Hektor fórum hozzászólásai

Hektor Elküldve: 2018-03-27 19:08 Mi lehet a baj?

Hectorr írta: Sziasztok!

A segítségetekre lenne szükségem. A következő történt felvillant a műszerfalon EML jelzés. (E46, 318I) az autó elkezdett remegni, 1 henger leállt. Sajnos ezek után használtam még 3-400km-t mire eljutottam vele szerelőhöz. Diagra rá, hiba a 3-4 hengernél. Gyertyák, trafók csere. Szikra van de a 4-es henger továbbra sem akar működni.Ötletek esetleg ?
Azóta ac pumpa ellenőrizve nyomás rendben, befecskendezes ellenőrizve.. Motor vezérlő?


Diag ettől biztos többet ír, amiből következtetni lehetne estleg jeladóra utaló hibára hibára. Ha a befecskendezés rendben van, szikra is van nem marad más hátra mint a kompresszió mérése. Ez valószínüleg mutatni fog valamit. Vagy mechanikai hibára, helytelen vezérlésre lehet esetleg következtetni. Milyen motorkódos? Vanos, vvt van ?

Hektor Elküldve: 2018-03-06 19:25 Mi lehet a baj?

adams22 írta:
TomyMU írta:
adams22 írta:
TomyMU írta:
adams22 írta:
TomyMU írta:
adams22 írta:
Hektor írta:
TomyMU írta: Sziasztok. Ma beindítottam az autót, mentem vele 100métert kb, és gyorsítottam volna de 2000es fordulat fölé nem akart menni, aztán szépen lassan megállt az autó, és az egész utcát beterítette ilyen fehér átlátszó füst. Azóta semmi. Aksi is szar, de bikázva volt, de úgysem indult el. Most húzatjuk a szerelőhöz, nagyokat sóhajtott mikor elmondtam neki, azt mondta nem akar riogatni de lehet, hogy motorcserés lesz. Nektek mi a véleményetek?. N42B18A.


Akár még az is lehet. Úgy is bontani fogja, majd kiderül.. de azért reménykedj. Lehet hogy megúszod olcsóbban is. ( ennyi infó alapján csak találgatni lehet) Fehér átlátszó füst, fordulat elejtés, leállás mindenkiben egyből a - hűtőfolyadék a hengerben- gondolatot ébreszti, ami nem jó. De ez is csak találgatás. De ha így is lenne, még lehet hogy akkor is csak hengetfej tömítés a baja. Rosszabb esetben hengerfej...kíváncsian várom mit mond a szerelőd


Nekem ugyan ez volt pár napja! Én is egyből hengerfejre gondoltam csakhogy egy szem olaj ill. hűtőfolyadék nem fogyott. Mondjuk én leállítottam a garázsba ránéztem a gyertyákra és az egyik trafó fel lazult rá nyomtam vissza a gyertyára és azóta okés a dolog. Beindítottam meg jártam is vele azóta és jól megy, ereje is van. Mindenesetre én rendeltem is 4 új trafót, mert nekem az is szar (nem csak a "felemelkedés" miatt volt rossz). Nekem 3 hengerezik is egyébként remélem hogy csak a trafó miatt..
Illetve ezt a tömény fehér füstöt még nagyon mondják a CCV-re is (kartergáz szellőztető). Membrán + csövek nem nagy tétel érdemes kicserélni ha még esetleg nem volt. 100 ezrenként kell cserélni az enyémben 200+ ezer van és még a gyári volt benne.Tele volt trutymóval. Mondjuk az is érdekes hogy miután kicseréltem azután csinálta ezt a füstölést Nem tudom, hogy mikor produkál ilyen füstöt ha leragad a membrán vagy ha átszakad arra már nem emlékszem.
Itt a videó a rossz CCV-ről.
A link neve



Szia! Köszönöm hogy leírtad ezt és megosztottad velem, viszonylag sikerült igy vasárnap estére megnyugtatnod, mert a szerelőm még nem tudott ránézni tegnap, ma meg én sem várom el senkitől hogy dolgozzon. Azt még hozzátenném, hogy motorolajat egyeltalán nem fogyasztott az autó, ha két decit rá kellett töltenem akkor sokat mondok, hűtőfolyadék is csak minimálisan, de utántölteni még nem kellett, mert nem jelzett a műszerfalon, olyan minimális volt. Nagyon remélem, hogy csak az a baj. Mivel ezeknél a motoroknál lánc megnyúlás, lazulás jellemző, a következő lépésem az lesz, hogy cserélem a vezérlést, mert az enyém is már 200 pluszos. Annyit még hozzátennék, hogy a gyári BMW olajjal nyirkos időbe mindig trutyis volt az olajam, mióta Eneost használok megszűnt ez a jelenség.



Igazán nincs mit. Át tudom érezni a dolgot én is.
Az olaj az nekem is ilyen castrolal is! Haveromnak is trutyis, neki azt mondták debrecenben a BMW-ben hogy ne ijedjen meg ennél a motornál ez normális. Tudom nekem is fura.. láncot érdemes cserélni, nekem pl szét volt hullva a vezető sín.



Sziasztok! Most jöttem a szerelőtől, azt mondta hogy SVC szelep hiba. A szívósor teli volt olajjal, mind a 4 henger is, a kipufogó is. Ennek az SVC szelepnek meg valamelyik csöve asszem meg is volt repedve, víz került bele és be is volt fagyva. Az is biztos, hogy már volt cserélve, mert nem gyári volt, ez meg azthiszem típushiba szokott lenni. Úgyhogy egyenlőre ennyi, reméljük mechanikus baja nincs.


Igen, erre gondoltam én is. De mi az az SVC szelep? Nem is hallottam ilyenről.
Ismimnek is be fagyott valamelyik nap és ugyan igy füstölt. De én CCV szelepként ismerem. Mielőtt én is cseréltem volna nekem is olajos volt a szívósor.
Mennyiért vállalnak egy ilyen javítást egyébként? Ha nem vagyok túl indiszkrét.


Lehet, hogy elértettem akkor, és valóban CCV. Annyi mindent mondott, mutatott, hogy valószínű összekevertem. A munkadíjat még nem kérdeztem, 5 éve járok hozzá, de még nem kérdeztem milyen óradíjban dolgozik. Tavaly szeptemberben cserélt nekem kuplungot, azért azt hiszem 25 ezret kért.



A szívósor is legyen szépen kitakarítva. Ismerősömnek is tele volt olajjal egyből hengerfejre gondolt ö is. Aztán sikerült még is csak beindítani a kocsit és kijáratta belőle azt a trutyit. Csak tudnám,hogy dolgozza visssza ennyire az olajat...


Pont ez a dolga, hogy leválassza az olajat. Tulajdonképpen egy szűrő, mely a motor üzemelésekor a felmelegedett olajgőzökből kiválasztja az olajat, azt visszavezeti a motorba, a szűrt olajpárát pedig a szívó csonkba vezetve megeteti újból a motorral. Ha fubkcióját nem tudja ellátni, azaz az olajat nem választja le, akkor azt azonnal a szívócsonkba vezeti.

Hektor Elküldve: 2018-03-02 16:05 Mi lehet a baj?

TomyMU írta: Sziasztok. Ma beindítottam az autót, mentem vele 100métert kb, és gyorsítottam volna de 2000es fordulat fölé nem akart menni, aztán szépen lassan megállt az autó, és az egész utcát beterítette ilyen fehér átlátszó füst. Azóta semmi. Aksi is szar, de bikázva volt, de úgysem indult el. Most húzatjuk a szerelőhöz, nagyokat sóhajtott mikor elmondtam neki, azt mondta nem akar riogatni de lehet, hogy motorcserés lesz. Nektek mi a véleményetek?. N42B18A.


Akár még az is lehet. Úgy is bontani fogja, majd kiderül.. de azért reménykedj. Lehet hogy megúszod olcsóbban is. ( ennyi infó alapján csak találgatni lehet) Fehér átlátszó füst, fordulat elejtés, leállás mindenkiben egyből a - hűtőfolyadék a hengerben- gondolatot ébreszti, ami nem jó. De ez is csak találgatás. De ha így is lenne, még lehet hogy akkor is csak hengetfej tömítés a baja. Rosszabb esetben hengerfej...kíváncsian várom mit mond a szerelőd

Hektor Elküldve: 2017-12-18 20:23 Nagy navi utólag

Adriano98 írta:
Hektor írta:
Adriano98 írta:
Hektor írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Én most szeretnék majd utólagosan, 16:9-es navit betenni. Újonnan venném, amit ha jól tudom csak be kell tenni a rádió és a klímapanel helyére. Ha jól tudom, csak rá kell dugni a rádió kábelt, bár ezekhez nem nagyon értek, így ha tévedek, javítsatok ki engem.
Még a GPS antenna beépítését nem nagyon tudom, hogy hova tegyem. Én esetleg arra gondoltam, hogy talán a kárpit alatt felvezetném és az első szélvédő tetejére, az esőszenzor helyére. Nem nagyon értek ezekhez, ezért kértem itt egy kicsi segítséget, mielőtt megveszem. Esetleg más hasznos tanácsot tudtok adni? Előre is köszönöm!







Szia !
Bár az én autómban gyári 16:9 van, a fiam kocsijába egy androidosat tettem bele.
A gyári magnó ki, a klíma panel alulra kerül. Itt sajna kell egy kis faragást eszközölni, de nem vészes. Erről találsz videót a youtubon, de ha nem találsz megkeresem és elküldöm neked. A csatlakozó kompatibilis, de a rádió antennához nekem venni kellett egy átalakítót. ( Egyes tipusoknál adják vele ) az usb csatlakozót a kesztyűtartóba vezettem, a gps antenna a szélvédő jobb alsó sarkában van. A telóhoz külön mikrofont én nem vezettem sehová, mert a gyári saját mikrofonnal jól hallani. A videón minden rajta van szerintem.
https://youtu.be/gU_h99YWwyo
Azt hiszem ez az a video. Sok sikert.


Szia!
Köszi, ez nagyon jó videó, ráadásul magyarul. Így már azért könnyebb lesz. Az USB helyéről én is gondolkoztam, de nem nagyon tudtam hová kitalálni.


Jó helyen van a kesztyűtartóban. Pendriven a zenék, nem minden nap cserélgeti az ember, de ha igen, akkor sem problémàs. Egyedül a rádió vétele nem tetszett, de ahol nincs zavaró tényező ott még az is elfogadható. Persze a gyárié sokkal jobb. Nagyon jó, hogy több navi is üzemel, azt választod amelyik szimpatikusabb. Telóról zenék, wifi, ha akarod kártyáról net stb. Szóval azért már jobban igazodik a mai korhoz, mint a gyári. Nekem gyári van, én már nem cserélem ki.


Igaz, azért szerintem a gyári is elég jó. Én alapból amiatt gondoltam navira, hogy gyárilag kazettás rádió van benne, de ma már egyáltalán nem használok kazettát, és a zenék rámásolása is csak munka lenne. És ha már ott voltam, hogy esetleg bontott CD-s rádiót, akkor gondoltam, hogy már miért is ne navit. Ezen sokkal egyszerűbb, CD, USB, SD...plusz még egy rakás más funkciója van. Igaz, korszerűbb, mint a gyári, szebb grafika és persze ha jól tudom a gyárinál a csomagtartóban is van valami hozzá beszerelve...bár lehet csak én nem értek hozzá.







De igen, nekem a csomagartóban van a rádió, dvd meghajtó, video modul. Elől csak a kijelző van. Az újakon ( androidos, win ce) egy egységet képez a kijelzővel, minden abba csatlakozik már. A gyárin nincs usb csatoló, viszont van aux, így oldom meg a zenéket. A gyári navi engem kielégít, magyar menüs, viszonylag friss. Vizont se igo, se sygic vagy waze Sok sikert hozzá, legyen benne sok örömed

Hektor Elküldve: 2017-12-18 19:09 Nagy navi utólag

Adriano98 írta:
Hektor írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!

Én most szeretnék majd utólagosan, 16:9-es navit betenni. Újonnan venném, amit ha jól tudom csak be kell tenni a rádió és a klímapanel helyére. Ha jól tudom, csak rá kell dugni a rádió kábelt, bár ezekhez nem nagyon értek, így ha tévedek, javítsatok ki engem.
Még a GPS antenna beépítését nem nagyon tudom, hogy hova tegyem. Én esetleg arra gondoltam, hogy talán a kárpit alatt felvezetném és az első szélvédő tetejére, az esőszenzor helyére. Nem nagyon értek ezekhez, ezért kértem itt egy kicsi segítséget, mielőtt megveszem. Esetleg más hasznos tanácsot tudtok adni? Előre is köszönöm!







Szia !
Bár az én autómban gyári 16:9 van, a fiam kocsijába egy androidosat tettem bele.
A gyári magnó ki, a klíma panel alulra kerül. Itt sajna kell egy kis faragást eszközölni, de nem vészes. Erről találsz videót a youtubon, de ha nem találsz megkeresem és elküldöm neked. A csatlakozó kompatibilis, de a rádió antennához nekem venni kellett egy átalakítót. ( Egyes tipusoknál adják vele ) az usb csatlakozót a kesztyűtartóba vezettem, a gps antenna a szélvédő jobb alsó sarkában van. A telóhoz külön mikrofont én nem vezettem sehová, mert a gyári saját mikrofonnal jól hallani. A videón minden rajta van szerintem.
https://youtu.be/gU_h99YWwyo
Azt hiszem ez az a video. Sok sikert.


Szia!
Köszi, ez nagyon jó videó, ráadásul magyarul. Így már azért könnyebb lesz. Az USB helyéről én is gondolkoztam, de nem nagyon tudtam hová kitalálni.


Jó helyen van a kesztyűtartóban. Pendriven a zenék, nem minden nap cserélgeti az ember, de ha igen, akkor sem problémàs. Egyedül a rádió vétele nem tetszett, de ahol nincs zavaró tényező ott még az is elfogadható. Persze a gyárié sokkal jobb. Nagyon jó, hogy több navi is üzemel, azt választod amelyik szimpatikusabb. Telóról zenék, wifi, ha akarod kártyáról net stb. Szóval azért már jobban igazodik a mai korhoz, mint a gyári. Nekem gyári van, én már nem cserélem ki.

Hektor Elküldve: 2017-12-18 18:07 Nagy navi utólag

Adriano98 írta: Sziasztok!

Én most szeretnék majd utólagosan, 16:9-es navit betenni. Újonnan venném, amit ha jól tudom csak be kell tenni a rádió és a klímapanel helyére. Ha jól tudom, csak rá kell dugni a rádió kábelt, bár ezekhez nem nagyon értek, így ha tévedek, javítsatok ki engem.
Még a GPS antenna beépítését nem nagyon tudom, hogy hova tegyem. Én esetleg arra gondoltam, hogy talán a kárpit alatt felvezetném és az első szélvédő tetejére, az esőszenzor helyére. Nem nagyon értek ezekhez, ezért kértem itt egy kicsi segítséget, mielőtt megveszem. Esetleg más hasznos tanácsot tudtok adni? Előre is köszönöm!







Szia !
Bár az én autómban gyári 16:9 van, a fiam kocsijába egy androidosat tettem bele.
A gyári magnó ki, a klíma panel alulra kerül. Itt sajna kell egy kis faragást eszközölni, de nem vészes. Erről találsz videót a youtubon, de ha nem találsz megkeresem és elküldöm neked. A csatlakozó kompatibilis, de a rádió antennához nekem venni kellett egy átalakítót. ( Egyes tipusoknál adják vele ) az usb csatlakozót a kesztyűtartóba vezettem, a gps antenna a szélvédő jobb alsó sarkában van. A telóhoz külön mikrofont én nem vezettem sehová, mert a gyári saját mikrofonnal jól hallani. A videón minden rajta van szerintem.
https://youtu.be/gU_h99YWwyo
Azt hiszem ez az a video. Sok sikert.

Hektor Elküldve: 2017-11-24 19:03 hátsó ablaktörlő

YELLOW írta:
Adriano98 írta: Azt is furának tartom, hogy van hátsó ablakmosófolyadék tartály, de a fúvókát sehol sem találom, igaz eddig nem is nagyon figyeltem. Ez hol található ha van rajta? Sőt, még majdnem tele is volt mosófolyadékkal, amikor megvettem az autót. De az ablaktörlő, hogy nem működik szerintem is inkább valami programozási hiba lehet. Vagy esetleg még a kapcsoló kar hibájára gondoltam, de ha hibás lenne akkor az első miért működne megfelelően és a hátsó helyett miért is működne az első. Azt is érdekesnek találom, hogy a másik karon a BC gomb szintén nem reagál. Szerintem ez mindkettő programozási hiba lehet, mert kicsit fura lenne nekem ha egyszerre mindkét kapcsoló kar meghibásodna.


azért nem jó a BC gomb, mert valószínű az is utólagos, valaki belerakta, csak épp nem kódolta fel.
kb emiatt lehet az ablaktörlős probléma is. mármint, hogy ott is volt GM modul cserélve, csak nem touring-ét kapta és fel kell programozni.
kb. 90%-ban biztos vagyok ebben.
lehet úgy van az autó összelegózva.


Mivel compactod van, így azért nem találod a fuvókát, mert az maga az ablaktörlő tengelyében lévő csövön van felvezetve a lapáthoz. Hajtsd fel a tengelynél a műanyag takarót és meglátod, vagy vizsgáld meg a lapátot.

Hektor Elküldve: 2017-11-23 18:47 (Segítsetek Légyszi!) Nem megy sokat fogyaszt!!!

Asciitable írta: Sziasztok! Olyan gondom lenne,hogy ha nincs sebességben az autó 6000ig fel lehet pörgetni,de menet közben 3700 felé nem megy. A max sebesség 138 km/H és 16 litert fogyaszt ilyenkor. 316i 99es évjáratú. Válaszokat előre is köszönöm!


Nagyon sok ok lehet, diagolni kell, mert csak találgatások tömkelege lenne.

Hektor Elküldve: 2017-11-23 18:45 hátsó ablaktörlő

Adriano98 írta:

Kipróbáltam, és hátul nem hallani semmi hangot, ha bekapcsolom, de helyette az első ablaktörlő kapcsol be. Esetleg át van programozva ha ez lehetséges-e, vagy esetleg biztosítékkal lehet gond?::


Hát passz.Ezt meg nem mondom.Az első ablaktörlő a kar fel_le iránnyal kapcsol be ki, ill, a fokozatok közt, viszont a kar előre kattintással működteti a hátsót. Ha előre tolod a kart és az első kapcsol be, akkor ott valami gebasz van. A biztosíték ha jó működik,ha rossz akkor meg nem...talán valaki okosabb tőlem.

Hektor Elküldve: 2017-11-22 18:56 hátsó ablaktörlő

Adriano98 írta: Sziasztok! Az E46 Compactomnál eddig ismeretlen okból nem működik a hátsó ablaktörlő. Az első az rendesen a mosóval együtt is, de a hátsó sehogy sem akar. Érdekes módon az index karon a Bordcomputer gombja szintén nem reagál, így ezzel hoztam összefüggésbe, hogy talán az ablaktörlő karja a hibás. Bár hallottam már olyat is, hogy hátul az ablaktörlő motorja a hibás. Eddig arra jutottam, hogy hátul a motornál megnézném, hogy a vezetékben van-e feszültség, vagy sem. És csak ezután venném meg a megfelelő alkatrész(eke)t hozzá. Még új vagyok mind E46 tulajként, mint elektronikai "szakemberként". Valaki tapasztalt már hasonló problémát? Válaszokat előre is köszi.


Nekem touring van, annál sajnos hajlamos a tengely berohadni. Enyém sem tökéletes már, de még működik. Fiamnak viszont compactja van, no neki nem működik. Szétszedtem, ott sajna a fém csigakerék és a műanyag fogaskerék összeverekedett. Valószínűleg megszorult, vagy lefagyva indították ( fene tudja így vette már ) és a műanyag fogaskerékről kikoptak a fogak a csigahajtásnál. Takarítás, zsírozás és indul is, de a holtpontnál már megáll.
Akatunk venni, de bontottat is elég borsosan akarták adni. Egyébként a bc kar az irányjelzőn van, az ablaktörlő viszont másik karon nem? Ablaktörlő indításnál valaki füleljen hátul. Hangot egy pillanatra hallani, de a szerkezet nem megy. Lehet hogy ez a baj.

Hektor Elküldve: 2017-11-08 18:50 N46 és N42 motorok

borbelyi írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?


Hát nem igazán tudom, én a hidegindítási problémára még elő adatot akarok nézni, hátha okosodok. Külföldi fórumon olvastam, hogy vezérműlánc szett csere után csinálta ezt, és ott másik láncfeszítő oldotta meg ezt a problémát. Lehet hogy a vanos kerekeen is cserélni kelene már tömítést, csapágyat, de ott vezérlést rögzítő szeszám kell, ami nekem nincs. No meg ez is sak találgatás sajna.

Szia!
Nekem is volt alapjárat problémám, sok-sok leállás, vezérléscsere stb. A hibaüzenet nekem is vezérműtengely jeladó hiba és túlkésleltetett vezérlés volt. A vezérműtengely jeladókat lecseréltem magam, de nem oldódott meg. Sok-sok javítás és pénz után a főtengely jeladó gyárira cseréje (én is cseréltem EBAY-es sz...ra, de az nem is működött) oldotta meg a problémát.




Sajna csak a hidegindításkor van egy túldúsuláshoz hasonló tünet, égéskimaradásokkal, de egy két perc után meg minden tökéletes. Ilyenkor már az alapjárat, gáz, fogyasztás stb. pöpec, semmi baj vele. Főtengely jeladó hibát a diag. egyszer sem ír, üzem közben sincs ilyen tünet.

Hektor Elküldve: 2017-11-07 19:04 N46 és N42 motorok

Kretya írta:
Hektor írta:
Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene


A helyzet. Megtisztítottam őket sajnos nem lett jobb. Mondom, akkor ránézek a folytószelepre, kitakarítom. Arra jöttem rá, hogy a légszűrőházhoz legközelebb lévő görgő kikezdte nem is kicsit a légszűrőházat. Ideiglenesen csak odaraktam egy kis darab műanyagot és leragasztottam szigetelő szalaggal. Jelentősen javult az alapjáratingadozás, de még most sem 100%-os. Valamint, ahogy néztem már nem a gyári vezérműláncfeszítő van benne. Mit nézhetek még meg esetleg?


Hát nem igazán tudom, én a hidegindítási problémára még elő adatot akarok nézni, hátha okosodok. Külföldi fórumon olvastam, hogy vezérműlánc szett csere után csinálta ezt, és ott másik láncfeszítő oldotta meg ezt a problémát. Lehet hogy a vanos kerekeen is cserélni kelene már tömítést, csapágyat, de ott vezérlést rögzítő szeszám kell, ami nekem nincs. No meg ez is sak találgatás sajna.

Hektor Elküldve: 2017-10-30 20:11 N46 és N42 motorok

Kretya írta:
Hektor írta:
Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.


Rendben, akkor ezeket a magnetventil-vanos solenoidokat megtisztítom, hátha jobb lesz. Addig is köszönöm!


Youtubon is találsz róla videókat. Pl: https://m.youtube.com/watch?v=72UrqsJh4L0
A tömítéseket is cserélni kellene

Hektor Elküldve: 2017-10-30 19:02 N46 és N42 motorok

Hektor írta:
Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.


Azért írtam, mert ugyan olyasmi a tünet. A " magnetventil " nekem a solenoid amit én ellenőriztem, tisztítottam és a tömítést is cseréltem. Ettől talán jobb lett, de még mindig van tünet. Én arra gondoltam, hogy talán a vanos felújításnak jött el az ideje, mert tipikus hogy hidegindításkor nem állít a kipuf.szelepekre, viszont a dús üzemanyagot meg megkapja. De lehet,hogy tévúton vagyok. Még nézek élő adatokat, lehet hogy okosabb leszek. Egy külföldi fórumon a vezérmű lánc feszítőjének cseréje volt a megoldás. Sajna ez csak találgatás.

Hektor Elküldve: 2017-10-30 18:07 N46 és N42 motorok

Kretya írta: Sziasztok!
Az a nagy helyzet, hogy nem rég vettem egy 2002-es 318ci-t N42-es motorral. A problémám: Hidegindításnál ugrál az alapjárat kb. egy fél percig és akár képes leállni is. Melegen is csinálja, de akkor csak egy pillanatra megy le, de utána a helyére ugrik. Gépre fel lett dugva, vezérműtengely jeladó hibát, túlkésleltett vezérlést írt, de ezt az előző gazdája kicserélhette, mert a régit megtaláltam a csomagtartóban. Mit tanácsoltok, mit lehetne megnézni? Valhonnan az olvastam, hogyha a "Magnetventil" (nem tudom a magyar megfelelőjét) ha el van koszolódva, akkor tudja ezt produkálni. Igaz lehet ez? A választ előre is köszönöm.


Fiam autója 2002-es 316ti. N42B18A. Reggeli hidegindításkor dettó, remegés, égéskimaradás, gázra torpanás, esetleg ilyenkor leállás. Kb 1-2 percig, majd a szekunderlevegő leállással egyidőben kisimul a járása, alapjárat beáll és kifejezetten gyönyörűen, halkan jár. Ilyenkor alapjárat már stabil, üzem közben hibátlan. Meleg álapotbn indításkor tünetmentes, csak egy teljes éjszakai állás,teljes kihűlés után csinálja újból. Hibák Inpa szerint gyujtás kimaradás 1,2,3 hengerben is,majd
27BB CDKANWS-canshaft control outlet- VANOS
2731 CDKENWS-canshaft control inlet- VANOS
27B8 CDKPDSS- plansibiliti diff. Pressure sensor

Solenoid szelepek ellenőrizve, kitisztítva, tömítései cserélve. Kicsit jobb lett, talán hidegen rövidebb ideig csinálja, de még mindig. Hidegindításkor olyan, mint ha túldúsulna, ezért van égéskimaradás és erős benzindús kipufogó füst.