viktor írta:
Jani69 írta:
Tano írta:
Jani69 írta:
Sziasztok!
Most jelentkezett a probléma,hogy a motortérben bal oldalon levő elektromos vízmelegítők,vagy tudom is én micsodák (két hengeres valami elektromos csatlakozóval és vízcsövekkel) nem működnek,ebből kifolyólag soká kezd fűteni a kocsi és a belőle kijövő vízcsövek langyosak üzemmeleg motornál is,a kiegyenlítő tartályból kijövő cső pedig forró. Fűtés alig van mindegy hány fokra van állítva. Hol keressem a hibát,van ennek biztosítéka stb...?
Ezt fűtéscsapnak hívják, és el szokott romlani idővel. A csatlakozót levéve ki tudod mérni, hogy kap-e áramot a csatlakozóból, ha igen, akkor a biztosíték rendben van. Ami a FL előttinél a 62-es, a papírján meg tudod nézni nálad is az-e.
Illetve a szelepre is rá tudsz mérni ellenállásmérővel ha levetted a csatlakozót. Ebben egy elektromágneses szelep nyitja a fűtéskört, illetve a másik hengerben egy kis vízpumpa van ami segít keringetni a vizet. Jellemzően megszakad a tekercs vagy zárlatos lesz, tehát az ellenállása elárulja.
Bontóból lehet beszerezni ilyet.
Kösz szépen megnézem mi van vele!
Úgy tudom (mivel már szoptam vele én is), hogy a fűtés csap alap esetben nyitva van. Amikor rá adod a gyújtás, akkor zár majd a fűtés szabályzó nyitja-zárja. Tehát, amennyiben rossz a csap akkor nyitva marad és tolja a meleget ezerrel. (Erről majd április, május környékén kérdezgetnek először.)
Szerintem inkább termosztát hiba lesz, plusz még a fűtésrásegítő is lehet rossz.
A biztiket megnéztem,ott rendbe van minden. A vízcsövek a fűtésrásegítő után csak langyosak,lassan melegszenek fel. A motor vízcsövei melegszenek rendesen. Akkor a fűtésrásegítő adta be a kulcsot. Ezt hibakódolvasó kimutatja, hogy tudom kimérni,lehet javítani,vagy cserés?