tapasztaltam! De ilyen csak a korosabb modellekben van.
Szerintem ne pocsékold ilyenre a pénzed!


DzsanniE Elküldve: 2011-03-18 18:06 Futómû és hibái

BarG írta:
Koko13 írta: Letezik esetleg olyan "sport" rugo ami nem ultet az auton? Mert az itteni "terepviszonyokra" nem szeretnek ultetest viszont szivesen tennek be valami jobbat a gyarinal, mar ha letezik ilyen


Létezik egy kicsit ültetős rugó, gyári sportfutóművekben lelhető. 1-2 cm-rel kerül lejjebb az autó és jó a hangolása. Nem M-es.



Olyannyira létezik, hogy az enyémben is az van. Már ez is a fekvőrendőrök óvatos megközelítésére ösztökél, pláne utasokkal. Amúgy meg nem rossz.

DzsanniE Elküldve: 2011-03-12 13:18 Védelem, váltózár, uv gravír, casco...stb

bmw320d4 írta:
ihorvath írta: Sziasztok!

Én is BMW tulajdonos lettem a közelmúltban. Egy e46-os 320d-t vettem, 2004-est.

Kérdésem az lenne, hogy mit ajánlotok lopás ellen? Jelenleg van benne egy ultrahangos riasztó, ami ugye nem sokat ér, valamint egy speciális kormányzár, amit magyarországon nem ismernek, és európában sem.

Lényege, hogy van hozzá egy kulcs, és csak akkor lehet elfordítani a kormányt (hiába van benne a sima gyári kulcsa), ha a kormányoszlop aljában ezzel a kulcsal kizárod a kormány, és a kulcs benne van.

Ez nem rossz, de nagyon kevésnek érzem még a biztonságos alváshoz.

Tudom, hogy nincs olyan, hogy lophatatlan, de mégis szeretnék még valamit beleépíteni, hogy legalább magamat megnyugtassam. Kb 50 ezret szánnék még rá. Mit érdemes beletenni? 25 ezer Ft egy speciális 3 körös imobiliser, 40 körül egy váltózár, 10 körül egy gyujtásmegszakító rejtett mikrokapcsoló. Vagy van autoLock kormányzár 20 ezerért, esetleg valami komolyabb riasztó?

Várom a tapasztalatokat, tanácsokat!

Üdv, István


Elsőnek az OBD csatlakozódat szüntesd meg,(nem kell elvágni, csak egyszerüen kivenni a helyéről) mivel általában azon keresztül berhelik meg a gépet. A motortérzár is hasznos lehet,mert nem férnek hozzá a motorvezérlőhöz, de az EWS (gyári indításgátló) még mindig hozzáférhető helyen van az utastérben



A gyári védelmen túl még egy transzponderes immobiliser kicsit megnehezíti az autótolvaj dolgát, de ha még fóliáztatod is az autót, nem látnak bele rendesen. Rejtett megszakító is jó ötlet, de csak ha lehetetlen-hülye helyre teszik. Egy jó tanács: Soha ne hagyj benne értéktárgyat!
Viszont az való igaz, hogy ha kell nekik, elviszik bármi áron.

DzsanniE Elküldve: 2011-03-06 07:51 Termosztát

pneurob írta:
DzsanniE írta: Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?




2004 évjáretnál nincs AGR termosztát, viszont van a normál
http://www.schmiedmann.com/115...ummer.aspx



A Realoem mindkettőt hozza az autómhoz, úgyhogy kell lennie.
Lehet, hogy nem is kell majd kicserélni, mert még nem tudjuk hol a gond.
Valamelyik hőmérséklet jeladó lehet a ludas, mert hideg és langyos állapotban is "meleg" jelet ad, és nem dúsítja a naftát, na és nem engedi bezáródni a hűtőzsalut sem.
Ha ezt már megoldottuk, akkor derül fény a termosztátok működésére.

DzsanniE Elküldve: 2011-03-05 14:01 Termosztát

Meg tudná vki adni mindkét termosztát cikkszámát? 2004-20d-M47N manu váltó
Amiket találtam: 11712247723, 11532247019 vagy 11517805811
Ezek a jók?






DzsanniE Elküldve: 2011-02-22 15:43 e46 Touring kipufogó szag

SAS írta: Szia DzsanniE!
Nekem icipicit ingadozott is a fordulatszám, de nem ez volt a fő gond, hanem a fűtő és szellőztető rendszeren át beáramló kipufogógáz. A csere óta nincs bűz, csendesebb az autó, kevesebbet fogyaszt, és egyenletesebb az alapjárat.
(Igaz, másnap cseréltettem olajat, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, levegőszűrőt, kartergázszűrőt is: nyilván az sem tett rosszat! )
Üdv!


DzsanniE írta: Ez a flexicső-probléma okozhat fordulatszám ingadozást hideg motornál?




A szagok nálam is bejönnek, de azt hittem a gyengélkedő katalizátor miatt van. Köszi a tippet!

DzsanniE Elküldve: 2011-02-21 20:46 e46 Touring kipufogó szag

Ez a flexicső-probléma okozhat fordulatszám ingadozást hideg motornál?

DzsanniE Elküldve: 2011-02-15 15:59 Hidegindításkor "himbál" a motor

Hi!
A címben szereplő probléma jelentkezett már dízeleseknél?
Nekem tegnap óta van olyan érzésem hidegindítás után, mintha nem menne egy henger, kissé egyenetlen az alapjárat, de kb 30-40 méter megtétele után már normális. Könnyen indul. Hibakód nincs. Izzítógyertyák pár hónapja lettek cserélve(gyári).
Valakinek van ötlete, mi lehet?

DzsanniE Elküldve: 2011-01-16 19:16 Hangszóró infó

DigitalSentiment írta: Sziasztok!

Valaki tudna nekem segíteni első hangszóró ügyében? Visszaolvastam ugyan a régebbi hozzászólásokat de úgy látom azokban fiatalabb autókról van szó. Az enyém 98as E46 320d sedan és nekem nagyon úgy tűnik, hogy csak 13-as megy be előre... :\ Ki is néztem egy Hertz szettet, de nem vagyok biztos benne, hogy a mélysége passzol. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném, mert addig nem kezdem el a berhelést!
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv:
Gergő




Tudnék neked ajánlani, mert én most rakattam be mindenhová új szettet.
Le is fotóztam mindent lépésről-lépésre. Ha gondolod e-mailben tudok küldeni.
A választásom a macAudio Pro Flat 2.16 -ra esett előre!
16,5 cm átmérőjű, mélysége 4,5 cm!!! Egy pár beépítőkarika kellett és pici műanyagigazítás, hogy pontosan passzoljon.
Javaslom, hogy minél szélesebb frekvenciatartományú szettet válassz!

DzsanniE Elküldve: 2011-01-10 21:31 Társalgó

Qucsy írta:
DzsanniE írta: Szevasztok!

Böngészgetés közben ma akadtam rá egy nagyon érdekes videóra, hogy is készült egy E46...
Nekem tetszik!
Itt a link:
YouTube videó

Jó szórakozást!



Köszike, de ez már itt is fent van a videók között..alap mű



Na akkor mostmár én is elsajátítottam az alapműveltséget!

DzsanniE Elküldve: 2011-01-04 16:54 Társalgó

Szevasztok!

Böngészgetés közben ma akadtam rá egy nagyon érdekes videóra, hogy is készült egy E46...
Nekem tetszik!
Itt a link:
YouTube videó

Jó szórakozást!