Hektor fórum hozzászólásai

Hektor Elküldve: 2017-03-27 16:43 BMW Navigáció CD/DVD-rol minden

Ha van valaki, akinek a gyári nagy navihoz van tv modul is bekötve, kérem írjon már rám, mert lenne egy kérdésem a beállításokkal kapcsolatban. Köszönöm előre is! ( E46)

Hektor Elküldve: 2017-03-20 17:52 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

mici1974 írta:
YELLOW írta:
mici1974 írta:
Hektor írta:
Szerintem ezt keresed




igen szerintem is köszi, már csak azt kellene tudnom mi ennek a neve


gondolom kardánalagút alsó merevítő. én amúgy kerestem délelőtt a realoem-en, de nem találtam. E46-nál CONNECTING SUPPORT a neve. közben megtaláltam ezt E90-nél is, viszont nem pont úgy néz ki, mint a belinkelt képen.
13-as alkatrész


köszönöm,linket tudnál küldeni az oldalról?


Elnéztem az autódat, a képen e46 szerepel,tehát a tiéden biztos más. Az enyémen biztos ilyenek vannak

Hektor Elküldve: 2017-03-19 17:48 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

mici1974 írta:
hil írta:
mici1974 írta: üdv!lenne egy kérdésem az autó alján a kipufogó rendszer alatt van valamilyen merevítő ami nekem hiányzik nem tudja valaki mi a annak a pontos neve mert rendelni szeretnék hozzá?az fogja azt a burkolat lemezt is mert nekem az most kicsit lóg és hozzáér a kipufogóhoz és zörög!

a motor alatti lemezre gondolsz, ami az első hídra van felcsavarozva? Ha igen, arra nagy szükség van, rá is van írva, hogy annak hiányában tilos használni az autót, fontos merevítő szerepe van





hát igazán nem ara gondoltam hanem hátrébb van azt se tudom hogy néz ki az a baj csak szervizbe mondták hogy hiányzik valami merevitő az aljáról és az szoritja oda azt a rücskös lemezt is



Szerintem ezt keresed


Hektor Elküldve: 2017-03-18 09:54 Jeladó

leportp írta: Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni!
Az autó P0368 hibakófod ír ki!
Vezérműtengely helyzet érzékelő 'B' áramkör magas jelszint (1.hengersor)
Jeladókat cseréltük!
Vezérlés,légtömegmérő is cserélve de elötte is kiírta ezt a hibát!
Nemtudok rájönni mi lehet a hiba!
Köszönöm a segítséget!


A választ nem tudom, de esetleg ez ? http://carerrorcode.com/p0368

Hektor Elküldve: 2017-03-17 07:32 Nem indul el

szati77 írta: Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni.

Adott egy E36 m40 1,8 benzin motorral. Motorcsere után nehezen indult, de elindult. Eleinte jó volt majd elkezdett befulladni, torpogni. Kiderült egy foggal elraktam a vezérlést. Helyre téve a dolgot pöccre elindult, majd megállt, azóta nem is indul (ezt eljátszotta előtte is) gyertyák újak, vezérlést úgy raktam fel ahogyan a régi motoron is volt. Én valami elektromos hibára gyanakszom. Előtte is és utána is átfordult a motor könnyedén, tuti nem akadt össze. Sok mocit illetve vezérlést cseréltem már de ez volt az első bmw amit csináltam. Valami ötlet hogy mi lehet? Szikra van, gyertyák taknyosak. Meg nézem a régi szíjjal hogy áll a vezérlés, (megfestettem) lehet a régiben volt elrakva, mert is köhögve járt mióta megvették,illetve rendeltem uj gyújtókábel készletet, mert azok is rázósak.


Hát így távjavításban nehéz lesz ! Az a baj, hogy magadban sem vagy biztos, hogy jól raktad össze. Gondolom diag sem volt ( bár nem tudom mennyire kommunikál, mert évjáratot sem írtál ) Indítási kisérletkor ford.szám mérő kileng valamennyit ? Lehet főtengely vagy vezérmű tengely jeladó is ( inkább főtengely ) különösen ha már előtte is vacakolt. Ha nincs diagod, akkor próbalámpát az üzemanyag szivattyú biztijére és megnézni hogy indításkor megy e rá a delej. ( Úgy tudom csak akkor indít, ha motor forgáskor a főtengely jeladótól a vezérlés megkapja a jelet ) Sok sikert

Hektor Elküldve: 2017-01-26 17:15 ABS-rõl általában

Nos most nem a sajátom, hanem a családban lévő másik BMW szerelését fejeztem be ma.( 2000 évjáratú e36 compact)
Legutólsó teendőm az ABS, ASC hibalámpák " eltüntetése " volt. Nemrég a diag a mindkét hátsó jeladót hibának hozta, ezért rendeltem bele két újat, melyek kicserélése után, természetesen a hiba továbbra is állt. Újabb diag már csak a bal hátsót hozta hibásnak. Itt aztán csatlkozók ellenőrzése, vezetékek kimérése történt, de nem találtam hibát. Mikor széthúztam a rossz jeladó csatakozót, a diag azonnal kiírta a jel hiányát, csatlakozatáskor a hibát. Felcseréltem a két jeladót, miután már a jobb oldalit írta a diag hibásnak, így kénytelen voltam rendelni egy ismételt jeladót. Csatakozást követően azonnal tudtam törölni a hibát, majd kb 20 km távon tesztelgettem hóban és asztfalton is.
Szépen működik a kipörgésgátló és ABS is, hibakód nincs viszont... Azt vettem észre, hogy asztfalton, normális fékezést követő megállásnál, már teljesen a megállás fázisának a végén , mikor az autó pont megáll, egy pillanatra ráindul az ABS. Mi lehet a baj ?
Elképzelhető, hogy vaamelyik keréknél a fogazott gyűrű annyira koszos, telitett, hogy azt a kereket a megálláskor már állónak érzékeli ? Minden más esetben, legyen vészfék, normális fékezés minden oké.

Hektor Elküldve: 2017-01-23 20:38 Társalgó

[quote="YELLOW"]
hil írta:
YELLOW írta:
SP_323i írta: Hali!

Ha már szmogriadó
az lehetséges, hogy 04-es a környezetvédelmi besorolása az EuroIII-as 320d-mnek?
Próbáltam utánajárni, de beletört a bicskám az ENSZ-EGB leírásának a megfejtésébe, viszont 4-es besorolást az euroII benzines meg dízel autók szoktak kapni.

Nektek mi van a forgalmiban?


nekem 06 van benne. kb. én is oda saccoltam. neked is ennyinek kellene lenni szerintem, csak anno rosszul iktatták, vagy fene tudja.
http://kalkulatorlap.hu/gepjar...rolas.html

szerk.: sőt vagy inkább 7-es vagy 8-asnak kellene lennie.

Nekem 09 van a forgalmiban N42B20 2003 évjárat. Neked hogyan lehet csak 06?
[/q
hát nem tudom, neked nem N46 a motorkódod? mert azok EU4-esek, és az már abba esik.


Most néztem meg a forgalmimban... 2002-es 320d touring 07 Akkor ezeket írják össze-vissza...2000-es e36 compact (316i m43b19) 06

Hektor Elküldve: 2017-01-23 09:59 Motorolaj

viktor írta:
YELLOW írta:
viktor írta:
Semmit sem jelent, hogy kispályásoknak nem való. Mindenki esküszik az általa használtra. Nem olcsó olaj, viszont nagyon jó, megvagyok vele elégedve. Van bmw specifikus olajuk. Rövid távokat megyek bízelel, de cserekor nem híg löttyöt engedek le a kocsiból, még akkor is jó a viszkozitása.


a drága prémium olaj sem fog segíteni a sok rövid távozásnak... de ha megnyugtat a tudat.
a viszkozitást, meg műszerrel kellene mérni, nem érzésre vagy volt tapasztalatod, egyéb olajjal, ami hígabban jött le?
DPF-es autónál amúgy is hígul az olaj. de 10-12ezer km-kénti csere esetén sokkal kevésbbé van jelentősége azolajnak. aki kijérja a 25-30ezres ciklust ott már igen. bár 5ezer/L-es olajjal sem mennék el annyit. ha tudja, ha nem.

3200/ liter szerintem nem drága (nagyker ár), A rövid távos kocsikázásról már beszéltünk egyszer. Valóban nem a legideálisabb, de egy minőségi olaj sokat javít a helyzeten. Volt már rossz tapasztalatom pl. castrol vs e46 320d, mint a mosogató víz úgy folyt ki 12000 km után, mobil 1 vs e36 320i pár ezer km után csattogtak a hidrótőkék. Aztán jött a motul, most béke van.


Én használtam, igaz nem bmw-ben.Merciben a Castrolt cseréltem le rá, mert azt télen nem szerette. A motullal szépen járt, de nekem az volt a tapasztalatom vele, hogy előbb használódott mint más olaj. Szerintem jó, de a saját tapasztalatomból indulva figyelj a csereperiócusra. Sok sikert hozzá.

Hektor Elküldve: 2017-01-08 07:36 Nem indul el

MPK088 írta: Sziasztok! Valaki tudna nekem segiteni mi lehet a baj kezdő bmw tulajdonos vagyok vam egy e46 320d-m 150hp 110 kw-os autóm . A problémám az lenne ügye röpködnek most a mínuszok de az első inditasom hideg motorral pöcre sikerul de viszont ha Elmegyek valahova lealitom amotort es meleg a kocsi az Istennek sem birom beindítani csak ha visszahul. Tudom nehéz lehet igy eltalálni mi baja de tanacsotokra lenne szükségem . Válaszotokat előre is köszönöm kérlek Segítsetek.


Hát ez számos hibára utalhat, de azért megjegyzem, nekem 2002-es 320d anno ugyan ezt csinálta régebben. Porlasztó hibára gyanakodtam, mérettem résolajveszteséget és beigazolódott a gyanúm. Meleg állapotban sok résolajat elengedett egy porlasztóm, ezáltal nem volt meg a kellő nyomás indításhoz. Ha lehűlt, pöccre indult. Teljes porlasztó felújítás után nem volt gondom. Nem biztos hogy neked is ez van, nekem ez volt.

Hektor Elküldve: 2016-12-27 14:05 Nem indul el

No üdv, egyenlőre feladtam ezt az e36-ot.

Készítettem fényképeket is, a galériámban van, itt nem akarom szétbombázni velük a fórumot.
Elkezdtem szétbontani, hogy egészen hozzáférjek az önindító részhez.Szerintem már teljesen belátható volt az a terület, de főtengely jeladónak helye sehol, csak a kopogás érzékelő. Az önindító mögé is teljesen benyúltam, nincs neki még helye sem. Természetesen se vezeték, se csatlakozó.
Elölről, alulról a főtengely szíjtárcsánál létezik felfogatási hely jeladónak, de az üres,( olajsárral telt, látni hogy abban nem volt semmi )és persze se vezeték, se csatlakozó, ráadásul a főtengely szíjtárcsa van csak, nincs is mögötte fogazott lendítőkerék, amiről vehetné a jelet. Ezután szétbontottam a motortérben lévő kábelcsatornákat, hogy minden vezetéket lekövessek. Minden ebbe futó vezetéknek meg van az érzékelője, csatlakozója.
Van egy vezeték, ( 3 eres) ami kb a motor vége felé, tehát az eredeti hely felé fut egy darabig, de az ugy néz ki,mint ami el van szakítva. Piros szigetelésűben gyújtásra feszültség, fekete és egy barna. Amennyiben a fekete gyújtáson testhez ér, relék lekattannak és az AC megy egy darabig, illetve ezzel egy időben néha a ford. szám mérő körbefut.
Nos ez a vezeték viszont 100 % hogy már az autó szeptemberi vásárlásakor is így volt, ezt a vásárláskor és aztán is láttuk, ellenőriztük, az autó így közlekedett. A korszerű motoroknál már elég egy jeladó is,az keverri a jeleket de hát ez 17 éves e36-os, hogy a fenébe mehetett egy vezérmű tengely jeladóval ???? Vagy hol a fenébe van a főtengelyé ???
Jó vicc az egész

Hektor Elküldve: 2016-12-27 10:04 Nem indul el

YELLOW írta:
Hektor írta:
YELLOW írta:
Hektor írta:
Köszönöm válaszod ! Természetesen itt (is) keresem, de nincs


fotózd már le azt a motort. biztos, hogy M43TUB19?

akkor ez lesz a motorod, és itt a 20-as alkatrész.


viszont, akkor ez nem 1.9-es, hanem 1.6 (M43B16)
nekem eleve nem rémlik, hogy az 1.9-es M43-at tették volna E36-ba (pedig kell lennie, mert hozta spareparts). az M44-et tették, az 1.8 IS néven.


Köszönöm, hogy ennyi időt szakítasz rám !
Szóval lehet hogy ez egy hibrid öreg már a lelkem, de napi 50-100 km ingazás van vele és teszi ( tette ) a dolgát. Ez compact, ami elvileg is volt M43B19 motorral, forgalmija szerint M43 194E1, 77 kw 105 LE( . Ezt az általad belinkelt második rajzot is megkerestem ( gyanítottam én is, hogy valami hibriddel állok szembe ) de sajna itt sem találok sem jeladót, se vezetéket, de még a környékén sem. Most már sötét van, nem fényképezek, de ugyan úgy néz ki, mint amit most belinkelek.


Ma egész nap kerestem a jeladót, de csak a vezérműtengelyét találom. ( még vezeték sem megy a rajzokon lévő helyek irányába se Bár a második rajzon belinkelt helyen van felfogatási pont, a kör alakú lyuk és a rögzítő csavar helye, de se jeladó, se vezeték.
Az első rajzon az önindító alatt még helye sincs.


de most neked, akkor volt motorcseréd? vagyis valószínűsíthető?
a blokkon kellene nézni egy motorszámot. mert M43-as blokkal szoktak állítólag, máh hengerfejet rárakni, meg ilyenek.
olyan nincs, hogy nincs főtengely jeladó.
kép alapján M43TUB19. akkor viszont ott kell lennie, amit először linkeltem.
mást nem valahol a főtengely környékén kellene nézni valami csatlakozó félét.


Pár százezres E36 szaladgáláshoz,szeptembertől a fiamnak. Előéletéről semmi infó,természetesen motorszám nem olvasható,motorkódos.( Ahogy a fiataloknál lenni szokott ) Eddig tette a dolgát, de a fene tudja miket máguskodtak rajta. Hajnaltól a kocsinál vagyok, szét bontottam, emeltem mindenhonnan belebújtam de ... Se jeladó, se csatlakozó,se vezeték. Csak a felső vez.tengelyé.Szerelő csak januárban dolgozik, de állítja hogy hátul van az eldugva. Melegednek egy kicsit és szétbontom az egészet.

Hektor Elküldve: 2016-12-26 21:25 Nem indul el

YELLOW írta:
Hektor írta:
Köszönöm válaszod ! Természetesen itt (is) keresem, de nincs


fotózd már le azt a motort. biztos, hogy M43TUB19?

akkor ez lesz a motorod, és itt a 20-as alkatrész.


viszont, akkor ez nem 1.9-es, hanem 1.6 (M43B16)
nekem eleve nem rémlik, hogy az 1.9-es M43-at tették volna E36-ba (pedig kell lennie, mert hozta spareparts). az M44-et tették, az 1.8 IS néven.


Köszönöm, hogy ennyi időt szakítasz rám !
Szóval lehet hogy ez egy hibrid öreg már a lelkem, de napi 50-100 km ingazás van vele és teszi ( tette ) a dolgát. Ez compact, ami elvileg is volt M43B19 motorral, forgalmija szerint M43 194E1, 77 kw 105 LE( . Ezt az általad belinkelt második rajzot is megkerestem ( gyanítottam én is, hogy valami hibriddel állok szembe ) de sajna itt sem találok sem jeladót, se vezetéket, de még a környékén sem. Most már sötét van, nem fényképezek, de ugyan úgy néz ki, mint amit most belinkelek.


Ma egész nap kerestem a jeladót, de csak a vezérműtengelyét találom. ( még vezeték sem megy a rajzokon lévő helyek irányába se Bár a második rajzon belinkelt helyen van felfogatási pont, a kör alakú lyuk és a rögzítő csavar helye, de se jeladó, se vezeték.
Az első rajzon az önindító alatt még helye sincs.

Hektor Elküldve: 2016-12-26 20:24 Nem indul el

YELLOW írta:
Hektor írta: Kellemes Karácsonyt !

Sajnos most nincs autóm, odaadtam a fiamnak, mert az övé nem indul. Ez egy 2000 évjáratú e36 compact, 316i ( 1.9 motorral ). Az önindító teker, de nem indul. Gyújtásra az AC kb 1 másodpercre indul, ennyi időre hallani a reléket is, de aztán le is old egyből. Úgy tudom ez a BMW-nél így van, baleset esetén tűzveszélyesség miatt gyújtáson nem megy, csak ha jár a motor. Csak hogy mikor az önindító teker, akkor sem indul.Mikor az öndító teker a ford.szám mutató meg se moccan ( ezt nem tudom rendben van-e így, vagy valamennyit kellene neki lengeni )
Kapott egy diagot INPA-val az eredmény :



Csak hogy nem találom a főtengely jeladót !!!! A vezérmű tengely jeladó meg is van, de a főtengely jeladó nincs. Az összes létező M43 motorválaszték rajzát átnéztem, de azokon a helyeken nincs. Se jeladó, se vezeték ?? Hátul a blokkon az önindító alatt semmi, az önindító felett csak a kopogásérzékelők, elől fent a vez.teng.jeladó, a főtengely szíjtárcsa környékén sem oldalról, sem előről sehol.
Ha valaki tudna valami ötlettel szolgálni hogy hol keressem jó lenne.

Elnézést ha hosszú voltam


így van, fordulatnak lennie kell indítózáskor is. de ugye hibának dobja is a főtengely jeladót.
itt a 14-es alkatrész


Köszönöm válaszod ! Természetesen itt (is) keresem, de nincs

Hektor Elküldve: 2016-12-26 18:55 Nem indul el

Kellemes Karácsonyt !

Sajnos most nincs autóm, odaadtam a fiamnak, mert az övé nem indul. Ez egy 2000 évjáratú e36 compact, 316i ( 1.9 motorral ). Az önindító teker, de nem indul. Gyújtásra az AC kb 1 másodpercre indul, ennyi időre hallani a reléket is, de aztán le is old egyből. Úgy tudom ez a BMW-nél így van, baleset esetén tűzveszélyesség miatt gyújtáson nem megy, csak ha jár a motor. Csak hogy mikor az önindító teker, akkor sem indul.Mikor az öndító teker a ford.szám mutató meg se moccan ( ezt nem tudom rendben van-e így, vagy valamennyit kellene neki lengeni )
Kapott egy diagot INPA-val az eredmény :



Csak hogy nem találom a főtengely jeladót !!!! A vezérmű tengely jeladó meg is van, de a főtengely jeladó nincs. Az összes létező M43 motorválaszték rajzát átnéztem, de azokon a helyeken nincs. Se jeladó, se vezeték ?? Hátul a blokkon az önindító alatt semmi, az önindító felett csak a kopogásérzékelők, elől fent a vez.teng.jeladó, a főtengely szíjtárcsa környékén sem oldalról, sem előről sehol.
Ha valaki tudna valami ötlettel szolgálni hogy hol keressem jó lenne.

Elnézést ha hosszú voltam

Hektor Elküldve: 2016-12-20 07:24 radio probléma

Gytouring írta:
YELLOW írta:
Gytouring írta: Sziasztok!
E46-touring antennát le kell e szedni mosásnàl illetve ha le kell,akkor hogyan..?


milyen antennát akarsz te leszedni?


Ami a tetőn van a csomi felett...gyári GPS-es a verda lehet hogy azért van...de nem akarom leszedni csak félek hogy leszedi a mosó...


Nekem is gyári GPS van, de nincs antenna a tetőn ! Nem tudom milyen lehet neked, de ha egyszerűen le -és feltehető, akkor csak szedd le,abból nem lehet baj.