K_Gergo írta:
Coyote írta:
Például én.
Nem vagyok semmi jónak az elrontója, de a gázüzemből nem kérek. Többek között a korlátozások miatt sem:
Plusz, azt gondolom, ha valaki nem bírja a BMW átlagos, sőt, újabban már átlagon aluli fogyasztását (köbcentire és önsúlyra leosztva), akkor ne vegyen BMW-t. Vegyen Daciát, és az árkülönbözetből tankoljon éveken át. Mindenki jobban jár.
hát, ha korlátozás meg az anyagiak a legfőbb ellenérved, akkor nagyon nem érted BarG mondandóját. még csak nem is feltétlen a fogyasztás, pláne nem a konkrét márka a lényeg, inkább a tisztább, hatékonyabb üzem, amit a linken leírt vegyes üzemmel és az autók bonyolításával is el lehet érni egyelőre. utóbbi inkább megfelel a gyártók érdekeinek, hisz a új kocsik hozzák a normát, a régiek meg nem (amikre már ma is vannak korlátozások, nem csak a gázosokra...), ha 2-300e km múlva már nem éri meg fenntartani a kocsit, az nekik nem feltétlen baj...majd vesznek másikat.
milyen ellenérveket tudsz felhozni egyébként azon sztereotípiákon túl, amik még a gázos ladák korából maradtak?
Leszögezem: Gáz-párti vagyok, de azért van negatívum.
Kenés. Igenis valamennyire árt a motornak, a kenése jelentősen romlik, ez pedig pont hosszabb távon okoz gondot.
Többet fogyaszt. Ok, kevesebbe kerül, de pl egy pótkerék helyére szerelhető tartállyal 250 km kicsit kevés. Cserébe betehetek egy hatalmas tartályt, és akkor mehetek, de nincs csomitartó.
Gyengébb az autó tőle. Mivel a belőle kinyerhető energia alacsonyabb, ezzel sem lehet vitatkozni, igenis az.
Büdös. Kinek mi, de nekem nagyon fejfájós szag...
Nem mehetsz be vele mindenhová. Ezt nem részletezem.
Kevés helyen tudsz tankolni vele. Tény. És ez vidéken csak rosszabb lehet. Ausztriában tudtommal nincs is ilyen tankolási lehetőség.
Van még valami?
(Igen, a benya is rossz, meg a dízel is...)