Szebi írta:
Meg nem sikerult megerdeklodnom mert keson vegeztem.
Ezzel az smg-vel egyebkent mik a tapasztalatok?
Inkabb kezi valtosat vennek mert felek h szetesik, totalcar nepitelet kozt olvastam, hogy uj m5-nel behalt, igy eleg rizikos lenne egy 3-4 eves modell.
Üdv!
Ki nem állhatom az automatákat,
néhány éve egy roadshown mentem egy SMG M3-assal,
elég pancser voltam a váltóval, az sem tetszett.
Mikor két éve a saját M3-asomat rendeltem hónapokig tépelõdtem,
melyiket vegyem.
Mindenki azt mondta, hogy csak és kizárólag SMG-vel szabad venni.
Hagytam magam rábeszélni, bár nagyon féltem, hogy hibát követek el.
Már tudom jó döntés volt, óriási élmény.
Az én autómban csak 26e km van, túl kevés hogy hibákról számoljak be.
Néhányszor induláskor nem tudtam kivenni sebességbõl
(és így elindítani sem), más bajom nem volt vele.
De ez is csak az elsõ néhány hónapban jelentkezett,
azóta talán nem rontom el az elindulási procedúrát.
Fék, gyújtás, kivenni üresbe, önindító ...
Egyszer volt olyan problémám, hogy nem volt hajlandó harmadikba váltani,
burnout üzemmódban egyesben és kettesben végigforgott,
a harmadikba váltás helyett kigyulladt a váltó túlherhelést jelzõ lámpája.
Kis idõ múlva azonban magához tért.
Amúgy ugyanaz a getrag váltó van mindegyikben,
csak az SMG-ben egy hidraulikus szerkezet végzi a kapcsolást.
Igaz, hogy gyorsabban kapcsolgat mint a legtöbb esetben a kéziváltós vezetõ, így lehet hogy többet kap a szerkezet,
de más szempontból az elektronika jobban vigyáz magára,
mint ha kéziváltó lenne.
Visszakapcsoláskor gázfröccsöt ad,
ha túl magas lenne a fordulatszám, akkor nem is vált vissza.