Gabesz1701 fórum hozzászólásai

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-27 12:54 Tolató radar

Sziasztok
Ha csak hátul van PDC egy E90-ben akkor utólag szerintetek be lehet építeni, hogy elől is legyen? Gondolom kellenek a szenzorok az első lökösbe, meg a műszerfalra egy gomb hozzá, meg a szoftveren kell még frissíteni vagy ilyesmi.
Csinált már valaki ilyet?

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-27 12:06 Navi frissítés

Sziasztok!

Nem tudom ebbe a topic-ba írjam-e de nekem csak annyi kérdésem lenne, hogy honnan tudok a Navigációhoz cd-t szerezni? Csak a BMW-től? Most vettem az autót aztán kipróbálnám milyen a navi benne. Bár azt hallottam a telefonon jobb még mindig a navigáció

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-27 12:00 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

YELLOW írta:
Mauser84 írta: Szasztok! A következő dolog történt a bimmerrel (E46 320d 2003-as): elkezdett sokat fogyasztani egyik napról a másikra. A pillanatnyi fogyasztásmérő szinte meg se áll a végállásáig. Picit mintha lomhább is lenne és kicsit mélyebb a motor hangja mint elötte. Műszerfalon semmi visszajelzés, hibakód semmi. Menet közbeni élőadat-olvasással annyit sikerült kideríteni, hogy nem stimmel a légtömeg-mérés. Gázadáskor nem tudja jól lekövetni, több levegőt tol be mint kellene. Azt mondták ez okozhatja a megnövekedett fogyasztást. Abban maradtunk, hogy kezdetnek levegőszűrő-, olajcsere mert ezek amúgy is időszerűek + EGR tisztítása. Ha nem használ, akkor szívócsonk szétkapása, kartergáz szűrő csere. A szívócsonknál a pillangók elvileg ki vannak szedve rég. Ez okozhatja-e a mért légtömeg eltéréseket? Mert akkor annak mi köze lehet a mostani bajomhoz? Ja és a probléma úgy jött elő, hogy egy napra otthagytam egy szerelőnél. Elöl új féktárcsákat meg betéteket, hátul új lengéscsillapítókat kapott. Ezek meg nem kavarhatnek be igazán. De onnan úgy hoztam el az autót, hogy amint kifordultam az utcára, már latszott h valami nem stimmel.


több levegőt nem tol be, csak oylan információt küld az ECU-nak, mintha több levegőt mérne.
húzd le a légtömegmérő csatiját, és próbáld ki úgy. ha javul a dolog, akkor azzal van gond. mármint a légtömegmérővel. újat venni márkásat érdemes, vagy gyáriját, és valószínű adaptációtörlés is kell.
de figyelem, mert lehúzott csatival mész bele, akkor be fogja írni hibának. szóval ezen ne csodálkozzatok majd.


Nekem is hasonló volt még az E46 318i-mmel. Mondjuk én fogyasztást nem néztem, de hogy 2-esbe visszakapcsolva se tudtam előzni az már gáz volt. Rendesen megtorpant az autó ha gázt adtam.
Lehúzott légtömegmérővel már jó volt (ilyenkor emelkedik a fogyasztás is úgy tudom)
Így lehet járni simán egy darabig aztán én gyárit vettem, azt hiszem 50ezer volt (és Bosch) de van Bosch utángyártott is az olcsóbb talán egy 10-essel, de a gyárira 2 év az utángyártottra 1 év garit adtak.

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-25 10:25 Alufelni méretek

Kabi írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Kicsi segítség kellene, hogy képbe legyek ezekkel a felni méretekkel
Alapból az autón - amit vettem - egy 17-es felnivel volt szerelve (ET számot nem tudom, de majd megnézem) téli gumi van rajta ami 225/45 R17
Vettem egy ugyanilyen nyári gumit is, hogy ideiglenesen rárakjam a mostani felnire aztán majd szeretnék alufelnit venni hozzá.

Tudtok tippet adni mire figyeljek, ha neten keresgélek?
Az tiszta sor, hogy 17"-os 5x120 felni kell (gyármi felnit szeretnék egyébként), de ezen kívül mit nézzek még, hogy
1. rámenjen a már meglévő gumi, mert a téli és a nyári is zsír új
2. és felmenjen az E90-re

Nagyon köszi


ezek az e90 gyári felni méretei 17":

elől: gumik: 225/45 R17 91V - Felni 8Jx17, ET34
hátul: gumik: 225/45 R17 91V - Felni 8Jx17, ET34
vagy ha hátul szélesebb kerék lenne:
elől: gumik 225/45 R17 91V - Felni 8Jx17, ET34
hátul: gumik 255/40 R17 94V - Felni 8,5Jx17, ET37


Köszi szépen!
Csak mert találtam szép felnit, de az ET43 az egyik szett, a másik ami tetszett az meg ET24, viszont akkor arra nem fog felmenni a már meglévő gumim, sőt az autó alá se biztos, hogy bemenne gondolom

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-25 10:02 Alufelni méretek

Sziasztok!

Kicsi segítség kellene, hogy képbe legyek ezekkel a felni méretekkel
Alapból az autón - amit vettem - egy 17-es felnivel volt szerelve (ET számot nem tudom, de majd megnézem) téli gumi van rajta ami 225/45 R17
Vettem egy ugyanilyen nyári gumit is, hogy ideiglenesen rárakjam a mostani felnire aztán majd szeretnék alufelnit venni hozzá.

Tudtok tippet adni mire figyeljek, ha neten keresgélek?
Az tiszta sor, hogy 17"-os 5x120 felni kell (gyármi felnit szeretnék egyébként), de ezen kívül mit nézzek még, hogy
1. rámenjen a már meglévő gumi, mert a téli és a nyári is zsír új
2. és felmenjen az E90-re

Nagyon köszi

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-22 19:30 Nem tudom mi a baja az autómnak

Pocses írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Végülis megvettem az új autót
E90 330i
Iszonyat király.

Viszont most vettem észre, hogy a balos külső tükör csak fel le mozog elektromosan, balra jobbra nem reagál.
A jobb oldali az szépen állítható mind a 4 irányba.
Esetleg valakinek volt már hasonló gondja, vagy van tippetek mi lehet a baj?
Mechanikára tippelek így, hogy 2 irányba mozog 2 irányba meg nem.

De ez legyen a legjobb baja az autónak egyébként
Előre is köszi


Drakula a géphez!
Nekem is a bal volt ilyen de egyik irányba sem lehetett állítani, mint kiderült csak kontakt hiba volt semmi más.


Köszi a Drakulációt
És az infót is.. jövőhéten megnézetem.

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-21 10:43 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Végülis megvettem az új autót
E90 330i
Iszonyat király.

Viszont most vettem észre, hogy a balos külső tükör csak fel le mozog elektromosan, balra jobbra nem reagál.
A jobb oldali az szépen állítható mind a 4 irányba.
Esetleg valakinek volt már hasonló gondja, vagy van tippetek mi lehet a baj?
Mechanikára tippelek így, hogy 2 irányba mozog 2 irányba meg nem.

De ez legyen a legjobb baja az autónak egyébként
Előre is köszi


melyiket vetted meg? amit linkeltél? aminek ismerős a gazdája?


Igen, a szerelőm ismerte a gazdáját, mert náluk volt végig szervizelve.
Majd rakok fel képeket is, csak a sok hülye adminisztráció lefoglal még

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-21 10:12 Nem tudom mi a baja az autómnak

Sziasztok!

Végülis megvettem az új autót
E90 330i
Iszonyat király.

Viszont most vettem észre, hogy a balos külső tükör csak fel le mozog elektromosan, balra jobbra nem reagál.
A jobb oldali az szépen állítható mind a 4 irányba.
Esetleg valakinek volt már hasonló gondja, vagy van tippetek mi lehet a baj?
Mechanikára tippelek így, hogy 2 irányba mozog 2 irányba meg nem.

De ez legyen a legjobb baja az autónak egyébként
Előre is köszi

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-13 10:15 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Csak kíváncsiságból kérdezném, hogy van valaki aki kereskedőn keresztül adott el autót? Az érdekelne igazából, hogy mennyit csíp le az árból a kereskedő.
Van egy autó amit kinéztem. Megtaláltam a tulajt és megbeszéltem, hogy kihozná.
Tenni szeretnék neki egy olyan ajánlatot amivel ő is jobban jár picit, meg én is, de pofátlan se akarok nagyon lenni


kereskedő? a leggusztustalanabb módon ajánl be. az euroTAX-so ár alá simán. azt szokás mondani, ők nem szeretet szolgálat.
jó autót amivel nincs gond, nem éri meg, mert annyit ajánlanak érte, aztán azon még nagyobb hasznuk lesz.
én értem mit akarsz, többet ajánlani kicsivel, mint amit a kereskedő adna érte.


Szia!

Igazából arról van szó, hogy a srác vett valami újabb 7-es bmw-t. Az E90-jét pedig otthagyta a kereskedőnél bizományosba.
A kereskedő kiírt egy árat, de abba rajta van az ő haszna is.
A tulajjal beszéltem, ő kihozza a kereskedésből és egymás között elintézzük.
De akkor így nyilván ideadja olcsóbban mert jobban jár ha a kereskedő nem csípi le a hasznát belőle


Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-13 09:24 Autóvásárlás

Sziasztok!

Csak kíváncsiságból kérdezném, hogy van valaki aki kereskedőn keresztül adott el autót? Az érdekelne igazából, hogy mennyit csíp le az árból a kereskedő.
Van egy autó amit kinéztem. Megtaláltam a tulajt és megbeszéltem, hogy kihozná.
Tenni szeretnék neki egy olyan ajánlatot amivel ő is jobban jár picit, meg én is, de pofátlan se akarok nagyon lenni

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-13 09:19 Szívócsonk-pillangószelep

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
Szia!

Ha jól sejtem, nekem az E46 318i-ben (2000 évjárat) M43B19 van.
Nekem cserélni kellett a pillangót, és azt mondták, hogy igaz, hogy dízel probléma, de láttak már benzinest ami beszívta. Az enyém pont közéjük tartozott. Mármint nem szívta be, csak zörgött és azt mondták nem lehet tudni mennyit fog menni mielőtt letörik.
És ráadásul benzinesnél nem lehet "herélni" mint ugye a dízelnél szokás (arra már nem emlékszem miért)
Nekem 80ezer volt az alkatrész, mert csak gyáriba van.
Munkadíj az nem volt sok, de más dolgokkal együtt csinálták szóval nem emlékszem.

Javítsatok ki ha tévedek, de olyan szerelő csinált akiben megbízom


az nem ugyanaz a pillangó. a dízelben 4db van, a szívó torkokban é leginkább azért vannak benne, hogy a környezeti hatásfokot javítsák.
ami neked leeshetett az a fojtószelepházban lévő pillangószelep, ami a gázállásnak megfeleően mozdul. de az nem hiszem, hogy a be tudna kerülni a motortérbe. max a csavarjai, amik a tengelyre rögzítik.


Lehet, hogy erről volt szó Köszi az infót Bár olyasmit azért mondtad, hogy beszívhatja a motor és akkor nagyobb gáz lesz


hát nem igazán jellemzű, hogy az a fojtószelep felgogatás lazúljon és beszívja a csavart.
téged lehet lenyúltak. odamentél ilyen problémával, szerelő látta hogy totál tudatlan van, akkor legombol már egy kicsit. persze van vele gond, majd megcsinálom jó pénzért... van szerelő aki a hibát sem javítja meg, akkor a nem hibán mit fog csinálni?


Csak informális jelleggel:
Közben után kérdeztem mikor mi lett cserélve az autóban és az van ideírva, hogy "szívósor átváltó szelep"

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-04 17:37 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

Dutch írta:
Gabesz1701 írta:
lalada írta: update:
1. 225.000 km olajcsere LL04+ BMW OEM szűrővel és BMW levegőszűrővel, kartergázszűrővel munkadíjjal 48e ft. -maszek szerelő (bp, xxii.)
2. 227.432 km első lengéscsillapító csere, SACHS (Unixból kedvezménnyel), munkadíjjal: 54e ft. - maszek szerelő (bp, xiv.)
3. 229.100 km izzítógyertyasor (gyári BMW)és vezérlőrelé (gyári BMW) csere, vmi vákuum izé még, ö: 59e ft számlás + munkadíj (2ó) 13e. NT AUTÓ (Budakalász)
4. 230.000 km Radialspeiche 160 felni 225/45/17 Dunlop SPMaxx MFS gumikkal 160.000,-
5. 237.121 km fékolajcsere és hosszbordás szíjak cseréje 28.000,- maszek
6. 238.234 km olajcsere 5W30 LL04, szűrőcsere (gázolaj, pollen, olaj, levegő) 45.000.-
maszek
7. 239.554 km klímapucolás 12.000.-, ablaktörlő gumilapátok cseréje: 14000.-
8. 241.120 km normál kormány cseréje sportra, régi beszámolva 45.000.-
9. 242.324 km 2 db defekttűrő 205/55/16 Goodyear Ultragrip használt 6mm 30.000.-
a következő pedig balos ködlámpa csere lesz, még filózok az u.gy (7k) és a gyári (42k) között.
10.250.321 km olajcsere, szűrők cseréje ~30k + munkadíj
11.254.222 km: ventilátor vezérlő egység csere Valeo ~29k +munkadíj
12. 255.112 km : komplett elsőfék csere, gyári BMW, szívósor+ EGR pucolás+ pillangók kiszedése, 80k+munkadíj
13. 256.810 km: kettőstömegű lendkerék és kuplung csere: LuK RepSet 135k+ munkadíj (számlás)
14. 258.301 km: Styling 161 felniszett beszerzése gumikkal





Most kicsit off-olok, mert ez egy 2 évvel ezelőtti komment de mint leendő E90 tulaj, most olvasgatom és kíváncsi lennék, hogy lett a kettős tömegű lendkerék + kuplung csere 135k mert én 40% kedvezménnyel 212k -ért látok lendkereket, eredeti ára 300k fölött van (igaz, hogy E90 330i-hez)
és csak a kuplung szett 120k teljes áron... 40%-al 73k



Nagyon nagyon rossz helyen nézed az alkatrészeket, simán csak így rákeresve találtam 145ért lendkereket kuplungkészlet 60e. és ehhez semmi nem kell csak egy email cím


A kérdés az, hogy ti hol nézitek
Én a láng autónál néztem, mert ott tudok kedvezményt...

Kuplung szett
LUK
Kisker ár
121 944 Ft
Kedvezményes ár: 73 166 Ft
Kedv.: 40,00 %

Kettőstömegű lendkerék
LUK
Kisker ár: 353 577 Ft
Kedvezményes ár: 212 146 Ft
Kedv.: 40,00 %

Már akkor mondjátok meg mennyi egy E46 318i-hez, mert nekem lendkerékkel munkadíjjal a szerelő 270ezerbe számolta ki és a láng-nál se jött ki sokkal olcsóbban az alkatrész.
kuplung szett 55-60ezer, lendkerék 160k azt hiszem így mondták + munkadíj

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-04 15:15 Az E90/E91 üzemben tartási költsége

lalada írta: update:
1. 225.000 km olajcsere LL04+ BMW OEM szűrővel és BMW levegőszűrővel, kartergázszűrővel munkadíjjal 48e ft. -maszek szerelő (bp, xxii.)
2. 227.432 km első lengéscsillapító csere, SACHS (Unixból kedvezménnyel), munkadíjjal: 54e ft. - maszek szerelő (bp, xiv.)
3. 229.100 km izzítógyertyasor (gyári BMW)és vezérlőrelé (gyári BMW) csere, vmi vákuum izé még, ö: 59e ft számlás + munkadíj (2ó) 13e. NT AUTÓ (Budakalász)
4. 230.000 km Radialspeiche 160 felni 225/45/17 Dunlop SPMaxx MFS gumikkal 160.000,-
5. 237.121 km fékolajcsere és hosszbordás szíjak cseréje 28.000,- maszek
6. 238.234 km olajcsere 5W30 LL04, szűrőcsere (gázolaj, pollen, olaj, levegő) 45.000.-
maszek
7. 239.554 km klímapucolás 12.000.-, ablaktörlő gumilapátok cseréje: 14000.-
8. 241.120 km normál kormány cseréje sportra, régi beszámolva 45.000.-
9. 242.324 km 2 db defekttűrő 205/55/16 Goodyear Ultragrip használt 6mm 30.000.-
a következő pedig balos ködlámpa csere lesz, még filózok az u.gy (7k) és a gyári (42k) között.
10.250.321 km olajcsere, szűrők cseréje ~30k + munkadíj
11.254.222 km: ventilátor vezérlő egység csere Valeo ~29k +munkadíj
12. 255.112 km : komplett elsőfék csere, gyári BMW, szívósor+ EGR pucolás+ pillangók kiszedése, 80k+munkadíj
13. 256.810 km: kettőstömegű lendkerék és kuplung csere: LuK RepSet 135k+ munkadíj (számlás)
14. 258.301 km: Styling 161 felniszett beszerzése gumikkal





Most kicsit off-olok, mert ez egy 2 évvel ezelőtti komment de mint leendő E90 tulaj, most olvasgatom és kíváncsi lennék, hogy lett a kettős tömegű lendkerék + kuplung csere 135k mert én 40% kedvezménnyel 212k -ért látok lendkereket, eredeti ára 300k fölött van (igaz, hogy E90 330i-hez)
és csak a kuplung szett 120k teljes áron... 40%-al 73k

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-02 10:43 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Gabesz1701 írta: Üdv!

Lehet kicsit off a téma, de csak én járok úgy, hogy a legtöbb kereskedésben p*rasztok az emberrel meg flegmák, vagy ez már most általános trend lett.
Én emlékszem gyerekkoromban mentünk autót venni, és ha nézegettünk egy autót már jöttek oda, és mondták, hogy milyen az autó, hozta a kulcsot, üljél be, segítette stb.

Most ott ácsorogsz mint egy hülye, még te még be, hogy ugyan egy kulcsot hozzanak már mer megnéznéd. Ha kérdezel valamit kb fogalmuk sincs melyik autó milyen. Mondanak pár általános dolgot ami akár kamu is lehet.

Közbe meg úgy néznek rád, hogy mit akarsz te itt.
Most például egy majdnem 4 milliós autót nézegettem és úgy beszéltek velem, mintha 300ezerért akarnék suzukit venni. Én elhiszem, hogy a tulaj 10-12 milliós autóval jár de ne tegyenek már úgy mintha 3-4 milla az pontom pénz lenne ma magyarországon.
Még én éreztem magam rosszul, hogy előbb el akarom adni a saját autómat vagy beszámíttatni és utána esetleg érdekelne egy ilyen.


az a gond, hogy boldog boldogtalan is autókereskedést nyit. a legtöbb autó bizományos, mert nincs tőkéje, hogy autót vásároljon fel.
ha pedig úgy mész oda, hogy beszámíttatnál, akkor érezd magad megtisztelve, hogy nyomott áron beszámolják a "sz@rod". mert minden kis apró dologra vonják majd el a 10ezreket, aztán a végén 500-ért majd beveszik. de az nem gond, hogy ők sz@rt árulnak, ha szóvá teszed a kinézett autó hibáit, akkor megint jön a paraszt stílus, stb,stb. mintha ők tennének velünk jót. nincs már itt alázatosság a vásárló felé. de már hivatalos szalonokban is megfigyelhető ez a stílus, szerencsére nem sok helyen.
én biztos nem adnám be az autót. legalább azt lássam kinek adom el. de én inkább el sem adnám, mert nevetséges ajánlatokra, csórókra, hulladék áron autót venni akarókra nem vagyok kíváncsi. ha nem lenne meg a keret az új autóra, inkább gyűjtök egy kicsit hozzá még, vagy inkább (bár nem szeretném) behitelezném a maradék kis részt.


Én sem akarom beszámoltatni, csak kíváncsiságból mindig megkérdem. Már csak azért is, hogy nehogy elvigyék a kiszemelt autót mire én eladom
Nah mind1, mindenesetre érdekes ez a hozzáállás. Főleg, hogy nem kis pénzt viszel oda esetlegesen.

Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-02 10:07 Autóvásárlás

Üdv!

Lehet kicsit off a téma, de csak én járok úgy, hogy a legtöbb kereskedésben p*rasztok az emberrel meg flegmák, vagy ez már most általános trend lett.
Én emlékszem gyerekkoromban mentünk autót venni, és ha nézegettünk egy autót már jöttek oda, és mondták, hogy milyen az autó, hozta a kulcsot, üljél be, segítette stb.

Most ott ácsorogsz mint egy hülye, még te még be, hogy ugyan egy kulcsot hozzanak már mer megnéznéd. Ha kérdezel valamit kb fogalmuk sincs melyik autó milyen. Mondanak pár általános dolgot ami akár kamu is lehet.

Közbe meg úgy néznek rád, hogy mit akarsz te itt.
Most például egy majdnem 4 milliós autót nézegettem és úgy beszéltek velem, mintha 300ezerért akarnék suzukit venni. Én elhiszem, hogy a tulaj 10-12 milliós autóval jár de ne tegyenek már úgy mintha 3-4 milla az pontom pénz lenne ma magyarországon.
Még én éreztem magam rosszul, hogy előbb el akarom adni a saját autómat vagy beszámíttatni és utána esetleg érdekelne egy ilyen.