GRM fórum hozzászólásai

GRM Elküldve: 2014-06-20 20:37 lámpa

Pocses írta:
YELLOW írta:
Pocses írta: Szevasztok!

Ma reggel beültünk asszonnyal a vasba, indít, lápák bekapcsol, majd a következő pillanatban jobb első valamelyik lámpára figyelmeztető jelzés, hogy nem világít. Mondom oké, majd délután +lesem azt cserélem. Van mindenféle izzó tartalékba a csomiban.
Csakhogy:
minden világít tompított, reflektor, ködfényszóró.
Vajon mi lehet a gebasz, kontakthiba, biztosíték, vezetékek?

Üdv.: Pocses


indexet nem írtad, villog?


Ja tényleg igazad van, igen villog.


Szia Pocses! Csak parkra tedd, és úgy is nézd már meg - nálam ilyenkor az index világít folyamatosan - most jött nekem is elő ez a hiba. Rossz úton eltűnik a jelzés a rázkódástól, indítás után újból van.

GRM Elküldve: 2014-04-01 23:55 Szívócsonk-pillangószelep

aeroengine89 írta: sziasztok érdeklődnék hogy mi a különbség a pillangó szelepek letörése és a ledugózás között? kb. gondolom csak mivel hogy még nem szedtem szét a szívósort de tervezem a dugózás a pillangó szelep tengelyének a helyére teszik és így kiiktatják az egész rendszert?! a letördelés meg csak a műanyaglapok letördelésével jár viszont a tengelyek mozognak ugyan úgy?! Ja és jó lenne hogy ha valaki kb. leírná a 320d 150le-nek a szívósor leszedésének a menetét megköszönném


A szívósor leszedéséhez egy kis segítség:
A link neve
- nem műanyaglapok vannak benne, hanem fém - olvass vissza ebben a topicban, sok hasznos dolgot írtak már le és vitattak meg ezzel kapcsolatban - ne kelljen százszor leírni.



GRM Elküldve: 2014-03-12 12:40 Ajtónyítási Gondok!

Totyasrac írta:
GRM írta:
Szia, köszi az infót, remélem nem fog ki rajtam - bár kicsit tartok az utángyártott alkatrészektől hogy nem úgy passzolnak ahogy kellene


Hali!

Én péntek reggel az ablakemelőmet csináltattam velük, azt mondta a srác, hogy E46 esetén még az ajtózár javításában tudnak segíteni (pont a leírt dologban).
Tekintve, hogy az ablakemelőm (bal első) szétszereléssel, javítással és összeszereléssel, munkadíj/anyag egyben csak egy tízes volt (és elkészült 50 perc alatt) szerintem ennyit megérne az ajtózár-javítás is. Mármint ha már megvetted a kacatokat, akkor nyilván "csak" a munkadíj, és nem lesz gari.

Még mielőtt bárki kérdezi: semmi közöm hozzájuk, csak elégedett vagyok a munkájukkal és a témában is van megoldásuk, ezért írtam be.


ok, köszi. Igazából amit tudok azt magam szeretném megcsinálni, nem csak a munkadíj miatt, hanem mert szeretek vele foglalkozni...

GRM Elküldve: 2014-03-11 23:30 Ajtónyítási Gondok!

baki113 írta:
GRM írta: Sziasztok!
Olvasom itt ezeket az ajtónyitási gondokat - nekem még elektronikusan nincs baja - de gondoltam megnézem már, ha bedugom a zárba a kulcsot tudom-e nyitni-zárni. Hát nem, csak forog a kulcs körbe. Kivettem a műanyag dugót ahol a zár csavarját lehet kiszedni és látom a zárcilinder végét! Nincs kapcsolatban semmivel, gondolom a többi része az ajtó aljában van valahol...
Találtam hozzá javítókészletet, de mielőtt megrendelem megkérdezem valaki találkozott már ilyen problémával?

link:http://aprod.hu/hirdetes/bmw-e...1EcKR.html

Ez lehet a megoldás?


Helló én pont a múlthéten cseréltem, nekem is ez volt a problémám,annyi különbséggel hogy nekem nem fordult körbe, csak nem nyitott. Rendeltem egy egy ilyen javítókészletet, igaz csak egy alkatrészét használtam fel, egy kis tárcsa volt benne eltörve, a gyári rugó jobban passzolt vissza a helyére.

https://www.youtube.com/watch?v=BiXHJJbSWLM
https://www.youtube.com/watch?v=o4_l_O_LuXk

az első videó, hogy kell kiszedni a zárat ez egyszerű, csak bele ne essen a csavar az ajtóba A második pedig hogy magát a zárat hogy kell összerakni, kicsit bonyolultabb mint a videón elég nehéz beakasztani a rugót. Amit olvastam még külföldi fórumokon hogy a kulcsnak végig benne kell lennie a zárban, illetve jól takarítsd meg ha szétszedted és egy pici zsírt is elvisel összeszereléskor.


Szia, köszi az infót, remélem nem fog ki rajtam - bár kicsit tartok az utángyártott alkatrészektől hogy nem úgy passzolnak ahogy kellene

GRM Elküldve: 2014-03-11 23:19 Ajtónyítási Gondok!

golyszli írta:
GRM írta: Sziasztok!
Olvasom itt ezeket az ajtónyitási gondokat - nekem még elektronikusan nincs baja - de gondoltam megnézem már, ha bedugom a zárba a kulcsot tudom-e nyitni-zárni. Hát nem, csak forog a kulcs körbe. Kivettem a műanyag dugót ahol a zár csavarját lehet kiszedni és látom a zárcilinder végét! Nincs kapcsolatban semmivel, gondolom a többi része az ajtó aljában van valahol...
Találtam hozzá javítókészletet, de mielőtt megrendelem megkérdezem valaki találkozott már ilyen problémával?

link:http://aprod.hu/hirdetes/bmw-e...1EcKR.html

Ez lehet a megoldás?


Szia! Azt a zárjavítót pont én vettem meg tegnap ugyanaz volt nekem is csak nem forgott körbe..SZétszedtem és az egész bele össze volt törve..ma összeszereltem és hibátlanul működik...Lehet , hogy még van nekik ilyen , ha nincs ebay kb 15 E lehet venni


Szia! Holnap megrendelem én is, hátha van még készleten.
Ment a köszönöm...


GRM Elküldve: 2014-03-11 09:48 Ajtónyítási Gondok!

Sziasztok!
Olvasom itt ezeket az ajtónyitási gondokat - nekem még elektronikusan nincs baja - de gondoltam megnézem már, ha bedugom a zárba a kulcsot tudom-e nyitni-zárni. Hát nem, csak forog a kulcs körbe. Kivettem a műanyag dugót ahol a zár csavarját lehet kiszedni és látom a zárcilinder végét! Nincs kapcsolatban semmivel, gondolom a többi része az ajtó aljában van valahol...
Találtam hozzá javítókészletet, de mielőtt megrendelem megkérdezem valaki találkozott már ilyen problémával?

link:http://aprod.hu/hirdetes/bmw-e...1EcKR.html

Ez lehet a megoldás?

GRM Elküldve: 2014-03-10 23:44 Fékjavítás

anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
anubisz írta: Meg tudom én csinálni a fékolaj cserét? vagy van ennek buktatója? Úgy gondolom, kiszívom ami a tartályba van, rátöltök más színűt,aztán addig pumpálom minden fékpofánál amíg meg nem jelenik az a szín,ami az új.
Ennyi az egész,vagy rosszul gondolom? Valaki csinált már ilyet?


igen ennyi, csak arra kell figyelni, hogy közben a tarályból ne fogyjon ki, mert levegőt kap, akkor macerás lesz

Köszi. Igen azt tudom, a tartályt figyelni kell. A youtubon mindenféle pumpás,meg speckó gépekkel látom ahogy csinálják.


annyi a lényeg a legtávolabbi ponttól kell kezdeni a légtelenítést. jobb hátul, bal hátul, jobb elől, bal elől a sorrend.


Szuper, pont elölről kezdtem volna, hogy úgy is átfolyik a rendszeren.
DOT 4 helyett rakhatok bele DOT 5 olajat?


szerintem ne rakj bele. úgy tudom, hogy nem mindegy a rendszer mire van felkészítve, lehet nagyon marna a DOT 5.


azt hittem csak a hőtűrése nagyobb az 5 nek, meg max egy két paraméter.
Mennyi kel bele,hogy átnyomja a régit?


hát fél liter kevés, 1 liter sok. de én szinte az egészet elhazsnáltam, úgy átjárattam. mondom ha már felbontottam, elfogyni nem fog, hogy után kelljen tölteni.


akkor 1 liter elég? te is magad csináltad a cserét?


1 liter elég, de a tengelykapcsoló munkahengerén keresztül is meg kell(ene) csinálni, így teljes a csere - közös a tartály. DOT 4 SL6 tökéletes bele. A légtelenítő csavarokat csavarlazítóval nem árt előtte befújni, azután pedig megtisztítani a környékét!

GRM Elküldve: 2014-03-02 09:13 Társalgó

Motorok22 írta: Sziasztok Tudna Valaki abban segíteni,hogy E60 Magyar kézikönyvet honnan lehet letőlteni?

Köszönöm!


Itt van a főoldalon - a lap alján

GRM Elküldve: 2014-02-19 10:34 Motor-váltó

szferii írta: Sziasztok!
2008-as E60 535d motornál a kartergázszűrő cseréjéhez le kell venni a szelepfedelet?
Nagy munka kicserélni? Esetleg tud valaki egy robbantott táblázatot vagy fényképet feltölteni, hogy hol található pontosan? Köszi a válaszokat!



http://bmwfans.info/parts-cata...ead_cover/
VIN szám alapján itt sok mindent megtalálsz.

GRM Elküldve: 2014-02-17 11:39 Futómû és hibái

tibee01 írta:
Neo954 írta:
tibee01 írta: Sziasztok!

E46 320d touringnál (2005) hátul a lengéscsillapító porvédőjénél vmi nem kerek, mert kilátszik a lengéscsillapító krómozott rúdja. Az a kérdésem, hogy ennek a javításához mit kell venni?

http://bmwfans.info/parts-cata...rber_rear/

Az 1-es rész lenne az? Még nem szedtem szét, mert napi használatban van a gép és nem akarom kétszer szerelni!
Az es rész gumi pogácsája az szorosan van a rúdon, és arra lehet felhúzni a harmonikát?

Előre is köszönöm!


Szia!

Igen az 1-es az, van benne egy felütődésgátló gumi és az azon kiképzett horonyba ül bele a védőműanyag.

Üdv.:Neo


Sziasztok!

De a videón is úgy teszi vissza, hogy kivan a szára! A porvédő, meg a gumiblokk is megvan nekem, csak azt hittem, hogy annak felül kell lennie, hogy abszolút takarva legyen a szár!

Most akkor hogy a helyes????







GRM Elküldve: 2014-02-17 09:46 Futómû és hibái

tibee01 írta: Sziasztok!

E46 320d touringnál (2005) hátul a lengéscsillapító porvédőjénél vmi nem kerek, mert kilátszik a lengéscsillapító krómozott rúdja. Az a kérdésem, hogy ennek a javításához mit kell venni?

http://bmwfans.info/parts-cata...rber_rear/

Az 1-es rész lenne az? Még nem szedtem szét, mert napi használatban van a gép és nem akarom kétszer szerelni!
Az es rész gumi pogácsája az szorosan van a rúdon, és arra lehet felhúzni a harmonikát?

Előre is köszönöm!


Szia!
Nekem is ilyen, de elég nagy bontással jár a javítása! Szét kell dúrni az egész csomagtartót. Úgy gondolom majd egyszerre cserélek mindent - nem csak a porvédőt - addig meg ilyen. Csak ezért külön nem szedem szét. Kis segítség:
YouTube videó

GRM Elküldve: 2014-02-12 13:38 Kulcs hiány!

YELLOW írta:
Totyasrac írta: Sziasztok!

Kicsit utánaolvastam a témának itt a fórumon (minthogy egy kulccsal vettem az autót és szeretném letiltatni a korábbiakat meg tartalékot csináltatni). Felhívtam márkaszervizeket, 60-70e Ft a rombusz E46 kulcs és a programozás; nem barátok

Naszóval arra gondoltam, hogy ha keresek alternatív megoldást (kulcs elektronikával féláron eBay-ről vagy máshonnét + feltanítás az itt leírtak alapján), akkor van-e valami maszek szerviz, akiben meg lehet bízni és a korábbi kulcsokat letiltja, valamint magának nem tárolja el későbbi felhasználásra az immo/távirányító információit? Ha igen, kit érdemes keresnem?

Köszi a válaszokat előre is!

P.s.: Ha rosszul értelmeztem az itt olvasottakat, nyugodtan mondjátok el, ha valami máshogyan működik, nekem így jött le a dolog


én most konkrétan nem is tudom kit ajánljak, mondjuk neked pest környékén, majd más megteszi.
a tiltás annyiból áll, hogy az EWS-ben a hiányzó kulcsok adatait kinullázzák, amik nálad vannak, azokat meg beírják. az autó a régi kulccsal nyitható ugyanúgy, csak beindítani lesz nehezebb, ha valaki ebből a célból tartotta magánál. hameg nyitható az autó, akkor vontatható is, tehát ez nem megnyugvás amúgy. egyébként furcsa, hogy így bedrágultak, mert korábban 40-45ezer volt egy gyári kulcs és ebben a felprogramozás is benne volt ha jól emlékszem, ahogy írták. de amúgy 15-20ezer körül csinálnak ilyen maszek kulcsosok, elvileg ők is tudnak EWS-t programozni, de ebben is majd segítenek, csináltattak már többen így kulcsot.


Hali! Kérdezz rá a sráctól! http://www.bmwfanatics.hu/tagok/sbalazs22.html
http://www.bmwfanatics.hu/apro...ml?id=4977

GRM Elküldve: 2014-02-08 11:19 Autóvásárlás

lGabi írta:
YELLOW írta:
gzu11 írta:
lGabi írta:

Sziasztok!
A fent latott autorol szeretek kerdezni hogy pontosan melyik tipusrol is lenne szo.a leiras csak annyit kozol h bmw 320d, de 1000 meg annyi ilyen tipusu van.
szeretnek autot venni es ezt neztem ki.egy 2002-es , diesel-rol lenne szo, es keveslem az arat.mi lehet az oka?mi a velemenyetek?megeri?



A típus E46 (346L) Touring 320d...
Mivel a megfogalmazásod kicsit zavaros, ezért egy hirdetést bedobhatnál...
Mit értesz az alatt, hogy kevés az ára? Mi neked a kevés? Ez egy 12 éves autó, ami a magyar piacon is 1 - 1,9 MFt között van...
Bővebb infót és érthetőbb megfogalmazást!
De a kép alapján jól néz ki, gyári M-es első lökös és küszöb, fekete a vese, xenon, ennyi, meg egy csúnya Tora felni, ha jól látom...


ha gyanúsan olcsó, és mivel expressz-es hirdetés, én azt mondom kamu hirdetés. szerintem nem is itthoni a kép. én rákérdeznék, de lesz egy gyanúm, hogy a telefon ha van megadva nem lesz elérhető, e-mail-en meg google translate által fordított üzenetet fogsz kapni, amiben pénzt akarnak majd kicsalni, hogy utalj előre, pl az autó hazaszállításának összegét, mert az autó itt meg ott van, stb.




Igen ez egy 12 éves auto, ami 126.000km-t futott es 680.000ft az ára.
Az érdekelne hogy ez az autó megéri e a vásárlást, mit lehet tudni erröl az autórol.


Talán ha 226.000 km és 1.680 000 Ft hihetőbb lenne. Ilyen hirdetéssel, amikor kerestem az autót én is találkoztam. Yellow barátunknak lesz igaza....
Azért ne add fel!
üdv

GRM Elküldve: 2014-01-12 08:31 Termosztát

hancurozo írta:
szotakdavid írta:
Bero írta: Sziasztok! Még egy kérdés. Visszaolvastam már a topicot,de tanács kéne,hogy ti mit ajánlotok,milyen márkájú termosztátot vegyek bele? Köszi!


Gyárit vagy Behrt


Nem a behr a gyári? Csak mert amit vettem, az behr és ki van csiszolva a bmw embléma róla. (a gyárin nincs kicsiszolva) A különbség csak ez volt a 2 között a dobozán és az árán kívül.


Nekem is Behr volt benne cikkszámmal, propellerrel - vettem cikkszám alapján ugyanazt
de a cikkszám és propeller ki van csiszolva belőle. Csak a Behr embléma maradt benne.
Állítólag többet gyárt le, mint amennyit a megrendelő kér és utána már nem adhatják el - adott esetben BMW logóval és cikkszámmal, ezért van kicsiszolva.

GRM Elküldve: 2014-01-11 09:28 Szívócsonk-pillangószelep

Sziasztok!
Én nemrég takarítottam ki a szívósort + egr szelepet.
A szívósor egr szelep felőli részét egy alulemezzel lezártam, így felfordítva színültig lehet önteni. Éjszaka ázott gázolajban, nappal vakartam. Sima áztatással meg mosogatással nem jön ki a szutyi belőle. Egy erősebb szőrű üvegmosó kefét befogtam az aksis fúróba úgy sikáltam. Ahol hozzáfértem egy ellapított végű rézpálcával kapargattam. Két nap így is ráment a takarításra.