Enkozpont74 fórum hozzászólásai

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-10 11:44 Autóvásárlás

Annyi hozzászólást moderálsz amennyit csak akarsz. De ezt úgy tedd, hogy a személyes véleményed NE befolyásoljon, mert ha nem tévedek Te magad is leírtad a véleményed a 2008. December 7. Vasárnap, 21:55. hozzászólásodban...

Nem is értem miért zavarnak a beírások, miért nyissunk új témát???
Pont ez a téma vonatkozik erre!!!

És a témába, hogy "autóvásárlás" nem csak annak kell/kellene szerepelnie, hogy mire kell figyelni, hanem annak is, hogy hol és miért pont ott...

Úgyhogy nem értem miért zárnád Te le a vitát/eszmecserét kempelen hozzászólásával...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-10 09:54 Autóvásárlás

Robinson írta: Elég komolyan elkanyarodott a téma ahogy láttam. Ha lehet, akkor inkább maradjon az eredeti medrében, és azt a tapasztalatunkat osszuk meg a potenciális márkatárssal, hogy mire kell figyelni, mikor egy BMW-t szeretne venni az ember. Legyen az 1 vagy 11 éves, illetõleg magyar vagy német kereskedésbõl, szalonból, akárhonnan.
A magyar vs német vitának a vége legyen amit kempelen kolléga írt:

"Sõt azt sem zárom ki, hogy ott is csalnak. Hisz' õk is emberek."

Ebben benne van az is, hogy ott valoszinuleg jobbat vehetsz, az is, hogy Õk is csalhatnak. Szerintem maradjon ennyiben



Szerintem nem kanyarodott el a téma, mivel pont ezek azok a kérdések, amelyek döntõek lehetnek egy E46 beszerzésében...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-10 09:49 Ennyit a szervízekrõl!!!

Szemy írta:
Enkozpont74 írta: Velem aztán ne konzultálj, okostojás...
Inkább fizess kemény eurót a bmw szalonban egy kerékcentírért (fõleg mert rázza a kormányt). Ahelyett, hogy picit gondolkoznál és elvinnéd egy gumishoz.
Aztán meg írj be ide sírva, hogy mennyire lehúzták a szegény kis magyar tulajt a németek...


Kedves Enkozpont74!

Én kérek elnézést, nem akartalak megbántani. Viszont:

1. az autó évjárata és a kerékcentírozás között semmilyen logikai összefüggés nincs. Akkor kell centíroztatni, amikor szükséges/hiba észlelhetõ.

2. a magyar értelemben vett gumis itt kint nem igazán létezik. A kerekeket elvittem a REDO Reifen nevezetû közeli mûhelybe, ahol ki is centírozták mind a 4 db-ot 65 euróért, viszont nem lett hibátlan. A mûszerük szerint tökéletes, én is ott voltam, láttam, mégis nagyon apró remegés érezhetõ 100 km/h felett.

3. itt a BMW-nél sokkal profibb cuccal dolgoznak, mint egy általános mûhelyben, mivel nem csak egyszerûen statikusan egyenlítik ki. Ezt én is csak véletlenül tudtam meg ma reggel a csoportvezetõmtõl, aki szintén ide hordja az autóját. Elmondása alapján õ is próbálkozott kisebb mûhelyekkel, de sajnos sosem lett olyan jó, mint a BMW-nél.

4. Nem mondtam, hogy lehúznak, mert mindenkinek ezt az árat kell megfizetnie. Csak leírtam, hogy mennyibe kerül az annyi, hogy legyen egy kézzel fogható adat is ebben a topicban, ne csak annyi, hogy itt jobb meg ott ennyire olcsó...

Még egyszer elnézésedet kérem és mindenkiét, akit esetleg megbántottam.

Végül egy másik kollégára reagálva jelenleg a BMW óradíja 100 euró felett van egy picivel. Ettõl már csak a Merci és a VW drágább. A Ford, Opel... márkaszervízek dolgoznak olyan 80 eurós óradíjjal.


Semmi összefüggés sincs az évjárat és a bmw-ben kért kerékcentírozás között.
Én a vadiúj céges autót sem viszem ilyen okból márkaszervíbe...

Semmi meglepõ sincs a márkaszervíz árakban amit írtál, sõt itthon a fizetés szervízóradíj arányát véve, még jobban fáj mint odakint...
Ha valaki magyar átlagfizuból, magyar bmw-be viszi a kocsit arányaiban többet hagy ott...

Alkatrészárak ugyan azok, még talán magyarországon drágább. A szervízóradíj is lassan eléri a német bmw óradíját...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-09 15:00 Ennyit a szervízekrõl!!!

abkapos írta: hú akkor én mázlista vagyok vagy csak naív??? a szervízfüzetem mellé még egy állapot felmérõ lap is volt csatolva.


Naív mázlista...!

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-09 11:36 Tud valaki egy jó BMW szerelõt?

jencispy írta: Szaisztok!

új vagyok még itt az oldalon, remélem tudtok segíteni:

Nemrég vettem én is egy 320d-t és szeretném teljesen átvizsgáltatni.
Hibakódokat kiolvasni, szíjakat megnézni, ékszíjtárcsát, olajcsere, szûrõk stb
Megnézni a szívósor pillangókat...
-Mit kell még megnézetni?

Az autó Luxemburgból származik, látszólag gyönyörû állapotban van,
a km órát szerintem visszatekerték de hogy menyirõl?
apróbb hibák vannak:
hátsó ablak fûtés nm megy;
valami kopog elõl (futómû vagy kipuffogó nm tudom)
CD-tár néha megadja magát

Tudtok Bp és környékén jo szerelõt?
esetleg márkaszervíz vagy NT autó?
Mit ajánlotok?

Köszi elõlre is!

-jenc-


Hantos Ricsi
Tel.: 06/20-4540830

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-09 09:32 Ennyit a szervízekrõl!!!

kempelen írta:
Enkozpont74 írta: Aztán meg írj be ide sírva, hogy mennyire lehúzták a szegény kis magyar tulajt a németek...


Szerintem aki a németekhez hordja szervízbe az autót azzal semmi gond nincs. De aki oda hordja egy szava se legyen azért amit ott elkérnek, fõleg ha ott is él Kölnben. (Nem neked szánom Szemy, csak most te voltál az utolsó hozzászóló kintrõl)

Csak azért mondom mert nekem is van ott a környéken ismerõsöm. Nekik is BMW-jük van, de nem szóltak még egy kukkot sem az ottani árakra. Vállalták hogy ott élnek és haza sem akarnak jönni, így igazodnak is az ottani körülményekhez.


Valaki hozzászólt itt, annó, hogy németországban sincs kolbászból a kerítés, és már szinte alig találni szervízkönyves autót, mert nem tudják megfizetni...stb

Na de azért Uraim!
Kicsit gondolkozzunk! Ki csipegeti a morzsákat a másik után? Kik veszik meg sokkal nagyobb arányban az ÚJ bmw-ket, merciket...??? Tehát akkor hol jobb egy autó szervízeltetése???
Mégegyszer hansúlyoznám, amit már többszir is. Én a 4 év körüli autókról beszélek!!!
Azt hiszem ezt nem is kell tovább ragozni...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-09 09:01 Ennyit a szervízekrõl!!!

Szemy írta: A végösszeget inkább most nem adnám össze, mert nincs kedvem magam felbosszantani. De emiatt a végösszeg miatt van viszonylag kevés szervízkönyves autó Németországban is, és a számuk egyre csak csökken...

Szemy


Barátaim autókat hordanak németországból kb 10 éve. Szerintem már a 100. autó után nem is számolták, hogy mennyi autót hoztak be.

EGYTÕL-EGYIG SZERVÍZKÖNYVES!!!

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-08 23:21 Ennyit a szervízekrõl!!!

Szemy írta:
Enkozpont74 írta:

Érdekes...

Kerékcentírt szervízben??? 2002-es autón?


Ne haragudj, nem tudtam hogy a 2002-es évjáratú autóknak nem szabad centíroztatni a kerekét...fõleg ha még picit rázza is a kormányt. Ígérem ezentúl konzultálok majd Veled, hogy elvihetem-e a kerekeket kiegyensúlyozni, ha valamikor a jövõben úgy adódik.

Szemy


Velem aztán ne konzultálj, okostojás...
Inkább fizess kemény eurót a bmw szalonban egy kerékcentírért (fõleg mert rázza a kormányt). Ahelyett, hogy picit gondolkoznál és elvinnéd egy gumishoz.
Aztán meg írj be ide sírva, hogy mennyire lehúzták a szegény kis magyar tulajt a németek...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-08 21:48 Ennyit a szervízekrõl!!!

Szemy írta: Na kérem szépen, most értem haza a Autohaus Wiemer BMW márkaszervízbõl. Kommentár nélkül a parasztos tények: olajszervíz volt esedékes + fékfolyadékcsere + a téli kerekek centírozása.

1. Olajszervíz: 210 euró.
- olajszûrõ + olajcsere
- pollenszûrõcsere
- kézifék beállítás

Motorolajból 0W-40-es kértem és mivel BMW márkaszervízben voltam, fel sem merült bennem, hogy megemlítsem a Castrol olajmárka nevét. Ennek rendje és módja szerint Mobil olajat kapott a motor. Nem mintha az rossz lenne, de ha már a betöltõnyílás zárókupakjára is rá van fröccsöntve, hogy Castrol, akkor...

2. Fékfolyadékcsere: 53 euró.

3. 4 kerék centírozása: és itt dobta le az agyam a szíjat...106 euró. Mikor kezdtem sápadni udvariasan megkérdezte a szervízvezetõ, hogy csak nincs valami probléma? Én pedig erre visszakérdeztem, hogy a súlyok vannak aranyból?

A végösszeget inkább most nem adnám össze, mert nincs kedvem magam felbosszantani. De emiatt a végösszeg miatt van viszonylag kevés szervízkönyves autó Németországban is, és a számuk egyre csak csökken...

Szemy


Érdekes...

Kerékcentírt szervízben??? 2002-es autón?

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-08 13:21 Autóvásárlás

ute107 írta: Erre azt tudom írni, hogy a mi kis Günterünk megveszi a gépét elmegy vele 100.000-et, szervíz, majd 150.000 és... visszatekerés...!!! Magyar v. más országbeli, hazahozza/visszi. Ha kereskedõ visszatekeri MÉG, akkor kb. 80.000 km van a kb.3 éves autóban.
HA te hozod be, mint ahogy én is tettem, akkor talán kifogsz egy jót, és nem lesz visszatekercselve benne minden. Igaz én 5 évesen 178.000 km-rel vettem.
A tavaly kiváncsi voltam rá, hogy mennyit mentek valójában vele, és aki, kimérte azt mondta: "Ritka ha az 5-6-8 éves dízeleknek minden érzékelõjlében valós kilométer van"
Igaz inkább kell egy normális autó 180e km-rel, mint egy másik 80e-rel csak annak lóg a turbója meg stb...

Bocs hogy belerondítottam a topicba...


Semmi gond...
Azt mindenki tudja, hogy a német kereskedõk (ha valóban német és nem pl. török), fõleg ha bmw szalonban árulják az adott használt bmw-t, nagy valószínûséggel a km valós.

Már írtam valahol az oldalon, hogy a barátomnak itthon vettünk E60-at, kb fél éve volt magyarországon. Körbemértem az autót, a jobb oldala és eleje sztem rommá volt törve. Szervízkönyv semmi. Leinformáltam és kb 100 ezret pörgettek vissza benne. Ezzel szembesítettük a kereskedõt és sikerült olyat alkudni, hogy megérje megvenni...

Az én autómhoz minden szla megvolt... stb.
Ragozhatnánk ezt, de aki nézett itthon kocsit tudja, hogy milyen a helyzet.
Aki volt kint (megfelelõ helyen), az is tudja... Nem tudjuk 1mást meggyõzni, nem is akarjuk. Én tanácsot adtam, annak aki E46-ot szeretne venni. Nem akarom leszólni, leírni, megbántani az E46 tulajdonosokat. Mindenki olyan autót vesz amilyet csak akar.
Az oldal kapcsán már megkerestek, hogy adjam meg a kapcsolatomat, akik behozták a verdát, mert itthon csak visszatekert, simlis autókat találtak. Azóta már 2 E46 touringot hozattak be maguknak...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-08 11:27 Autóvásárlás

Robinson írta:
Enkozpont74 írta: Véleményem szerint a német autóban (ha Te veszed kint), a kilométer hiteles. Ha már egy magyar kereskedõ hozza be, akkor a kilométeróra szinte biztos, h piszkált. (mély tisztelet a kivételeknek)

Ha német autópályákon tesznek egy 4 éves autóba 150ezer km-t, szerintem sokkal jobb, mintha a magyar utakon kerül bele ugyanennyi.

A szervízelés is jobb kint, mint itthon.

Az pedig, hogy milyen idõs autót veszel a Te döntésed és pénztárcád függvénye..

Már írtam, de én nem vennék 5 évnél öregebb autót. Ha pl. az enyém lesz annyi idõs, mindig lesznek olyanok akik bmw-re vágynak, de nincs annyi pénzük, hogy újat/újabbat vegyenek.

Nekem is volt számtalan autóm, de inkább kisebb kategóriás, de fiatal autóim voltak. Pedig annyi pénzért amennyibe bármelyik került simán vehettem volna pl. egy 10 éves mercit, ami azért még most is jól néz ki. De mégis inkább a fiatalabb, de kevésbe mutatós autó mellett döntöttem.
Ezt senki sem fogja helyetted eldönteni.


Az, hogy németben jobbak a szervizek, és kolbászból vannak a kerítések, csak néhány buta magyar misztikus tévképzete, és egyáltalán nem igaz, mint azt már németbe szakadt szerencsétlen klubtársunk is kifejtette volt már (rá lehet keresni). Az, hogy a németek jobban vigyáznak rá lehet, de erre sem innék rá mérget, úgy, mint arra sem, hogy kint nem piszkálják a km órát, mert már ez is kezd bizony a multé lenni. Sajnos.

A fiatal autó fetisizmusod meg a saját "problémád", ha ilyen szinten húzod az öregebb autókat, akkor érveket is fel kéne sorakoztatni. Van nem egy "legendás" BMW, amik már igen közel vannak a 20-hoz, és még mindig szerintem sokan nyálcsorgatva tennénk bele a fenekünket. Nem hinném, hogy az E46 is ilyen lesz 10 év múlva, de a mostani 10 éveseket azért még mindig nehéz überelni más márkával, és még mindig nagyon jól mûködnek, még mindig sokan magukévá tennék õket. Mint ahogy én is. Az enyém 8 éves, és ez az elsõ (használt) autóm, amivel még nem voltam szervizben fél év után, és úgy tûnik nem is kell mennem!

Továbbá, a 2,5 misi egy autóért, ami 8 éves, még mindig igen szép összeg. és ezért max annyit kell nélkülöznie annak, aki nem 1 misivel drágábban vesz E46-ot, hogy kicsit keskenyebbek a vesék, és lefelé görbülnek a fényszórók. Hát istenem...

Végül, hogy németben raknak bele az szerinted jobb, mintha itthon raknának bele ugyan ennyit... Lehet! Sõt, van benne ráció, de azért én megnézném, hogy melyik motor bírja tovább, amit folyton 200 közeli sebességen kínoznak vagy.... inkább cserélem a stabpálcáimat, rosszabb esetben a lengõkarokat


Borzasztóan el vagy tévedve, és azonnal elhitted 1 németországi klubtárs véleményét, aki opel astrával, ford focussal és ki tudja még mivel példálozott. Igenis sokkal jobbak a németországi bmw-ék, bmw szervízben szervízelt. Nem lopták ki belõle az olajat, a tulaj pedig nem spórolt egy lengõkarcserével!
Nem kell érveket mondanom arra, hogy miért a fiatalabb autót javaslom. Ez azért ha belegondolsz logikus, nem kell ehez magyarázat.

Az, hogy németben jobbak a szervizek, és kolbászból vannak a kerítések, csak néhány buta magyar misztikus tévképzete, és egyáltalán nem igaz, mint azt már németbe szakadt szerencsétlen klubtársunk is kifejtette volt már (rá lehet keresni).

Ezt ugye Te magad is csak dacból, cinizmusból írtad, de elhinni nem hiszed!!!

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-08 11:08 NT Autómatrica & ezzel járó kedvezmények

kempelen írta:
Enkozpont74 írta:
SoundkeY írta: Gondolom azert nem, mert mar meg lett szavazva, hogy milyen legyen


Rendben, de az egyik matricán sem volt bmw logó...


Gondolom mert úgyis BMW-re teszed, nem SevrolÉra.



kicsit tényleg lemaradtam errõl a szavazásról, van ilyen...
de, akármire is teszem, csak úgy ha van rajta bmw logó...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-07 20:03 elektronikai ember

InsectKiller írta: Hát nálam a lambda az nem gyerekjáték és nem vicc tárgya. Voltam a BMW-be és ott a srác mondta, hogy nem jó a fûtése a szondának, de ez nem vészes, nyugodtan használjuk tovább. Mondom persze ok. Nem telt bele sok idõ (1-2hó) és a kocsi elkezdett szarakodni. NEm húzott, fogyasztás az egekben és szonda csere. Tegnap este városban (minimális forgalom) fogyasztás 10,8 és a paripa mintha megtáltosodott volna...
A lambda nem gyerekjáték! komolyan kell venni! NAGYON!


Hát én a tali óta NEMKEVESET mentem, és minden oké...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-07 19:55 NT Autómatrica & ezzel járó kedvezmények

SoundkeY írta: Gondolom azert nem, mert mar meg lett szavazva, hogy milyen legyen


Rendben, de az egyik matricán sem volt bmw logó...

Enkozpont74 Elküldve: 2008-12-07 19:46 Autóvásárlás

zatrok írta: Na ebben aztán igazodjon el az ember!
Akkor a leírtak alapján egyáltalán ne vegyen az ember használt BMW-t. De ezt nem értem a tiétek soha nem lesz 6-7 éves???? Akkor azt sem szabad megvenni??

Régen nagy divat volt a németbõl behozott,most nem tudjátok,h-h áll ez a dolog??
Gondolom semmivel nem olcsóbb,de ha ott tutit kap az ember akkor már megéri,nem???


Az enyém akkor lesz eladva...

Véleményem szerint a német autóban (ha Te veszed kint), a kilométer hiteles. Ha már egy magyar kereskedõ hozza be, akkor a kilométeróra szinte biztos, h piszkált. (mély tisztelet a kivételeknek)

Ha német autópályákon tesznek egy 4 éves autóba 150ezer km-t, szerintem sokkal jobb, mintha a magyar utakon kerül bele ugyanennyi.

A szervízelés is jobb kint, mint itthon.
Belemehetnénk mélyebben ebbe a témába, de ezt is már kiveséztük az oldalon. Van aki egyetért van aki nem.

Az pedig, hogy milyen idõs autót veszel a Te döntésed és pénztárcád függvénye..

Már írtam, de én nem vennék 5 évnél öregebb autót. Ha pl. az enyém lesz annyi idõs, mindig lesznek olyanok akik bmw-re vágynak, de nincs annyi pénzük, hogy újat/újabbat vegyenek.

Nekem is volt számtalan autóm, de inkább kisebb kategóriás, de fiatal autóim voltak. Pedig annyi pénzért amennyibe bármelyik került simán vehettem volna pl. egy 10 éves mercit, ami azért még most is jól néz ki. De mégis inkább a fiatalabb, de kevésbe mutatós autó mellett döntöttem.
Ezt senki sem fogja helyetted eldönteni.