Ferko fórum hozzászólásai

Ferko Elküldve: 2008-05-29 21:41 E46 Klub póló

Steve!
Most jöttem haza külföldrõl és majdnem lemaradtam.
Ha még nem késõ rendelnék
1 db férfi XL fehér
1 db nõi M fehér

Holnap utaljuk a pénzt.
Köszönöm:
Feri

Ferko Elküldve: 2008-03-25 11:59 budos !!!!!

ducati113 írta:
pati írta: szerintem télen a semmi értelme kapcsolgatni, minek, ha nem müködik nem büdösödik. ez elég egyértelmü vagy nem? a klíma tisztítás meg l:faszt sem ér, hacsak nem szeded szét at egész rendszert, mert a baj bent kezdödik,nem pedig a levegö csatornákon.
jól ki kell szellöztetni, dohányozni szinte tilos a kocsiban mert az tutira okádék szagot csinál a klímával, a belsö vagy automatikus keringetést el kell felejeteni és a fütést néha maxin járatni amíg bele nem olvadsz az ülésbe.
én is csináltam az elözön klímatisztítást a mostanin nem fogok soha.
nálam ez a helyzet. ciao tutti


A klímát ajánlatos télen is bekapcsolni!!!A hosszú állás miatt a kenõ olaj ami a rendszerben van leülepszik a gumi tömítések kiszáradnak megrepednek és amikor kellene nem lesz jó.Mert eltûnt a gáz!Ez majdnem olyan mint mikor a motort 10perc
múlva újra indítód vagy 1 hónap múlva.Persze itt nem a tömítések miatt..10 perc járatás ajánlatos akár havonta,és így hosszabb életû marad a klíma.



Teljesen egyetértek az elõttem szólóval, mint haszonjámû hûtéssel foglalkozó szakember.
Télen szezonon kívûl pontosan a tömítések kiszáradása miatt tanácsos néha beindítani a klímát.Így elkerülhejük a gázvesztést ezáltal a teljesítmény csökkenést.
Viszont a gombásodás gátló spray-vel vegyes a tapasztalatunk.
Márka jelzés nélkül volt nálunk olyan anyag amitõl nagyon jó illat lett, de egy ragadós réteget hagyott a csatornákban ami késõbb tele fog rakodni porral és azon már vígan megtelepednek majd a gombák. Volt olyan aminek semmi hatása sem lett. Volt olyan ami a kellemetlen dohos szagot pár hónapig szüntette meg. Szóval nehéz tanácsot adni.
Folyamatosan fejlõdnek ezek az anyagok is, úgyhogy remélem idénre megint elõállnak majd valami jobb anyaggal.

Ferko Elküldve: 2008-03-21 18:05 BMW 316i vásárlás (2002-tõl)

Mike !
Én újonnan vettem õsszel volt 4 éves. Nagyon jó kis gép. Semmi baj nincs vele.
Az igaz, hogy ha ezt választod fel kell készülni arra, hogy nem egy rakéta, de ha ezt elfogadod nagy élmény.
Lassan úgy is minden méterre jut egy trafi úgyhogy mindenki vissza fog venni a tempóból és akkor meg teljesen jó lesz.

Ferko Elküldve: 2008-03-16 06:44 nem indul

oldbiker írta: Most hívott a szerelõ, valószínûleg a fõtengely jeladó lesz a bûnös.


Nem igazán értem. Ha fõtengely jeladó ( gondolom helyzet érzékelõ )
akkor az mindíg produkálná a hibát hidegen is melegen is.
Azt még el tudom képzelni, hogy a hõtágulás miatt ha van benne egy szakadás akkor csak melegen csinálja a mûsort, de hogy csak kizárólag miután már állt egy ideje, érdekes.
Miért pont fél melegen teszi ezt ?
Mindenesetre írd le majd a csere után mit tapasztalsz, mert innentõl kezdve nagyon érdekel.

Ferko Elküldve: 2008-03-11 18:56 nem indul

Oldbiker !
Nekem is ilyen gépem van és ugyanígy nehezen indul fél melegen.
Én ilyenkor indítózás közben padló gázt nyomok és szépen beindul.
Nekem ez nem furcsa mert az elõzõ BMW-m is ilyen volt.
Hidegen vagy teljesen melegen pöccre, viszont fél melegen egy kicsit nehézkesen.
A nevedbõl ítélve Te is motorozol. A motoroknál is ilyen, félmelegen elég nehezen kapja el.
Én inkább lambda szondára tippelek, hogy túl szegény keverék parancsot ad az elektronikának.
Szerintem próbáld ki amit írtam és ha nálad is így van ne menj vele szerelõhöz.

Ferko Elküldve: 2008-02-16 07:23 E46 316i - A BMW öngyógyító rendszere!

TSzalai !
Nyugalom.
Nekem pont ilyen a kocsim mint a tiéd. Én is újonnan vettem.
Viszont mivel én autószerelõ vagyok ( voltam régen ) megvettem hozzá a javítási kézikönyvet és mivel érzek magamban annyit, hogy a legfontosabb karbantartást, javítást magam is meg tudom csinálni nem voltam még vele szervízben.
Ahogy átvettük a kocsit már az elsõ este gyanús volt, hogy semmit nem látok a lámpákkal. Másnap telefon ( váci út ) igen persze hozza azonnal csináljuk. Ezen felül a jobb és bal hátsó lámpák illesztési hézagai nem voltak egyformák. Magyarul a jobb hátsó lámpát nem jó pozícióban szerelték. ( széria hiba volt akkor. ) Elmentem a szervízbe 1,5 óráig várattak. El nem tudom képzelni mit csináltak eddig. A fényszóró jobb lett, de még mindíg nem volt jó. A hátsó lámpa miatt vissza kell hoznom máskor mert az egy napos mumka, mert szét kell szedni a kárpitot hozzá mondták õk. Na elkeseredve hazamentem és 15 perc alatt helyre raktam a lámpát és 10 perc alatt beállítottam a lámpákat a falra vetítve.
Én azóta nem voltam szervízben. Becsületesen cserélem a szûrõket olajat. A szûrõket csak kizárólag a BMW- nél veszem. Olajat pedig a Castrolnál a gyári elõírtat. Elvittem hibakód kiolvasásra és szervíz kijelzõ törlésre 7000 Ft-ért csinálták meg. Nekem most 44000 km van benne tehát pont olyan kevés mint a Tiédben. Minden évben egyszer kitakarítom a fékeket, gondosan átnézem alul, motortérben stb.. így mûszaki vizsgára csak odagurultam vele és tényleg ahogy írtad pár ezer Ft volt. Én azt javaslom keress egy jó szerelõt és tényleg legyél a kocsi mellett.
Azon meg ne csodálkozz, hogy régen más volt. Minden tipus ilyen és ehhez hasonló elektromos hibákkal küzd.
A Bömit meg szeresd Õ nem tehet arról, hogy így elbántak vele.
Látod próbál neked kedveskedni megjavítja magát.

Ferko Elküldve: 2008-02-10 07:24 Traffipax magánvállalkozóknak

Tiba !
Én is olvastam ezeket régebben, hogy milyen engedélyekkel kell rendelkezzenek. Csak mostanában mióta megváltoztatták a törvényt nem állítanak meg hanem ha bemértek és majd küldik.
Ha viszont bemész a rendörségre biztos vagyok abban, hogy odavágják eléd ezeket és akkor már nem is sírhatsz.
Loti- nak valahol igaza van ha nyugodtan akarunk aludni szabályosan kell közlekednünk.
Velem csak az a baj én sem vagyok képes 50, 90, 130- al menni.
Tegnap is rászaladtam egy fehér maszek fábiára 70-el, most abban reménykedek, hogy csak elõrefelé mért.
Én már 30 éve vezetek, de még soha egy karcolásom nem volt.
Ha egy picit gyorsabban megyek ott ahol lehet ezt ésszel teszem.
Tiba-nak is igaza van. Én Trabantal kezdtem 60, 100, 120 volt akkor a korlát. Szerintetek a Trabi 100-ról 0-ra megállt 34m alatt ? Lehet, hogy fel is borultál volna vele ha 100-ról nyomsz egy satu féket nem hogy megálljál.
Szerintem is gusztustalan pénzbeszedés. Mondjátok meg mit lézereztek tegnap pest felé az M5 87 km-nél de 10 órakor a 130-at ? Az üres autópályát ?
AZT ! !

Ferko Elküldve: 2008-01-26 08:32 újonc kérdései :)

Köszönöm a nagyon gyors segítséget.
Ha meglesz a VIN szám megnézem.
Mégegyszer nagyon kösz.

Ferko Elküldve: 2008-01-26 08:28 Érdekes hiba...:(

Srácok !
A váltó olajjal vigyázzatok !!!
Én is úgy jártam, hogy egyszerûen nem tudtam megvenni azt az olajat ami bele való. Ilyen olajat egyszerûen nem forgalmaznak. Több napot töltöttem el vele, hogy pontosan azonosítsam a paramétereit. Megvettem ami elvileg ugyanazt tudja minden szempontból, de a váltó hidegen rettenetesen kemény lett. Úgyhogy nem volt más mint irány a szervíz és lecseréltettem. Azóta megint jó.
Én így jártam.

Ferko Elküldve: 2008-01-26 08:04 újonc kérdései :)

Sziasztok !
Nem akartam új topicot nyitni, de lehet, hogy már ez fennt van valahol akkor bocs, de nem találtam.

Egy olyan segítséget szeretnék kérni, mint tudjuk a BMW alázszáma tartalmazza a gyártási évet. Segítsetek nekem ebben ha tudja valaki ezt.
De, tényleg ha 100%-osan tudja.
2007 érdekelne.

Nagyon köszi a segítséget.

Ferko Elküldve: 2007-12-28 18:42 Akkumulátor

Basanyi írta: Köszönöm szépen a gyors választ. Most már csak abban kéne egy kis segítség,hogy hogyan kéne erröl az oldalról rendelni. Pl: Regisztrációban a LOGIN rublikába mit kell beírni. /Soha nem vásároltam még on-line/ Kösz:Basanyi


Bannert tudsz venni a XVI.ker. Csömöri úton a 113-ban is.

http://www.akkumega.hu/honlap/index.php

Nagyon rendesek.

Ferko Elküldve: 2007-12-25 07:51 Így készül az e46....

Nagyon köszi, hogy megosztottad velünk.
Most már tudom azt is hogyan szúrhatták el a hátsó lámpa hézagokat az összes bömin 2003-ban. A videón jól látni, hogy a csaj berakja a sabont hátul oldalt és a lámpát elöre nyomja majd rögzíti.
Így nem is lesz soha egyforma a hézag. Mikor hazavittem az új kocsit és észre vettem, hogy majd 1,5 centis hézageltérés van visszamentem a Wallishoz, hogy ezzel mi lett azt mondták ez ilyen. Ejha mondom ezt nem gondolja komolyan. És tényleg így volt mind ilyen volt. Mondtam neki ezt én nem igazán akarom így nézegetni nem azért vettem BMW-t. Sajnos, hogy megigazítsuk ki kell teljesen szerelni a csimagtartót borító filcet akkor hagyja itt kb 5 órás munka. Na akkor majd egyeztetünk és eljötttem. Nagyon bántott a dolog és nagyon minimális bontással kb 15 perc alatt otthon a garázsban beállítottam a lámpákat szép egyforma hézagra.
EJNYE BMW GYÁR !!

Ferko Elküldve: 2007-12-24 07:00 Jókívánságok, ünnepek

Kívánok én is mindenkinek
NAGYON BOLDOG BÉKÉS KARÁCSONYT ÉS BOLDOG ÚJ ÉVET
sok örömet, ajándékot, puszit, könycseppet.

Ferko Elküldve: 2007-12-23 18:22 DSC és tíltás

schwarz-1 írta: Köszi, nálam is igy müködik a jelzés, majd nemsokára kipróbálom! Akkor a kézifék segít rá alaphelyzetben, és lefékezi a kereket ha érzékeli a pörgést? Van rajta valamilyen elektronika a kézifékrendszeren?


Az kizárt, hogy a kézifék fogjon, mert az teljesen mechanikus mûködésû.
Szerintem a CBS ( Corner Brake System ) szivattyújával játszanak és oldják meg ezt a problémát is.
Ugyanúgy mikor beszálsz nem teljesen száraz úton egy kanyarba és ahelyett, hogy finom gázzal jössz ki nyomj egy padlót és abban a pillanatban amikor elkezd csúszni oldalra a gép elveszi a talpad alól a gázt és fékeznek a különbözõ kerekek és visszahozzák a kocsit az ívre. Sokat játszottam már vele.
Akkor is csak egy egy kerék kezd el fékezni. Mondjuk kanyarból kisodródva a bal elsõ- jobb hátsó fékez és visszajön az ívre. Igaz az is, hogy szerintem iszonyatosan késõn reagál és túl lassan ad vissza mindent. Viszont így sohasem félek ha a nejem elviszi a gépet csúszós úton.

Ferko Elküldve: 2007-12-23 18:09 DSC és tíltás

schwarz-1 írta: Hello! Köszönöm rendes vagy, nálam is a fékezgetés lehet, de nálam nincs ( piros lámpa) ha csak 1 x nyomom meg a DSC gombot egy pillanatra, akkor nem is jelez nekem semmit, csak ha hosszan nyomon akkor jelenik meg a sárga nyíl körbe, és benne a sárga felkiáltójel, de attól még ugyan úgy lefékezi az autómat, és pontosan ezen a jeges utón lehet legjobban észrevenni! Nem csak kanyarodáskor, hanem egyenes szakaszon is pl . emelkedõn! ez nam tudod mi lehet? Ha a tiédet kikapcsolod, akkor bármeddig tudod forgatni , és gyorsan lepörgetini? És kapar az egyik kerék ameddig csak akarod?


Igen teljes kikapcsolt állapotban pörög mind a két kerék mint egy Ladán.